Tør man købe en Polo med DSG?
- KBIII
- Nyt medlem
- Indlæg: 308
- Tilmeldt: 10. sep 2009, 22:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tør man købe en Polo med DSG?
Halløj derude
Hvad er jeres erfaringer med VW Polo - 1,2 TSI med dsg?
Både før og efter facelift?
Mvh
Kasper
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad er jeres erfaringer med VW Polo - 1,2 TSI med dsg?
Både før og efter facelift?
Mvh
Kasper
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Ja
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 47 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
et spændende spørgsmål.. jeg har lidt det samme, kigger efter en ny pendler øse... og der ligger en tråd om det herinde.
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot
- KBIII
- Nyt medlem
- Indlæg: 308
- Tilmeldt: 10. sep 2009, 22:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Michael - kan du linke??
Mine generelle bekymringer går på både motor(kædek) og dsg 7, som ikke umiddelbart har det bedste ry.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mine generelle bekymringer går på både motor(kædek) og dsg 7, som ikke umiddelbart har det bedste ry.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 15. aug 2017, 15:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Jeg har den nye VW Polo fra 2018 med DSG. Jeg har kæmpe problemer med den DQ200 gearkasse, men samtidig findes der også mange uden problemer. Det er russisk roulette. Tag en god prøvetur og mærk efter, om den glider i koblingen eller hakker -især ved acceleration op af bakker, kan man mærke, hvis den har problemer.
2020 VW Golf 8 First Edition Style eTsi 150 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 47 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Når du skriver kæmpe problemer hvor galt er det så?Saepe skrev: ↑12. feb 2019, 09:53Jeg har den nye VW Polo fra 2018 med DSG. Jeg har kæmpe problemer med den DQ200 gearkasse, men samtidig findes der også mange uden problemer. Det er russisk roulette. Tag en god prøvetur og mærk efter, om den glider i koblingen eller hakker -især ved acceleration op af bakker, kan man mærke, hvis den har problemer.
Simpelthen nysgerrig, for jeg tolker kæmpe problemer som noget der overhovedet ikke virker eller næsten ihvertfald.
For den slags udmeldinger gør jo man vitterligt ikke har lyst til dsg7 (dq200)
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Det nemme svar er "NEJ"
Problemet er jo, at dem der får problemer kommer, først efter 4000km.
Så en prøvetur i en ny bil siger ikke meget.
Og jo slet ikke hvis man ender med at bestille en på fabrikken.
Fatter simpelthen ikke folk der læser med herinde og stadig køber en Q200..
Problemet er jo, at dem der får problemer kommer, først efter 4000km.
Så en prøvetur i en ny bil siger ikke meget.
Og jo slet ikke hvis man ender med at bestille en på fabrikken.
Fatter simpelthen ikke folk der læser med herinde og stadig køber en Q200..
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
FWIW .... min egen personlige opsummering af hvad der er det virkelige problem mht DQ200
viewtopic.php?p=1537956#p1537956
viewtopic.php?p=1537956#p1537956
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Det er jo netop dette, der gør folk bekymrede. Man lægger mere mærke til disse bombastiske negative udmeldinger. Det er det samme på Facebook og Trustpilot etc.siccio skrev: ↑12. feb 2019, 10:41Når du skriver kæmpe problemer hvor galt er det så?Saepe skrev: ↑12. feb 2019, 09:53Jeg har den nye VW Polo fra 2018 med DSG. Jeg har kæmpe problemer med den DQ200 gearkasse, men samtidig findes der også mange uden problemer. Det er russisk roulette. Tag en god prøvetur og mærk efter, om den glider i koblingen eller hakker -især ved acceleration op af bakker, kan man mærke, hvis den har problemer.
Simpelthen nysgerrig, for jeg tolker kæmpe problemer som noget der overhovedet ikke virker eller næsten ihvertfald.
For den slags udmeldinger gør jo man vitterligt ikke har lyst til dsg7 (dq200)
Jeg var da også lettere bekymret inden jeg købte en bil med DQ200, men jeg hæftede mig især ved, at gearkassen ikke/meget sjældent bryder helt sammen, så bilen ikke kan køre. Det lyder mere som et irritationsmoment, fordi man forventer mere af VW. Havde den siddet i en [indsæt selv andet bilmærke, som er billigere end VW], så havde man måske aldrig hørt om det.
Desuden gør værkstederne jo trods alt noget for at imødekomme kunderne. Der bliver grundjusteret og skiftet koblinger, i nogle tilfælde har folk sågar fået forhandleren til at købe bilen tilbage. Så jeg synes egentlig ikke, at problemet bliver negligeret af værkstederne - selvom snakken lystigt går inde i tråden om DQ200.
Som jeg også skrev i en anden tråd, så blev DQ200 nr. 2.000.000 produceret for et år siden. Så må du/i selv afgøre om problemet er så stort.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Lyder plausibelt nok den konklusion hansh.HansH skrev: ↑12. feb 2019, 11:11FWIW .... min egen personlige opsummering af hvad der er det virkelige problem mht DQ200
viewtopic.php?p=1537956#p1537956
Så vil spørge dig, hvad ville du vælge hvis du skulle købe Polo eller Golf dsg7 eller manuelt gear?
Har personligt kun prøvet dsg6 (dq250) også de franske robot gear automat kobling esg6.
Og på det sammenlignings grundlag, er dsg lysår bedre.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3456
- Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 32 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Jeg ville kun købe bil med DSG fra ny.
Jaja, ved godt der kører mange der ingen problemer, eller hvor føren måske Ikke tænker over det med de små hak, nøk osv.
Jaja, ved godt der kører mange der ingen problemer, eller hvor føren måske Ikke tænker over det med de små hak, nøk osv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
hmm tror jeg har kørt +50 stk. div. VAG med DQ200 og ud af dem har der kun været noget med en ! en ! af dem, så et kæmpe problem er der nu nok ikke tale om.Bopjensen skrev: ↑12. feb 2019, 10:59Det nemme svar er "NEJ"
Problemet er jo, at dem der får problemer kommer, først efter 4000km.
Så en prøvetur i en ny bil siger ikke meget.
Og jo slet ikke hvis man ender med at bestille en på fabrikken.
Fatter simpelthen ikke folk der læser med herinde og stadig køber en Q200..
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 192 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Vores kører efter min bedste overbevisning fint efter små 9000 kilometer, og jeg har da kendskab til et par DQ200-biler som har rundet 100k+ kilometer. Jeg har læst DQ200-tråden inden køb, men efter at have prøvet automatgear i tilsvarende biler fra andre mærker, så var vi hurtigt enige om at tage DSG7 - det kører altså markant bedre i min optik.
Men jo, chancen for at der kommer et eller andet er naturligvis til stede. Præcis som hvis man køber hvilken som helst anden bil fra hvilket som helst andet mærke. Var det fx noget med en 2 år gammel Kia med en rusten bagklap, eller en ét år gammel Kia som allerede skal have nye gløderør? Eller en 2 år gammel Renault Scenic der har været på værksted med en tilbagevendende ABS-fejl 3 gange? Bare for at tage et par eksempler fra vores omgangskreds.
Men jo, chancen for at der kommer et eller andet er naturligvis til stede. Præcis som hvis man køber hvilken som helst anden bil fra hvilket som helst andet mærke. Var det fx noget med en 2 år gammel Kia med en rusten bagklap, eller en ét år gammel Kia som allerede skal have nye gløderør? Eller en 2 år gammel Renault Scenic der har været på værksted med en tilbagevendende ABS-fejl 3 gange? Bare for at tage et par eksempler fra vores omgangskreds.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Fælles for de eksempler er vel, at de anerkendes som fejl ?BrianB skrev: ↑12. feb 2019, 14:08Var det fx noget med en 2 år gammel Kia med en rusten bagklap, eller en ét år gammel Kia som allerede skal have nye gløderør? Eller en 2 år gammel Renault Scenic der har været på værksted med en tilbagevendende ABS-fejl 3 gange? Bare for at tage et par eksempler fra vores omgangskreds.
Dvs - selvfølgelig uaget bøvlet man har - så forbliver det i det mindste omkostningsfrit for ejer ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 192 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Nope, rusten vil de ikke gøre noget ved - men det er sådan set også lidt min pointe uvedkommende.HansH skrev: ↑12. feb 2019, 14:14Fælles for de eksempler er vel, at de anerkendes som fejl ?BrianB skrev: ↑12. feb 2019, 14:08Var det fx noget med en 2 år gammel Kia med en rusten bagklap, eller en ét år gammel Kia som allerede skal have nye gløderør? Eller en 2 år gammel Renault Scenic der har været på værksted med en tilbagevendende ABS-fejl 3 gange? Bare for at tage et par eksempler fra vores omgangskreds.
Dvs - selvfølgelig uaget bøvlet man har - så forbliver det i det mindste omkostningsfrit for ejer ?
Jeg ved godt hvor du vil hen, og at nogle DQ200-ejere har fået afvist at få repareret fejl af visse forhandlere. Omvendt er der så også en del, hvor forhandlerne har gjort en del. Jeg vil igen vove den påstand, at det kan ske hos alle mærker/forhandlere.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Jeg kunne aldrig drømme om at købe en DQ200 som ny, så har man netop ikke en chance for at teste den. Det er også ren lotto om værksteder vælger at reparere på det eller dækker sig ind under "seriestandard". Dertil.... Det er kun 2013 og frem der er ramt af glideri i stor stil. Der kom der ny software og koblinger. Før 2013 kørte DQ200 ganske fint, men havde så problemer med kobling der gik i stykker (ruskede). Så VW har løst deres ruskeri /koblingsskifte problemer, ved at introducere koblinger der glider. Pest eller kolera.
Argumentet med at det er en VW og vi har højere krav.... Det holder bare ikke. Hvis man prøvekører en bil, den kører perfekt. Man køber ny, den kører perfekt. Halvt år senere, glider og hakker den op af en motorvejsrampe, det er ikke perfekt. Selvfølgelig er det uholdbart. Det var ikke det man blev stillet i udsigt da man købte den. Havde der stået Citroen eller Toyota på bagsmækken havde de også fået høvl.
Der er muligvis produceret 2 mio gearkasser. Men forskellige bilforums og Facebook er også pænt spammet til med utilfredse ejere. Jeg kan ikke komme i tanke om en motor eller gearkasse fra VAG før der har haft så mange problemer. Hvis det var så minimalt et problem, så er det underligt vi ikke har en tilsvarende tråd med DQ250.
Jeg havde kun købt en brugt.
Argumentet med at det er en VW og vi har højere krav.... Det holder bare ikke. Hvis man prøvekører en bil, den kører perfekt. Man køber ny, den kører perfekt. Halvt år senere, glider og hakker den op af en motorvejsrampe, det er ikke perfekt. Selvfølgelig er det uholdbart. Det var ikke det man blev stillet i udsigt da man købte den. Havde der stået Citroen eller Toyota på bagsmækken havde de også fået høvl.
Der er muligvis produceret 2 mio gearkasser. Men forskellige bilforums og Facebook er også pænt spammet til med utilfredse ejere. Jeg kan ikke komme i tanke om en motor eller gearkasse fra VAG før der har haft så mange problemer. Hvis det var så minimalt et problem, så er det underligt vi ikke har en tilsvarende tråd med DQ250.
Jeg havde kun købt en brugt.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Ja det tør man godt!
Men hvis den er brugt, ville jeg testkøre den i kold tilstand og lade den trække hårdt ved lave omdrejninger (manuelt i 3. og 4. gear) og holde øje med om omdrejningstælleren stiger i ryk (glider i koblingen).
Dette er min personlige holdning: Få jævnligt grundjusteret DSG'en, gerne for hver 15-20.000 km. Dette er baseret på min erfaring fra min egen Polo BlueGT, som jeg fik grundjusteret efter ca. 20.000 km pga stigende omdrejninger under gearskifte og efterfølgende ved ca. 35.000 pga begyndende glidende koblinger. Grundjusteringen har begge gange afhjulpet problemet. Jeg vil også anbefale af få grundjusteret så hurtigt som overhovedet muligt, så snart man oplever et af de to ovennævnte scenarier.
Jeg har iøvrigt prøvekørt ca. 10 biler med DQ200 og ingen af dem har jeg kunnet provokere til at glide i koblingerne.
Og husk at det nødvendigivs ikke er problemfrit at vælge en større DSG med vådkoblinger. F.eks. døjer DQ250 med "voldsom" igangsætning som standardfeature og kort levetid på mechatronicenheden grundet samme oliesystem som selve gearkassen. Bruges i den nye Polo GTI...
Men hvis den er brugt, ville jeg testkøre den i kold tilstand og lade den trække hårdt ved lave omdrejninger (manuelt i 3. og 4. gear) og holde øje med om omdrejningstælleren stiger i ryk (glider i koblingen).
Dette er min personlige holdning: Få jævnligt grundjusteret DSG'en, gerne for hver 15-20.000 km. Dette er baseret på min erfaring fra min egen Polo BlueGT, som jeg fik grundjusteret efter ca. 20.000 km pga stigende omdrejninger under gearskifte og efterfølgende ved ca. 35.000 pga begyndende glidende koblinger. Grundjusteringen har begge gange afhjulpet problemet. Jeg vil også anbefale af få grundjusteret så hurtigt som overhovedet muligt, så snart man oplever et af de to ovennævnte scenarier.
Jeg har iøvrigt prøvekørt ca. 10 biler med DQ200 og ingen af dem har jeg kunnet provokere til at glide i koblingerne.
Og husk at det nødvendigivs ikke er problemfrit at vælge en større DSG med vådkoblinger. F.eks. døjer DQ250 med "voldsom" igangsætning som standardfeature og kort levetid på mechatronicenheden grundet samme oliesystem som selve gearkassen. Bruges i den nye Polo GTI...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Jeg tog chancen og købte en 2011 Seat Ibiza 1.2 TSI med kæde og DSG. Prisen var fin, så jeg turde godt
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Og jeg har prøvet 13/14 stykker hvor næsten alle havde problemer... Sådan kan vi argumentere frem og tilbage...GranTurismo skrev: ↑12. feb 2019, 14:47Ja det tør man godt!
Men hvis den er brugt, ville jeg testkøre den i kold tilstand og lade den trække hårdt ved lave omdrejninger (manuelt i 3. og 4. gear) og holde øje med om omdrejningstælleren stiger i ryk (glider i koblingen).
Dette er min personlige holdning: Få jævnligt grundjusteret DSG'en, gerne for hver 15-20.000 km. Dette er baseret på min erfaring fra min egen Polo BlueGT, som jeg fik grundjusteret efter ca. 20.000 km pga stigende omdrejninger under gearskifte og efterfølgende ved ca. 35.000 pga begyndende glidende koblinger. Grundjusteringen har begge gange afhjulpet problemet. Jeg vil også anbefale af få grundjusteret så hurtigt som overhovedet muligt, så snart man oplever et af de to ovennævnte scenarier.
Jeg har iøvrigt prøvekørt ca. 10 biler med DQ200 og ingen af dem har jeg kunnet provokere til at glide i koblingerne.
Og husk at det nødvendigivs ikke er problemfrit at vælge en større DSG med vådkoblinger. F.eks. døjer DQ250 med "voldsom" igangsætning som standardfeature og kort levetid på mechatronicenheden grundet samme oliesystem som selve gearkassen. Bruges i den nye Polo GTI...
hvis man er seriøst ramt af problemet vil en grundjustering kun virke ca 1000 km.
Du mener vel ikke en DQ250 har samme omfang af problemer som DQ200? Den er total gennemprøvet og har da på ingen måde en så problemfyldt historik som dens lillebror.
Senest rettet af claussor 12. feb 2019, 16:42, rettet i alt 1 gang.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
ud af hvor mange ?
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Det var Skoda alene der rundede de 2.000.000 - det samlede antal er langt større.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Jeg har prøvet 13-14 stykker. Alle fra 2013 og frem. 9-10 havde problemer. Audi A3 har jeg pudsigt nok ikke kunne finde problemer på har prøvet 3 stk samt min mors nye Polo fra 2018 der heller ikke fejler. Så egentlig har jeg prøvet 15.
Noget af det mest nedtrykkende er for øvrigt at få en lånebil der er endnu værre end den bil man lige har sat på værksted for at få ny gearkasse...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 34 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Ok, læste det som at de producerede til Skoda og andre i VAG koncernen. Men kan godt se nu, at der bare står at de bruges i andre biler fra VAG.
Men det gør det vel bare endnu mere underligt, hvis der skulle være fejl på mellem 10 og 100% af dem... Toyotas CVT gear deler også vandene uanset om det virker efter hensigten. Så mon ikke der bare er nogle, der ikke kan lide DQ200?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
vi kan så konstaterer at der er meget stor geografisk forskel på hvor DQ200 fejler......claussor skrev: ↑12. feb 2019, 16:47Jeg har prøvet 13-14 stykker. Alle fra 2013 og frem. 9-10 havde problemer. Audi A3 har jeg pudsigt nok ikke kunne finde problemer på har prøvet 3 stk samt min mors nye Polo fra 2018 der heller ikke fejler. Så egentlig har jeg prøvet 15.
Noget af det mest nedtrykkende er for øvrigt at få en lånebil der er endnu værre end den bil man lige har sat på værksted for at få ny gearkasse...
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Det har jo ikke noget med ikke at kunne lide. Nogle brokker sig over at DQ200 skifter for tidligt etc. men det er IKKE en fejl, det er by design, det gjorde den også i demobilen. At man ikke kan lide CVT gear fordi det lyder mærkeligt eller ikke skifter gear, tough luck, det gjorde den også i demobilen. En DQ200 der begynder at glide i gearene efter 5-10.000 km efter sit køb er en defekt, det har en almindelig køber ingen chance for at vide, det gjorde den IKKE i demobilen. Det er et problem. At VW kalder det seriestandard gør det jo bare værre.holm7 skrev: ↑13. feb 2019, 07:42Ok, læste det som at de producerede til Skoda og andre i VAG koncernen. Men kan godt se nu, at der bare står at de bruges i andre biler fra VAG.
Men det gør det vel bare endnu mere underligt, hvis der skulle være fejl på mellem 10 og 100% af dem... Toyotas CVT gear deler også vandene uanset om det virker efter hensigten. Så mon ikke der bare er nogle, der ikke kan lide DQ200?
Jeg har selv haft en Golf der fik nye koblinger, gearkasse, mechatronic, koblinger etc. uden VW kunne fikse det og købte bilen retur. Et par år senere købte jeg en Audi A3 efter at have prøvekørt den grundigt med samme gearkasse, så jeg føler jeg prøver at være så neutral så muligt Min A3 har ikke fejlet efter 15.000 km (er på 74.000 nu). Dertil vil jeg sige at der er sket en del positivt med DQ200 . Min mors Polo kører helt fantastisk i forhold til min (som kører fint). Den springer igang med start stop fx. hvor min er 2-3 sekunder om at begynde at trille. Jeg håber det varer ved, for i den tilstand er DQ200 noget af det lækreste på markedet.
Og til at slutte af med, for dem der ikke ved hvad det betyder for kørslen er her en video der illustrerer det tydeligt. Det er ikke min forøvrigt blot en tilfældig på Youtube. Hold øje med omdrejningstælleren.
[youtube]http://youtu.be/lnshnK678pU?t=16[/youtube]
Jeg kan ikke få video til at vise sig automatisk desværre, måske nogen kan hjælpe.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: Tør man købe en Polo med DSG?
Hvis du med "seriøst ramt af problemet" mener, at man har kørt så længe med problemet at koblingerne er slidt ned, ja så er der kun en ting som hjælper og det er nye koblinger.claussor skrev: ↑12. feb 2019, 16:32Og jeg har prøvet 13/14 stykker hvor næsten alle havde problemer... Sådan kan vi argumentere frem og tilbage...
hvis man er seriøst ramt af problemet vil en grundjustering kun virke ca 1000 km.
Du mener vel ikke en DQ250 har samme omfang af problemer som DQ200? Den er total gennemprøvet og har da på ingen måde en så problemfyldt historik som dens lillebror.
Som jeg skriver, vil jeg anbefale at folk er opmærksomme på gearkassen og får den grundjusteret så snart den begynder at glide. Altså inden koblingen bliver slidt.
Mht. DQ250 så tror jeg faktisk at alle DQ250 vil blive ramt af defekt mechatronic på et tidspunkt. Men jeg tror også at alle DQ200 vil blive ramt af glidende koblinger i løbet af levetiden, hvis der ikke bliver gjort noget aktivt for at fjerne/reducere problemet.
På en bil med manuelt gear vil koblingspunktet jo også flytte sig over tid og hvis man kører bilen som man altid har gjort, så vil det medføre at koblingen glider eller omdrejningerne stiger under gearskifte. (en analogi til DSG softwaren som jo betjener gearkassen ens uanset slid og antal kørte km).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system