Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KBAndersen » 20. sep 2018, 08:28

En EL bil kunne være lækkert.
Men ved ikke om jeg kan få en fast P-plads der hvor vi bor plus det måske bliver lidt besværligt med kabel til stander.
De fede er for dyre. Tesla er en skrammel kasse og har en sindsygt stor afskrivning.
Teknikken udvikles hurtigt og en EL-bil vil hurtig blive gammel og intet værd.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 20. sep 2018, 08:36

Elbiler er jo efterhånden ved at nå et ok niveau mht. rækkevidde etc.
Men brintbiler virker som et et bedre bud efter min mening. Fornuftig rækkevidde i tanken og fuld optankning på ca. 5 min!!

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 20. sep 2018, 09:13

Fra 2019 er der krav om nybygget etageejendomme skal være forberedt til elbil ladning.
These users thanked the author SteffenR for the post:
DanielB12
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

cmejsner
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af cmejsner » 20. sep 2018, 09:23

Har tidligere haft en e-Golf (2015) med 78 km pendling hver dag (Hillerød - Brøndby). Der havde jeg hjemmelader, hvilket gjorde det nemt og bekvemt at sætte den til natten over. (Især om vinteren, hvor den kunne stå klar om morgenen :))
Jeg flyttede i 2016 i lejlighed i Rødovre, uden mulighed for lader, hvilket udelukkede el-bil. Det ville ellers have været perfekt.

Jeg bor nu på Nørrebro og har for lidt over en måned siden igen købt en e-Golf, dog den nye version med større motor og batteri. (100 kW motor og 36 kWh ~ 300 km. på papiret)
Det var lidt en overvejelse, da jeg skulle finde ud af muligheden for at lade bilen. Der er massere af ladestandere rund om i Kbh. og jeg fandt ud af at EON havde 6 stk. små 400 meter fra opgangen, og til en fast pris på 379,00 kr. om måneden for fri ladning, bliver udgiften til "brændstof" halveret sammenlignet med min tidligere Honda Jazz.
Afstanden til job er 12-16 km. afhængig af trafikken og vejen jeg tager, så med mindre jeg i løbet af ugen køre nogle store ture, så slipper jeg med en opladning om ugen.

Bonus ved ladeabonnementet er, hvis jeg vil ud på større ture, så koster det ikke ekstra i opladning, hvorfor ekstra km. koster "gratis" i strøm.

Ulempe ved ladeordningen, er at jeg ikke kan sætte bilen til at varme op ved brug af laderen, da jeg skal aktivere ladningen med en chip. (Så må jeg bruge batteri på det, men det er ubetydelig i forhold til, hvad jeg køre)

Er enormt glad for mit køb og det er en nydelse at køre i by og kø-kørsel i en el-bil 8-)

2021 Skoda Enyaq IV 80
2018 VW e-Golf 7.5 100kw

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af jansom » 20. sep 2018, 10:19

Jeg kunne sagtens have en el bil. Men det skal gøres langt mere attraktivt. Ingen afgift, flere ladestationer og billigere strøm.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af i-s » 20. sep 2018, 17:53

Når følgende spec er mulig, så er jeg klar:

1. Plads som i en Passat B8.
2. 500+ km WLTP
3. 1300+ kg krog.
4. Totalpris over 10 år mindre end en diesel.
5. Mulighed for opladning hjemme når man har solceller (pt kan det ikke lade sig gøre uden at få et ekstra hovedkabel lagt ind)
These users thanked the author i-s for the post:
KiDy
/Søren.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 20. sep 2018, 19:01

Etron kan trække 1800kg, har plads som en Q5 og kan kører <400km.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af i-s » 20. sep 2018, 20:46

SteffenR skrev:
20. sep 2018, 19:01
Etron kan trække 1800kg, har plads som en Q5 og kan kører <400km.
Har du læst den vejer 2,5t ? I de tyske anmeldelser får den slag for ikke at være gennemtænkt. Det er et alm. brændstof chassis der er bygget om til el. Skal det være optimalt, så skal elbilers chassis være designet til elmotor og batteri.
/Søren.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 20. sep 2018, 20:56

Mit tyske var til 6 i 9kl., så gør mig ikke den slags.

Har set et par videoer på youtube bla denne.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 20. sep 2018, 22:10

En Tesla Model X vejer mellem 2,3 og 2,5 ton, og en Model S 1,95 og 2,2T, så stor elbil er bare tung, hvilket skyldes batterierne.
Har set 3 youtube reviews af Audi E-tron, og der får den stort set kun ros..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HHKP » 21. sep 2018, 06:11

er der ikke lige en der vil prøve at forklare hvorfor man skulle vælge en ren el bil, med mindre man kun har en kørsels behov der er i by og max. 25 km ??
Kan ikke forstå at der er noget der kan tro at det bliver godt med 600-800kg extra vægt som man skal slæbe rundt på hele tiden.
Når man så også tænker miljø belastningen til batterriget så går det da helt i sort.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ReneBo » 21. sep 2018, 06:18

Håber snart nogen begynder at tænke lidt på erhvervsdelen af elbiler. Mindes kun der er en lille Nissan varebil på DK markedet i øjeblikket. Kunne nemt finde på at, køre el hvis bare rækkevidden var i orden.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af donfetaful » 21. sep 2018, 06:31

Ja. Vi har 2 biler. Kunne godt tænke mig en el i stedet for vores Picanto. Måske vi får en brugt i fremtiden
These users thanked the author donfetaful for the post:
DanielB12
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 07:32

HHKP skrev:er der ikke lige en der vil prøve at forklare hvorfor man skulle vælge en ren el bil, med mindre man kun har en kørsels behov der er i by og max. 25 km ??
Kan ikke forstå at der er noget der kan tro at det bliver godt med 600-800kg extra vægt som man skal slæbe rundt på hele tiden.
Når man så også tænker miljø belastningen til batterriget så går det da helt i sort.
Hvorfor max 25 km og kun bykørsel? Med de nye store biler, der har 400 km i range, og omkring 250 km med 130 på motorvejen, så er afstand ikke længere et så stort issue, med mindre man virkelig høvler mange kilometer af adgangen, og uden store stop.

Sådan helt generelt så er det vigtigt, at man ikke tænker at den skal tankes i traditionel forstand, men at man får ind i hverdagen at den skal stå i lader hver gang man har muligheden.

Men det kræver der bliver sat mange flere ladere op, og gerne i større hubs. Teslas supercharger her i Køge har plads til 12 biler, men der er meget ofte kø til at lade, specielt om aftenen.. så kommuner/stat/virksomheden bliver nød til tænke ladere ind i meget større omfang end nu.
Kærestens arbejdsplads har feks snakket om at opstille en lader til medarbejdere.. 1.. de er 250 mennesker på deres kontor, og størstedelen kører i bil.. så hvis el bilen virkelig bliver udbredt, så bliver det et reelt problem at man ikke kan lade flere steder, og flere adgangen. Også selvom range er stor..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 21. sep 2018, 08:50

Du kan/skal kontakte Clever/EON, hvis du savner en offentlig stander i et område.


HHKP skrev:
21. sep 2018, 06:11
er der ikke lige en der vil prøve at forklare hvorfor man skulle vælge en ren el bil, med mindre man kun har en kørsels behov der er i by og max. 25 km ??
Kan ikke forstå at der er noget der kan tro at det bliver godt med 600-800kg extra vægt som man skal slæbe rundt på hele tiden.
Når man så også tænker miljø belastningen til batterriget så går det da helt i sort.

Forstår oprigtigt ikke din argumentation, slukker du også din telefon, når du har brugt 1/16 af batteriet? Batterier vejer, men det gør en motor og benzin også, SQ5 som må være den direkte konkurrent til E-tron har en egenvægt på 1954kg, hvor E-tron angiveligt kommer til, at veje 2400kg.

Omkring forurening, så synes jeg lidt det er et søgt argument, da Kina er notoriske miljøsvin, der først nu er ved at vågne op, så at sige noget forurener i Kina, er som at sige bjørnen skider i skoven. Olie og alt der hører med til festen der, samt udvinding af jernmalm er jo heller ikke særlig miljøvenligt, så spørgsmålet er vel hvad er bedst på den langebane, da benzin/diesel/olie næppe bliver renere og man stadig udvikler på batterier. At brint er en bedre løsning end begge, så en helt anden debat.

Hvis man skal brokke sig over batterier, så kan man lige så godt også komme igang med køer, glasfiber, fastfashion/brug og smide væk kulturen, plastik skrammel, landbruget sprøjtehelvede, biler der holder i tomgang, folk der smider affald naturen etc., samt min yndlings kæphest knallerter.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 09:40

SteffenR skrev:Du kan/skal kontakte Clever/EON, hvis du savner en offentlig stander i et område.
Jeg tænker mere det er den generelle holdning iblandt dem jeg nævner.
At hvis målet generelt i samfundet er, at mange, mange flere skal køre i elbil, så kræver det nogle investeringer nu.. er lidt som hønen og ægget jo..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

cmejsner
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af cmejsner » 21. sep 2018, 09:54

HHKP skrev:
21. sep 2018, 06:11
Når man så også tænker miljø belastningen til batterriget så går det da helt i sort.
Diskussionen om at miljø belastningen ved EV (Elbiler) er større end ved almindelige biler med forbrændningsmotor, har være meget påvirket af manglende viden, tilgængelig data og tillid til data.

Konklussionen på det jeg har læst indtil nu, har været at produktionen af en EV afgiver et større CO2 aftryk, men når man så medtager aftrykket i bilens levetid inkl. bortskaffelse/gebrug af batteri ved endt levetid, så vil EV klare sig langt mere positivt. Dette er sågar indregnet en del af el'en til EV er produceret ved kulkræft.

Lidt litteratur til de nysgerrige:
https://www.carbonfootprint.com/electric_vehicles.html
https://www.transportenvironment.org/pr ... lectricity
https://cleantechnica.com/2018/02/19/el ... ions-myth/

:)
These users thanked the author cmejsner for the post:
Ztrejfer

2021 Skoda Enyaq IV 80
2018 VW e-Golf 7.5 100kw

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ph » 21. sep 2018, 16:25

ReneBo skrev:
21. sep 2018, 06:18
Håber snart nogen begynder at tænke lidt på erhvervsdelen af elbiler. Mindes kun der er en lille Nissan varebil på DK markedet i øjeblikket. Kunne nemt finde på at, køre el hvis bare rækkevidden var i orden.
Schulstad Avedøre har en Hybrid lastbil
hvilket jeg tror mere på end ren el
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SzleeperDK » 21. sep 2018, 17:34

Arbejder i en ret stor virksomhed med 5-600 i samme bygning i Jylland. Vi har 0 ladere til elbiler.

Sjovt nok er der 0 der har elbil i den virksomhed.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 21. sep 2018, 19:19

ph skrev:
ReneBo skrev:
21. sep 2018, 06:18
Håber snart nogen begynder at tænke lidt på erhvervsdelen af elbiler. Mindes kun der er en lille Nissan varebil på DK markedet i øjeblikket. Kunne nemt finde på at, køre el hvis bare rækkevidden var i orden.
Schulstad Avedøre har en Hybrid lastbil
hvilket jeg tror mere på end ren el
Frederiksberg kommune har 10-12 mindre lastbiler der kun er elbiler. Og vidst også en eller to skraldebiler der kører på el.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Bnielsen » 21. sep 2018, 20:04

SzleeperDK skrev:Arbejder i en ret stor virksomhed med 5-600 i samme bygning i Jylland. Vi har 0 ladere til elbiler.

Sjovt nok er der 0 der har elbil i den virksomhed.
Kender flere som arbejder på Siemens windpower i Brande, men har egentlig aldrig spurgt hvor mange ladestandere de har. Kunne faktisk være interessant at vide....

Arbejder selv i Silkeborg. 40 mand to ladestandere, men de er vist forbeholdt direktørernes Tesla’er...


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Bimmer1100 » 21. sep 2018, 20:12

Bnielsen skrev:
21. sep 2018, 20:04
SzleeperDK skrev:Arbejder i en ret stor virksomhed med 5-600 i samme bygning i Jylland. Vi har 0 ladere til elbiler.

Sjovt nok er der 0 der har elbil i den virksomhed.
Kender flere som arbejder på Siemens windpower i Brande, men har egentlig aldrig spurgt hvor mange ladestandere de har. Kunne faktisk være interessant at vide....

Arbejder selv i Silkeborg. 40 mand to ladestandere, men de er vist forbeholdt direktørernes Tesla’er...

Min kone arbejdede ved Siemens Windpower indtil for 2 år siden. Da var der ingen ladestandere der. Synes det er dårlig stil af kæmpe virksomhed, der i høj grad er understøttet af subsidier fra den danske stat..
—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Bnielsen » 21. sep 2018, 21:14

Bimmer1100 skrev:
Min kone arbejdede ved Siemens Windpower indtil for 2 år siden. Da var der ingen ladestandere der. Synes det er dårlig stil af kæmpe virksomhed, der i høj grad er understøttet af subsidier fra den danske stat..
Helt enig, og laver af at lave grøn energi - men pengene er sandsynligvis vigtigere end farven....


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 22. sep 2018, 11:43

Spændene at se at kunne lade med 80% op på ca 45 min. er en af de vigtigeste parametre, de nye elbiler der komme nu Fra Hyundai og Kia. kan lade netop 80% (350 km.) på ca 45 min. Med DC lader. og det vil de biler der kommer fremover også kunne med 64kw Batt.
Om man så vil have en Hyundai ell. Kia er så en anden sag. Men faktum er at Korea er langt foran i forhold til mange andre mht. til Elbiler. som ikke koster 8-900,000,-

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af GaSelle » 22. sep 2018, 12:20

Bnielsen skrev:
21. sep 2018, 20:04
SzleeperDK skrev:Arbejder i en ret stor virksomhed med 5-600 i samme bygning i Jylland. Vi har 0 ladere til elbiler.

Sjovt nok er der 0 der har elbil i den virksomhed.
Kender flere som arbejder på Siemens windpower i Brande, men har egentlig aldrig spurgt hvor mange ladestandere de har. Kunne faktisk være interessant at vide....

Arbejder selv i Silkeborg. 40 mand to ladestandere, men de er vist forbeholdt direktørernes Tesla’er...


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016
Da jeg stoppede deroppe for tre år siden havde de én ladestander ved hovedindgangen.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 22. sep 2018, 21:37

kan være det bliver mere aktuelt end vi lige troede. https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... nzinbiler/

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Jannik » 23. sep 2018, 00:55

Hos Vestas i Aarhus (Skejby) har vi 6 ladestandere med 2 stik hver, dvs. 12 ialt. Jeg lader dog min Golf GTE hos nabo virksomheden, der har 2 ladestandere med hver 2 stik fra Clever.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af JGGH » 23. sep 2018, 05:54

HHKP skrev:
19. sep 2018, 18:41
OG dem der tror de gør noget for total miljøbelastningen ved at købe en elbil er muligvis lidt naive........
Arh, hvordan regner du dig lige frem til det?
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HHKP » 23. sep 2018, 07:40

JGGH skrev:
23. sep 2018, 05:54
HHKP skrev:
19. sep 2018, 18:41
OG dem der tror de gør noget for total miljøbelastningen ved at købe en elbil er muligvis lidt naive........
Arh, hvordan regner du dig lige frem til det?
Fordi man beregner ud fra at alle materialer er genbrug og skal genbruges igen, det samme gør man med vindmøller og det ekstra el-net man er nød til at lave. Der til kommer at man beregner at det el man bruger er "ren" men da man jo bare bruger "sort" el et andet sted giver det jo ikke noget for miljøet.

Jeg har flere gange ( senest på Ingeniøren ) efter lyst reelle beregninger der tager udgangs punkt i at:
1: alle materialers energi / miljø belastninger fra de ligger i jorderen til der står en vindmølle uden der er brugt genbrugs materialer.
2: det extra el net der skal til
3: drift af det hele
4:de produktions anlæg der er bygget kun til vindmøller

Jeg har til d.d. ikke kunne finde eller få svar på dette, det samme gælder for el biler, og derfor forbeholder jeg mig ret til at være meget skeptisk da der ikke er nogen der kan eller vil give de reelle tal.

Tilbage til det tråden handler om, energitætheden er simpelhen for lille i nutiden batterriger til at der er fornuftig at have rene el biler med lang række vide, derfor er en hybrid at foretrække til køretøjer der skal have lang aktionsradius og evt. ren el til by biler.
These users thanked the author HHKP for the post:
DanielB12
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Ozona » 23. sep 2018, 08:09

Jeg synes det er kloge ord. Jeg har også min tvivl

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

These users thanked the author Ozona for the post:
DanielB12
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"