Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Rune
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Rune » 5. jan 2019, 17:32

Vi overvejer kraftigt en El bil, ville have været ude at købe en brugt E golf, men der var desværre solgt.

Vi køre Vesterbro til Holte hverdag og sjældent mere end 100 km på en dag.

De gange om året vi skal længere vil vi altid kunne låne en anden bil.

Nemt at parkere inde i byen vil være nok for mig til at valget ville være let.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ij6210 » 6. jan 2019, 16:09

En halv time er lang tid hvis man fx har urolige børn med i bilen. Og så er næste problem, at man jo også skal hjem igen. Hvis jeg fx kører til familien i Jylland, så er det ikke sikkert at jeg er der i 8 timer (som en fuld opladning ca. tager med normal stikkontakt).

Og hvis man en skønne dag er kommet lidt for sent afsted, eller er opholdt af en trafikprop, så kan det da være en ekstrem stressfaktor.

Nogle folk med Tesla har gratis strøm fra Teslas supercharger, men de er jo slet ikke udbygget i stort nok omgang.

På billedet herunder ved jeg desuden ikke, om alle ladere er med hurtig opladning (80% på ca en halv time) - men det må jeg jo gå ud fra hvis det bruges som argument?

Det er også latterligt at der er så mange forskellige udbydere af opladestationer. Det er skørt at man skal have aftaler flere steder eller også betale en for høj pris.

Jeg kører ca. 1600-2000 km pr måned. Det er 400 pr. uge, og med lidt spild fordi batteriet aflades ved inaktivitet skal jeg påregne at oplade 2 gange pr. uge. Det er, incl. kørsel, ca. 2 timer jeg skal bruge pr. uge. Så enten skal jeg før hjemmefra om morgenen (umuligt pga børn) eller jeg skal komme senere hjem (vanskeligt og ærgerlig prioritering). Eller også skal jeg gøre det om natten, mens børnene sover.

Samtidig er der vel også risiko for at der kan være kø ved ladestanderen, da der må være andre i samme situation der også skal bruge strøm?

Egentlig er jeg vild med idéen om elbiler, men jeg synes ikke markedet er modent til det endnu. Elbiler kommer til at udvikle sig meget de næste år, og dermed vil de biler man køber nu også hurtigere blive forældet, modsat hvis man i 2013 havde købt en Tesla Model S.

Sprint20 skrev:
5. jan 2019, 16:39
321.jpg
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 6. jan 2019, 16:49

ij6210 skrev:
6. jan 2019, 16:09
En halv time er lang tid hvis man fx har urolige børn med i bilen. Og så er næste problem, at man jo også skal hjem igen. Hvis jeg fx kører til familien i Jylland, så er det ikke sikkert at jeg er der i 8 timer (som en fuld opladning ca. tager med normal stikkontakt).

Og hvis man en skønne dag er kommet lidt for sent afsted, eller er opholdt af en trafikprop, så kan det da være en ekstrem stressfaktor.

Nogle folk med Tesla har gratis strøm fra Teslas supercharger, men de er jo slet ikke udbygget i stort nok omgang.

På billedet herunder ved jeg desuden ikke, om alle ladere er med hurtig opladning (80% på ca en halv time) - men det må jeg jo gå ud fra hvis det bruges som argument?

Det er også latterligt at der er så mange forskellige udbydere af opladestationer. Det er skørt at man skal have aftaler flere steder eller også betale en for høj pris.

Jeg kører ca. 1600-2000 km pr måned. Det er 400 pr. uge, og med lidt spild fordi batteriet aflades ved inaktivitet skal jeg påregne at oplade 2 gange pr. uge. Det er, incl. kørsel, ca. 2 timer jeg skal bruge pr. uge. Så enten skal jeg før hjemmefra om morgenen (umuligt pga børn) eller jeg skal komme senere hjem (vanskeligt og ærgerlig prioritering). Eller også skal jeg gøre det om natten, mens børnene sover.

Samtidig er der vel også risiko for at der kan være kø ved ladestanderen, da der må være andre i samme situation der også skal bruge strøm?

Egentlig er jeg vild med idéen om elbiler, men jeg synes ikke markedet er modent til det endnu. Elbiler kommer til at udvikle sig meget de næste år, og dermed vil de biler man køber nu også hurtigere blive forældet, modsat hvis man i 2013 havde købt en Tesla Model S.

Sprint20 skrev:
5. jan 2019, 16:39
321.jpg
Det er stadig de færreste der har 400v 16a udtag udenfor derhjemme. Så hvis man skal til Jylland skal du oplade som det er i dag 20-30 min hver vej. Hele ideen er at super chargere står ved langs de store veje mens man normalt lader hjemme eller på job og i byerne på 11 eller 22 kw.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Korreborg » 6. jan 2019, 23:12

Den største hurdle elbiler skal over, er at man altid vil tage worst case.

Jeg har fået nyt arbejde pr. 21/1. Jeg går fra 135 km til og fra arbejde, hvor jeg lejlighedsvis var på ture på op til 300-350km om dagen
På det nye har jeg kun 60km til og fra arbejde. Men til gengæld skal jeg oftere bruge 250km om dagen, og stadig ind imellem med en længere tur i ny og næ.
Når man så kommer hjem skal jeg stadig kunne komme videre på familie besøg = + ca 80km
Altså skal jeg reelt i mit eget lille hovede bruge 450km reel kørsel. Selv om jeg til daglig kan klare mig med 200km ish.

Men kan man fra Kbh til Viborg klare sig med 2 x 5-10min stop, så vil jeg mene at det er okay. Jeg skal alligevel ind og pisse, men 30min er bare for lang tid at holde stille.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SorenR » 7. jan 2019, 00:12

Brint brændselscelle i en Tesla = Hesla :mrgreen:

Billede

https://newmobility.news/2018/01/03/dut ... gen-hesla/
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Jabba
Nyt medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 30. jun 2008, 19:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Jabba » 7. jan 2019, 02:35

Jeg har efterhånden ikke været på vagcars i 6 år, men faldt ved et tilfælde over denne tråd om elbiler/Tesla.

Er selv Tesla Model S 85D ejer og er stadig helt vild med bilen, selvom den nu er 3 år gammel. Utroligt nok er den bedre i dag end da jeg købte den, pga de mange forbedringer og nye funktioner der jævnligt bliver sendt ud via softwareopdateringer.

Har selv været traditionel bilnørd i flere årtier og har også været heldig at køre i de fleste hurtige biler, inkl. masser af superbiler. Også på bane. Men siden 2015 er blev jeg helt overbevist omkring især Tesla. Jeg har kun skimmet denne lange tråd, men jeg kan se at rigtig mange bekymringer ang. Tesla og endda firmaets overlevelse er baseret på misforståelser og sensationsjournalistik fra "journalister" der ikke researcher ordentligt, men har mere fokus på overskrifter og indhold der genererer klik.

Men det er jo selvfølgelig forståeligt nok, hvis man ikke har haft muligheden for at prøve bilen gennem længere tid, eller fulgt firmaet gennem årene.

Men ord er tomme. Så derfor tilbyder jeg folk der er seriøse og overvejer at købe Tesla (f.eks. Model 3), at give en grundig gennemgang af bilen og hvad det vil sige at være ejer. Selvfølgelig helt uden beregning. Har også en smule erfaring med andre elbilsmærker, men ikke nok til at jeg synes jeg kan bidrage med så meget.

Jeg har ikke tålmodighed til at skrive frem og tilbage. Til gengæld tager jeg gerne et par timer ud af kalenderen og mødes i København og omegn (f.eks. Køge Supercharger station), hvor jeg med udgangspunkt i min egen bil gerne uddeler råd og erfaringer vedr. alt fra bilen og dens funktioner, til ladning, vedligehold, rækkevidde, myter, faldgrubber, ladelogistik, tips og tricks, garanti, service, app, etc.

Man kan selvfølgelig også besøge Tesla i Århus eller København for at lære om ovennævnte og det bør man da også gøre. Men selvom de er flinke og dygtige, er de trods alt ikke helt uvildige. Derudover er der langt fra nok tid til at gennemgå bare halvt så meget - og slet ikke i detaljer. Og for at være ærlig er de færreste Tesla sælgere tilnærmelsesvis lige så vidende, som nørdede Tesla ejere som undertegnede.

Jeg har erfaring med stort set alle modeller/versioner, inkl. Model S fra 70 til P100D og Model fra X 75D til 100D. Jeg har også haft fornøjelsen af at prøve Model 3 Long Range Dual Motor samt Performance i USA, så den kender jeg også en del til.

Send en email hvis det har interesse. Som nævnt har jeg desværre ikke tålmodighed til at svare på spørgsmål via mail frem og tilbage. Det har været slemt nok at skrive dette indlæg :) Det er også umuligt at afdække alle detaljer (især det som folk ikke forestiller sig) skriftligt.

Så dette er et tilbud om at mødes et par timer så man bliver langt bedre udrustet. Alle er velkomne, så længe man er SERIØST interesseret i Tesla/elbiler og vil have input til beslutningsprocessen. Som alle andre, har jeg begrænset tid, hvorfor jeg gerne vil bruge den på dem der virkelig har brug for råd og erfaringer her og nu, før de f.eks. køber bil. Jeg giver også gerne en tur i bilen, men hvor jeg kører og tegner/fortæller. Det er ikke ment som en mulighed for en prøvetur. Den kan man få hos Tesla. Det jeg tilbyder, er langt vigtigere i min optik.

Hvorfor gør jeg i øvrigt dette? Tjo... Er lidt træt af alle misforståelserne og synes det er synd at der ikke er flere elbiler på vejene. Især de ekstra sjove som Tesla. Så jeg hjælper gerne folk med potentielt at blive elbilsejere. Andre stemmer dørklokker for Kræftens Bekæmpelse istedet :)

Ellers er jeg skam flink nok :) Så hold jer ikke tilbage. Så finder vi en dag. P.S. jeg svarer ikke herinde.

Mvh
Christian
These users thanked the author Jabba for the post (total 5):
jansomSyndicatePassatg 3cSteffenRNicklossi

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ij6210 » 7. jan 2019, 10:58

Wow - den Hesla gad jeg godt eje.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 8. jan 2019, 15:14

"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1898
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 333 times
Been thanked: 214 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af The Micktrix / Dk » 9. jan 2019, 11:08

Lidt nyt om lade station Billede

https://finans.dk/

Arr linket er væk. Nye lade stationer i Danmark, Sverige og Norge. Måske andre kan finde det

Sendt fra min Sony Xperia


Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ABT » 9. jan 2019, 16:14

Danmark får et net af super-ladestationer til elbiler
Selskaberne E.ON og Clever har nu fået grønt lys fra konkurrencemyndighederne til at rulle et net af superhurtige ladestationer ud over Danmark og flere andre lande.
Energiselskabet E.ON og den danske ladeoperatør Clever har nu fået konkurrencemyndighedernes godkendelse af planerne om at etablere et netværk af superhurtige ladestationer til elbiler.

Målet er at bygge i alt 180 ladestationer, hvoraf 48 skal placeres i Danmark, Norge og Sverige. Ladestationerne i de skandinaviske lande skal efter planen stå klar i 2020.

Ifølge oplægget til projektet er det ambitionen at skabe »en elektrisk motorvej fra Norge til Italien«.

EU's konkurrencemyndigheder har nu godkendt, at de to selskaber indgår et joint venture, som skal etablere ladestationerne. Projektet har modtaget 75 mio. kr. i støtte fra EU-Kommissionen, der samtidig har udnævnt det som et såkaldt flagskibsprojekt for at understrege ambitionsniveauet og vigtigheden.

»Dette samarbejde er endnu et bevis på, at livet som elbilist hele tiden bliver lettere – især når branchen deler vision og arbejder sammen om at sikre en hurtigere omstilling af transportsektoren,« udtaler Tore Harritshøj, direktør for E.ONs nordiske eMobility-forretning.

Netværket af ladestationer skal etableres i løbet af tre år og den første station er allerede taget i brug i Halsskov ved Korsør. Ladestationerne skal placeres i Danmark, Tyskland, Frankrig, Italien, Norge, Sverige, Storbritannien og Italien. Stationerne placeres med 120-180 kilometers mellemrum langs motorvejene, og hver station får to - seks ladestandere, som er designet til forskellige bilmærker.

Parallelt med de EU-støttede ladestationer har E.ON og Clever tidligere etableret et strategisk partnerskab, der har som mål at bygge helt op mod 400 europæiske ladestationer med 150 kilowatt.

De EU-støttede ladestationer fra Clever og E.ON tilbyder også 150 kilowatt, men med mulighed for at opgradere til 350 kilowatt. Ifølge selskaberne de nye ladestationer som udgangspunkt kunne oplade et batteri til 400 km kørsel på 20-30 minutter, men tidsforbruget kan nedbringes, hvis kapaciteten øges til eksempelvis 350 kilowatt eller batteriteknologien forbedres.

Kilde: https://jyllands-posten.dk/#ia11112642;finans
These users thanked the author ABT for the post:
The Micktrix / Dk
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Nicklossi » 9. jan 2019, 17:02

Spændende skridt i den rigtige retning.
Tror dog desværre at der kommer til at gå lang tid, før os i udkantsdanmark sådan for alvor får mulighed for at lade 👍🏻

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Korreborg » 9. jan 2019, 17:17

Tror nu det kommer til at gå okay stærkt. Altså hvis salget af elbiler stiger, så skal der nok være nogle som ønsker at tjene penge på at sælge strøm
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ABT » 10. jan 2019, 10:28

Ny Kia-elbil: Importøren har aldrig før oplevet så stor interesse ved lanceringen af en ny bilmodel
Den nye Kia e-Niro starter fra 280.000 kr. for versionen med en rækkevidde på 289 km, mens den koster fra 335.000 kr. med en rækkevidde på 455 km.
https://jyllands-posten.dk/livsstil/bil ... -bilmodel/
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 10. jan 2019, 10:42

Lige gået op for at KIA og Hyundai kun har 3.7 kW intern lader. Hvorfor pokker ikke som minimum 11 kW. Må sige at det er en stort minus i min bog.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af bskaarup » 10. jan 2019, 10:55

KMDTHY skrev:
10. jan 2019, 10:42
Lige gået op for at KIA og Hyundai kun har 3.7 kW intern lader.
De kan lade med 7.2 kw hvis du har 32A eller https://clever.dk/twin-power
Men ingen af dem har mulighed for anhængertræk og dermed er de vel ikke godkendt til kørsel i Jylland...
These users thanked the author bskaarup for the post:
i-s
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ABT » 10. jan 2019, 12:01

bskaarup skrev:
10. jan 2019, 10:55
Men ingen af dem har mulighed for anhængertræk og dermed er de vel ikke godkendt til kørsel i Jylland...
:lol: :lol:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af kims2 » 10. jan 2019, 12:21

KMDTHY skrev:
10. jan 2019, 10:42
Lige gået op for at KIA og Hyundai kun har 3.7 kW intern lader. Hvorfor pokker ikke som minimum 11 kW. Må sige at det er en stort minus i min bog.
Tror du ikke det er plugin hybrid modellen du har informationen fra? Ifølge de informationer jeg kan finde på elbilen, så kan den lade 7,2 kW med type 2 stikket og 80 kW med CCS.
These users thanked the author kims2 for the post:
KMDTHY

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 10. jan 2019, 12:38

kims2 skrev:
10. jan 2019, 12:21
KMDTHY skrev:
10. jan 2019, 10:42
Lige gået op for at KIA og Hyundai kun har 3.7 kW intern lader. Hvorfor pokker ikke som minimum 11 kW. Må sige at det er en stort minus i min bog.
Tror du ikke det er plugin hybrid modellen du har informationen fra? Ifølge de informationer jeg kan finde på elbilen, så kan den lade 7,2 kW med type 2 stikket og 80 kW med CCS.
I har ret. Det kræver dog adgang til 32A som bskaarup også skriver. Ville sgu være bedre med 3-faset 16A i stedet. Det er så det Clever Twin Power gør som jeg forstår det, tager 2x 16A faser og smelter sammen til 1x 32A.
Hvor meget strøm har man normalt ind i huset? Er det 3x 35A der sidder i gravstenen?
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 10. jan 2019, 12:41

Fandt lige denne. Den viser fint overblik.

Dog kan den godt lade op til 70kW fast charge. Se Tesla Bjørn her: https://youtu.be/EdfXMdkUl9A?t=160
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-01-10 kl. 12.40.59.png
Skærmbillede 2019-01-10 kl. 12.40.59.png (85.75 KiB) Vist 793 gange
These users thanked the author KMDTHY for the post:
Soner
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 10. jan 2019, 15:02

Har lige fået at vide at E Tron starter ved 800 tkr i pris. Mindste udgave udstyr.
These users thanked the author AU-R8 for the post (total 2):
DanielB12KMDTHY

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 10. jan 2019, 15:11

AU-R8 skrev:
10. jan 2019, 15:02
Har lige fået at vide at E Tron starter ved 800 tkr i pris. Mindste udgave udstyr.
Har du fået yderligere detaljer omkring priserne?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 10. jan 2019, 15:20

DanielB12 skrev:
10. jan 2019, 15:11
AU-R8 skrev:
10. jan 2019, 15:02
Har lige fået at vide at E Tron starter ved 800 tkr i pris. Mindste udgave udstyr.
Har du fået yderligere detaljer omkring priserne?
Den endelige prs eller priser ikke fastlagt.
Ikke alt udstyr klart til 1 kvartal produktion.’
Så er der snart en leasingpris på plads også.
De første 10 kundebiler skal konfigureres lige om lidt vist i næste uge.
These users thanked the author AU-R8 for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Korreborg » 10. jan 2019, 19:19

800.000 er stadig også en sjat :) Hvad kan det koste i leasing? Der er jo ikke den vilde vedligehold, og det er vel med til at holde prisen nede. Start fra 7500-8000?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 10. jan 2019, 20:13

800k er nok tættere på 10 end på 8.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af JanVil » 10. jan 2019, 20:20

Tror den bliver endnu dyrere. Se priserne på Tesla model 3 her: https://www.leaseplan.dk/page/fdm-elbiler
'21 iX3 Charged plus

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ij6210 » 10. jan 2019, 21:42

Korreborg skrev:
10. jan 2019, 19:19
800.000 er stadig også en sjat :) Hvad kan det koste i leasing? Der er jo ikke den vilde vedligehold, og det er vel med til at holde prisen nede. Start fra 7500-8000?
Tror du skal gange det beløb med 2. Så er vi tæt på.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af bskaarup » 15. jan 2019, 11:12

Tesla viser priser på ekstraudstyr eksklusiv registreringsafgift (20% af 150% = 30%). Er det lovligt i Danmark?
F.eks. får en anden farve en standard (der står til 12.600)bilens pris til at stige med 16.380 hvis man tilføjer.
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 15. jan 2019, 11:19

bskaarup skrev:
15. jan 2019, 11:12
Tesla viser priser på ekstraudstyr eksklusiv registreringsafgift (20% af 150% = 30%). Er det lovligt i Danmark?
F.eks. får en anden farve en standard (der står til 12.600)bilens pris til at stige med 16.380 hvis man tilføjer.
Det lyder noget kreativt. Lovligt? Næppe.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 78 times
Been thanked: 104 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af mobworld » 15. jan 2019, 11:31

Tesla DK har allerede fået af vide af myndighederne, at deres måde at angive priserne på er vildledende (den pris man så på 'forsiden' er ikke den samme når man har været igennem konfiguratoren). Var oppe i dagspressen for 1-2 uger siden.

Tror Tesla forsøger at få det til at virke så attriaktivt som muligt :-)

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af bskaarup » 15. jan 2019, 11:34

mobworld skrev:
15. jan 2019, 11:31
Tesla DK har allerede fået af vide af myndighederne, at deres måde at angive priserne på er vildledende
De har ændret hjemmesiden så prisen vises uden "besparelse ift. benzinbil" Det var vel det der blev diskuteret sidst i sidste uge?
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"