udvidet garanti v køb af ny bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af GranTurismo » 18. feb 2019, 00:49

Lau16 skrev:
17. feb 2019, 19:29
Syndicate skrev:
17. feb 2019, 19:03
jansom skrev:
17. feb 2019, 18:40
Hvad mener du, at det ikke dækker eller hvad?
VW løber jo fra problemerne med DSG7 og kalder det en "seriestandard".
Jeg tænker at det er det, som der hentydes til :)
Lige præcis, så garanti Bob Bob ;)
Nu er der jo forskel på microslip som er standard og de problemer nogle har med glidende koblinger. Det er to forskellige ting. Microslip er en standard feature i softwaren, hvor glidende koblinger er et reelt problem, som der er en TPI på.

Jeg har selv tegnet to år ekstra på min og fik den grundjusteret på garantien lige inden den udløb. Jeg har ikke haft nogen problemer med at få VW til at tage mig alvorligt. Efter en køretur med en tekniker erkendte han problemet. I mit tilfælde har det afhjulpet problemet, men der er da andre som har fået skiftet koblinger eller hele gearkassen på garantien. Så ja, garantien dækker også DSG.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
BrianDSjansom
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af holm7 » 18. feb 2019, 07:58

Du kan også oprette en service- og reparationsaftale. Så betaler du et fast beløb pr. måned for servicebesøg og eventuelle reparationer (læs lige betingelserne først) og får en form for ekstra garanti oven i, alt efter hvor mange år og km du vælger.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af jansom » 18. feb 2019, 08:43

holm7 skrev:Du kan også oprette en service- og reparationsaftale. Så betaler du et fast beløb pr. måned for servicebesøg og eventuelle reparationer (læs lige betingelserne først) og får en form for ekstra garanti oven i, alt efter hvor mange år og km du vælger.
Det er så til gengæld i langt de fleste tilfælde alt alt for dyrt. Tager man service ud af de aftaler så betaler man rigtig meget for den ekstra garanti. Så jeg kan godt forstå forhandlerne er glade for dem
These users thanked the author jansom for the post:
BrianDS
-No one is more hated than he who speaks the truth-

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af BrianDS » 18. feb 2019, 09:48

jansom skrev:
holm7 skrev:Du kan også oprette en service- og reparationsaftale. Så betaler du et fast beløb pr. måned for servicebesøg og eventuelle reparationer (læs lige betingelserne først) og får en form for ekstra garanti oven i, alt efter hvor mange år og km du vælger.
Det er så til gengæld i langt de fleste tilfælde alt alt for dyrt. Tager man service ud af de aftaler så betaler man rigtig meget for den ekstra garanti. Så jeg kan godt forstå forhandlerne er glade for dem
Helt enig - og læser man det med småt så laver de kun det nødvendige arbejde, så alt andet som evt. kunne forlænge levetiden - altså skal sliddele være helt slidt ned.

Jeg tager forlænget garanti og betaler så for service når det kommer Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af holm7 » 18. feb 2019, 12:26

Jep, men når det nu stilles op som ekstra garanti eller ekstra krydser til udstyr, så er det blot et forslag, hvor man ikke skal lægge pengene up front og samtidig får rep. og service med til prisen.

Alle behøver ikke gøre præcis som i gør. :)

okroner
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 50 times
Been thanked: 19 times

Re: udvidet garanti v køb af ny bil

Indlæg af okroner » 18. feb 2019, 19:04

Fin debat omkring tilkøb eller ej ved nybilskøb.

Det ender altid med at blive et personligt valg. Selv har jeg valgt, at følge FDMs råd at tilkøbe forlænget garantiperiode.

Hvis jeg havde ligeså meget forstand på biler som fx Erling også aktiv i denne tråd, er det muligt, at jeg ville vælge anderledes. Men det har jeg IKKE! (jeg nyder den viden han og andre deler med os).

De forsikringer jeg/vi tegner er for at undgå ikke at kunne betale for uforudsete hændelser, som ellers ville vælte familieøkonomien eller sætte den på prøve. Og ligesom vores hus- og brandforsikring ikke ærgrer os, at de ikke bliver “brugt” , håber vi, at vi heller ikke får brug for vores udvidede forsikring på bilerne.

Det koster lidt - men sover godt og roligt. At andre hellere vil have mere ekstraustyr eller af andre grunde ikke vil have forsikringen. Det er et valg, som for dem er ligeså godt.

Held og lykke med dit bilkøb og dit valg
These users thanked the author okroner for the post:
jencka

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"