Re: Rusten bremser på nybil - Update 180119
: 21. jan 2019, 18:49
Ja værkstedet må godt nok ikke snyde kunden. Men kunden må gerne snyde værkstedetHvis bilen kun er solgt med reklamationsret,
så kan sælger bruge rapporten som en slags dokumentation for,
at en fejl som viser sig om 2 måneder, ikke var tilstede på salgstidspunktet.
Hvor kommer snyd ind?
I Danmark gælder danske lovgivning.Senz skrev: ↑22. jan 2019, 19:56Når man læser din tekst. Så for mig er det tydeligt. at du fortæller at man ikke skal vise den total report fordi hvis noget går i stykker så er det et bevis for at bilen ikke fejlet noget da FDM gik alt igennem.
Du har ret i at man ikke adskiller motor gearkasse osv. Men muligheden for at problemet har været der fra bilen blev købt. Altså lad os sige 5 mdr og du har 6 mdr reklamationsret Så har det ikke været der fra start af, Da man eller self vil have komme ind og anket over det.
Vi må jo bare være ærlige at sige at os kunder hvergang mener i bund og grund at det sted vi køber noget bare skal erstatte det vi har købt. fordi de har penge nok. Men er det altid fair?
Det skal dog lige siges at dette ikke er noget med op at gøre.
What? Det er da totalt bollocks.. Hvis du køber en brugt bil i sommermånederne, kan der jo snildt gå 5 måneder før du kan kan teste om f.eks. bagrudevarmetrådene virker, eller varmen i sidespejlene..Senz skrev: ↑22. jan 2019, 19:56Når man læser din tekst. Så for mig er det tydeligt. at du fortæller at man ikke skal vise den total report fordi hvis noget går i stykker så er det et bevis for at bilen ikke fejlet noget da FDM gik alt igennem.
Du har ret i at man ikke adskiller motor gearkasse osv. Men muligheden for at problemet har været der fra bilen blev købt. Altså lad os sige 5 mdr og du har 6 mdr reklamationsret Så har det ikke været der fra start af, Da man eller self vil have komme ind og anket over det.
Vi må jo bare være ærlige at sige at os kunder hvergang mener i bund og grund at det sted vi køber noget bare skal erstatte det vi har købt. fordi de har penge nok. Men er det altid fair?
Det skal dog lige siges at dette ikke er noget med op at gøre.
Nu må du da lige stoppe! lad være med at få det til at se ud som om jeg siger at det er fair at en forhandler prøver at snyde!I Danmark gælder danske lovgivning.
Når en erhvervsdrivende sælger en vare, så er der 2 års reklamationsret,
de første 6 måneder gælder, at fejlen formodes at have være tilstede ved salget,
med mindre sælger kan bevise, at det ikke er tilfældet.
Nogle erhvervsdrivende syntes, at de ikke skal følge dansk lovgivning, men kan gøre hvad de selv finder fair.
Som regel er der sammenfald mellem hvad der giver dem en ekstra indtjening, og hvad de syntes er fair.
Er det fair, at man ikke kan have tillid til, at en autoriseret VAG-forhandler følger dansk lovgivning?
Det er jo også en helt anden ting, noget som man kan forholde sig til.What? Det er da totalt bollocks.. Hvis du køber en brugt bil i sommermånederne, kan der jo snildt gå 5 måneder før du kan kan teste om f.eks. bagrudevarmetrådene virker, eller varmen i sidespejlene..
Er du brugtvognsforhandler?Senz skrev: ↑27. jan 2019, 16:46Nu må du da lige stoppe! lad være med at få det til at se ud som om jeg siger at det er fair at en forhandler prøver at snyde!Er det fair, at man ikke kan have tillid til, at en autoriseret VAG-forhandler følger dansk lovgivning?
Det har jeg aldrig sagt!
Hvad jeg siger at det gælder begge veje! Hvis man ser på det hvor fejlen skal have været der fra start af så er det ikke fair at en kunde siger at den var der. hvis den ikke har været der.
Stadigvæk totalt bollocks.. Det er da de færreste ikke-motor-kyndige, der ville kunne vurdere om en bil kører på 3 ud af 4 cylindere, især hvis det har været sådan fra start. Og vil da nok vædde 500 kr på, at en som min mor, som ofte kan være i tvivl om hun sidder og kører i sin mands volvo s60 eller hendes egen pug 208 aldrig ville lægge mærke til, om den lige pludselig kun kørte på 3 cylindere...Senz skrev: ↑27. jan 2019, 16:46
Det er jo også en helt anden ting, noget som man kan forholde sig til.What? Det er da totalt bollocks.. Hvis du køber en brugt bil i sommermånederne, kan der jo snildt gå 5 måneder før du kan kan teste om f.eks. bagrudevarmetrådene virker, eller varmen i sidespejlene..
Men hvis du kommer efter 5 mdr og siger at Min bil køre på 3 cylinder eller at den ikke lader eller noget andet som du bør opdage ganske kort efter du har fået den.
Hvis det er en 1,2 vti, så kommer den nok aldrig til at køre på 4 cylindreDanielB12 skrev: ↑28. jan 2019, 08:15Stadigvæk totalt bollocks.. Det er da de færreste ikke-motor-kyndige, der ville kunne vurdere om en bil kører på 3 ud af 4 cylindere, især hvis det har været sådan fra start. Og vil da nok vædde 500 kr på, at en som min mor, som ofte kan være i tvivl om hun sidder og kører i sin mands volvo s60 eller hendes egen pug 208 aldrig ville lægge mærke til, om den lige pludselig kun kørte på 3 cylindere...Senz skrev: ↑27. jan 2019, 16:46
Det er jo også en helt anden ting, noget som man kan forholde sig til.What? Det er da totalt bollocks.. Hvis du køber en brugt bil i sommermånederne, kan der jo snildt gå 5 måneder før du kan kan teste om f.eks. bagrudevarmetrådene virker, eller varmen i sidespejlene..
Men hvis du kommer efter 5 mdr og siger at Min bil køre på 3 cylinder eller at den ikke lader eller noget andet som du bør opdage ganske kort efter du har fået den.
Du snakker som en af de typiske krejler-brugtvogns-forhandlere nede på hjørnet.
Øh nej skulle jeg være det? Hvis du ved at det ikke var der da du købte bilen så snyder du også det er sådan det er. At du synes det er okay at synde hvorfor er det så ikke okay når en brugtvognsforhandler gør det?Er du brugtvognsforhandler?
Re.: Hvad jeg siger at det gælder begge veje!
Du tager helt fejl.
De førstes 6 måneder gælder, at det formodes at fejlen var tilstede ved leveringen, medmindre sælger kan bevise, at det ikke var tilfældet.
Kunden er ikke fagmand, og kan kun konstaterer, at der er en fejl, ikke hvornår den først opstod.
Hvis man syntes det er helt urimeligt, så kan man jo vælge et andet erhverv end brugtvognsforhandler.
Jeg er stadig ikke brugtvogns-forhandlere.! da utrolig at fordi man har en anden holdning end jer at så skal man kædes sammen med at mulig!!Stadigvæk totalt bollocks.. Det er da de færreste ikke-motor-kyndige, der ville kunne vurdere om en bil kører på 3 ud af 4 cylindere, især hvis det har været sådan fra start. Og vil da nok vædde 500 kr på, at en som min mor, som ofte kan være i tvivl om hun sidder og kører i sin mands volvo s60 eller hendes egen pug 208 aldrig ville lægge mærke til, om den lige pludselig kun kørte på 3 cylindere...
Du snakker som en af de typiske krejler-brugtvogns-forhandlere nede på hjørnet.
Nu kan jeg se at i har været i gang længe og derfor vil jeg kort svar på din kommentar.vw4ever skrev: ↑28. jan 2019, 20:08Man skal behandle forhandler som man selv ønsker at blive behandlet, ikke gå i for små sko, ikke være urimelig, holde den gode tone.
Hvis man snyder skal man være forberedt på selv at blive snydt
I den aktuelle sag har A4T vel snart brugt flere penge på FDM rapport, masser af god fritid, end nye bremser ville løbe op i.
Godt at høre det hele er gået iorden.A4T skrev: ↑30. jan 2019, 19:24Lige en update. Bilen har været på værksted hvor de blandt andet har skiftet forbremser, lavet olieservice og de ting der ståd på FDM rapporten.
Jeg er tilfreds med resultatet men er ikke glad for at der skulle så meget til at blive taget seriøst. Forventninger til hinanden har åbenbart været vidt forskelligt og hvordan tingene skal være.
Jeg har ikke mødt ejerne som jeg har haft kontakt med både ved aflevering og afhentning af bilen derfor skriver jeg en “tak” mail til dem. Trods alt er der forsat 5 mdr garanti endnu derfor ønsker at jeg lægge sagen bag os og se frem.
Ud fra trådstarters sidste indlæg, så tror jeg ikke han er intreseret i at oplyse hvem forhandleren er, og det forstår jeg godtOliefyret skrev: ↑31. jan 2019, 14:59Godt at høre det hele er gået iorden.A4T skrev: ↑30. jan 2019, 19:24Lige en update. Bilen har været på værksted hvor de blandt andet har skiftet forbremser, lavet olieservice og de ting der ståd på FDM rapporten.
Jeg er tilfreds med resultatet men er ikke glad for at der skulle så meget til at blive taget seriøst. Forventninger til hinanden har åbenbart været vidt forskelligt og hvordan tingene skal være.
Jeg har ikke mødt ejerne som jeg har haft kontakt med både ved aflevering og afhentning af bilen derfor skriver jeg en “tak” mail til dem. Trods alt er der forsat 5 mdr garanti endnu derfor ønsker at jeg lægge sagen bag os og se frem.
Utroligt der skal så meget bøvl til før forhandleren får disse ting gjort som burde være ordnet da du hentede bilen.
Hvad forhandler var der tale om?
Men du synes måske ikke, at det er liiiidt sent du kommer med dit besyv?