Seat Leon Beats Audio

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
simow
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22. sep 2011, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Leon Beats Audio

Indlæg af simow » 22. okt 2018, 22:36

Halløj venner,

Konen og undertegnede, står til at få leveret en Seat Leon ST Xcellence, med alt krydset af fra udstyrslisten, slut November.

Her til, har jeg dog et spørgsmål. Jeg har ikke selv haft muligheden for at høre Beats Audio anlægget, som vi også har sat kryds ud for.

Er der nogle af jer, der kan dele lidt erfaringer? Jeg har ikke kunnet finde specielt meget om det, på nettet. De få steder jeg har fundet lidt, har mest været udfordringer, på opsætningen af det, da systemet ikke skulle spille super godt, til at starte med? :)

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af MBM1000 » 23. okt 2018, 08:30

kender ikke til Beats systemet, men standard anlægget i vores Ateca spiller glimrende efter jeg har hævet niveauet i de øvre frekvenser via equalizeren.
MEN ved dybe bastoner rasler dørene. Jeg ved ikke om der i forbindelse med beast systemet også er gjort noget ud af lyddæmpningen, hvis ikke vil jeg mene det er spild af penge.
Har en aftale hos carsound om 1 uges tid med lyddæmpning af alle de 4 døre. Derefter regner jeg med det spiller perfekt.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af maha » 23. okt 2018, 09:14

Har lige fået min fabriksnye Leon FR, og var selv meget i tvivl om jeg skulle bestille Beats, men vi endte med at droppe det, da jeg ikke ville betale det som det kostede (eller nærmere, jeg valgte at prioriterede anderledes).

Må sige at jeg er helt tilfreds med standard-anlægget. Jeg er faktisk overrasket over hvor godt det spiller. Langt bedre end andre biler jeg prøvet i den prisklasse med standardanlæg. Der er massere af bas og det kan spille rigeligt højt til min smag. Enig med MBM1000 i at dørene kan rasle hvis man skruer godt op. Det spiller nemt så højt, hvor det samtidigt lyder godt, at det ikke er til at snakke sammen inden i bilen - men kommer det op omkring maks, så forvrænger lyden.

Jeg tænker egentligt at bedre anlæg (Beats eller noget helt andet) først kommer til sin ret, når der skal spilles rigtig højt, uden at lyden forvrænger....medmindre det er i bilen at man "nyder" sin musik. Det er egentligt ikke bassen (sub) man skal opgraderer for, mener jeg.

For mig er det ikke i bilen at jeg har brug for den bedste lyd - den hører jeg i mine hovedtelefoner eller på mit hi-fi i stuen. Dermed ikke sagt at Beats ikke er bedre - det er det med garanti. Spørgmålet er bare om man synes det er pengene værd :)

Vil dog rigtig gerne høre dine oplevelser med Beats :)

airscrews
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 19. nov 2013, 11:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af airscrews » 23. okt 2018, 11:43

Har Beats I min Ibiza og standard med de 8 højtalere i vores Leon. Beats spiller meget bedere efter min mening, fed bas. Er godt klar over at lydbilledet kan være forskelligt.
Mvh. Airscrews
-----------------------------
Seat Leon FR 2014.
Diesel 184 Hk. Solgt.
Seat Ibiza 1,5 FR 2018
150Hk
Hyundai Kona Electric
TM 3 bestilt

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af MBM1000 » 23. okt 2018, 12:28

airscrews skrev:
23. okt 2018, 11:43
Har Beats I min Ibiza og standard med de 8 højtalere i vores Leon. Beats spiller meget bedere efter min mening, fed bas. Er godt klar over at lydbilledet kan være forskelligt.
og når du skruer anlægget i bund med techno bas. Rasler dørene så?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af peter w » 23. okt 2018, 13:24

Motor - FDM - testede tre forskellige anlæg i september. Et af dem var Beats. Blev testet i en Ibiza.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

airscrews
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 19. nov 2013, 11:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af airscrews » 23. okt 2018, 16:48

MBM1000 skrev:
23. okt 2018, 12:28
airscrews skrev:
23. okt 2018, 11:43
Har Beats I min Ibiza og standard med de 8 højtalere i vores Leon. Beats spiller meget bedere efter min mening, fed bas. Er godt klar over at lydbilledet kan være forskelligt.
og når du skruer anlægget i bund med techno bas. Rasler dørene så?
Bilen hopper :shock: .....Bassen er på 300W så vidt jeg ved. Har nu ikke lagt mærke til at dørene rasler.
Mvh. Airscrews
-----------------------------
Seat Leon FR 2014.
Diesel 184 Hk. Solgt.
Seat Ibiza 1,5 FR 2018
150Hk
Hyundai Kona Electric
TM 3 bestilt

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af MBM1000 » 23. okt 2018, 16:57

Ligger bassen i reservehjul brønden?
Normalt fjerner man de dybe toner fra højtalerne i dørene og lader subben klare de dybe toner. Det afhjælper en del på at dørene ikke spiller med.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

airscrews
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 19. nov 2013, 11:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af airscrews » 23. okt 2018, 17:06

Ja det gør den, jeg syntes at det har været alle pengene værd. Det lyder rigtigt godt. Prøv det hos en forhandler.
Mvh. Airscrews
-----------------------------
Seat Leon FR 2014.
Diesel 184 Hk. Solgt.
Seat Ibiza 1,5 FR 2018
150Hk
Hyundai Kona Electric
TM 3 bestilt

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af cnp-vag » 23. okt 2018, 21:43

simow skrev:
22. okt 2018, 22:36
Konen og undertegnede, står til at få leveret en Seat Leon ST Xcellence, med alt krydset af fra udstyrslisten, slut November.

Her til, har jeg dog et spørgsmål. Jeg har ikke selv haft muligheden for at høre Beats Audio anlægget, som vi også har sat kryds ud for.

Er der nogle af jer, der kan dele lidt erfaringer? Jeg har ikke kunnet finde specielt meget om det, på nettet. De få steder jeg
Jeg har netop hentet min Leon 5D FR i dag og jeg havde oprindelig tilvalgt Beats Audio, men inden jeg lagde den endelige ordre gjorde jeg mig selv den tjeneste at møde op med en usb-stick med musik hos forhandleren for at prøvelytte både beats og standard-anlægget.

Jeg startede med at lytte til Beats og var meget skuffet. Faktisk lød det i mine ører helt uacceptabelt. Det blev brugbart hvis man skruede helt ned for subwooferen, men aldrig noget jeg ville kunne leve med.

Mine forventninger var derfor ikke særligt høje da jeg efterfølgende skulle lytte til standard-højttalerne og jeg var allerede i gang med at ærge mig over at jeg skulle til at have besvær med at skifte højttalere i den nye bil, men straks der kom lyd fra standard-højttalerne blev jeg meget positivt overrasket. Faktisk lyder de bedst med hent neutrale equaliser-settings og det er i sig selv et tegn på at en eller anden har gjort sig umage med at få tingene til at passe sammen. helt modsat af min oplevelse med Beats.

Jeg er lidt en hifi-nørd så min musik skal lyde ordentlig og samtidig hører jeg en del taleradio. Det er ingen overdrivelse at lyden med Beats var så dårlig at det besværliggjorde at forstå taleradio, men hvis man mest er til at spille højt og mærke en dunkende bas så er Beats nok bedst. Til alt andet mener jeg at standard-højttalerne er klart bedre.

Uanset højttalere så tillykke med bilen, den bliver du glad for.

Mvh
cnp-vag

simow
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22. sep 2011, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Beats Audio

Indlæg af simow » 24. okt 2018, 10:48

CNP, tak, det er jeg også sikker på jeg gør :).

- Jeg har hørt anlægget hos en forhandler, hvor det som du skriver, er en blandet oplevelse.
Jeg har dog læst flere gange, på engelske og tyske forums, at anlægget skal indstilles. Bliver det indstillet korrekt, skulle det spille godt?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"