Ny bil - hjælp til model

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 7. feb 2019, 21:47

Syntes bare ikke en comfortline premium er så skrabet eller hvad? Jeg er meget hooked på det ergo fører sæde ihvertfald.

Omvendt så ser sådan en octavia med panoramatag meget fed ud.

Er style skodas højeste udstyrsvariant eller hvordan?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af GaSelle » 7. feb 2019, 21:50

Den findes også som L&K, men den har vist ikke været markedsført i DK - så ja, Style er det højeste. Og der er fyldt udstyr i for over 60K i den han har.
(Og nej, jeg får ikke provision - højst en romkugle; men hvis I kunne finde ud af noget ville I begge spare forhandlerens avance, så det kunne da være win/win) :)

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 7. feb 2019, 21:51

kGlerup skrev:
7. feb 2019, 19:13
En Golf Sportsvan har ret imponerende plads på bagsædet. Bagagerummet er så måske til den lidt beskedne side, men går måske?

Jeg har kigget lidt til de få sportsvans der er til salg med DSG og jeg syntes i forhold til prisen er de ikke pengene værd, lidt ærgerligt for jeg syntes faktisk det er en lille fed bil. De er bare prissat rigtig højt :(

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 7. feb 2019, 22:03

GaSelle skrev:
7. feb 2019, 21:50
Den findes også som L&K, men den har vist ikke været markedsført i DK - så ja, Style er det højeste. Og der er fyldt udstyr i for over 60K i den han har.
(Og nej, jeg får ikke provision - højst en romkugle; men hvis I kunne finde ud af noget ville I begge spare forhandlerens avance, så det kunne da være win/win) :)
Ja 100! Hvis jeg køber den forhandler jeg den romkugle med til dig ;)

Drt sværeste i det her med at skifte mærke er at lære det nye sprog med comfortline, style, hvad er en 1,4 tsi i forhold til en 1,0 tsi osv. Jeg har brugt en del aftener her inde på det sidste på bare at bladre indlæg igennem og gøre mig lidt erfaringer.

Jeg må også indrømme at kunne jeg vælge på alle hylder ville jeg gerne have haft en ny toyota, jeg holder rigtig meget af det mærke, primært på grund af pålideligheden - jeg har nærmest holdt 4-5 toyotaer kørende for hvad det kostede mig at få skifte bærearme og lavet stort service på min A6er.

Når det så er sagt så passer de nye toyotaer ikke til mit behov hybriderne må kun have 450-750 kg på krogen og benzinerne kører simpelthen for kort på literen. Min corolla fra 97 køre længere end en avensis fra 18, det er i min optik ikke godt nok.

Så må jeg lave et skift. Det aller vigtigste kriterie for mig har været automatgear. Jeg gider simpelthen ikke rode rundt i suppen mere.
Der kommer VAG bilerne ind i billedet for som jeg ser det på bilbasen lige nu er det de mærker der er længst fremme med at få solgt nogle "almindelige" biler med automatgear. Det er derfor jeg er landet hvor jeg er pt. Nu skal det så bare snævres ind til den helt rigtige bil, da vi forventeligt skal have den i rigtig mange år :)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af GaSelle » 7. feb 2019, 22:05

Jeg har også været Toyota-mand til fingerspidserne, men de laver ikke rigtigt noget der passer til mit behov pt.

1.0 TSI er en 3-cylinderet med 115 hk og 200 nm, 1.4/1.5 TSI er 4-cylindret med 150 hk og 250 nm. Jeg har haft begge, og de gør det begge godt, men der er selvfølgelig mere skud i den ‘store’.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af DanielB12 » 7. feb 2019, 22:37

Hvis du går efter en 1,4 med DQ200 så læs tråden herinde om de problemer som flere har oplevet med den. Synes ikke du skal lade dig afskrække af den - vi har den i vores Polo, og oplever ingen problemer what so ever - men jeg ville nok gøre mig klar over, hvad man skal kigge og mærke efter.
Senest rettet af DanielB12 7. feb 2019, 22:43, rettet i alt 1 gang.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af HansH » 7. feb 2019, 22:38

DanielB12 skrev:
7. feb 2019, 22:37
Hvis du går efter en 1,4 med DQ250 ..
---> DQ200
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Saepe
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Saepe » 8. feb 2019, 07:22

Hold dig langt væk fra DQ200 DSG gearkassen. Har tidligere haft to stk. VW Golf VII, Audi A3, Skoda Octavia, og har nu en VW Polo - alle sammen med DSG og alle sammen har døjet med glidende koblinger og 'ryk'. Særligt mærkbart ved acceleration. Den bliver du ikke glad for. Skifter nu enten til Mazda eller BMW med almindelig, traditionel automatgearkasse - det virker bare.
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af GaSelle » 8. feb 2019, 08:08

Skulle koblingen ikke være anderledes i 1.5 TSI?

Enig i, at en ZF i BMW bare dutter, men der findes vist ikke noget inde for budgettet hos BMW.

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 8. feb 2019, 09:08

Saepe skrev:
8. feb 2019, 07:22
Hold dig langt væk fra DQ200 DSG gearkassen. Har tidligere haft to stk. VW Golf VII, Audi A3, Skoda Octavia, og har nu en VW Polo - alle sammen med DSG og alle sammen har døjet med glidende koblinger og 'ryk'. Særligt mærkbart ved acceleration. Den bliver du ikke glad for. Skifter nu enten til Mazda eller BMW med almindelig, traditionel automatgearkasse - det virker bare.
Jeg har godt læst nogen af trådene omkring den gearkasse, men hvis der er garanti bliver det så ikke bare fixet wller hvordan?

Bmwerne er nok desværre ikke inde for budgettet

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af HansH » 8. feb 2019, 09:11

Nordforbyen skrev:
8. feb 2019, 09:08
Jeg har godt læst nogen af trådene omkring den gearkasse, men hvis der er garanti bliver det så ikke bare fixet wller hvordan?
Læs fra dette indlæg og frem: viewtopic.php?p=1535459#p1535459
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af holm7 » 8. feb 2019, 10:02

For et år siden blev gearkasse nr. 2.000.000 af typen DQ200 produceret.
https://www.skoda-storyboard.com/en/pre ... abi-plant/

Så må du selv afgøre om det er et stort nok problem for den generelle bilist. Ud fra den omtalte tråd her på siden, så er det mange af de samme brugere, der "pisker en stemning op" når der kommer en ny bruger med DQ200 problemer. Men det er lidt svært at danne sig et reelt overblik over, hvor mange der har problemer i den tråd.

Hvis alle +2 mio. gearkasser virkelig var SÅ elendigt bygget, så havde vi vel haft verdens største shitstorm?
These users thanked the author holm7 for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Alany » 8. feb 2019, 10:28

Jeg har haft en Golf VII, Passat og Touran med den omtalte gearkasse og har aldrig haft et eneste problem.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af HansH » 8. feb 2019, 10:43

Jeg tror ikke der er nogen der benægter, at der findes massevis af DQ200 derude, som kører til brugernes fulde tilfredshed.
Inklusive min egen i vores 2010 Octavia. Men problemerne startede først med en senere generation, så den tæller ikke rigtig..

Problematikken i sagen er hvordan man er stillet, hvis man er uheldig at få en der ikke kører ordentligt (og at man lader sig gå på af det).
- der er tilsyneladende intet mønster i hvem der har/får problemerne
- VW anerkender det ikke som fejl, og garanti er derfor ikke et tema
- selv hvis man var villig til at betale hvad det måtte koste af egen lomme, findes der ikke en bekræftet løsning som endegyldigt fikser problemet

På en roulette kan kuglen lande på rød eller sort. Men en gang imellem ryger den også bare i 0...
Og så kan man selvfølgelig godt sige "Jeg har aldrig set den gå i 0".. :)
Og diskutere hvad odds er for at den går i 0 osv osv
Faktum er imidlertid at 0 altså findes på pladen. Også i en DQ200 sammenhæng.
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
DanielB12Passatg 3ckGlerupjencka
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Wartex35 » 8. feb 2019, 11:03

Jeg kan også kun sige godt om skoda octavia, helt klart værd at prøve! Vi har ligefået vores nr. 3 i løbet af 5 år. Og jeg må lige indrømme at det var et tæt løb mellem en octavia og passat variant. Med ligeså meget udstyr i begge biler. Hvisdu vælger octavia det vil du ikke fortryde. Og så synes jeg at octavia holder et goft brugspris.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

These users thanked the author Wartex35 for the post:
HansH

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Passatg 3c » 8. feb 2019, 11:28

Wartex35 skrev:
8. feb 2019, 11:03
Jeg kan også kun sige godt om skoda octavia, helt klart værd at prøve! Vi har ligefået vores nr. 3 i løbet af 5 år. Og jeg må lige indrømme at det var et tæt løb mellem en octavia og passat variant. Med ligeså meget udstyr i begge biler. Hvisdu vælger octavia det vil du ikke fortryde. Og så synes jeg at octavia holder et goft brugspris.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Hvor meget forskel er der i pris på Octavia og Passat fra ny, hvis de har nogenlunde samme udstyr, eller er det en brugt I har købt?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af holm7 » 8. feb 2019, 11:30

Det var også kun for at give et lidt større billede af situationen. Der er nogle, der forsøger at bruge den tråd som endegyldigt bevis på at DQ200 er den værste konstruktion i mands minde. Det er ikke for at stikke til dig Hans, du virker ret afbalanceret i forhold til den debat. :) Man kan bare godt få et skræmmebillede af DQ200 i den tråd, som lægmand.

Til TS, så har jeg selv en Touran og jeg synes det er herligt med al den plads - også selvom jeg ikke har det antal børn man burde have med sådan en øse. TIl gengæld har vi så en større hund og vi kører også ofte på tværs af landet. Desuden er det rart at have mulighed for at læsse godt op, når man har behovet for weekendture eller shopping af større genstande. Hvis du ofte kører med trailer, kunne det tyde på at du tit kan fylde både bil og trailer. Så skal du måske kun køre 1 gang. :)

For nylig kørte jeg Aarhus-Kbh på motorvej med 130 km/t, hvor det er tilladt, med et forbrug på 15,9 km/l. Det synes jeg egentlig er fint. Det er klart, at hvis man kører dragrace hver gang man sætter i gang, så styrtdykker forbruget hurtigt. :)

Det ser dog ud til at blive svært at finde en der opfylder dine krav, inden for dit budget. Det ser ud til at man skal op på 330.000 kr. og op efter, for en Touran 1,4 tsi med DSG og træk fra 2018.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af HansH » 8. feb 2019, 11:45

Passatg 3c skrev:
8. feb 2019, 11:28
Wartex35 skrev:
8. feb 2019, 11:03
Jeg kan også kun sige godt om skoda octavia, helt klart værd at prøve! Vi har ligefået vores nr. 3 i løbet af 5 år. Og jeg må lige indrømme at det var et tæt løb mellem en octavia og passat variant. Med ligeså meget udstyr i begge biler. Hvisdu vælger octavia det vil du ikke fortryde. Og så synes jeg at octavia holder et goft brugspris.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Hvor meget forskel er der i pris på Octavia og Passat fra ny, hvis de har nogenlunde samme udstyr, eller er det en brugt I har købt?
@Wartex35 - nu ved jeg heller ikke om du snakker nyt eller brugt..

Jeg synes nemlig det gør en forskel om man taler nyt eller brugt. Nyt - så er det for mig i Octavia'ens favør, brugt så er det i Passat'ens favør.

Hvis man taler ny bil...
Passat er en typisk business/flådebil. Dvs markedet oversvømmes løbende med brugtbiler.
Ydermere er disse solgt til nogle priser der gør at man har svært ved at konkurrere hvis man som privatmand har købt en Passat til listepris.
Så man skal virkelig "ville en Passat" for at købe den fra ny, med det værditab man må påregne.

Hvis man derimod taler brugt, så vender ovenstående faktorer pludselig til ens fordel. Her er der meget at vælge imellem i forhold til brugt Passat, og priserne er sat af de ting jeg har listet ovenfor.

Personligt ville jeg som privatmand ikke købe en fabriksny Passat, men i stedet fiske i den store andedam af brugte :)
Har man mulighed for at købe ind til CVRnr, så kan mulighederne igen se anderledes ud i forhold til at gå efter nyt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Wartex35 » 8. feb 2019, 12:22

Nordforbyen skrev:Hej gaselle

Tusind tak :)
Ligger octaviaen størrelsesmæssigt mellem golf variant og passat variant?
Jep, det tror jeg den gør

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Wartex35 » 8. feb 2019, 13:03

HansH skrev:
Passatg 3c skrev:
8. feb 2019, 11:28
Wartex35 skrev:
8. feb 2019, 11:03
Jeg kan også kun sige godt om skoda octavia, helt klart værd at prøve! Vi har ligefået vores nr. 3 i løbet af 5 år. Og jeg må lige indrømme at det var et tæt løb mellem en octavia og passat variant. Med ligeså meget udstyr i begge biler. Hvisdu vælger octavia det vil du ikke fortryde. Og så synes jeg at octavia holder et goft brugspris.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Hvor meget forskel er der i pris på Octavia og Passat fra ny, hvis de har nogenlunde samme udstyr, eller er det en brugt I har købt?
@Wartex35 - nu ved jeg heller ikke om du snakker nyt eller brugt..

Jeg synes nemlig det gør en forskel om man taler nyt eller brugt. Nyt - så er det i Octavia'ens favør, brugt så er det i Passat'ens favør.

Hvis man taler ny bil...
Passat er en typisk business/flådebil. Dvs markedet oversvømmes løbende med brugtbiler.
Ydermere er disse solgt til nogle priser der gør at man har svært ved at konkurrere hvis man som privatmand har købt en Passat til listepris.
Så man skal virkelig "ville en Passat" for at købe den fra ny, med det værditab man må påregne.

Hvis man derimod taler brugt, så vender ovenstående faktorer pludselig til ens fordel. Her er der meget at vælge imellem i forhold til brugt Passat, og priserne er sat af de ting jeg har listet ovenfor.

Personligt ville jeg som privatmand ikke købe en fabriksny Passat, men i stedet fiske i den store andedam af brugte :)
Har man mulighed for at købe ind til CVRnr, så kan mulighederne igen se anderledes ud i forhold til at gå efter nyt.
Vi har nu fået en helt ny octavia. Og tror vi smidt ca. 50.000 i ekstra udstyr. Det som highline havde som standard, feks. LED lygter, octavia style ikke har som standard. Men, i begge biler er ekstra udstyr aut.baggagerum, aut.sidespejle, og er ikke sikker, men tror digital ur er også ekstra udstyr i passat.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Wartex35 » 8. feb 2019, 13:08

Passatg 3c skrev:
Wartex35 skrev:
8. feb 2019, 11:03
Jeg kan også kun sige godt om skoda octavia, helt klart værd at prøve! Vi har ligefået vores nr. 3 i løbet af 5 år. Og jeg må lige indrømme at det var et tæt løb mellem en octavia og passat variant. Med ligeså meget udstyr i begge biler. Hvisdu vælger octavia det vil du ikke fortryde. Og så synes jeg at octavia holder et goft brugspris.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Hvor meget forskel er der i pris på Octavia og Passat fra ny, hvis de har nogenlunde samme udstyr, eller er det en brugt I har købt?
Ved ikke helt præcis, men kommer også an på hvad man vælger af ekstra udstyr osv. Men jeg gætter på mellem 35.000-50.000 er forskel

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af majland » 8. feb 2019, 13:30

Nordforbyen skrev:
7. feb 2019, 18:01
Octaviaen er lidt en øjenåbner, jeg må indrømme jeg måske havde afskrevet den lidt før jeg overhovedet fik prøvet en, men den hvide ser da spændende ud.
Gør dig selv den tjeneste også at prøve superb'en. Hvis man prioriterer plads på bagsædet højt så er den svær at komme udenom. Den er selvfølgelig dyrere end octavia'en og ligesom passat kan afskrivningen privat være lidt udfordret af biler solgt til leasing.

http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb-combi/

Som familiebil til maks 4 personer vil jeg helt klart vælge en traditionel stationcar over mere mpv agtige som touran - medmindre man vægter den lidt højere side position højt.

Hvis du er i tvivl om golfen er stor nok - så er den det ikke ;-) Vi er forskellige med pladskrav men øvrige de ligger ca i størrelse Octavia>Passat>Superb men prismæssigt vil passat'en formentligt være dyrest afhængigt af "nødvendigt" extraudstyr.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af GaSelle » 8. feb 2019, 14:02

majland skrev:
8. feb 2019, 13:30
Nordforbyen skrev:
7. feb 2019, 18:01
Octaviaen er lidt en øjenåbner, jeg må indrømme jeg måske havde afskrevet den lidt før jeg overhovedet fik prøvet en, men den hvide ser da spændende ud.
Gør dig selv den tjeneste også at prøve superb'en. Hvis man prioriterer plads på bagsædet højt så er den svær at komme udenom. Den er selvfølgelig dyrere end octavia'en og ligesom passat kan afskrivningen privat være lidt udfordret af biler solgt til leasing.

http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb-combi/

Som familiebil til maks 4 personer vil jeg helt klart vælge en traditionel stationcar over mere mpv agtige som touran - medmindre man vægter den lidt højere side position højt.

Hvis du er i tvivl om golfen er stor nok - så er den det ikke ;-) Vi er forskellige med pladskrav men øvrige de ligger ca i størrelse Octavia>Passat>Superb men prismæssigt vil passat'en formentligt være dyrest afhængigt af "nødvendigt" extraudstyr.
Der er bare ikke nogen til salg, der overholder hans krav - kiggede i går :)

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af styker » 8. feb 2019, 14:51

Jeg var nok hoppet på en octavis 2,0Tsi DSG for at undgå DQ200 og få noget mere power.
Ser ud til de kan fås til ca 310K, man skal bare være obs på det ikke er alle der har adaptiv/dynamisk fartplot.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4097878
Og med full led og digital instrumentering til 330K
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4198514

Ja så ville jeg nok ikke give meget mere end 250K for en lettere brugt 1,5 selvom den er godt udstyret.

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 8. feb 2019, 16:03

majland skrev:
8. feb 2019, 13:30
Nordforbyen skrev:
7. feb 2019, 18:01
Octaviaen er lidt en øjenåbner, jeg må indrømme jeg måske havde afskrevet den lidt før jeg overhovedet fik prøvet en, men den hvide ser da spændende ud.
Gør dig selv den tjeneste også at prøve superb'en. Hvis man prioriterer plads på bagsædet højt så er den svær at komme udenom. Den er selvfølgelig dyrere end octavia'en og ligesom passat kan afskrivningen privat være lidt udfordret af biler solgt til leasing.

http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb-combi/

Som familiebil til maks 4 personer vil jeg helt klart vælge en traditionel stationcar over mere mpv agtige som touran - medmindre man vægter den lidt højere side position højt.

Hvis du er i tvivl om golfen er stor nok - så er den det ikke ;-) Vi er forskellige med pladskrav men øvrige de ligger ca i størrelse Octavia>Passat>Superb men prismæssigt vil passat'en formentligt være dyrest afhængigt af "nødvendigt" extraudstyr.

Superben er drøn fed! Men desværre ikke inde for mit budget på nogen måde :/

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af tintin » 8. feb 2019, 16:08

Saepe skrev:
8. feb 2019, 07:22
Hold dig langt væk fra DQ200 DSG gearkassen. Har tidligere haft to stk. VW Golf VII, Audi A3, Skoda Octavia, og har nu en VW Polo - alle sammen med DSG og alle sammen har døjet med glidende koblinger og 'ryk'. Særligt mærkbart ved acceleration. Den bliver du ikke glad for. Skifter nu enten til Mazda eller BMW med almindelig, traditionel automatgearkasse - det virker bare.
+1

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 9. feb 2019, 15:06

Jeg skylder lige at sige tusind tak for alle de mennesker der har svaret.

Jeg er kommet frem til at imorgen tager vi ud og prøver en Octavia stc. For at se om det er noget. Jeg håber det, den har en god økonomi både i indkøb, ejerafgift og forbug. Alternativt bliver det nok en passat da den ikke er vanvittig meget dyre og den bare er størrer - touranen er lidt på vent da den nok er for stor og drt koster lidt på brændstof økonomien og 4 mennesker burde ihvertfald kunne være i en passat.

Men igen tusind tak alle sammen.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af GaSelle » 9. feb 2019, 16:16

Nordforbyen skrev:
9. feb 2019, 15:06
Jeg skylder lige at sige tusind tak for alle de mennesker der har svaret.

Jeg er kommet frem til at imorgen tager vi ud og prøver en Octavia stc. For at se om det er noget. Jeg håber det, den har en god økonomi både i indkøb, ejerafgift og forbug. Alternativt bliver det nok en passat da den ikke er vanvittig meget dyre og den bare er størrer - touranen er lidt på vent da den nok er for stor og drt koster lidt på brændstof økonomien og 4 mennesker burde ihvertfald kunne være i en passat.

Men igen tusind tak alle sammen.
Det lyder som en god plan. Hørte du fra min kollega?

Nordforbyen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 7. feb 2019, 16:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nordforbyen » 9. feb 2019, 17:05

GaSelle skrev:
9. feb 2019, 16:16
Nordforbyen skrev:
9. feb 2019, 15:06
Jeg skylder lige at sige tusind tak for alle de mennesker der har svaret.

Jeg er kommet frem til at imorgen tager vi ud og prøver en Octavia stc. For at se om det er noget. Jeg håber det, den har en god økonomi både i indkøb, ejerafgift og forbug. Alternativt bliver det nok en passat da den ikke er vanvittig meget dyre og den bare er størrer - touranen er lidt på vent da den nok er for stor og drt koster lidt på brændstof økonomien og 4 mennesker burde ihvertfald kunne være i en passat.

Men igen tusind tak alle sammen.
Det lyder som en god plan. Hørte du fra min kollega?
Ja tusind tak :)

Jeg har lovet ham at jeg lige tager ud og der en octavia imorgen og hvis det er relevant tales vi ved :)

Der er trods alt lige et par kilometer imellem os.
These users thanked the author Nordforbyen for the post:
GaSelle

Nichlas83
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 7. apr 2018, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times

Re: Ny bil - hjælp til model

Indlæg af Nichlas83 » 10. feb 2019, 17:45

For omkring et år siden stod vi i nogenlunde samme situation - vi valgte en fabriksny Golf Variant 1.5 DSG.

Det var småting, men adaptiv fartpilot på en pind er virkelig en tarvelig løsning hos Skoda og svingbart træk er en lille hverdagsluksus som vist heller ikke tilbydes i Octavia. Derudover virkede kabinen bare mere lækker (er heller ikke fan af det der Skoda budget-grønne tema).

Vi er super glade for Golfen, lidt mindre plads men stadig rigeligt til vores familie på fire.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"