Jeg har samme reference til Nexo. En brændselscelle kræver 100% ren luft om det er en Honda, Toyota, Hyundai eller Mercedes. Den test de har lavet med Nexo er så vidt jeg ved den eneste dokumentation der er tilgængelig. Hyundai har envidere indbygget formler i Nexo'ens kørecomputer som viser på skærmen hvor meget luft der er renset - så et eller andet må den jo gøre.kGlerup skrev: ↑4. feb 2019, 23:17Kan du ikke lige finde lidt dokumentation for at brændselsceller i sig selv renser luften?
Jeg har kun kunnet finde:
https://www.verdict.co.uk/hyundai-nexo- ... -cell-car/
Altså et filter er monteret som renser luften. Det kan man jo montere på hvad som helst.
- der er ikke 10kV på de fleste tankstationer. Der er en ret almindelig net tilslutning som ikke kan understøtte ret mange lynladere, hvis overhovedet én.
- Ja bilen kan forsyne huset (ligesom BEV), men med langt lavere effektivitet end net drift, eller strøm fra en BEV
- Ja, man får en bil at køre i?
- Der skal ikke opstilles millioner af standere. Bilerne skal lade hjemme. Det er ikke meningen at normale pendlere skal lade undervejs.
- Ædel metaller i batterier er ikke optimale, enig! Lad os se hvad udviklingen bringer på den front.
Så du mener man kan montere et tilsvarende filter på en Tesla som er lige så effektivt - uden at det tager for meget range på batteriet?
Jeg er ikke bekendt med almindelige tankstationer så jeg ved ikke hvad de har af spændingsforsyning til tankanlægget.
Hjemme ladestandere tæller ikke med i antallet af ladestandere? Jeg formoder da at folk får en ordentlig ladestander installeret hvor der stal trækkes kabler fra elnettet, eller hvad? 220V fra stikkontakten i bryggerset ?
De der bor i lejligheder skal vel også kunne lade et sted i nærheden af bopælen?