Touran Comfortline connect vs R-Line

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Trixter
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. okt 2008, 20:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Touran Comfortline connect vs R-Line

Indlæg af Trixter » 15. sep 2018, 11:22

Hej
Vi er på jagt efter en ny bil i forhold til vores mondeo stc snart 2 år gammel.
Vi har kigget lidt på Peugeot 5008 Gt Line med alt udstyr og så kigger vi nu på en Touran,
Jeg er simpelthen sådan i tvil omkring modeller. Det er lang tid siden jeg har kørt VW men kunne godt komme på tale igen.

Syntes bare man skal tilkøbe alt efter hånden til dem.
Men jeg kigger efter en med apple carplay, el bagklap, gode sæder, baksensor/kamera og Full LED lygter
Jeg kan godt lide R-line udsene på en Touran. Hvordan er sæderne i R-line frem for Comfortline connect?
Der står nemlig ikke en R-line ved den lokal VW.

Ville i bygge en Comfortline connct med alt overnævnt udstyr eller ville i tage en R-Line og så bygge LED osv på ?

Jeg kan ikke rigtigt overskue de forskellige prislister, da jeg syntes godt nok man skal tilkøbe meget til en VW.

Jeg tænker også hvad skal man ikke købe, som man så kan kode efterfølgene ?

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Touran Comfortline connect vs R-Line

Indlæg af siccio » 15. sep 2018, 11:48

Hvad du skal vælge, vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men syntes da VW kører en bedre linje fremfor Peugeot.
Ved Peugeot skal man vælge GT Line eller Allure for at få f.eks LED forlygter eller andet udstyr. Hvor prisen så alligevel stikker af.
Hvorimod man kan vælge LED f.eks ved VW på comfortline altså midt udstyrs pakken.
Dette gør man har langt mere frit valg.
Klart hvis alt skal krydses af med udstyr løber det op, men det er jo typisk også her man kan forhandle lidt pris den rigtige vej.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Touran Comfortline connect vs R-Line

Indlæg af pwh » 15. sep 2018, 12:56

Jeg har en Comfortline connect på vej, og har gået med præcis samme overvejelser (+ s-max).

Touran er det billigste alternativ hvis du er glad for udstyr, men merprisen for R-line gav for mig ingen mening. Jeg er dog ret spændt på om jeg kan vende mig til 115 hk, men det gode tilbud på connect modellen gjorde at jeg forsøger.

Jeg er glad for udstyr, og ikke mindst de sæder VW tilbyder. Jeg får ofte ondt i ryggen hvis jeg kører længere ture i biler hvor sædet ikke kan indstilles. Derfor var "ErgoActive" et must, og samtidig slipper man af med det lidt kedelige indtræk der er i en standard comfortline :-)

Så hvis man ønsker noget af alt det sjove udstyr, så er der virkelig meget at hente inde udstyrspakker der tilbydes til Touran. Tilsvarende udstyret 5008 eller s-max stak helt af prismæssigt.

Så jeg endte DK pakke 1 + 2, DK LED pakke (+ opgradering til den store LED forlygte med DLA), ambientebelysning (=samme dekorindlæg som highline), elektrisk bagklap og lidt andet godt.
Herefter monteres et sæt 18" hjul, og så er man pludselig helt godt kørende :-)



Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Trixter
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. okt 2008, 20:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Touran Comfortline connect vs R-Line

Indlæg af Trixter » 15. sep 2018, 13:25

'@pwh
I 5008 GT Line for man alt udstyr for ca. 405.000
Jeg syntes bare jeg har prøvet at se på priser til alt til en Comfortline Connect så ryger denne op i ca 400.000 og en RLine kan jeg se bliver omkring 34.000 mere for faktisk samme udstyr dog uden sæder og soltag..

Hvad løb din op i og hvad valgte du helt præsis ?

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Touran Comfortline connect vs R-Line

Indlæg af pwh » 15. sep 2018, 14:52

Trixter skrev:'@pwh
I 5008 GT Line for man alt udstyr for ca. 405.000
Jeg syntes bare jeg har prøvet at se på priser til alt til en Comfortline Connect så ryger denne op i ca 400.000 og en RLine kan jeg se bliver omkring 34.000 mere for faktisk samme udstyr dog uden sæder og soltag..

Hvad løb din op i og hvad valgte du helt præsis ?
Tja, alt og alt. Det kommer an på hvad man ønsker :-)

Jeg bestilte en Comfortline connect DSG med DK pakke, App connect, metallak DK pakke 1, DK pakke 2, DK LED pakke, LED forlygter med DLA, elektrisk bagklap og ambiente belysningspakke. Det var vist det... Det er privatleasing, så jeg erindrer ikke konfigurationens listepris.

Men jeg så også på en 5008 GT line, og ift. ovenstående mangler den:
panorama glastag (+22.000)
AGR certificerede forsæder (+21.500)
Adaptiv fartpilot (+9.500)
Bakkamera+p-sensor for (+4.500)
Elektrisk bagklap + nøglefri (+17.000)

Dynamic Light Assist fås slet ikke til 5008 :-/

Til gengæld har den som standard store alufælge, dellæder, 15 hk ekstra og et fedt design :-)

Prisen blev for høj hvis den skulle have mit "must have" udstyr...


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk



Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"