Tre børn i Audi A6 Avant

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Nicklossi » 16. dec 2018, 17:34

Hvis den ikke har fået skiftet luftfilter, brændstoffilter osv. i noget der ligner 50.000 km, så ville jeg da også lige få gjort det :)

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af KBoesen » 16. dec 2018, 23:00

Hmmm, det ser meget suspekt ud med din servicebog - Jeg ville få sat noget VCDS på den, gerne af en der kan lidt trixxx, for at tjekke at bilen ikke er spolet.



Lige for at vende tilbage til "lykken" ved en Touran og 3 enkelte sæder bagerst, så var det selvfølgelig rart, men som lidt større teenager, der er "opvokset" i en Touran kan jeg bekræfte at sæderne bagved er elendige, da sæderne er ALT for flade. Så efter en time på dem, er man helt lam i benene. Og så bliver en tur til Frankrig, Italien eller Østrig godt nok en streng affære. :-) Så hellere sidde lidt tæt på et par "rigtige" bagsæder. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af BrianDS » 16. dec 2018, 23:07

KBoesen skrev:Hmmm, det ser meget suspekt ud med din servicebog - Jeg ville få sat noget VCDS på den, gerne af en der kan lidt trixxx, for at tjekke at bilen ikke er spolet.



Lige for at vende tilbage til "lykken" ved en Touran og 3 enkelte sæder bagerst, så var det selvfølgelig rart, men som lidt større teenager, der er "opvokset" i en Touran kan jeg bekræfte at sæderne bagved er elendige, da sæderne er ALT for flade. Så efter en time på dem, er man helt lam i benene. Og så bliver en tur til Frankrig, Italien eller Østrig godt nok en streng affære. :-) Så hellere sidde lidt tæt på et par "rigtige" bagsæder. :-)
Ja, så længe du ikke sidder på midtersædet, så er de to yderste sæder i en stationcar lidt mere komfortable, men midtersædet er ikke for sjov
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 08:00

Aut. værksted kan på få øjeblikke tjekke bilens servicehistorik i deres system.
Jeg fik en insider hos dansk aut til at trække komplet servicehistorik ud på min importerede, der havde kørt som leasing i D.
Hvis det service ved 55K er blevet udført på ikke aut. værksted i D, så står det selvfølgelig ikke i Audi's system.

Hvis du har tid, må du gerne lægge flere billeder op - evt her : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=104
Den ser rigtig fin ud og en farve man ikke lige ser hver dag. Det ligner for mig at 99% af alle Audi'er på vejene er hvide eller sorte :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 17. dec 2018, 08:59

HansH skrev:
17. dec 2018, 08:00
Aut. værksted kan på få øjeblikke tjekke bilens servicehistorik i deres system.
Jeg fik en insider hos dansk aut til at trække komplet servicehistorik ud på min importerede, der havde kørt som leasing i D.
Hvis det service ved 55K er blevet udført på ikke aut. værksted i D, så står det selvfølgelig ikke i Audi's system.

Hvis du har tid, må du gerne lægge flere billeder op - evt her : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=104
Den ser rigtig fin ud og en farve man ikke lige ser hver dag. Det ligner for mig at 99% af alle Audi'er på vejene er hvide eller sorte :)
Jeg har snakket med Audi Service Esbjerg, og der ér udført service.
Godt nok ved 57.000km og ikke 55.000 (her var der blot skift af hjul).

Jeg triller lige forbi ved lejlighed og får en udprint af servicehistorikken - tænker det er ret relevant, nu hvor servicebogen er mangelfuld.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Jonas Kristiansen » 17. dec 2018, 12:33

Hvis det er dem der har lavet det, kan man vel også lige få dem til at stemple i bogen?

Det ser nu lidt pænere ud :-)

Selvfølgelig kun hvis de faktisk har lavet det, men hvis du alligevel får dokumentation på det, bør det da være en forglemmelse i første omgang.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Model 3
2020 e-Up!

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 17. dec 2018, 12:39

Jonas Kristiansen skrev:
17. dec 2018, 12:33
Hvis det er dem der har lavet det, kan man vel også lige få dem til at stemple i bogen?

Det ser nu lidt pænere ud :-)

Selvfølgelig kun hvis de faktisk har lavet det, men hvis du alligevel får dokumentation på det, bør det da være en forglemmelse i første omgang.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Service nr. 2 er også udført i tyskland umiddelbart, da bilen er blevet importeret af sælger med henblik på salg - og der er en difference på 20.000km på service 2 og 3.

Men nå, jeg har fået printet hele service historikken ved Audi Service i Esbjerg og vedlægger servicehæftet.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 18. dec 2018, 10:42

Har fået kørt nogle km, og en del hårde opbremsninger for at rense evt. belægning på bremserne.

De piver stadigt.

https://www.dropbox.com/s/tca4pi7ltm65b ... 0.mov?dl=0

https://www.dropbox.com/s/34y7z8lr0ji5b ... 2.mov?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xaixod27ifi1z ... 8.mov?dl=0

Jeg har det lidt stramt med det - specielt en bil af denne pris.
Det var ikke tilstede ved prøvekørsel (underligt nok).

Jeg har sendt videolinkene til forhandleren for at høre deres input.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Mike H » 18. dec 2018, 11:13

Den hylelyd skal da helt sikkert ikke være der. Selv med rust på skiverne, skal der stadig ikke være en hylelyd.
Den siger da vist heller ikke noget når du start opbremsningen - først når den er tæt på at holde stille.
Nu er det vist fra ca. samme hastighed du starter opbremsningen - gør den det også først ved ca. 30 km/t og ned hvis du starter opbremsningen fra 80 km/t?
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 18. dec 2018, 11:28

Mike H skrev:
18. dec 2018, 11:13
Den hylelyd skal da helt sikkert ikke være der. Selv med rust på skiverne, skal der stadig ikke være en hylelyd.
Den siger da vist heller ikke noget når du start opbremsningen - først når den er tæt på at holde stille.
Nu er det vist fra ca. samme hastighed du starter opbremsningen - gør den det også først ved ca. 30 km/t og ned hvis du starter opbremsningen fra 80 km/t?
Den gør det også fra højere hastigheder, omend ikke så tydeligt.
Det er mest tydeligt ved nedbremsning fra ca 30-50km/t, hvor man trykker let på bremsen - fx op imod et kryds eller andet.

Jeg har snakket med forhandleren som vil have den ind til gennemgang.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af HansH » 18. dec 2018, 11:54

Jeg ville heller ikke kunne affinde mig med den lyd, fra sådan en flot skude.

Det lyder for mig som om adskillelse og rensning af bremser blot kunne være dét, der skal til.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Allanxx » 18. dec 2018, 12:03

Det er slet ikke normalt med en servicebog, da den normal er digital.
Men opret bilen med stelnummer inde på myaudi.com og få din Audi forhandler til at definere dig som ejer, så skulle der gerne komme flere oplysninger om bilen, bl.a service oversigt, som er blevet udført ved audi.
Jeg fandt også kort opdateringer til min, til det behøver du ikke at blive defineret som ejer.
langmack skrev:
16. dec 2018, 12:55


Mit største "men" er egentlig servicebogen.
Jeg har været ret omhyggeligt med at spørge ind til service, specielt mht. gearkassen - og alt skulle være OK.

Jeg ser så at service nr.2 er uden stempel, og det ligner MEGET at personen ved Åbyhøj Autoteknik også har skrevet på service nr. 2. Kuglepennen ser ens ud - og samme gør tallene (specielt 3 og 5)

Hvad ville i gøre ved sådan en situation? Jeg har bedt dem fremsende dokumentation for at service er udført korrekt.
Billede
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 18. dec 2018, 12:08

Allanxx skrev:
18. dec 2018, 12:03
Det er slet ikke normalt med en servicebog, da den normal er digital.
Men opret bilen med stelnummer inde på myaudi.com og få din Audi forhandler til at definere dig som ejer, så skulle der gerne komme flere oplysninger om bilen, bl.a service oversigt, som er blevet udført ved audi.
Jeg fandt også kort opdateringer til min, til det behøver du ikke at blive defineret som ejer.
langmack skrev:
16. dec 2018, 12:55


Mit største "men" er egentlig servicebogen.
Jeg har været ret omhyggeligt med at spørge ind til service, specielt mht. gearkassen - og alt skulle være OK.

Jeg ser så at service nr.2 er uden stempel, og det ligner MEGET at personen ved Åbyhøj Autoteknik også har skrevet på service nr. 2. Kuglepennen ser ens ud - og samme gør tallene (specielt 3 og 5)

Hvad ville i gøre ved sådan en situation? Jeg har bedt dem fremsende dokumentation for at service er udført korrekt.
Billede
Jeg har oprettet mig derinde, men afventer Audi Service Esbjerg får mig defineret som ejer - det havde de ikke lige prøvet før, så de er ved at finde hjælp.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Allanxx » 18. dec 2018, 14:53

Det er en skam at Villy Veirup i Ribe ikke har Audi service, for Esbjerg er til at lukke op og sk..e i!
Service niveauet er lige 0
langmack skrev:
18. dec 2018, 12:08
Allanxx skrev:
18. dec 2018, 12:03
Det er slet ikke normalt med en servicebog, da den normal er digital.
Men opret bilen med stelnummer inde på myaudi.com og få din Audi forhandler til at definere dig som ejer, så skulle der gerne komme flere oplysninger om bilen, bl.a service oversigt, som er blevet udført ved audi.
Jeg fandt også kort opdateringer til min, til det behøver du ikke at blive defineret som ejer.
langmack skrev:
16. dec 2018, 12:55


Mit største "men" er egentlig servicebogen.
Jeg har været ret omhyggeligt med at spørge ind til service, specielt mht. gearkassen - og alt skulle være OK.

Jeg ser så at service nr.2 er uden stempel, og det ligner MEGET at personen ved Åbyhøj Autoteknik også har skrevet på service nr. 2. Kuglepennen ser ens ud - og samme gør tallene (specielt 3 og 5)

Hvad ville i gøre ved sådan en situation? Jeg har bedt dem fremsende dokumentation for at service er udført korrekt.
Billede
Jeg har oprettet mig derinde, men afventer Audi Service Esbjerg får mig defineret som ejer - det havde de ikke lige prøvet før, så de er ved at finde hjælp.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 29. dec 2018, 14:06

Så har bilen været forbi forhandlerens samarbejds værksted her i Esbjerg (så jeg var fri for turen til Århus, heldigvis).

De har skiftet både bremseskiver og klodser foran i begge sider - og nu er piven væk.
Jeg undrer mig efterhånden over den der "går den, så går den" mentalitet som forhandlerne udviser - det var åbenbart ret åbenlyst på mekanikeren at de stod for en udskiftning.

Der er også nogle ting som forhandleren skal have kigget på efter nytår - de har godtaget "fejlene" og vil kigge på problemet.

- Periodisk summen ved højre fordør. Det stopper så snart der lægges en (let) hånd på armstøtten i passagerdøren.
https://www.dropbox.com/s/0wsbpg97b6iuc ... 1.mov?dl=0
https://www.dropbox.com/s/u86h2f1p2nv3g ... 5.mov?dl=0
Nogen der har oplevet det før? Nu hvor en let hånd på armstøtten kan få lyden til at stoppe, er mit håb at det er til at løse.

- Forhandleren har eftermonteret et træk, men ikke kodet det korrekt. Dvs. P-sensor slår ikke fra ved bakgear.
- Beslag til springwire ifm. træk heller ikke monteret - sidste forhandlermonterede træk manglede også denne, som dumpede til syn.

Specielt eftersom jeg gjorde sælge opmærksom på min uheldige montering af træk sidst, og bad dem gøre sig umage - er det naturligvis træls at de ikke får styr på sådanne ting fra en start.

Er efterhånden ved at miste troen på det kan lykkedes at købe en bil ved en forhandler, hvor de rent faktisk gider at gøre sig umage.
Med denne bil var det:
- Bremser der piver (åbenlyse visuelle tegn jft. mekaniker)
- Raslen i dør (periodiske, kan være undskyldt)
- Stenslag i forrude - man har rigeligt at tjekke ved prøvekørsel - kørte selv ud og fik det lavet
- Kodning af træk mangler (sjusket)
- Springwire beslag træk mangler (sjusket)
- Servicebog mangelfuld, udfyldt ukorrekt (service var ok, blot forhandler der skrev forkert på det manglende service-felt)
- Den stod på sommerhjul, så tilkøbte vinterhjul og bad dem montere - fik en dæktryksadvarsel på motorvejen på vej hjem.
Ja det er småting, men hvorfor hulen suser man ikke lige ind i MMI'en og nulstiller dæktrykssystemet som de foreskriver man gør ved hjulskifte? Det er mere "total"-følelsen af en god handel, at man ikke får detaljerne med - og bilen bimler på vej hjem fra forhandleren, det er bare dumme point at smide.

Og ikke for at lyde snobbet, men til en bil til en halv mio kr, så forventer jeg bare mere. Jeg er dog ved at tro at den lokale mekaniker der sælger en Fiat Panda til 20k gør sig mere umage.

Sidst jeg købte min Touran ved en aut. VW forhandler var der bl.a.: montering af forkerte måtter, dækkede over gaspedalen så kunne gasse op ved at træde på måtten. Klima anlæg defekt, ville ikke starte. Pletter på sæder ikke renset jft. aftale. Bilen ikke synet ved levering som aftalt, blev indkaldt til syn som jeg selv kørte den til. Dumpede til syn pga tæring af bremser (som jeg havde sagt skurrede, men blot skulle køres til jft. forhandler) samt beslag til springwire. Beslag til lygtevasker defekt. Manglende pletning af stenslag på kølerhjelm.

Jeg har ikke mine forcer inden for biler - de ligger andet steds - men kan det virkeligt passe at man skal være semi mekaniker, for selv at opsnuse de eventuelle fejl/mangler der er på en forhandlersolgt bil?
Eller er der så meget fokus på bundlinje pengene, så "går den så går den"?

Vigtigst af alt er jo at tingene bliver lavet, men sidste handel måtte jeg decideret hidse mig op da forhandleren brokkede sig over at mine "fund" blev sendt over flere omgange - da som de nævnte det "man kan jo undre sig over du ikke havde fundet fejlen inden sidste værkstedsbesøg". :roll:
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af BrianDS » 29. dec 2018, 14:18

Forhandlerne prøvekører ikke bilerne og de går dem ikke 100% igennem. Hvis du finder noget og de retter det så skal du være fint tilfreds.

Sjusk bør ikke ske, men alle kan fejle.

Den lokale mand med biler til 20.000 kr gennemgår helt sikkert bilerne bedre, for det er dyrere for ham at udbedre det bagefter og han har ofte færre biler at gennemgå, han er meget tættere på teknikken selv.

Næste gang må du prøve en helt ny bil, så slipper du for en del af de småting
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 29. dec 2018, 14:29

BrianDS skrev:
29. dec 2018, 14:18
Forhandlerne prøvekører ikke bilerne og de går dem ikke 100% igennem. Hvis du finder noget og de retter det så skal du være fint tilfreds.

Sjusk bør ikke ske, men alle kan fejle.

Den lokale mand med biler til 20.000 kr gennemgår helt sikkert bilerne bedre, for det er dyrere for ham at udbedre det bagefter og han har ofte færre biler at gennemgå, han er meget tættere på teknikken selv.

Næste gang må du prøve en helt ny bil, så slipper du for en del af de småting Billede
Hvis de udbedrer en fejl/defekt gøres det ud fra den lovpligtige garanti og vel ikke fordi de vil være gode venner.
At de tillader udbedringen at ske hos den lokale afdeling af den kæde de samarbejder med, er en god og fin service - og det ved de også jeg sætter pris på.

Jeg har desværre ikke økonomien til at købe den fra ny, jeg er bare overrasket over det ikke kan lykkedes at købe en bil hos en forhandler som gider at gøre sig umage. :)

Udover bøvlet med at nu skulle have den på værksted over to gange, så tager det bare lige toppen af ens glæde over bilkøbet - og det mener jeg ikke er nødvendigt det skal være sådan.

Det samme gælder hvis du driver en restaurant, så uanset hvor meget kokken gør sig umage med maden, er indgangspartiet snavset og beskidt, så ødelægger det noget at helheds oplevelsen.
Men kan være jeg er "arbejdsskadet" i den forstand jeg lægger vægt på at komme hele vejen rundt kunden - så må i bære over med mig :)

Jeg tænker at i så fald det er af økonomiske årsager at forhandlerne ikke ønsker at ofre "ekstra" på at komme problemer i forkøbet - jeg synes nu bare at åbenlyse slidte bremser er for meget "går den, så går den".
I min verden ville jeg nok hellere have tjent 10.000 mindre på en handel, men istedet få en kunde som ville anbefale mig i sit netværk.
Senest rettet af langmack 29. dec 2018, 14:50, rettet i alt 1 gang.
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af BrianDS » 29. dec 2018, 14:49

langmack skrev:
BrianDS skrev:
29. dec 2018, 14:18
Forhandlerne prøvekører ikke bilerne og de går dem ikke 100% igennem. Hvis du finder noget og de retter det så skal du være fint tilfreds.

Sjusk bør ikke ske, men alle kan fejle.

Den lokale mand med biler til 20.000 kr gennemgår helt sikkert bilerne bedre, for det er dyrere for ham at udbedre det bagefter og han har ofte færre biler at gennemgå, han er meget tættere på teknikken selv.

Næste gang må du prøve en helt ny bil, så slipper du for en del af de småting Billede
Hvis de udbedrer en fejl/defekt gøres det ud fra den lovpligtige garanti og vel ikke fordi de vil være gode venner.
At de tillader udbedringen at ske hos den lokale afdeling af den kæde de samarbejder med, er en god og fin service - og det ved de også jeg sætter pris på.

Jeg har desværre ikke økonomien til at købe den fra ny, jeg er bare overrasket over det ikke kan lykkedes at købe en bil hos en forhandler som gider at gøre sig umage. :)

Udover bøvlet med at nu skulle have den på værksted over to gange, så tager det bare lige toppen af ens glæde over bilkøbet - og det mener jeg ikke er nødvendigt det skal være sådan.

Det samme gælder hvis du driver en restaurant, så uanset hvor meget kokken gør sig umage med maden, er indgangspartiet snavset og beskidt, så ødelægger det noget at helheds oplevelsen.
Men kan være jeg er "arbejdsskadet" i den forstand jeg lægger vægt på at komme hele vejen rundt kunden. :)
Jeg er ikke uenig med dig i at helhedsindtrykket skal være i orden, men det går stærkt og der er konkurrence, så man skal være villig til at give lidt mere for den perfekte oplevelse.

Jeg kender ikke din økonomi, men jeg ved jeg selv har købt flere nye biler de sidste 12 år, og de har ikke været dyrere end en A6 som din, men det er en prioritet fra min side, jeg købte fx en helt ny VW med meget udstyr fremfor en tilsvarende Audi med nogle år på bagen Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Syndicate » 29. dec 2018, 15:49

Jeg synes også at forløbet har været sjusket jf. dine informationer.
Det er “småting”, som ødelægger helhedsindtrykket og gør det langt sværere at anbefale en sådan forhandler.
Det at der er tale om en bil i premium klassen, gør det kun endnu værre, da man jo netop har “store” forventninger, selvom bilen er brugt...
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 19. jan 2019, 12:41

Lige for at runde sagen af, her ca 1 måned efter købet af bilen, så fungerer den ganske glimrende i dagligdagen med 3 børn.
Det er klart at en Touran lige giver de sidste 10% mht skulderplads i midten - og så fylder kardantunnellen naturligvis ift. den nye Touran som ikke har en kardantunnel, men ikke alverden mere end tidligere 2014 Touran model vi havde.

De er hhv. 3, 6 og 9 - med 1 autostol i isofix, et boostersæde og en uden sæde.
Lige pt. er det den største som sidder i midten uden sæde, da boostersædet vil dække over sele fastningen i midten.

Derudover så er den en del plads fra autostolen monteret i isofix, og til døren - så der kan hentes en del plads hvis der ikke bruges isofix.
Ellers vil jeg sige, at skal man have mere en 1 "stor" autostol, så skal man have nogle specielle modeller for det ikke bliver for klemt.

Og ellers så er vi også ved at være i bund med diverse mangler, som blev lavet på et værksted her i Esbjerg (over 3 besøg) - det var lidt bøvlet, men naturligvis bedre end skulle til fra Esbjerg til forhandleren i Århus med bilen.

Følgende er lavet via forhandleren:
- Bremseskiver og klodser skiftet foran (piver, tæring)
- Udbedret raslelyd dørpanel passager (klips der var løs)
- Korrekt kodning af forhandlermonteret træk ifm. P-sensor og visning MMI (manglende kodning)
- Udskiftet sidespejl i fører side (kørte trægt og havde periodisk problemer med at klappe sammen)
Beslag til springwire var der et eksisterende hul i trækket som synshallen havde godkendt.

Følgende stod jeg selv for
- Udbedring af stenslag kølerhjelm - hentet lakstift ved Audi Esbjerg
- Udbedering af stenslag forude - Lavet af Dansk Bilglas
- Sørget for at servicehæftet i bilen gav mening, hentet udprint hos Audi som beskriver de mangler i hæftet.

Og så har VagStyle hjulpet mig med diverse kodninger:
- Baglygter aktiv sammen med DRL
- Ekstra muligheder i MMI/MIB omkring standard afstand til ACC, justering af ambientbelysning
- Fjernbetjent åbn/luk af bagsmæk
- Needle sweep

Nu er der forhåbentlig ro på, så vi kan nyde vores bil ;-)
These users thanked the author langmack for the post:
Syndicate
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 265
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 51 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af baconbaronen » 21. jan 2019, 12:56

langmack skrev:
19. jan 2019, 12:41
Lige for at runde sagen af, her ca 1 måned efter købet af bilen, så fungerer den ganske glimrende i dagligdagen med 3 børn.
Det er klart at en Touran lige giver de sidste 10% mht skulderplads i midten - og så fylder kardantunnellen naturligvis ift. den nye Touran som ikke har en kardantunnel, men ikke alverden mere end tidligere 2014 Touran model vi havde.

De er hhv. 3, 6 og 9 - med 1 autostol i isofix, et boostersæde og en uden sæde.
Lige pt. er det den største som sidder i midten uden sæde, da boostersædet vil dække over sele fastningen i midten.

Derudover så er den en del plads fra autostolen monteret i isofix, og til døren - så der kan hentes en del plads hvis der ikke bruges isofix.
Ellers vil jeg sige, at skal man have mere en 1 "stor" autostol, så skal man have nogle specielle modeller for det ikke bliver for klemt.

Har du mulighed for at tage et billede med alle tre unger monteret på bagsædet?
These users thanked the author baconbaronen for the post:
BrianDS
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
langmack
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2016, 10:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af langmack » 21. jan 2019, 13:21

Jeg tager lige et billede ved lejlighed med alle 3 unger isat :)
These users thanked the author langmack for the post (total 2):
BrianDSbaconbaronen
2015 Audi A6 Avant 1.8 TFSI S-tronic

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Superbil » 23. jan 2019, 09:07

Hej

Jeg har en knægt på 12, 2 og en ny på vej her til august og vi prøvede også en Audi A6 Avant C7 sidste weekend. Opdagede hurtigt at knægten på 12 som skulle sidde i midten med en autostol på hver side bare ville blive alt for klemt.
Så nu må jeg bare vælge en praktisk bil de næste når frem som f.eks. Touran eller S-Max ellers bliver hverdagen sgu nok for sur ang. pladsmangel.

Arne Ring
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. sep 2022, 13:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af Arne Ring » 10. sep 2022, 13:28

Problem med demontage af dørbeklædning højre bagdør i Audi A 4 Avant 2002 , navnlig håndtag til vindues betjening vil ikke rokke sig , op og nedrul fungere men kan ikke afmontere håndtag så jeg kan få beklædningen afmonteret , synshald hævder bilen forurener , køre uden lambda , er lidt mistænksom angående seperator i krumtaphus , synes ladeluftkøler er lidt olieret .

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af DanielB12 » 10. sep 2022, 14:19

Jeg tror du får mere ud af, at lave et seperat opslag, og måske flere hvor det specifikt handler om de enkelte ting - med mindre det tredje barn skal placeres bag dørbeklædningen og lambda-sonden skal sidde i autostolen
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
HansHHej-Hej
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af majbom » 10. sep 2022, 14:42

//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tre børn i Audi A6 Avant

Indlæg af HansH » 10. sep 2022, 15:16

:lol: :lol:

Arne Ring's indlæg flyttet til selvstændig tråd - viewtopic.php?f=70&t=157793
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"