Semler fleet Service aftale, god idé?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 20:35

Hej alle

Vi har lige fået vores nye bil i dag, og sælgeren er meget ivrig efter at sælge en service aftale med til bilen.

Jeg har indtil nu altid været modstander af de service aftaler, og 7-9-13 har det ikke været en tabsgivende forretning, men hvad mener i? Er det pengene værd?

Prisen er 770,- per måned. og udregnet på 150.000km over 4 år.

jævnfør forhandleren dækker den nærmest alt.

https://www.volkswagen.dk/da/service/di ... yghed.html

Hvad har i andre valgt? Synes ikke rigtig jeg har kunne finde en lang liste af disclaimere på hvad der ikke dækkes. Og er der nogen der rent faktisk har valgt den og haft behov for noget?

Min hovedregning siger noget i stil med 770,- over 48 måneder, så det giver en pris på 36.960,-

så, hvad kan jeg få for de penge? Vi snakker om 5 services, og som jeg læser det dækker de også bremser, så det er nok 1 udskiftning af skiver og klodser.

Men uden at vide hvad service koster på en passat, så tænker jeg stadig der er ret langt op til de 36.960,-

Glæder mig til at høre hvad i andre tænker?
Vedhæftede filer
semler service aftale - fra hjemmesiden.pdf
(79.96 KiB) Downloadet 16 gange
semler service aftale.pdf
(1.14 MiB) Downloadet 25 gange
These users thanked the author martinta for the post:
Dolpher

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af DanielB12 » 22. jan 2019, 21:12

Hvad bil er det?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af janny » 22. jan 2019, 21:17

Det mener jeg ikke er nogen god forretning. Til 150K km er der 5 eftersyn hvoraf 4 er ren olieskift service og 1 er stort service med alle filtre. Hvis man kører normalt holder bremserne også til 150K km, både for og bag. Under normal drift er der ingen undervognskomponenter der slides på det antal km.
Det er kun drift- og færdselssikkerhedsmæssige rep. der er inkluderet. Ikke på glas, spejle, interiør etc.
I min bog slides der følgende dele på en passat de første 150K km, som er dækket af aftalen:
5 oliefiltre
1 diesel filter (hvis det er en diesel du har fået)
1 luftfilter
1-2 pollenfilter (i sådan en aftale der er det nok kun 1 :D )
1 ltr bremsevæske
22-23 ltr motorolie
I alt for ca. kr. 10-15000 afhængig om du vælger aut. service eller uafhængig.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 21:19

DanielB12 skrev:
22. jan 2019, 21:12
Hvad bil er det?
Ups, ja det glemte jeg at få skrevet,

Det er en VW Passat 1.4 TSI Comfortline Premium

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 21:23

janny skrev:
22. jan 2019, 21:17
Det mener jeg ikke er nogen god forretning. Til 150K km er der 5 eftersyn hvoraf 4 er ren olieskift service og 1 er stort service med alle filtre. Hvis man kører normalt holder bremserne også til 150K km, både for og bag. Under normal drift er der ingen undervognskomponenter der slides på det antal km.
Det er kun drift- og færdselssikkerhedsmæssige rep. der er inkluderet. Ikke på glas, spejle, interiør etc.
I min bog slides der følgende dele på en passat de første 150K km, som er dækket af aftalen:
5 oliefiltre
1 diesel filter (hvis det er en diesel du har fået)
1 luftfilter
1-2 pollenfilter (i sådan en aftale der er det nok kun 1 :D )
1 ltr bremsevæske
22-23 ltr motorolie
I alt for ca. kr. 10-15000 afhængig om du vælger aut. service eller uafhængig.
Der hvor jeg tænker den kan tjene sig hjem, er hvis der ryger andet, eks, noget elektronik eller en gearkasse, men har ingen anelse om, hvor normalt de ting dør på en Passat indenfor de første 4 år.

Grunden til jeg overhovedet overvejer det er fordi jeg har en bekendt hvor der døde en radio efter garantien, og at få den skiftet var et 5 cifret beløb.

Tror dog ikke jeg kan få 5 services for 15k ved en autoriseret forhandler, hvis jeg kender deres priser ret.

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af janny » 22. jan 2019, 21:29

Så kan du bytte dieselfilteret med 4 tændrør.
Kig lige betingelserne igennem igen, som jeg læser det så er bla. radio/infotainment tilvalg, dvs. det er ikke med i standard prisen!
Mht. til gearkasse mv. er det så ikke muligt at tilkøbe 2 års ekstra garanti for et mindre beløb?
Hvis ikke du kan få de 5 serviceeftersyn, hvoraf de 4 er oliskift og walk around til max. kr. 15.000, så bør du seriøst overveje alternativer.
Der er ikke noget at sige til han gerne vil sælge den aftale :lol: :lol:
Senest rettet af janny 22. jan 2019, 21:29, rettet i alt 1 gang.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af SkodiaqDK » 22. jan 2019, 21:29

Jeg har tilkøbt 3 års garanti. Synes serviceaftalerne er for dyre.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 21:36

janny skrev:
22. jan 2019, 21:29
Kig lige betingelserne igennem igen, som jeg læser det så er bla. radio/infotainment tilvalg, dvs. det er ikke med i standard prisen!
Det har jeg bedt ham bekræfte om det er, da det var et af hans eksempler, radio og infotainment er med i garantien. Dette har jeg på skrift
janny skrev:
22. jan 2019, 21:29
Mht. til gearkasse mv. er det så ikke muligt at tilkøbe 2 års ekstra garanti for et mindre beløb?
Kun ved en helt ny bil, den her er 6 måneder. Men jo, der kan du købe 2 års ekstra garanti for lige over 6k.
janny skrev:
22. jan 2019, 21:29
Hvis ikke du kan få de 5 serviceeftersyn, hvoraf de 4 er oliskift og walk around til max. kr. 15.000, så bør du seriøst overveje alternativer.
Måske, ved kun hvad jeg gav for min I40, og jeg forestiller mig ikke der er den store forskel, men der koster et service let omkring de 4.000,- så 5 services gange 4.000,- = de første 20.000,-

Seat'en havde fantastiske bremser, så det håber jeg også de gør på passaten, men om de kan holde 150.000km er jeg lidt spændt på.

Og grunden til jeg skriver her er netop fordi jeg normalt går langt udenom de aftaler, men hvis man læser på den her side er der godt nok mange der skriver om alle mulige mærkelige fejl (indrømmet, det er nok også kun dem der har fejl der skriver, men stadig) ;-)

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af tintin » 22. jan 2019, 21:37

2 års ekstra garanti mener jeg koster lige under 6k. Det du kan ligge til 15k. 37k - (15k + 6k) = 16k sparet.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af Nicklossi » 22. jan 2019, 21:39

Hvis der går en gearkasse eller andre store ting, så går jeg da stærkt ud fra, at det bliver ædt på garantien :)

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 21:42

tintin skrev:
22. jan 2019, 21:37
2 års ekstra garanti mener jeg koster lige under 6k. Det du kan ligge til 15k. 37k - (15k + 6k) = 16k sparet.
Den var skam også planlagt, men det kræver en helt ny bil, vores er fra Juli 2018.

https://www.volkswagen.dk/da/service/di ... kning.html

Desværre kunne VW ikke finde ud af at producere bilen på 6 måneder, så den afbestilte vi og købte en brugt i stedet. Så derfor er den der ikke en mulighed,.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 22. jan 2019, 21:46

Nicklossi skrev:
22. jan 2019, 21:39
Hvis der går en gearkasse eller andre store ting, så går jeg da stærkt ud fra, at det bliver ædt på garantien :)
Jep, men kun hvis det er indenfor de første 2 år.

Eneste grund til jeg er så OBS på det her, er fordi jeg desværre havde en Seat Leon fra 2013, og selvom det var en lækker bil så var den desværre nærmest mere på værksted end hjemme hos mig.

Det hele resulterede i at den døde midt på motorvejen 1½ år og 72k km. gammel, uden SEAT kunne få lortet til at køre igen, det var efter de havde skiftet både anlæg, og styrebokse i bilen.

Dengang fortrød jeg grusomt at jeg ikke betalte de sidste penge for udvidet garanti.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af Nicklossi » 23. jan 2019, 00:11

Hvis bilen kun var halvandet år gammel, så var der vel stadig garanti på?

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af Syndicate » 23. jan 2019, 07:10

Som alle andre “forsikringer” er de sure at betale til, men dejlige at have hvis uheldet er ude.

Jeg finder dog aftalen alt for dyr.

Jeg havde sagt nej tak, og lagt de samme penge til side på en konto - det burde kunne række.
(Man kan altid være uheldig dog....)
These users thanked the author Syndicate for the post:
HansH
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af tvartou » 23. jan 2019, 07:25

Hvis man nu kigger på, hvad det koster at privatlease, sådan en bil (hvor service og reparationer jo er indeholdt), så giver det nok et fingerpeg om at det er alt for dyrt det tilbud du har fået.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 09:23

Nicklossi skrev:
23. jan 2019, 00:11
Hvis bilen kun var halvandet år gammel, så var der vel stadig garanti på?
Det var der, og det blev også lavet på garantien, men som jeg skrev, så fik de den aldrig til at køre rigtigt igen, den fik i hvert fald en noget mere, skal vi kalde det urolig motorgang, uden de kunne forklare forskellen.

Men pointen er, at jeg valgte at skille mig af med bilen efterfølgende, alene pga dens historik, med det store tab som det gav.

Havde jeg nu haft 4 års garanti, så havde SEAT stået med aben, så kunne jeg bedre leve med at sende den på værksted end hvis jeg selv skulle betale.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 10:02

tvartou skrev:
23. jan 2019, 07:25
Hvis man nu kigger på, hvad det koster at privatlease, sådan en bil (hvor service og reparationer jo er indeholdt), så giver det nok et fingerpeg om at det er alt for dyrt det tilbud du har fået.
Hvis jeg kigger på hjemmesiden, så kan jeg max sætte leasing op på 25.000 km/året. Jeg kører omkring 40.000km om året,

Ved 25.000 km koster det 4.899,- om måneden.
15.000 km koster 4.599,- om månede.

Så er det vel ikke et helt forkert gæt at det koster omkring 6.000,- om måneden for leasing ved 40.000 km? Men kan være du har det konkrete tal?

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 10:08

Har lige snakket med værkstedet ved den VW forhandler hvor jeg har købt bilen, følgende priser har jeg fået på service, og går ud fra der skal skiftes bremser 1 gang i perioden som jo er med i deres aftale.

30.000 service - 2.500,-
60.000 serivce - 5.700,-
90.000 service - 4.500,-
120.000 service - 5.700,-
150.000 service - 4.500,-

bremse skifte hele vejen rundt 6.000 ish.

Det er naturligvis listepriser, uden jeg har forhandlet med dem, men det giver over samme periode service omkostninger for 28.900,-

Hvis jeg så går ud fra jeg får en rabat på hver rep. på omkring 10% så giver det en samlet pris på 26.010,- for service og reparationer.

mod aftale for samme periode på 36.960,-

Så det efterlader en difference på 10.000,- så hvis aftalen ud fra den logik skal give overskud, så skal jeg inden for 4 år have reperationer for 10.000,- som jeg ville have kørt på værksted for at få lavet.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af DanielB12 » 23. jan 2019, 10:11

martinta skrev:
23. jan 2019, 09:23
Nicklossi skrev:
23. jan 2019, 00:11
Hvis bilen kun var halvandet år gammel, så var der vel stadig garanti på?
Det var der, og det blev også lavet på garantien, men som jeg skrev, så fik de den aldrig til at køre rigtigt igen, den fik i hvert fald en noget mere, skal vi kalde det urolig motorgang, uden de kunne forklare forskellen.

Men pointen er, at jeg valgte at skille mig af med bilen efterfølgende, alene pga dens historik, med det store tab som det gav.

Havde jeg nu haft 4 års garanti, så havde SEAT stået med aben, så kunne jeg bedre leve med at sende den på værksted end hvis jeg selv skulle betale.
Hvis fejlen er den samme, eller skyldes fejlen, som blev lavet under garantien, så er det fortsat dem som hænger på aben, også efter udløb af garantien.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af DanielB12 » 23. jan 2019, 10:13

martinta skrev:
23. jan 2019, 10:08
Har lige snakket med værkstedet ved den VW forhandler hvor jeg har købt bilen, følgende priser har jeg fået på service, og går ud fra der skal skiftes bremser 1 gang i perioden som jo er med i deres aftale.

30.000 service - 2.500,-
60.000 serivce - 5.700,-
90.000 service - 4.500,-
120.000 service - 5.700,-
150.000 service - 4.500,-

bremse skifte hele vejen rundt 6.000 ish.

Det er naturligvis listepriser, uden jeg har forhandlet med dem, men det giver over samme periode service omkostninger for 28.900,-

Hvis jeg så går ud fra jeg får en rabat på hver rep. på omkring 10% så giver det en samlet pris på 26.010,- for service og reparationer.

mod aftale for samme periode på 36.960,-

Så det efterlader en difference på 10.000,- så hvis aftalen ud fra den logik skal give overskud, så skal jeg inden for 4 år have reperationer for 10.000,- som jeg ville have kørt på værksted for at få lavet.
Tror ikke på du kan komme til at få for 10.000 kr. udgifter ud over det. Du kan også få mere rabat på service hvis du shopper rundt og ringer efter tilbud.

Personligt synes jeg det er mange penge - 10.000 kr. - for at sove tryggere om natten i 4 år..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af BrianB » 23. jan 2019, 10:29

Hvis vi nu gemmer regnearket væk, så lyder det lidt som om at du godt kan lide den "ro i sindet" det giver med en serviceaftale - og spørgsmålet er hvad det er værd for dig?

Objektivt er der ingen tvivl om at disse serviceaftaler kun tilbydes fordi de kan tjene penge på det, men det betyder jo ikke at begge parter ikke kan føle de har gjort en god handel.

For mig lyder det lidt som om du gerne vil have den serviceaftale, og så er spørgsmålet om du ikke bare skal snuppe den? Jeg synes ikke prisen er helt ublu, om end vi ikke selv har valgt den løsning.
These users thanked the author BrianB for the post (total 2):
DanielB12BrianDS
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af HansH » 23. jan 2019, 10:41

Det er vel med sådan en aftale ligesom enhver anden forsikring: man indgår i princippet et væddemål med modpart om hvem der kan gøre det billigst.
Hvis modpart kan gøre det billigst (dvs rep i aftaleperioden bliver mindre end forsikringssummen), så har han vundet væddemålet.
Hvis rep viser sig at blive dyrere, så har forsikringstager vundet væddemålet.

Nutildags tilbydes man også at tegne forsikring på sine hvidevarer, sit TV, sågar sin mobiltlf.
Jeg har personligt aldrig gjort brug af noget sådant. Foretrækker altid at have en tilpas buffer i frie midler stående henne i møntvaskeriet, som man kan ty til hvis uheldet skulle ramme.

Sagt på en anden måde:
Jeg synes syndicate's forslag om at være selvforsikrende - dvs foretage en opsparing med de samme midler som man påtænker at forsikre for - er en god plan.
Over tid tror jeg at man vil vinde på den strategi.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
DanielB12BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af EsbenJ » 23. jan 2019, 11:31

Danskere forsikrer sig generelt alt for meget.
Man bør kun forsikre sig mod de tab som virkelig kan gøre en forskel i ens dagligdag hvis de indtræffer.
Liv(Hvis man har forpligtigelser), ulykke, indbo/ansvar. Bilansvar og evt kasko.
Evt. rejseforsikring - afbudsforsikring hvis man bestiller dyre rejser eller har sygdom i nærmeste familie - ellers ikke.
Sygeforsikring Danmark er sådan lidt anderledes da den måske ikke i nuet betyder noget, men det kan det komme til senere, og så er det for sent at indmelde sig. Vi har den selv men det er en underskudsforretning i øjeblikket, og det må gerne forblive sådan.
Så tænker jeg - hvad er den værste udgift der kan indtræffe som vi ikke er forsikret imod: Motorhavari, og der må opsparingen/kassekreditten tage et hug.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author EsbenJ for the post:
BrianDS
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 13:46

DanielB12 skrev:
23. jan 2019, 10:11
martinta skrev:
23. jan 2019, 09:23
Nicklossi skrev:
23. jan 2019, 00:11
Hvis bilen kun var halvandet år gammel, så var der vel stadig garanti på?
Det var der, og det blev også lavet på garantien, men som jeg skrev, så fik de den aldrig til at køre rigtigt igen, den fik i hvert fald en noget mere, skal vi kalde det urolig motorgang, uden de kunne forklare forskellen.

Men pointen er, at jeg valgte at skille mig af med bilen efterfølgende, alene pga dens historik, med det store tab som det gav.

Havde jeg nu haft 4 års garanti, så havde SEAT stået med aben, så kunne jeg bedre leve med at sende den på værksted end hvis jeg selv skulle betale.
Hvis fejlen er den samme, eller skyldes fejlen, som blev lavet under garantien, så er det fortsat dem som hænger på aben, også efter udløb af garantien.
Lige for at lukke den der :)

Udfordringen var, at bilen på ingen måde kørte på samme måde efter det nedbrud skete, den hakkede og kørte ujævnt. Men SEAT ville ikke anerkende dette.

Og der kommer problemet, lad os så sige motoren dør igen 4 måneder senere, så har jeg med den tekniske viden jeg har om biler ingen chancer for at argumentere hverken for eller imod. Så hvis de siger til mig, "den fejl er ikke den samme, så det må du selv betale for", så står jeg meget dårligt til at modbevise dem.

Men du har ret, de er ansvarlige for at det som er lavet under garantien er i orden, og hvad der måtte være udskiftet af dele er der igen 2 års reklamationsret på, men den er ikke meget værd hvis du ikke kan bevise noget.
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 13:51

BrianB skrev:
23. jan 2019, 10:29
Hvis vi nu gemmer regnearket væk, så lyder det lidt som om at du godt kan lide den "ro i sindet" det giver med en serviceaftale - og spørgsmålet er hvad det er værd for dig?

Objektivt er der ingen tvivl om at disse serviceaftaler kun tilbydes fordi de kan tjene penge på det, men det betyder jo ikke at begge parter ikke kan føle de har gjort en god handel.

For mig lyder det lidt som om du gerne vil have den serviceaftale, og så er spørgsmålet om du ikke bare skal snuppe den? Jeg synes ikke prisen er helt ublu, om end vi ikke selv har valgt den løsning.
Ja, når jeg nu læser tilbage kan jeg godt forstå du tænker sådan :-)

Men sandheden er (som jeg også kort nævner i #0) at jeg normalt aldrig køber de der forsikringer, tråden her er primært startet for at få sparring og høre fra andre hvad i tænker. Når de fleste så taler imod, så prøver jeg at udfordre tanken både med for og imod, med det formål at det giver et mere nuanceret billede for mig selv.

Jeg var i tvivl i går aftes og i morges, og var lidt blandet, men tvivlen er der mest pga. den Leon der kostede så meget frustration for et par siden. Men igen, vi har en polo og indtil i forgårs en Hyundai I40, og ingen af dem har ruineret os i reperationer, så hvorfor skulle den her bil så gøre det? :-)

Men som det er lige nu tegner jeg ikke nogen aftale.

Tak for dine svar, sætter stor pris på det

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 13:54

HansH skrev:
23. jan 2019, 10:41
Det er vel med sådan en aftale ligesom enhver anden forsikring: man indgår i princippet et væddemål med modpart om hvem der kan gøre det billigst.
Hvis modpart kan gøre det billigst (dvs rep i aftaleperioden bliver mindre end forsikringssummen), så har han vundet væddemålet.
Hvis rep viser sig at blive dyrere, så har forsikringstager vundet væddemålet.

Nutildags tilbydes man også at tegne forsikring på sine hvidevarer, sit TV, sågar sin mobiltlf.
Jeg har personligt aldrig gjort brug af noget sådant. Foretrækker altid at have en tilpas buffer i frie midler stående henne i møntvaskeriet, som man kan ty til hvis uheldet skulle ramme.

Sagt på en anden måde:
Jeg synes syndicate's forslag om at være selvforsikrende - dvs foretage en opsparing med de samme midler som man påtænker at forsikre for - er en god plan.
Over tid tror jeg at man vil vinde på den strategi.
Det endte også med at blive løsningen :-) Og som de fleste andre fornuftige mennesker har vi en god opsparing stående til når/hvis der skulle ske noget.

Så planen bliver at vi gør som vi altid har gjort, vi tager bilen som den er, og så må vi betale når der kommer noget.
HansH skrev:
23. jan 2019, 10:41
Jeg har personligt aldrig gjort brug af noget sådant. Foretrækker altid at have en tilpas buffer i frie midler stående henne i møntvaskeriet, som man kan ty til hvis uheldet skulle ramme.
Sådan har jeg alligevel aldrig hørt den før :-P Men er skam enig.

Tak for svaret :-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af HansH » 23. jan 2019, 13:57

martinta skrev:
23. jan 2019, 13:54
HansH skrev:
23. jan 2019, 10:41
Jeg har personligt aldrig gjort brug af noget sådant. Foretrækker altid at have en tilpas buffer i frie midler stående henne i møntvaskeriet, som man kan ty til hvis uheldet skulle ramme.
Sådan har jeg alligevel aldrig hørt den før :-P Men er skam enig.
Nåja... et spagt forsøg på at være lidt morsom. Vi er kunde i Danske Bank.. så deraf møntvaskeriet :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
DanielB12BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af martinta » 23. jan 2019, 14:12

HansH skrev:
23. jan 2019, 13:57
martinta skrev:
23. jan 2019, 13:54
HansH skrev:
23. jan 2019, 10:41
Jeg har personligt aldrig gjort brug af noget sådant. Foretrækker altid at have en tilpas buffer i frie midler stående henne i møntvaskeriet, som man kan ty til hvis uheldet skulle ramme.
Sådan har jeg alligevel aldrig hørt den før :-P Men er skam enig.
Nåja... et spagt forsøg på at være lidt morsom. Vi er kunde i Danske Bank.. så deraf møntvaskeriet :)
Vi har Nordea ;-) De er heller ikke helt uerfarene i det der med at vaske penge hvide. :?
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af BrianDS » 23. jan 2019, 17:45

martinta skrev:
DanielB12 skrev:
23. jan 2019, 10:11
martinta skrev:
23. jan 2019, 09:23
Det var der, og det blev også lavet på garantien, men som jeg skrev, så fik de den aldrig til at køre rigtigt igen, den fik i hvert fald en noget mere, skal vi kalde det urolig motorgang, uden de kunne forklare forskellen.

Men pointen er, at jeg valgte at skille mig af med bilen efterfølgende, alene pga dens historik, med det store tab som det gav.

Havde jeg nu haft 4 års garanti, så havde SEAT stået med aben, så kunne jeg bedre leve med at sende den på værksted end hvis jeg selv skulle betale.
Hvis fejlen er den samme, eller skyldes fejlen, som blev lavet under garantien, så er det fortsat dem som hænger på aben, også efter udløb af garantien.
Lige for at lukke den der :)

Udfordringen var, at bilen på ingen måde kørte på samme måde efter det nedbrud skete, den hakkede og kørte ujævnt. Men SEAT ville ikke anerkende dette.

Og der kommer problemet, lad os så sige motoren dør igen 4 måneder senere, så har jeg med den tekniske viden jeg har om biler ingen chancer for at argumentere hverken for eller imod. Så hvis de siger til mig, "den fejl er ikke den samme, så det må du selv betale for", så står jeg meget dårligt til at modbevise dem.

Men du har ret, de er ansvarlige for at det som er lavet under garantien er i orden, og hvad der måtte være udskiftet af dele er der igen 2 års reklamationsret på, men den er ikke meget værd hvis du ikke kan bevise noget.
Hvis de ikke vil anerkende det - så vil de nok heller ikke med en serviceaftale
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Semler fleet Service aftale, god idé?

Indlæg af BrianDS » 23. jan 2019, 17:53

Husk at læse betingelserne grundigt, det første jeg falder over er alle de ting de ikke dækker, og det faktum at de kun dækker der “nødvendige”, der kan være mange ting man ellers ville få lavet hvis man selv bestemmer.

Kosmetiske ting dækkes ikke.

Omvendt så synes jeg også service priserne lyder lidt høje, set i forhold til mine egne erfaringer. Fx var prisen ikke væsentlig anderledes for hhv. 30.000 og 60.000 km service på en Octavia eller Polo 1.6 TDI.
Begge biler havde jeg i 3-4 år, med godt 60.000 km i begge og deraf tre service eftersyn (to med olieskift), total udgift var omkring 6.000 kr i perioden for autoriseret service (dog ikke hos Semler)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"