WLTP-overgangsordning

Stedet hvor der snakkes VAG biler
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 5. sep 2018, 20:27

Overgangsordning for biler målt efter WLTP skal til 3. behandling i Folketinget i morgen og forventes vedtaget.

Et interessant uddrag:
Det skal dog bemærkes, at der er stor spredning i forskellen mellem brændstofforbruget målt med
hhv. NEDC og WLTP-metoden. Med de foreslåede ændringer vil der derfor kunne findes konkrete
bilmodeller, for hvilke registrerings- og ejerafgiften vil stige ved overgangen til WLTP-metoden.
Dog vil der også med de foreslåede ændringer kunne findes bilmodeller, for hvilke registrerings- og
ejerafgiften falder.


Spændende hvilke bilmodeller der falder i pris.

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 07:22

Ja, det er spændende, især når man (jeg) har bestilt en ny bil!
Hvor har du fundet den tekst?
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

rys
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. aug 2018, 15:38
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af rys » 6. sep 2018, 12:44

Ja spændende vi står og skal bestille ny bil asap. :D

Kan heller ikke rigtig finde noget på det fra i dag (6. sept)
-Det bliver vel en VW næste gang, det skal jo prøves :)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 6. sep 2018, 14:04

JSA skrev:
6. sep 2018, 07:22
Ja, det er spændende, især når man (jeg) har bestilt en ny bil!
Hvor har du fundet den tekst?
I lovforslaget

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 15:02

Er det ikke det forslag som DF sagde nej til før sommeren? Og holder folketinget ikke sommerpause indtil engang i oktober?
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Talisman
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. sep 2018, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Talisman » 6. sep 2018, 16:11

JSA skrev:
6. sep 2018, 15:02
Er det ikke det forslag som DF sagde nej til før sommeren? Og holder folketinget ikke sommerpause indtil engang i oktober?
Vi er flere der venter spændt.
Tror ikke vi skal holde vejret imens. Folketinget åbner første tirsdag i oktober.

Er er der nogen der ved noget noget konkret om den 3. behandling af lovforslaget erling nævner?

- Talisman

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

WLTP-overgangsordning

Indlæg af Madmax » 6. sep 2018, 16:12

EDIT: Det blev behandlet idag sammen med finansloven.

https://www.ft.dk/da/aktuelt/tema/finanslov
These users thanked the author Madmax for the post:
Talisman

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 6. sep 2018, 18:27

These users thanked the author erlingvj for the post:
DanielB12

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 18:41

Så må vi bare håbe at Semler kan regne rigtigt :shock:

(tak for links i denne tråd ;) )
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 19:32

Denne sætning:

“Det ene ændringsforslag fastslår, at biler, der kun er målt efter den ny metode (WLTP), ikke omfattes af overgangsordningen, da de ikke har et tal for km per liter efter den gamle metode (NEDC).”

Vil det sige som konkret eksempel, at min Seat Leon 1.5 tsi, ikke bliver omregnet til NEDC da den (sandsynligvis) kun er opgjort efter WLTP? Og at jeg derfor skal betale afgift på baggrund af WLTP-opgørelsen?

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 20:29

Jeg læser det desværre på samme måde. Dvs at den bestilte Leon 1.4 undervejs er blevet til en 1.5 som formentlig får en noget højere pris. Som jeg ser det, kan de ikke levere det bestilte, og så bliver der jo ingen handel. Ærgerligt fordi jeg jo faktisk gerne vil have bilen!
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 20:38

Giver bare ikke mening da en omregningsfaktor vel skulle bruges til at sammenligne biler opgjort jf WLTP med NEDC. De NEDC-opgjorte biler behøves jo ikke en omregningsfaktor, der kender man jo allerede forbruget jf NEDC. Jeg må misforstå noget.

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 20:40

Så kom der tal på Leon 1.5 på den tyske hjemmeside. Målt iht WLTP 3 er den sat til 19.2 km/l. Det giver jo kun en afgiftsstigning på 3200,- Dertil kommer så den generelle prisstigning ved årgangsskiftet. Alt i alt ser det ikke så slemt ud som frygtet.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 20:45

maha skrev:
6. sep 2018, 20:38
Giver bare ikke mening da en omregningsfaktor vel skulle bruges til at sammenligne biler opgjort jf WLTP med NEDC. De NEDC-opgjorte biler behøves jo ikke en omregningsfaktor, der kender man jo allerede forbruget jf NEDC. Jeg må misforstå noget.
Seat Leon videreføres jo ikke med 1.4 motoren, men får en ny 1.5 motor. Derfor er det ikke den samme bil, og når der er tale om en bil der ikke før er solgt, så får den ingen "rabat" i form af en omregningsfaktor. "Rabatten" gives til de biler der før er beregnet under NEDC og som nu skal sælges under WLTP. Leon 1.5 er aldrig solgt under NEDC og der er derfor ikke tale om at bilen stiger i pris som følge af WLTP.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 20:53

JSA skrev:
6. sep 2018, 20:45
maha skrev:
6. sep 2018, 20:38
Giver bare ikke mening da en omregningsfaktor vel skulle bruges til at sammenligne biler opgjort jf WLTP med NEDC. De NEDC-opgjorte biler behøves jo ikke en omregningsfaktor, der kender man jo allerede forbruget jf NEDC. Jeg må misforstå noget.
Seat Leon videreføres jo ikke med 1.4 motoren, men får en ny 1.5 motor. Derfor er det ikke den samme bil, og når der er tale om en bil der ikke før er solgt, så får den ingen "rabat" i form af en omregningsfaktor. "Rabatten" gives til de biler der før er beregnet under NEDC og som nu skal sælges under WLTP. Leon 1.5 er aldrig solgt under NEDC og der er derfor ikke tale om at bilen stiger i pris som følge af WLTP.
Det giver stadig ikke mening. Eftersigende skulle 1.5 være mere økonomisk end 1.4, men da 1.5 er opgjort efter WLTP skal man nu betale mere i afgift (kontra en allerede indregistreret 1.4). Her ville jeg mene at en omregningsfaktor skulle korrigere.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 20:56

JSA skrev:
6. sep 2018, 20:40
Så kom der tal på Leon 1.5 på den tyske hjemmeside. Målt iht WLTP 3 er den sat til 19.2 km/l. Det giver jo kun en afgiftsstigning på 3200,- Dertil kommer så den generelle prisstigning ved årgangsskiftet. Alt i alt ser det ikke så slemt ud som frygtet.
Spændende. Hvordan regner du at det kun er 3200,-?
Synes iøvrigt jeg læste et sted at Seats politik er at prisstigninger i forbindelse med modelårskifte ikke rammer allerede bestilte biler, men det kan være ønsketænkning ;)

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Madmax » 6. sep 2018, 21:00

Ro på. WLTP træder først i kraft 1/4-19. Indtil da skal i bruge NEDC-2 forbruget. Fordi det formentlig er højere end det gamle forbrug vil det blive tillagt en faktor på 1,1 i forbruget.

Dvs alle biler med et NEDC-2 forbrug kan man gange forbruget med 1,1 og så får du fradrag efter det. Dvs hvis du har en bil der med NEDC-2 forbrug kører 20 km/l skal du gange det med 1,1 = 22 km/l. Så bilen vil få fradrag for at køre 22 km/l og ikke 20 km/l.


Sent from my iPad using Tapatalk

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 21:09

Pablo skrev:
6. sep 2018, 21:00
Ro på. WLTP træder først i kraft 1/4-19. Indtil da skal i bruge NEDC-2 forbruget. Fordi det formentlig er højere end det gamle forbrug vil det blive tillagt en faktor på 1,1 i forbruget.

Dvs alle biler med et NEDC-2 forbrug kan man gange forbruget med 1,1 og så får du fradrag efter det. Dvs hvis du har en bil der med NEDC-2 forbrug kører 20 km/l skal du gange det med 1,1 = 22 km/l. Så bilen vil få fradrag for at køre 22 km/l og ikke 20 km/l.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad med biler som kun er opgjort efter WLTP?

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 6. sep 2018, 21:14

maha skrev:
6. sep 2018, 20:56
JSA skrev:
6. sep 2018, 20:40
Så kom der tal på Leon 1.5 på den tyske hjemmeside. Målt iht WLTP 3 er den sat til 19.2 km/l. Det giver jo kun en afgiftsstigning på 3200,- Dertil kommer så den generelle prisstigning ved årgangsskiftet. Alt i alt ser det ikke så slemt ud som frygtet.
Spændende. Hvordan regner du at det kun er 3200,-?
Synes iøvrigt jeg læste et sted at Seats politik er at prisstigninger i forbindelse med modelårskifte ikke rammer allerede bestilte biler, men det kan være ønsketænkning ;)
1,4'eren var opgivet til 20 km/l, den nye 1.5'er er opgivet til 19.2 km/l. Dvs at at forskellen i afgift "kun" er 0,8*4000=3200,-
Det er i Sverige at Seat skriver i deres konfigurator, at de holder kunden skadesløs.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Madmax » 6. sep 2018, 21:14

maha skrev:
Pablo skrev:
6. sep 2018, 21:00
Ro på. WLTP træder først i kraft 1/4-19. Indtil da skal i bruge NEDC-2 forbruget. Fordi det formentlig er højere end det gamle forbrug vil det blive tillagt en faktor på 1,1 i forbruget.

Dvs alle biler med et NEDC-2 forbrug kan man gange forbruget med 1,1 og så får du fradrag efter det. Dvs hvis du har en bil der med NEDC-2 forbrug kører 20 km/l skal du gange det med 1,1 = 22 km/l. Så bilen vil få fradrag for at køre 22 km/l og ikke 20 km/l.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad med biler som kun er opgjort efter WLTP?

Det står i det nederste link i Erlings post.

“For WLTP godkendte biler: Det korrelerede eller målte NEDC-forbrug (som man af praktiske grunde har benævnt NEDC-2) omregnes med en faktor 1,1 i perioden fra lovens ikrafttrædelsestidspunkt til og med den 31. marts 2019.
Fra den 1. april 2019 anvendes bilens WLTP-forbrug og her anvendes en omregningsfaktor på 1,21.”




Sent from my iPad using Tapatalk

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 6. sep 2018, 21:22

Pablo skrev:
6. sep 2018, 21:14
maha skrev:
Pablo skrev:
6. sep 2018, 21:00
Ro på. WLTP træder først i kraft 1/4-19. Indtil da skal i bruge NEDC-2 forbruget. Fordi det formentlig er højere end det gamle forbrug vil det blive tillagt en faktor på 1,1 i forbruget.

Dvs alle biler med et NEDC-2 forbrug kan man gange forbruget med 1,1 og så får du fradrag efter det. Dvs hvis du har en bil der med NEDC-2 forbrug kører 20 km/l skal du gange det med 1,1 = 22 km/l. Så bilen vil få fradrag for at køre 22 km/l og ikke 20 km/l.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad med biler som kun er opgjort efter WLTP?

Det står i det nederste link i Erlings post.

“For WLTP godkendte biler: Det korrelerede eller målte NEDC-forbrug (som man af praktiske grunde har benævnt NEDC-2) omregnes med en faktor 1,1 i perioden fra lovens ikrafttrædelsestidspunkt til og med den 31. marts 2019.
Fra den 1. april 2019 anvendes bilens WLTP-forbrug og her anvendes en omregningsfaktor på 1,21.”




Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad så med dette, samme artikel:

“Det ene ændringsforslag fastslår, at biler, der kun er målt efter den ny metode (WLTP), ikke omfattes af overgangsordningen, da de ikke har et tal for km per liter efter den gamle metode (NEDC).”

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 7. sep 2018, 02:42

Nu skal man generelt være noget skeptisk over det der kommer frem i pressen, men der har været nævt tal på op til 27% merforbrug for både en Nissan og en Opel og de vil så få et gok prismæssigt selv med vedtagelsen af lovforslaget, men alligevel en prisstigning, der ikke vælter folks økonomi.
De målinger der har været nævnt på VAG-biler tyder på at VAG klarer den ny test godt og jeg ville personligt ikke være nervøs for at bestille en ny VAG nu når de nye regler er vedtaget.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Madmax » 7. sep 2018, 06:14

maha skrev:
6. sep 2018, 21:22


Hvad så med dette, samme artikel:

“Det ene ændringsforslag fastslår, at biler, der kun er målt efter den ny metode (WLTP), ikke omfattes af overgangsordningen, da de ikke har et tal for km per liter efter den gamle metode (NEDC).”
Det kan man se på coc'et. Der bør være to forbrug (WLTP og NEDC).
1,5 er jo en "gammel" motor som også eksisterede før 1/9. Så der bør være to forbrug på denne.

Men det er vel sælgeren der har svar på dette.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 7. sep 2018, 06:18

Pablo skrev:
7. sep 2018, 06:14
maha skrev:
6. sep 2018, 21:22


Hvad så med dette, samme artikel:

“Det ene ændringsforslag fastslår, at biler, der kun er målt efter den ny metode (WLTP), ikke omfattes af overgangsordningen, da de ikke har et tal for km per liter efter den gamle metode (NEDC).”
Det kan man se på coc'et. Der bør være to forbrug (WLTP og NEDC).
1,5 er jo en "gammel" motor som også eksisterede før 1/9. Så der bør være to forbrug på denne.

Men det er vel sælgeren der har svar på dette.
Ikke i Seat i hvert fald. Der er den ny. Og det samme med 2.0.
Ja venter svar fra forhandleren, men er bare i interesseret i hvordan lovet er sat sammen :)

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af JSA » 7. sep 2018, 06:46

Jeg må jo bøje mig støvet - og undskylde! Længere oppe i tråden angiver jeg Leon 1.5 til 19.2 km/l efter WLTP. Her til morgen viser en nærlæsning at det er efter NEDC (som tyskerne kalder NEFZ)! Det positive er, at så findes der NEDC-målinger på Leon 1.5. Det knap så positive er, at WLTP-målingen desværre kun giver 16.9 km/l. Det er altså stadig spændende hvordan priserne bliver i DK. Mon ikke Semler snart får det på plads? (Tallene har jeg fra Seat's konfigurator på den tyske hjemmeside)
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Nicklossi » 7. sep 2018, 07:18

Måske mig der misforstår det, men hvordan kan man sige at man bare bruger en omregningsfaktor?
Tænker ikke forbrugsforskellene modellerne over, er lineært ifht. om det er målt efter NEDC eller WLTP?

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 7. sep 2018, 07:18

Når der er begge målinger skal der ganges med 1,21 svarende til 20,5 km/l så der er vist ingen tegn på at den stiger i reg.afg ift. en 1,4 TSI.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af erlingvj » 7. sep 2018, 07:21

Nicklossi skrev:
7. sep 2018, 07:18
Måske mig der misforstår det, men hvordan kan man sige at man bare bruger en omregningsfaktor?
Tænker ikke forbrugsforskellene modellerne over, er lineært ifht. om det er målt efter NEDC eller WLTP?
Det er skatte-teknik - ikke videnskab. Som der står i loven vil bilmodeller blive ramt forskelligt.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af Nicklossi » 7. sep 2018, 08:56

erlingvj skrev:
7. sep 2018, 07:21
Nicklossi skrev:
7. sep 2018, 07:18
Måske mig der misforstår det, men hvordan kan man sige at man bare bruger en omregningsfaktor?
Tænker ikke forbrugsforskellene modellerne over, er lineært ifht. om det er målt efter NEDC eller WLTP?
Det er skatte-teknik - ikke videnskab. Som der står i loven vil bilmodeller blive ramt forskelligt.
Giver mening, tak.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: WLTP-overgangsordning

Indlæg af maha » 7. sep 2018, 09:38

erlingvj skrev:
7. sep 2018, 07:18
Når der er begge målinger skal der ganges med 1,21 svarende til 20,5 km/l så der er vist ingen tegn på at den stiger i reg.afg ift. en 1,4 TSI.
Hvis man har begge målinger på en given bil/motor, hvorfor er det så nødvendigt med en omregningsfaktor? Man kan jo bare kigge på den NEDC måling der er lavet, fremfor at omregne WLTP'en?

Det ville give mening hvis der var en omregningsfaktor der hvor man ikke havde en NEDC måling.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"