Det er ikke fordi jeg ikke er lydhør overfor dine argumenter, men jeg kan slet ikke se at det er realistisk at udbygge energi forsyningen så voldsomt med vedvarende energikilder som en brint infrastruktur ville kræve. Husk at der både skal produceres til det øjeblikkelige forbrug, samt den energi der skal gemmes i en storage løsning. Det vil kræve en uhyggelig udbygning i en tid hvor modstanden mod møller og solceller er ret stor..
Rensning af luften: Hvis energi forsyningen er fortrinsvis vedvarende, så er der det mindre der skal renses
Batterier er lavet af "grimme ting": Jep, enig.. Det er et problem. Forhåbentligt bringer udviklingen noget godt på bordet. Men at bygge den voldsomme overkapacitet som brint vil kræve vil også give et markant aftryk miljømæssigt..
Det tager lang tid at lade: Absolut! Men bilerne skal netop lade når de holder hjemme eller eventuelt ved arbejdspladsen. Ladning undervejs skal ikke være en dagligdags ting. Med styret/intelligent ladning vil bilerne også hjælpe nettet aktivt med stabilisering.
Manglende kapacitet i el-nettet: Nogen steder ja. Men el-nettet i DK er godt dimensioneret og bilerne skal ikke trække samme effekt som en lynlader. Med noget intelligens kommer vi langt.
Brint er godt til storage: Nej.. Ikke hvis effektiviteten ikke bliver forbedret. Så får vi mere nytte ud af bruge energien på store varme pumper, hvis der altså er behov for varme
I stedet for brint ville jeg hellere sætte pengene på flow-batterier, forudsat at disse kommet godt op i effektivitet.
Er selv i mølle branchen, så jeg burde være brint tilhænger, da det helt sikkert ville sikre masser af arbejde, men jeg kan godt nok ikke se den gode forretning miljømæssigt!