SorenR skrev: ↑12. mar 2019, 13:30
AU-R8 skrev: ↑12. mar 2019, 13:24
SorenR skrev: ↑12. mar 2019, 13:01
Jeg tror for så vidt det er underordnet hvor mange HK bilerne har. Problemet er vægt kontra rækkevidde. Højere vægt = større batterier = højere CO2 forbrug ved fremstilling.
Denne graf er fra 2015 og meget er ændret siden men hvis man erstatter "GASOLINE" med brint (FCEV) så
viser den meget fint tendensen - med mindre man opfinder et batteri som opvejer tyngdekraften.
Den graf er jo helt gal.
Den gule er 1050-1100 kg
Tesla 3 er under 2030 linien nu.
Drop nu de fake news der.
Vi taler ikke samme sprog eller skal du bare være på tværs?
Næh, hvordan finder man i dag en bil der vejer 1050-1100 kg i Golfklassen eller hvad det skulle være.
En tesla 3 vejer 4100 lbs og kører 325 miles, prik lige den ind på grafen.
Den var sikkert fin nok for 4 år siden bortset fra at den gule jo ligger for lavt.
Er da enig i at en el bil vejer meget mere jo længere den kører, det er jo ikke raketvidenskab, og en alm bil vejer lidt mere jo større tank man smider i.
Vi er også helt enige i at det som udgangspunkt ikke giver mening at smide 400 hkl i en el bil, nu kan man det bare billigt.
Selv en af de nye Kia Hyundai med er det 170 hk er lige i overkanten mente en test.
Så ja, byg en el bil med 120 hk og 500 km i rækkevidde på 1500 kg, det ville være rart. I golf størrelse.