Ny vs brugt Touran

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 24. sep 2018, 08:33

Vi var ude at kigge på Touran i weekenden.

Det er umiddelbart den eneste størrelsesmæssigt som vi mener passer til os fordi vi også gerne vil sidde lidt højere end alm. biler. (ellers var Passat'en/Superb jo oplagte bud). Sælger ville gerne sælge os en Tiguan Allspace, men der stod prisen jo lidt af... For ikke at sige meget... Og den alm. Tiguan er mindre end en Touran...

Hvis jeg kigger på vw.dk, ender en Touran Highline DSG i indium grå metal med Komfortpakke 2, familiepakke***, ergoActive med massage og multifunktionsrat med DSG og varme i 378.493 kr.

** familienpakken består af solskærme i bagsæderne og kontakt til børnesikring. Kontakten er nok bare at skifte, et par ledninger og lidt kodning. Solskærme er vi glade for - har dem i A4'eren og havde dem også i vores tidligere Passat 3C'er.

Kigger jeg på bilbasen efter brugte har jeg fundet nogle favoritter her:
bilbasen.PNG
bilbasen.PNG (257.63 KiB) Vist 2291 gange
Er disse her sat for højt eller? Jeg har klar over ventetid på bilen er en parameter og der er lidt forskel på udstyr (nogle af disse har soltag, andre har navigation).

Det skal være highline pga. udstyret - jeg vil have Keyless Go, el-bagklap, farve-instrument og de andre ting der er med.

Udstyr som navigation, Full Adaptive LED forlygter kan jo bare eftermonteres. Samme med Lane Assist, Trailer Assist osv. Jeg prøver at lave en rå sammenligning - så kommer alt udstyret nok lidt så stille og roligt :-)

Alle sorte biler har ingen interesse - vores A4'er er sort og jeg skal ikke have en sort bil igen.... med mindre prisen virkelig er god. Hvid kan diskuteres....

Med en ny bil får jeg også 1.5 TSI motoren i stedet for 1.4.

Sammenligning af bil størrelser
sammenlign.PNG
sammenlign.PNG (15.59 KiB) Vist 2287 gange
Passat Variant har et baggagerum på 650 liter
Senest rettet af diskoboy 1. okt 2018, 23:03, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author diskoboy for the post:
DanielB12
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2018, 08:50

Først og fremmest, så husk lige at tjekke prisen på eftermontering af lygter, navigation, assistenter mv, det er ikke billigt, og sjældent billigere end at købe det fra fabrikken.

Jeg mener ikke de biler står for højt, slet ikke hvis nogen af dem har lidt mere udstyr.

Jeg har selv en Highline 2.0 TDI med komfortpakke 2, Lane Assist, blind spot, træk, led forlygter (low), led baglygter, app Connect, familiepakke og nogle andre småting.

Familiepakken bliver du glad for
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 24. sep 2018, 09:23

BrianDS skrev:
24. sep 2018, 08:50
Først og fremmest, så husk lige at tjekke prisen på eftermontering af lygter, navigation, assistenter mv, det er ikke billigt, og sjældent billigere end at købe det fra fabrikken.
Jeg kan eftermonterer alt selv, så timelønnen kan jeg i princippet sætte til 0 kr. Jeg er klar over stumper koster i indkøb, men det er stadig noget billigere når tiden ikke skal regnes med.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af BrianDS » 24. sep 2018, 09:30

diskoboy skrev:
BrianDS skrev:
24. sep 2018, 08:50
Først og fremmest, så husk lige at tjekke prisen på eftermontering af lygter, navigation, assistenter mv, det er ikke billigt, og sjældent billigere end at købe det fra fabrikken.
Jeg kan eftermonterer alt selv, så timelønnen kan jeg i princippet sætte til 0 kr. Jeg er klar over stumper koster i indkøb, men det er stadig noget billigere når tiden ikke skal regnes med.
Ok, cool, jeg ved det kræver en del kodning og fabrikskoder, så jeg ville ikke starte med noget selv Billede
Men hvis timelønnen er 0, så er det jo bare at gå i gang.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af superbeszzz » 24. sep 2018, 15:24

Diskoboy er en ren troldmand, når det kommer til eftermontering.

Jeg er i tvivl om, hvad du egentlig spørger om. Jeg vil dog give dig ret i, at det eneste meningsfulde er at bestille en nyvogn, hvis man kun kigger på pris. Jeg vil dog anbefale soltaget. Jeg var så ærgerlig over, at man ikke kunne få et sol-/glastag til min tidligere A5'er. Jeg har det heldigvis nu i min A6'er, og jeg er glad igen :D .
These users thanked the author superbeszzz for the post:
diskoboy
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Korreborg » 24. sep 2018, 15:57

Hvis du vil have en brugt, så overvej at finde en i Tyskland. Den er ikke billigere, der er bare et. Meget større udvalg, så det er lettere at finde lige nøjagtig hvad du vil ha.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af i-s » 24. sep 2018, 17:08

Prøv lige at snakke med Micki om nyprisen. Han plejer at give en god VAGCAR's pris. Det kan nemt ske en ny lander nede i nærheden af de brugte du kikker på.
Går ud fra du er klar over, at du bliver deltager i DQ200 lotteriet.
/Søren.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 25. sep 2018, 11:01

i-s skrev:
24. sep 2018, 17:08
Prøv lige at snakke med Micki om nyprisen. Han plejer at give en god VAGCAR's pris. Det kan nemt ske en ny lander nede i nærheden af de brugte du kikker på.
Går ud fra du er klar over, at du bliver deltager i DQ200 lotteriet.
Og det er måske lige præcis det jeg også er kommet frem til. Hvis en ny lander i nærheden af en brugt, giver det jo ingen mening at købe en brugt.... og så er vi jo også kommet frem til at de brugte reelt er for dyre.

Ja, "DQ200 lotteriet" er jeg med på. Tænker at hvis jeg oplever noget så sætter jeg bare bilen her. Det virker som om de har styr på det. (http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1484883).
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af BrianB » 25. sep 2018, 11:21

Jeg vil sige det samme som i-s. Du skal have med i regnestykket at de priser på hjemmesiden ikke er det du skal betale for bilen i sidste ende. Ud fra hvad vi fik i rabat på vores Golf til ca. 300k, så burde du umiddelbart kunne forvente omkring 25-30k i rabat på en Touran.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2734
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Nicklossi » 25. sep 2018, 17:36

diskoboy skrev:
25. sep 2018, 11:01
i-s skrev:
24. sep 2018, 17:08
Prøv lige at snakke med Micki om nyprisen. Han plejer at give en god VAGCAR's pris. Det kan nemt ske en ny lander nede i nærheden af de brugte du kikker på.
Går ud fra du er klar over, at du bliver deltager i DQ200 lotteriet.
Og det er måske lige præcis det jeg også er kommet frem til. Hvis en ny lander i nærheden af en brugt, giver det jo ingen mening at købe en brugt.... og så er vi jo også kommet frem til at de brugte reelt er for dyre.

Ja, "DQ200 lotteriet" er jeg med på. Tænker at hvis jeg oplever noget så sætter jeg bare bilen her. Det virker som om de har styr på det. (http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1484883).
Hvis det bliver et problem, kan vw Ishøj eftermontere en ny gearkasse uden på den gamle - så er der ligesom lidt at vælge imellem når du kører 👍🏻
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 2):
DanielB12gudhjem

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af claussor » 25. sep 2018, 18:08

diskoboy skrev:
25. sep 2018, 11:01
i-s skrev:
24. sep 2018, 17:08
Prøv lige at snakke med Micki om nyprisen. Han plejer at give en god VAGCAR's pris. Det kan nemt ske en ny lander nede i nærheden af de brugte du kikker på.
Går ud fra du er klar over, at du bliver deltager i DQ200 lotteriet.
Og det er måske lige præcis det jeg også er kommet frem til. Hvis en ny lander i nærheden af en brugt, giver det jo ingen mening at købe en brugt.... og så er vi jo også kommet frem til at de brugte reelt er for dyre.

Ja, "DQ200 lotteriet" er jeg med på. Tænker at hvis jeg oplever noget så sætter jeg bare bilen her. Det virker som om de har styr på det. (http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1484883).
Deres software er ingen garanti for at det virker. Flere har oplevet deres bil stadig har problemer efter at have prøvet det. Derudover skal du nok regne med ekstra slid på gearkassen med det software.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af BrianB » 25. sep 2018, 18:51

Bare lige et input vedr. DQ200: Jeg siger ikke at det som nogle i DQ200-tråden oplever er i orden, og det er ikke rimeligt at biler med så få år og kilometer har nogle af de problemer som der er vist eksempler på. Jeg nægter heller ikke at problemet eksisterer - absolut ikke.

Men: Der findes altså masser af DQ200-biler som kører fint. Jeg har kendskab til tre med over 100k på klokken. Ligeledes var der én herinde som skrev fornyligt med en Touran der havde kørt 300k+. Utilfredse kunder laver mest larm, sådan er det bare - og det skal de have lov til.

Husk nu at der kører masser af tilfredse DQ200-ejere rundt i stilhed rundt om i landet. Kør forbi Bilka og tæl VAG-biler, der er sikkert masser, og spørger man et par tilfælde omkring deres bil, så vil de sikkert sige at den kører fint.

Vi har selv lige bestilt en DQ200-bil og så må vi jo se om det viser sig at være en dårlig beslutning. Men taget i betragtning af hvad man ellers kan få af ny bil til 300k, så ser jeg stadigvæk intet bedre alternativ.
These users thanked the author BrianB for the post (total 3):
BrianDSkennyBpwh
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 25. sep 2018, 19:07

Har du overvejet diesel (og evt. privatleasing)? Comfortline connect DSG (1,6 TDi 115 hk) kan fås til et virkelig overkommelig pris.

Jeg ville ikke selv have en comfortline af flere årsager, men tilbudet pirrede min nysgerrighed. Med DK pakke 1 og 2 får man sæder med samme indtræk som highline (blot "bedre"/ErgoActive), nøglefri betjening, panoramatag, elklappelige sidespejle, bakkamera, solgardiner i bagdøre mm.
Ambientebelysning giver samme dekor i døre og på instrumentbord (sort piano) som highline.
Derudover valgte jeg elektrisk bagklap, DK LED pakke + tilvalg af den store LED forlygte inkl. DLA.

Jeg droppede at tilkøbe sølv tagrælinger.

Da jeg alligevel skal have 18" fælge på, så er det ligegyldigt at highline leveres med 16" alu.

Så umiddelbart savner jeg kun kørecomputer premium (i farve). Det kan desværre ikke tilkøbes.
Highline har desuden også en kromliste nederst i forreste kofanger, men den kan alligevel ikke ses ret tydeligt når biler er reflex silver.

Med tilbudet på ovenstående, så koster den vist ikke mere end 370.000-ish (så vidt jeg husker). Ift. den pris du selv nævner, så er her inkluderet LED for- og baglygter, det "store" kamera (pga. DLA), panoramatag og meget andet godt :-) Leveringstiden er vist kort - jeg får min på fredag (bestilt i juli).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk



Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 25. sep 2018, 22:24

Audi'en kører ca. 12-14.000 km årligt. Langt hovedparten af de ture er 2-4 km ture. Så kommer der nogle lange ture en gang imellem.

Det ødelægger man en diesel på i min verden.

Jeg har lige prøvet at lave en Comfortline - stadig 1.4 TSI DSG - indium grå metal

Komfortpakke 1 + 2 og DK Pakke.
Det giver mig bakkamera, soltag, parkering sensorer, krom rudelister, nøglefri betjening, rullegardin i sideruderne, ambientebelysning, førersæde ergoActive, multi-rat med DSG og varme, klap spejle.
Pris 382.550. Umiddelbart får jeg noget mere for pengene.

Så mangler jeg den kromliste på forkofangeren, men mon ikke den kan eftermonteres :D Samme gælder for kontakterne i føredøren hvor der så mangler den kontakt til at låse bagruderne. Jeg vil ikke betale 3500 kr for familiepakken når solskærmene er med i Komfort 1 pakken.

Derudover mangler den Premium kørecomputer, LED for- og baglygter, DLA, el-bagklap og står navigation. Det bliver bare eftermonteret. Det er rimeligt ligetil.

Kan det passe at bagkofanger er 100% ens på Comfortline vs. Highline ? Ud fra billederne i VW's konfiguration så er de...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2734
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Nicklossi » 26. sep 2018, 07:33

diskoboy skrev:
25. sep 2018, 22:24
Audi'en kører ca. 12-14.000 km årligt. Langt hovedparten af de ture er 2-4 km ture. Så kommer der nogle lange ture en gang imellem.

Det ødelægger man en diesel på i min verden.

Jeg har lige prøvet at lave en Comfortline - stadig 1.4 TSI DSG - indium grå metal

Komfortpakke 1 + 2 og DK Pakke.
Det giver mig bakkamera, soltag, parkering sensorer, krom rudelister, nøglefri betjening, rullegardin i sideruderne, ambientebelysning, førersæde ergoActive, multi-rat med DSG og varme, klap spejle.
Pris 382.550. Umiddelbart får jeg noget mere for pengene.

Så mangler jeg den kromliste på forkofangeren, men mon ikke den kan eftermonteres :D Samme gælder for kontakterne i føredøren hvor der så mangler den kontakt til at låse bagruderne. Jeg vil ikke betale 3500 kr for familiepakken når solskærmene er med i Komfort 1 pakken.

Derudover mangler den Premium kørecomputer, LED for- og baglygter, DLA, el-bagklap og står navigation. Det bliver bare eftermonteret. Det er rimeligt ligetil.

Kan det passe at bagkofanger er 100% ens på Comfortline vs. Highline ? Ud fra billederne i VW's konfiguration så er de...
El bagklappen koster 5400,-, kan det bedre betale sig at eftermontere den?

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Mike H » 26. sep 2018, 07:43

Hvad med at skrive til Mickey ved VW Glostrup (er han ikke der endnu?) - han plejer gerne at vil give en god pris på en ny til brugere herinde.
Så ved du hvad det koster mere at få en ny vs en af de brugte.
Så er den anden ubekendte bare ventetiden... noget som ingen af os har det fedt med (er selv på udkig efter en 1 år gl. A5 8-) )
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 26. sep 2018, 07:49

Nicklossi skrev:
diskoboy skrev:
25. sep 2018, 22:24
Audi'en kører ca. 12-14.000 km årligt. Langt hovedparten af de ture er 2-4 km ture. Så kommer der nogle lange ture en gang imellem.

Det ødelægger man en diesel på i min verden.

Jeg har lige prøvet at lave en Comfortline - stadig 1.4 TSI DSG - indium grå metal

Komfortpakke 1 + 2 og DK Pakke.
Det giver mig bakkamera, soltag, parkering sensorer, krom rudelister, nøglefri betjening, rullegardin i sideruderne, ambientebelysning, førersæde ergoActive, multi-rat med DSG og varme, klap spejle.
Pris 382.550. Umiddelbart får jeg noget mere for pengene.

Så mangler jeg den kromliste på forkofangeren, men mon ikke den kan eftermonteres :D Samme gælder for kontakterne i føredøren hvor der så mangler den kontakt til at låse bagruderne. Jeg vil ikke betale 3500 kr for familiepakken når solskærmene er med i Komfort 1 pakken.

Derudover mangler den Premium kørecomputer, LED for- og baglygter, DLA, el-bagklap og står navigation. Det bliver bare eftermonteret. Det er rimeligt ligetil.

Kan det passe at bagkofanger er 100% ens på Comfortline vs. Highline ? Ud fra billederne i VW's konfiguration så er de...
El bagklappen koster 5400,-, kan det bedre betale sig at eftermontere den?
På Kufatec koster stumperne EUR 1.400. Generelt kan det sjældent betale sig at eftermontere, men trådstarter har evner ud i arbejdet med kodning ol., så det kan muligvis være anderledes her.

I dag koster fuld LED pakke, inklusiv LED baglygter, DLA og dermed det store A5 kamera ca. 22-23.000 ab fabrik.
Regningen for eftermontering løber hurtigt op med lygter, sensorer, ny kofanger (med lygtevask), ny forrude til A5 kamera.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 26. sep 2018, 08:07

Mike H skrev:
26. sep 2018, 07:43
Hvad med at skrive til Mickey ved VW Glostrup (er han ikke der endnu?) - han plejer gerne at vil give en god pris på en ny til brugere herinde.
Så ved du hvad det koster mere at få en ny vs en af de brugte.
Så er den anden ubekendte bare ventetiden... noget som ingen af os har det fedt med (er selv på udkig efter en 1 år gl. A5 8-) )
Det skal jeg også have gjort. Når bare ikke at komme forbi i hverdagene og vil hellere møde op end bare at sende en PB herinde :-) ... selvligelig kunne jeg lige starte med at høre ham hvornår han i det hele taget er på job...

Elbagklap står da til 7.195 på vw.dk og ikke 5.400?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 26. sep 2018, 08:12

diskoboy skrev:
Mike H skrev:
26. sep 2018, 07:43
Hvad med at skrive til Mickey ved VW Glostrup (er han ikke der endnu?) - han plejer gerne at vil give en god pris på en ny til brugere herinde.
Så ved du hvad det koster mere at få en ny vs en af de brugte.
Så er den anden ubekendte bare ventetiden... noget som ingen af os har det fedt med (er selv på udkig efter en 1 år gl. A5 8-) )
Det skal jeg også have gjort. Når bare ikke at komme forbi i hverdagene og vil hellere møde op end bare at sende en PB herinde :-) ... selvligelig kunne jeg lige starte med at høre ham hvornår han i det hele taget er på job...

Elbagklap står da til 7.195 på vw.dk og ikke 5.400?
Du må sidde med en gammel prisliste. Elektrisk bagklap koster 5.398,-.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 26. sep 2018, 08:18


diskoboy skrev:
Kan det passe at bagkofanger er 100% ens på Comfortline vs. Highline ? Ud fra billederne i VW's konfiguration så er de...
Så vidt jeg kunne undersøge mig frem til (reserdelskatalog ol.), så skulle bagkofangeren være den samme Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 26. sep 2018, 08:44

pwh skrev:
26. sep 2018, 08:18
diskoboy skrev: Kan det passe at bagkofanger er 100% ens på Comfortline vs. Highline ? Ud fra billederne i VW's konfiguration så er de...
Så vidt jeg kunne undersøge mig frem til (reserdelskatalog ol.), så skulle bagkofangeren være den samme Billede
Så er der mere der tæller for at bestille en Comfortline i stedet for en Highline.
pwh skrev:
26. sep 2018, 08:12
Du må sidde med en gammel prisliste. Elektrisk bagklap koster 5.398,-.
Jeg har bare været inde i under Konfigurator på en Comfortline Touran. Nå, men okay, så giver det jo anden pris. Gad vide om andre priser så også er forkerte.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 26. sep 2018, 08:49


diskoboy skrev: Jeg har bare været inde i under Konfigurator på en Comfortline Touran. Nå, men okay, så giver det jo anden pris. Gad vide om andre priser så også er forkerte.
Jeg tror ikke konfiguratoren har været opdateret længe. Der er vist heller ikke de nye motorer, og sidste jeg tjekkede var DK LED pakken heller ikke tilgængelig, ligesom comfortline connect (hvis du havde været til diesel) ikke er derinde.



Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af diskoboy » 26. sep 2018, 09:08

pwh skrev:
26. sep 2018, 08:49
diskoboy skrev: Jeg har bare været inde i under Konfigurator på en Comfortline Touran. Nå, men okay, så giver det jo anden pris. Gad vide om andre priser så også er forkerte.
Jeg tror ikke konfiguratoren har været opdateret længe. Der er vist heller ikke de nye motorer, og sidste jeg tjekkede var DK LED pakken heller ikke tilgængelig, ligesom comfortline connect (hvis du havde været til diesel) ikke er derinde.
Ihh jeg bliver helt hysterisk når man hverken i Konfiguration eller PDF filen over Udstyrspakker har nævnt "LED Pakken", men den kun optræder midt inde i prislisten som et tilfældigt andet punkt. Det er sjusk af deres marketingsafd.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af pwh » 26. sep 2018, 09:21

diskoboy skrev:
pwh skrev:
26. sep 2018, 08:49
diskoboy skrev: Jeg har bare været inde i under Konfigurator på en Comfortline Touran. Nå, men okay, så giver det jo anden pris. Gad vide om andre priser så også er forkerte.
Jeg tror ikke konfiguratoren har været opdateret længe. Der er vist heller ikke de nye motorer, og sidste jeg tjekkede var DK LED pakken heller ikke tilgængelig, ligesom comfortline connect (hvis du havde været til diesel) ikke er derinde.
Ihh jeg bliver helt hysterisk når man hverken i Konfiguration eller PDF filen over Udstyrspakker har nævnt "LED Pakken", men den kun optræder midt inde i prislisten som et tilfældigt andet punkt. Det er sjusk af deres marketingsafd.
+1.000! Meget enig :-)

Jeg fatter slet ikke at de ikke plukker de lavthængende frygter, og især når de sidder overfor kunder som mig som sætter pris på LED gøgl. Jeg endte med at stille mange spørgsmål som sælgeren ikke kunne svare på, og som jeg efterfølgende selv fandt ud af ved research på nettet...

De burde ligeledes lukke konfiguratoren når priserne og udstyrspakkerne ikke passer.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af i-s » 26. sep 2018, 13:46

claussor skrev:
25. sep 2018, 18:08
diskoboy skrev:
25. sep 2018, 11:01
i-s skrev:
24. sep 2018, 17:08
Prøv lige at snakke med Micki om nyprisen. Han plejer at give en god VAGCAR's pris. Det kan nemt ske en ny lander nede i nærheden af de brugte du kikker på.
Går ud fra du er klar over, at du bliver deltager i DQ200 lotteriet.
Og det er måske lige præcis det jeg også er kommet frem til. Hvis en ny lander i nærheden af en brugt, giver det jo ingen mening at købe en brugt.... og så er vi jo også kommet frem til at de brugte reelt er for dyre.

Ja, "DQ200 lotteriet" er jeg med på. Tænker at hvis jeg oplever noget så sætter jeg bare bilen her. Det virker som om de har styr på det. (http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1484883).
Deres software er ingen garanti for at det virker. Flere har oplevet deres bil stadig har problemer efter at have prøvet det. Derudover skal du nok regne med ekstra slid på gearkassen med det software.
Det som er helt sikkert, er at VW garanti'en ophører i samme sekund du får TVS på. Plus jeg synes det er problematisk, at det kun er et sted i Danmark (Farum) der kan rode med din gearkasse herefter.

Motortalk lavede for et par siden en rundspørge ang. problemer med DQ200. Der var det ca. 30% der havde problemer med deres DQ200. Jeg tør ikke sige hvordan det er i dag, måske bedre - måske ikke.
Men hvis der er 30% chance for at få en med problemer, så er det temmelig høj risiko vil jeg mene.
/Søren.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Madmax » 26. sep 2018, 14:07

i-s skrev:
Motortalk lavede for et par siden en rundspørge ang. problemer med DQ200. Der var det ca. 30% der havde problemer med deres DQ200. Jeg tør ikke sige hvordan det er i dag, måske bedre - måske ikke.
Men hvis der er 30% chance for at få en med problemer, så er det temmelig høj risiko vil jeg mene.
Det kan være taget ud af kontekst. Hvem har man spurgt, og hvor.

Jeg har kørt jeg ved ikke hvor mange forskellige biler med DQ200 og har aldrig oplevet problemer. Det skal selvfølgelig siges nogle blot er kørt kortere ture.

Jeg ville ikke være nervøs, men jeg har jo heller aldrig oplevet problemer.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af BrianDS » 26. sep 2018, 14:38

Pablo skrev:
i-s skrev:
Motortalk lavede for et par siden en rundspørge ang. problemer med DQ200. Der var det ca. 30% der havde problemer med deres DQ200. Jeg tør ikke sige hvordan det er i dag, måske bedre - måske ikke.
Men hvis der er 30% chance for at få en med problemer, så er det temmelig høj risiko vil jeg mene.
Det kan være taget ud af kontekst. Hvem har man spurgt, og hvor.

Jeg har kørt jeg ved ikke hvor mange forskellige biler med DQ200 og har aldrig oplevet problemer. Det skal selvfølgelig siges nogle blot er kørt kortere ture.

Jeg ville ikke være nervøs, men jeg har jo heller aldrig oplevet problemer.
Enig, det kan være svært at vurdere for det er mere oplagt at svare hvis man har problemer, fremfor hvis det bare kører.
Jeg kender nogle stykker med DQ200, men jeg kender ikke nogen det har haft problemer med dem - selvom jeg hører om det hele tiden gennem fx Vagcars og Facebook og diverse medier
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Saepe
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Saepe » 26. sep 2018, 15:46

Jeg købte en Golf 7.5 Comfortline 1.4 TSI DSG i maj 2017. Havde så store problemer med gearkassen, at jeg valgte at skille mig af med bilen. Det ødelagde hele oplevelsen af en ellers fantastisk bil. Min nye Polo DSG 2018 har begyndende problemer med gearkassen også og det er samme DQ200 gearkasse.
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Lasse R » 26. sep 2018, 15:50

Saepe skrev:
26. sep 2018, 15:46
Jeg købte en Golf 7.5 Comfortline 1.4 TSI DSG i maj 2017. Havde så store problemer med gearkassen, at jeg valgte at skille mig af med bilen. Det ødelagde hele oplevelsen af en ellers fantastisk bil. Min nye Polo DSG 2018 har begyndende problemer med gearkassen også og det er samme DQ200 gearkasse.
Så er det jeg tænker, hvis man skyder en af pga. et problem man ikke kan leve med, hvorfor så købe en magen til igen? Kunne forstå hvis det var et individspecifikt problem.. jeg havde nok bare taget en manuel kasse, eller valgt en anden bil eller motormodel for at slippe for problemerne...
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Saepe
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny vs brugt Touran

Indlæg af Saepe » 26. sep 2018, 15:54

Fordi alternativerne ganske enkelt var for dyre. Jeg havde da gerne sat mig ind i en BMW med ZF 8 trins gearkassen, som uden tvivl er den bedste på markedet, men priserne i DK gør det svært.
Jeg prøvede en masse andre mærker, og jeg blev ved med at komme tilbage til VW. Jeg føler mig bare bedst tilpas der. Jeg har kørt 5 andre VW biler med DQ200 gearkassen, som fungerede fejlfrit. Nu gav jeg det blot en chance og må konstatere, at jeg har været uheldig igen.
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"