Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
UffeH
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. sep 2018, 21:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Indlæg af UffeH » 12. sep 2018, 07:48

Hej

Jeg går og overvejer at købe en A6 3.0 tfsi Avant fra 2013, er der nogen der har erfaring med den bil og motor?

Er der feks. kritiske dele som kæde/kædestrammer der kan ryge på den? Så vidt jeg kan læse på nettet er den motor ikke så hårdt ramt som 2.0 tfsi, men nogen vælger at skifte kæden fordi den larmer i mere end de tilladte 3 sekunder inden olietrykkket får spændt den ud.
Den burde heller ikke lide af de problemer med at bruge store mængder olie som 2.0 tfsi var kendt for (i biler fra før 2013).

Men hvis der er nogen der har erfaring med den model ville jeg meget gerne høre om det.

Mvh
uffe

Brugeravatar
JesperA6
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 25. mar 2014, 19:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Indlæg af JesperA6 » 13. sep 2018, 19:47

Har selv en S4 med samme motor og den fungere fantastisk. Vil gå så langt og sige det en af de bedste de har produceret!. De kan dog bruge olie men slet ikke så hyppigt problem og i den mængde som en 2.0tfsi.
Du har også ret med kædestøjen men er kun et “kosmetisk” problem kan man sige.
Ydermere er flere af børnesygdommene jo ud bedret på en A6 3.0tfsi motor

UffeH
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. sep 2018, 21:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Indlæg af UffeH » 14. sep 2018, 08:02

Så du har ikke haft nogle større reperationer på hverken motor eller gearkasse?

Hvilken årgang er din s4? Det ser nemlig ud som om Audi fiksede nogle problemer fra 2012:
https://www.shopdap.com/blog/post/commo ... ines1.html

Men igen de problemer de nævner er jo også småting i forhold til hvad der har været af problemer med 2.0 tfsi'erne, så jeg satser på at det er en stabil motor.

Brugeravatar
JesperA6
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 25. mar 2014, 19:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Indlæg af JesperA6 » 14. sep 2018, 20:00

Min er en 2013 med snart 210.000km og intet været med den. Præcis som du skriver blev diverse børnesygdomme rettet på motoren dengang!. Der køre rigtig mange i USA der presser dem hårdt med tuning og der er nærmest ikke nogen skrækhistorier.
Find en med fuld service historik fra Audi!. Det er en af de mest pålidelige Audi motorer til dato som efterhånden også er spredt ud i en masse modeller. Ja og så kører den endnu bedre med en chip😁

UffeH
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. sep 2018, 21:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb af A6 3.0 tfsi nogen der har erfaring med den bil?

Indlæg af UffeH » 14. sep 2018, 22:38

Det vil jeg gøre, kan du anbefale en mekaniker der ikke tager Audi priser for at vedligeholde den, men som samtidig har styr på den typer biler i københavns området?
Jeg har tidligere brugt Palms Auto til min passat og de har da haft en del vilde Audier stående, så jeg regnede egentlig med at bruge dem, medmindre du kender andre du selv bruger.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"