Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Thomas passat
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Thomas passat » 7. jan 2019, 20:04

Hej alle
Jeg har lige købt en ny passat variant highline 1.5 tsi evo med Dsg.
Fejlen er at den køre meget i ryk i kold tilstand op til omkring 80 km i timen. Har talt med forhandleren de kan ikke løse problemet da de siger det er et problem VW arbejder på. Den tekniker der prøvekørte vores bil siger det er et softeware problem og at man arbejder på en en ny softeware der først er klar tidligst 1. halvår 2019. Vi kan forstå på vores forhandler at der er oprettet en såkaldt TP 'er som er en slags fejlopgave i VW' s system. Er der nogen af jer der oplever lignende eller kender til sådan en sag? Mvh Thomas
These users thanked the author Thomas passat for the post:
Sunny

bmja
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 3. mar 2015, 19:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af bmja » 7. jan 2019, 20:10

Måske du skal læse her, kan desværre du er ramt af dette problem, det håber jeg ikke for dig for så er der åbenbart lange udsigter. Men bare det du har fået VW til at indrømme der er et problem er vel et godt skridt på vejen
viewtopic.php?f=73&t=117621
-------------------------------------------
Golf VIII E-Hybrid

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Sunny » 7. jan 2019, 20:45

Thomas passat skrev:Hej alle
Jeg har lige købt en ny passat variant highline 1.5 tsi evo med Dsg.
Fejlen er at den køre meget i ryk i kold tilstand op til omkring 80 km i timen. Har talt med forhandleren de kan ikke løse problemet da de siger det er et problem VW arbejder på. Den tekniker der prøvekørte vores bil siger det er et softeware problem og at man arbejder på en en ny softeware der først er klar tidligst 1. halvår 2019. Vi kan forstå på vores forhandler at der er oprettet en såkaldt TP 'er som er en slags fejlopgave i VW' s system. Er der nogen af jer der oplever lignende eller kender til sådan en sag? Mvh Thomas
Må man spørge hvilen forhandler du har været inde ved. Lidt nysgerrig, da jeg fik ny SW i i uge 44, der kun hjalp 500km... de mente ikke de pt. Kunne gøre mere. De ville godt sige så meget, at den kørte ikke helt optimalt...Billede
These users thanked the author Sunny for the post:
Huke

Thomas passat
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Thomas passat » 7. jan 2019, 21:05

Har ikke lyst til at nævne navn på min forhandler, da de ikke kan løse dette problem.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af SkodiaqDK » 7. jan 2019, 22:18

Måske mere relateret til det her:

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ear-issue/

"kænguru kørsel"

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kGlerup » 7. jan 2019, 22:44

SkodiaqDK skrev:Måske mere relateret til det her:

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ear-issue/

"kænguru kørsel"
Tror det ikke.. Det er vist mest et problem fra stilstand. Skulle også være mest udpræget ved manuelt gear.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af SkodiaqDK » 7. jan 2019, 23:03

kGlerup skrev:
7. jan 2019, 22:44
SkodiaqDK skrev:Måske mere relateret til det her:

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... ear-issue/

"kænguru kørsel"
Tror det ikke.. Det er vist mest et problem fra stilstand. Skulle også være mest udpræget ved manuelt gear.
Hvis du læser det hele så kan du se at vw erkender at der er problemer med 1.5 tsi og at de forventer at have en software løsning klar i løbet af første halvår. Om de så overholder det... Ja... Man kan jo tvivle. Men det passer også bedre med mekanikerens udtalelse om at der arbejdes på en løsning. For dq200 tror jeg ikke de spilder flere resourser på at udbedre.

De første mange sider virker det til at det kun er 1.5tsi med manuel gear der er ramt. De sidste 10 sider er der flere med DSG der har problemer.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kGlerup » 7. jan 2019, 23:50


SkodiaqDK skrev: De første mange sider virker det til at det kun er 1.5tsi med manuel gear der er ramt. De sidste 10 sider er der flere med DSG der har problemer.
Jep. Men synes bare ikke de beskriver problemer når bilen er oppe i fart, kun ved igangsætning.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af claussor » 8. jan 2019, 01:51

Sunny skrev:
7. jan 2019, 20:45
Thomas passat skrev:Hej alle
Jeg har lige købt en ny passat variant highline 1.5 tsi evo med Dsg.
Fejlen er at den køre meget i ryk i kold tilstand op til omkring 80 km i timen. Har talt med forhandleren de kan ikke løse problemet da de siger det er et problem VW arbejder på. Den tekniker der prøvekørte vores bil siger det er et softeware problem og at man arbejder på en en ny softeware der først er klar tidligst 1. halvår 2019. Vi kan forstå på vores forhandler at der er oprettet en såkaldt TP 'er som er en slags fejlopgave i VW' s system. Er der nogen af jer der oplever lignende eller kender til sådan en sag? Mvh Thomas
Må man spørge hvilen forhandler du har været inde ved. Lidt nysgerrig, da jeg fik ny SW i i uge 44, der kun hjalp 500km... de mente ikke de pt. Kunne gøre mere. De ville godt sige så meget, at den kørte ikke helt optimalt...Billede
Det lyder som en grundjustering af din gearkasse du har fået.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af GranTurismo » 8. jan 2019, 08:38

Kan du beskrive det nærmere? Føles det som udsættere i motoren eller som om koblingen glider og omdrejningstælleren bevæger sig i ryk?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Thomas passat
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Thomas passat » 8. jan 2019, 09:05

Det er ikke fordi den glider i koblingen 😀
Når den er kold og man træder på gassen falder motoren ud går næsten død, men den klare det og kommer i gang.
Når man så køre med en rolig acceleration fra 0 til Ca 70kmt sætter den meget ud og den køre i ryk.
Har prøvet en anden ny passat og en golf med samme motor og gearkasse de gør det samme. 🤔🤔🤔
VW i Tyskland siger det er et problem med de helt nye 1.5 evo, måske dem der er godkendt efter den nye norm.?
De vil gerne tale om det, men vil ikke skrive det til mig som mail.

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af JSA » 8. jan 2019, 11:22

Min Leon 1.5 TSI DSG gør det samme. Det er ikke et gear-problem, det føles mere som motor-udsættere. Den gør det kun når den er kold, og det er mere udpræget under acceleration med ACC, end hvis jeg kører "manuelt". Jeg har ikke kontaktet forhandler endnu, men gør det snarest muligt. Bilen har kørt 3400 km nu.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Sunny » 8. jan 2019, 11:54

claussor skrev:
8. jan 2019, 01:51
Sunny skrev:
7. jan 2019, 20:45
Thomas passat skrev:Hej alle
Jeg har lige købt en ny passat variant highline 1.5 tsi evo med Dsg.
Fejlen er at den køre meget i ryk i kold tilstand op til omkring 80 km i timen. Har talt med forhandleren de kan ikke løse problemet da de siger det er et problem VW arbejder på. Den tekniker der prøvekørte vores bil siger det er et softeware problem og at man arbejder på en en ny softeware der først er klar tidligst 1. halvår 2019. Vi kan forstå på vores forhandler at der er oprettet en såkaldt TP 'er som er en slags fejlopgave i VW' s system. Er der nogen af jer der oplever lignende eller kender til sådan en sag? Mvh Thomas
Må man spørge hvilen forhandler du har været inde ved. Lidt nysgerrig, da jeg fik ny SW i i uge 44, der kun hjalp 500km... de mente ikke de pt. Kunne gøre mere. De ville godt sige så meget, at den kørte ikke helt optimalt...Billede
Det lyder som en grundjustering af din gearkasse du har fået.
Jeg VED jo selvfølgelig ikke om jeg har fået en SW opdatering, men er ret sikker, da skiftemønsteret er anderledes. F.eks gearer den lidt hurtigere ned, når man slipper speederen og omdrejningerne falder, i stedet for til tider at sejtrække.
Jeg har før fået lavet en grundjustering, det holdt knap 100 km, lige i starten efter, så koblede den ind og ud i halvvoldsomme ryk.
De sagde opdateringen var kommet i uge 42.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af majland » 8. jan 2019, 12:05

Thomas passat skrev:
8. jan 2019, 09:05
De vil gerne tale om det, men vil ikke skrive det til mig som mail.
Så sender du dem en skriftligt reklamation hvor du refererer til jeres samtale med personer og dato/klokkeslet og den forventede opdateretin i 1. kvartal 2019

Protester de ikke skriftligt over dit referat har de accepteret at den er korrekt. Skulle der blive behov for dokumentation senere står du langt stærkere.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 8. jan 2019, 13:43

Hmm, er der efterhånden grund til at være bekymret over bestilling af bil? problemer med dq200 gearkassen, og nu også motoren.

Thomas passat
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af Thomas passat » 8. jan 2019, 14:00

Bare som oplysning så har jeg kørt 100.000km med 1.4tsi 140hk dsg uden nogle problemer😀😀 så kom tanken ny fed passat 1.5 dsg.
Øv den skulle jeg nok ikke ha købt.
Håber bare VW får løst det i løbet af de 6 mdr. Som lovet....

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af asej » 8. jan 2019, 14:30

martinta skrev:
8. jan 2019, 13:43
Hmm, er der efterhånden grund til at være bekymret over bestilling af bil? problemer med dq200 gearkassen, og nu også motoren.
Husk nu at du kun hører om dem der har problemer herinde og lignende steder, du hører ikke om de mange tusinde der ikke har. Det er sjældent man ser en tråd der hedder "Ingen problemer med min passat" ;)
These users thanked the author asej for the post:
svak
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 8. jan 2019, 14:45

asej skrev:
8. jan 2019, 14:30
martinta skrev:
8. jan 2019, 13:43
Hmm, er der efterhånden grund til at være bekymret over bestilling af bil? problemer med dq200 gearkassen, og nu også motoren.
Husk nu at du kun hører om dem der har problemer herinde og lignende steder, du hører ikke om de mange tusinde der ikke har. Det er sjældent man ser en tråd der hedder "Ingen problemer med min passat" ;)
I know, men når man så har haft problemer, så bliver man typisk noget mere nervøs.

Har desværre eget en dengang helt ny Seat leon 1.4 TSI, solgte den efter 2 år, efter utallige problemer, hvoraf dråben var at den døde fuldstændig på motorvejen, 1 år og 10 måneder gammel og med 72.000 km på tælleren. Seat fik den aldrig til at køre rigtig efter det.

I den tid fik den skiftet diverse styrebokse, radio, motor (til sidst)og en masse ting jeg ikke kan huske, men en overgang var jeg nærmest på værksted hver 14 dag. Jeg ved godt, at det sikkert bare var en mandags bil, men hold nu k*** hvor gider jeg bare ikke have en bil med så mange problemer igen.

Sidder virkeligt og overvejer om jeg skal købe en diesel i stedet, den synes jeg ikke jeg hører nær så meget negativt om længere.

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af tintin » 8. jan 2019, 15:25

Det er måske derfor, at levering af 1.5 TSI er rykket flere uger.
Min blev rykket fra uge 48 til 05. Derfor blev den annuleret. Det er nok godt at den blev det.
Der findes da heldigvis andet end VAG.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af martinta » 8. jan 2019, 15:37

tintin skrev:
8. jan 2019, 15:25
Det er måske derfor, at levering af 1.5 TSI er rykket flere uger.
Min blev rykket fra uge 48 til 05. Derfor blev den annuleret. Det er nok godt at den blev det.
Der findes da heldigvis andet end VAG.
Men skulle man ikke mene et eller andet motor journalist blad ville have skrevet om det? Min er forsinket fra indtil nu uge 51 til 7

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af tintin » 8. jan 2019, 15:46

martinta skrev:
8. jan 2019, 15:37
tintin skrev:
8. jan 2019, 15:25
Det er måske derfor, at levering af 1.5 TSI er rykket flere uger.
Min blev rykket fra uge 48 til 05. Derfor blev den annuleret. Det er nok godt at den blev det.
Der findes da heldigvis andet end VAG.
Men skulle man ikke mene et eller andet motor journalist blad ville have skrevet om det? Min er forsinket fra indtil nu uge 51 til 7
Jo det skulle man tro.
Forhandleren sagde at det var 1.5TSI der var problemet. Men husker ikke om det var teknisk eller de bare ikke kunne lave nok. Han kunne heller ikke garantere, at den så blev produceret i uge 5. Bestilt uge 27, så fik jeg nok af det.

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kuno » 8. jan 2019, 18:11

min blev produceret i uge 46 og leveret den 12. december - indtil videre har der ikke været nogle problemer med bilen men nu sidder jeg heller ikke og er bange for "ulven" kommer - dukker der nogle problemer op - så må jeg tage dem til den tid.


Det er klart med alt det negative som der er på denne side, så frygter man jo det værste og kan være bange for selv den mindste lyd og lille ryk - nyd nu bare bilerne - de er nu ikke så ringe
These users thanked the author kuno for the post (total 4):
HightowerPildeDKkasnPeter N
ID.5 PRO Performance 2022

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af cnp-vag » 9. jan 2019, 23:59

JSA skrev:
8. jan 2019, 11:22
Min Leon 1.5 TSI DSG gør det samme. Det er ikke et gear-problem, det føles mere som motor-udsættere. Den gør det kun når den er kold, og det er mere udpræget under acceleration med ACC, end hvis jeg kører "manuelt". Jeg har ikke kontaktet forhandler endnu, men gør det snarest muligt. Bilen har kørt 3400 km nu.
Min Leon 1.5 TSI DSG gør nøjagtigt det samme i kold tilstand, men når den er driftsvarm kører den silkeblødt.

De små udsættere og jeg har endda et par gange oplevet det modsatte (et ekstra skub) er så små at mange ikke vil bemærke dem.

Min Leon har i øvrigt kørt 6.200 km

Mvh
cnp-vag

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af maha » 10. jan 2019, 13:49

cnp-vag skrev:
9. jan 2019, 23:59
JSA skrev:
8. jan 2019, 11:22
Min Leon 1.5 TSI DSG gør det samme. Det er ikke et gear-problem, det føles mere som motor-udsættere. Den gør det kun når den er kold, og det er mere udpræget under acceleration med ACC, end hvis jeg kører "manuelt". Jeg har ikke kontaktet forhandler endnu, men gør det snarest muligt. Bilen har kørt 3400 km nu.
Min Leon 1.5 TSI DSG gør nøjagtigt det samme i kold tilstand, men når den er driftsvarm kører den silkeblødt.

De små udsættere og jeg har endda et par gange oplevet det modsatte (et ekstra skub) er så små at mange ikke vil bemærke dem.

Min Leon har i øvrigt kørt 6.200 km

Mvh
cnp-vag
Tror også jeg oplever det samme i min 1.5 TSI Leon (DSG). Når den er kold kører den en smule ujævnt under acceleration, lidt i ryk, dog ikke specielt meget. Ikke nok til at kæresten har lagt mærke til det. Når bilen er varm efter 5 min er det helt væk.
Til at starte med tænkte jeg at det var et DSG problem, men jo flere gange jeg prøvede det, jo mere var jeg sikker på at det ikke var der fejlen var. Det lyder i hvert fald meget mere som det tråden her beskriver.
Kan være jeg skal tage fat i forhandleren. Er der andre som har gjort det? Og hvad var beskeden evt.?
Vores Leon har kørt ca. 4000 km.

muff
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af muff » 10. jan 2019, 14:05

Jeg har præcis samme oplevelse. Leaser gennem Dribe og kommer fra en 1.4, som kørte langt bedre. Begge biler har jeg haft fra ny, og så snart jeg kørte ud fra Dribe bemærkede jeg den frustrerende gearkasse. Hvis jeg lavet et let tryk på speederen, slipper og derefter trykker igen, buldrer den blot op i omdrejninger uden at tage fat.

Har kørt multitronic, S-tronic og nu de to Passat'er, og gearkassen er i 1.5'eren med afstand den dårligste jeg har kørt. Det er altid noget jeg fik den billigt på black friday - ellers var den røget igen, men med en besparelse på 1.000kr/mdr i forhold til den gamle, kan jeg godt leve med det :D

kasn
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 30. mar 2018, 08:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kasn » 10. jan 2019, 21:10

Jeg oplever Intet i min Audi A3 limouisine 1,5 tfsi s-tronic, hverken ryk eller det meget kendte problem med dq200, det hele spiller bare, og bilen har nu kørt 16.000 km, og 4000 med mig bag rattet :)

Så det er bestemt ikke alle 1,5 motorer der er ramt af de ryk.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af claussor » 10. jan 2019, 21:57

kasn skrev:
10. jan 2019, 21:10
Jeg oplever Intet i min Audi A3 limouisine 1,5 tfsi s-tronic, hverken ryk eller det meget kendte problem med dq200, det hele spiller bare, og bilen har nu kørt 16.000 km, og 4000 med mig bag rattet :)

Så det er bestemt ikke alle 1,5 motorer der er ramt af de ryk.
Jeg er ret overbevist om at Audi kører med en anden opsætning på DQ200 så det giver fint mening. Min fejler heller ikke og de 2 andre A3 jeg har prøvet inden jeg købte denne hvorimod jeg har oplevet et 2 cifret antal VW, Seat og Skoda der brækkede sig.

kasn
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 30. mar 2018, 08:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af kasn » 10. jan 2019, 23:26

claussor skrev:
10. jan 2019, 21:57
kasn skrev:
10. jan 2019, 21:10
Jeg oplever Intet i min Audi A3 limouisine 1,5 tfsi s-tronic, hverken ryk eller det meget kendte problem med dq200, det hele spiller bare, og bilen har nu kørt 16.000 km, og 4000 med mig bag rattet :)

Så det er bestemt ikke alle 1,5 motorer der er ramt af de ryk.

Jeg er ret overbevist om at Audi kører med en anden opsætning på DQ200 så det giver fint mening. Min fejler heller ikke og de 2 andre A3 jeg har prøvet inden jeg købte denne hvorimod jeg har oplevet et 2 cifret antal VW, Seat og Skoda der brækkede sig.

Ah ja okay, det giver mening så, at det er en anden opsætning, hvis det kun er VW, Skoda og Seat der fejler :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af i-s » 13. jan 2019, 22:09

claussor skrev:
10. jan 2019, 21:57
kasn skrev:
10. jan 2019, 21:10
Jeg oplever Intet i min Audi A3 limouisine 1,5 tfsi s-tronic, hverken ryk eller det meget kendte problem med dq200, det hele spiller bare, og bilen har nu kørt 16.000 km, og 4000 med mig bag rattet :)

Så det er bestemt ikke alle 1,5 motorer der er ramt af de ryk.
Jeg er ret overbevist om at Audi kører med en anden opsætning på DQ200 så det giver fint mening. Min fejler heller ikke og de 2 andre A3 jeg har prøvet inden jeg købte denne hvorimod jeg har oplevet et 2 cifret antal VW, Seat og Skoda der brækkede sig.
Den teori vil jeg godt betvivle. Har selv prøvet 1 x A3 (årg. 2016) og 2 x Q2 (årg. 2017), som alle led af den sædvanlige DQ200 syge.
These users thanked the author i-s for the post:
Sunny
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Passat 1.5 Tsi Evo køre i ryk.

Indlæg af claussor » 13. jan 2019, 22:11

i-s skrev:
13. jan 2019, 22:09
claussor skrev:
10. jan 2019, 21:57
kasn skrev:
10. jan 2019, 21:10
Jeg oplever Intet i min Audi A3 limouisine 1,5 tfsi s-tronic, hverken ryk eller det meget kendte problem med dq200, det hele spiller bare, og bilen har nu kørt 16.000 km, og 4000 med mig bag rattet :)

Så det er bestemt ikke alle 1,5 motorer der er ramt af de ryk.
Jeg er ret overbevist om at Audi kører med en anden opsætning på DQ200 så det giver fint mening. Min fejler heller ikke og de 2 andre A3 jeg har prøvet inden jeg købte denne hvorimod jeg har oplevet et 2 cifret antal VW, Seat og Skoda der brækkede sig.
Den teori vil jeg godt betvivle. Har selv prøvet 1 x A3 (årg. 2016) og 2 x Q2 (årg. 2017), som alle led af den sædvanlige DQ200 syge.
Det var ellers en dejlig tanke at sove med om natten, indtil du punkterede den:-)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"