VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 11. mar 2019, 15:41

Kære Vag-Folk

Jeg har strækt brug for jeres hjælp!

Jeg står og vil købe min første egen bil (brugt) og har siden jeg fik kørekortet for år tilbage, været forelsker i VW Scirocco.

Jeg er dog løbet ind i lidt spekulations problemer og håber derfor, nogle eksperter herinde forhåbenligt kan hjælpe.

Der er tale om 2 biler sat op mod hinanden, som jeg udseendemæssigt har fået godt øje for, samt har en del gode HK i min optik, med massere af potentiale;

VW Scirocco 2.0 TSI 2010/2011 - 211 HK /280 NM , prisleje brugt ; 170-190.000

Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI 2016 - 192 HK / 320 NM, prisleje brugt ; 170-185.000

Fra ny er der jo tale om en fordopling på de to, dog stiller jeg spørgsmål til, om jeg er bedre stillet med den ene frem for den anden? (Der er ikke tale om familiebil, kun til mig selv)

Er der tale om klar kvalitetsforskel på Sciroccen kontra Ibiza Cupra'en eller hvad siger i?

Jeg håber der er nogle herinde som kunne tænke sig at hjælpe mig bedre på vej.

På forhånd tak!

- Mikkel

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af erlingvj » 11. mar 2019, 15:49

Helt klart SEATen. Hurtigere og kører meget bedre.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Frandsen6000 » 11. mar 2019, 16:19

Ville også helt klar vælge Seat, men det er nu mest fordi den er så meget nyere. En Scirocco fra 2010 er alt andet lig 9 år gammel. Men ja Sciroccoen er pisse fed.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af MichaelSmed » 11. mar 2019, 17:44

Helt klart Scirocco'en.
Kan blive meget hurtigere, og køre meget bedre.
Og så er den 1000 gange flottere. Hilsen en Scirocco 2.0 TSI 211HK ejer.

B7
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 4. jul 2013, 15:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af B7 » 11. mar 2019, 19:27

For mig kommer det også an på gearkasse og km stand. Men umiddelbart ville jeg vælge Sciroccoen, hvis det er med DSG.
Hilsen tidligere Scirocco ejer
(fra ny til lige knap 100K km)

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 11. mar 2019, 20:15

B7 skrev:
11. mar 2019, 19:27
For mig kommer det også an på gearkasse og km stand. Men umiddelbart ville jeg vælge Sciroccoen, hvis det er med DSG.
Hilsen tidligere Scirocco ejer
(fra ny til lige knap 100K km)
Det er ikke med DSG men Manuel - KM stand er 120.000 (Scirocco) vs 65.000 på (Seat'en)

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 11. mar 2019, 22:43

erlingvj skrev:
11. mar 2019, 15:49
Helt klart SEATen. Hurtigere og kører meget bedre.
Nu tænker jeg ikke kun hurtighed, men også komfort og holdbarhed/kvalitet af materialer.
Har du kendskab til hverken eller af de to biler?

Tak for hjælpen :D :D

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 11. mar 2019, 22:49

MichaelSmed skrev:
11. mar 2019, 17:44
Helt klart Scirocco'en.
Kan blive meget hurtigere, og køre meget bedre.
Og så er den 1000 gange flottere. Hilsen en Scirocco 2.0 TSI 211HK ejer.
Den er nemlig møghamrende fræk!
Dog tænker jeg om det efterhånden kan "betale sig" når bilen efterhånden har de år på bagen..
Både med mekanikken, men også om 180/190k kan betale sig kontra en bil som er så meget nyere.
Men ja så igen, Sciroccoen er noget for sig selv af udseende

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af MichaelSmed » 11. mar 2019, 23:04


Mikkel R Winther skrev:Den er nemlig møghamrende fræk!
Dog tænker jeg om det efterhånden kan "betale sig" når bilen efterhånden har de år på bagen..
Både med mekanikken, men også om 180/190k kan betale sig kontra en bil som er så meget nyere.
Men ja så igen, Sciroccoen er noget for sig selv af udseende
Min har kørt 114.xxx indtil videre, og køre stadig som en drøm. Eneste træthedstegn jeg kan finde på den, er plastikken på dørhåndtaget indvendigt, som knirker en anelse. Ellers virker alt andet super solidt.
Jeg har planer om at beholde min til den dag den skal skrottes, og ser ingen grund til at den ikke skal holde en del år endnu.
These users thanked the author MichaelSmed for the post:
Mikkel R Winther

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 12. mar 2019, 18:35

MichaelSmed skrev:
11. mar 2019, 23:04
Mikkel R Winther skrev:Den er nemlig møghamrende fræk!
Dog tænker jeg om det efterhånden kan "betale sig" når bilen efterhånden har de år på bagen..
Både med mekanikken, men også om 180/190k kan betale sig kontra en bil som er så meget nyere.
Men ja så igen, Sciroccoen er noget for sig selv af udseende
Min har kørt 114.xxx indtil videre, og køre stadig som en drøm. Eneste træthedstegn jeg kan finde på den, er plastikken på dørhåndtaget indvendigt, som knirker en anelse. Ellers virker alt andet super solidt.
Jeg har planer om at beholde min til den dag den skal skrottes, og ser ingen grund til at den ikke skal holde en del år endnu.
Tusinde tak for svar Michael :D
Det virker også som en fantastisk dejlig vogn

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af MichaelSmed » 12. mar 2019, 20:24


Mikkel R Winther skrev:Tusinde tak for svar Michael :D
Det virker også som en fantastisk dejlig vogn
Det var så lidt :)
Den er virkelig også skøn. Elsker hver km i den bil.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af GranTurismo » 13. mar 2019, 13:52

Af de to ville jeg også vælge Scirocco'en. En af mine gode venner har købt en 1,4 122 for nylig. Smuk bil.

Det største teknologiske fremskridt på de to generationer af biler er imo Adaptiv fartpilot og det kan kun fås i Polo og Fabia i den generation - ikke i Ibiza.
-
Jeg mener materialekvaliteten generelt er mere lækker i VW end Seat. Også i denne sammenligning.

Jeg tror også Scirocco'en vil holde prisen bedre end Ibiza'en.

Til budgettet kan man jo også få VW svar på Ibiza'en. GTI er dog ikke importeret til DK, så man må nøjes med en 1,4 TSI BlueGT med 150 Hk. Den er ganske visk lidt langsommere, men kan chippes til omtrent det samme som Ibizaen - og så koster den kun 330,- i halvårlig afgift og går længere på literen... og den kan fås med ACC (en ting jeg ikke vil undvære efter at have fået en bil med det).
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Mikkel R Winther
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Jens_J » 13. mar 2019, 15:26

Min største bekymring her ville klart være den 2.0 TSI, jeg har haft samme motor i en Passat 2011, de første 2 år var den stabil og fik 1 liter ekstra olie for hver 6.000 km mellem service. Så ændrede den adfærd og var i løbet af kort tid nede på 3000 km pr ekstra liter olie, efterfølgende blev den solgt ret hurtigt, da det er en forholdsvis dyr reparation at løse, og jeg ønskede ikke at beholde til den til blev rigtig slemt. jeg havde den fra 66k km til 122k km
Motoren er dejlig, men med den alder du leder efter, så ville jeg lede efter en hvor der er dokumentation for den reparation er lavet, da mit indtryk er at rigtig mange af de motorer får den fejl engang efter de første 100k km.

Personligt jeg ville nok også snuppe Ibiza'en da jeg synes scirocco virker noget gammel indvendig, og jeg ville forvente Ibiza har sjovere køreegenskaber men igen det er et meget personligt argument :-)
These users thanked the author Jens_J for the post:
Mikkel R Winther

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 13. mar 2019, 16:12

GranTurismo skrev:
13. mar 2019, 13:52
Af de to ville jeg også vælge Scirocco'en. En af mine gode venner har købt en 1,4 122 for nylig. Smuk bil.

Det største teknologiske fremskridt på de to generationer af biler er imo Adaptiv fartpilot og det kan kun fås i Polo og Fabia i den generation - ikke i Ibiza.
-
Jeg mener materialekvaliteten generelt er mere lækker i VW end Seat. Også i denne sammenligning.

Jeg tror også Scirocco'en vil holde prisen bedre end Ibiza'en.

Til budgettet kan man jo også få VW svar på Ibiza'en. GTI er dog ikke importeret til DK, så man må nøjes med en 1,4 TSI BlueGT med 150 Hk. Den er ganske visk lidt langsommere, men kan chippes til omtrent det samme som Ibizaen - og så koster den kun 330,- i halvårlig afgift og går længere på literen... og den kan fås med ACC (en ting jeg ikke vil undvære efter at have fået en bil med det).
Tuside tak for et velformuleret svar!

Jeg har blot hørt fra en VW mekaniker at men skal passe på med 1.4 motoren for Sciroccoer - da de tilsyneladende har/kan have en del problemer, især med tuning.

Jeg har ikke vitterligt meget forstand på biler, jeg forelsker mig i nogle og undersøger så hvad jeg nu selv kan omkring dem. Derfor jeg spurgte mig til råds hos denne hvor han klart anbefalede 2.0'eren.

Jeg har lige prøvekørt en scirocco 211 hk/ 2011 model her i eftermiddags og hold nu k***t hvor var den en fantastisk følelse. Der må sættes lidt i tænkeboks.

Men endnu en gang tusinde tak for svar @GranTurismo :) :D

Mikkel R Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. mar 2019, 14:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Mikkel R Winther » 13. mar 2019, 16:14

Jens_J skrev:
13. mar 2019, 15:26
Min største bekymring her ville klart være den 2.0 TSI, jeg har haft samme motor i en Passat 2011, de første 2 år var den stabil og fik 1 liter ekstra olie for hver 6.000 km mellem service. Så ændrede den adfærd og var i løbet af kort tid nede på 3000 km pr ekstra liter olie, efterfølgende blev den solgt ret hurtigt, da det er en forholdsvis dyr reparation at løse, og jeg ønskede ikke at beholde til den til blev rigtig slemt. jeg havde den fra 66k km til 122k km
Motoren er dejlig, men med den alder du leder efter, så ville jeg lede efter en hvor der er dokumentation for den reparation er lavet, da mit indtryk er at rigtig mange af de motorer får den fejl engang efter de første 100k km.

Personligt jeg ville nok også snuppe Ibiza'en da jeg synes scirocco virker noget gammel indvendig, og jeg ville forvente Ibiza har sjovere køreegenskaber men igen det er et meget personligt argument :-)
Hej Jens!
Har godt hørt at de bruger en del olie - det kommer nok også lidt an på hvordan man behandler bilen. Vi kan jo nok ikke komme udenom at man tykker lidt ekstra på speederen i ny og næ ;)

Tusinde tak for svar - Jeg har prøvekørt en 211 HK Scirocco her i eftermiddags og den kører jo fantastisk!
Skal prøve Seat Ibiza'en imorgen hos en forhandler - Så vi for så :D

Endnu engang tak for svar; Dejligt med noget konstruktiv kritik af en som har kendskab til motoren på 2.0 tsi'eren

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Jens_J » 13. mar 2019, 21:26

Jeg synes faktisk jeg kørte pænt det meste af tiden tror jeg ca holdt et snit på 13 km/l i en Passat variant synes jeg faktisk det var selv om den naturligvis fik lov at lave noget til tider 😀

Jeg vidste også det med olie og jeg var helt ok med en liter pr 6000 men da det pludselig blev halveret ville jeg af med den, det er rigtig dyrt at fikse især på aut værksted, men bare hold øje med det, den eksploderer jo ikke fra dag til dag.

Alle service osv blev naturligvis overholdt på minog den fik kun V power at leve af, så synes jeg forsøgte at passe på den det var jo en dejlig bil😀

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af GranTurismo » 14. mar 2019, 00:44

Mikkel R Winther skrev:
13. mar 2019, 16:12
GranTurismo skrev:
13. mar 2019, 13:52
Af de to ville jeg også vælge Scirocco'en. En af mine gode venner har købt en 1,4 122 for nylig. Smuk bil.

Det største teknologiske fremskridt på de to generationer af biler er imo Adaptiv fartpilot og det kan kun fås i Polo og Fabia i den generation - ikke i Ibiza.
-
Jeg mener materialekvaliteten generelt er mere lækker i VW end Seat. Også i denne sammenligning.

Jeg tror også Scirocco'en vil holde prisen bedre end Ibiza'en.

Til budgettet kan man jo også få VW svar på Ibiza'en. GTI er dog ikke importeret til DK, så man må nøjes med en 1,4 TSI BlueGT med 150 Hk. Den er ganske visk lidt langsommere, men kan chippes til omtrent det samme som Ibizaen - og så koster den kun 330,- i halvårlig afgift og går længere på literen... og den kan fås med ACC (en ting jeg ikke vil undvære efter at have fået en bil med det).
Tuside tak for et velformuleret svar!

Jeg har blot hørt fra en VW mekaniker at men skal passe på med 1.4 motoren for Sciroccoer - da de tilsyneladende har/kan have en del problemer, især med tuning.

Jeg har ikke vitterligt meget forstand på biler, jeg forelsker mig i nogle og undersøger så hvad jeg nu selv kan omkring dem. Derfor jeg spurgte mig til råds hos denne hvor han klart anbefalede 2.0'eren.

Jeg har lige prøvekørt en scirocco 211 hk/ 2011 model her i eftermiddags og hold nu k***t hvor var den en fantastisk følelse. Der må sættes lidt i tænkeboks.

Men endnu en gang tusinde tak for svar @GranTurismo :) :D
Jamen det er rigtigt at 1,4 122 er med kæde og der har været problemer med bl.a. kædestrammer. 1,4 160 er både med turbo og kompressor og de bruger vist også en del olie som de ældre 2,0 TSI.

1,4 TSI i en Polo 6C er derimod en nyere motor med rem og kun med turbo. Det eneste "problem" med dem er, at turboen har det hårdt hvis den skal lave mere end ca. 175 Hk. Så går de 0-100 på under 7, måske endda 6,5.
Så anbefalingen af 1,4 var ment som et alternativ til Ibizaen i form af en Polo. Prøv for sammenligningens skyld at tjekke kvalitetsforskellen på f.eks. instrumentbord og handskerumslågen i Polo vs Ibiza.
Den ældre Polo 6R GTI er med den gamle twincharger 1,4 og har ikke adaptiv fartpilot som mulighed, så derfor vil jeg anbefale en 6C BlueGT istedet... som et mere økonomisk alternativ til Ibiza'en.

Men hvis det skal være en Scirocco, så ville jeg også vælge 2,0 til trods for kendte problemer som oliepumpe og risiko for stort olieforbrug, frem for den gamle 1,4 med kæde.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af HansH » 14. mar 2019, 07:44

GranTurismo skrev:
14. mar 2019, 00:44
Men hvis det skal være en Scirocco, så ville jeg også vælge 2,0 til trods for kendte problemer som oliepumpe og risiko for stort olieforbrug, frem for den gamle 1,4 med kæde.
Har 2.0 TSI på en 2010/2011 Scirocco ikke også kæde.. ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af GranTurismo » 14. mar 2019, 07:56

HansH skrev:
14. mar 2019, 07:44
GranTurismo skrev:
14. mar 2019, 00:44
Men hvis det skal være en Scirocco, så ville jeg også vælge 2,0 til trods for kendte problemer som oliepumpe og risiko for stort olieforbrug, frem for den gamle 1,4 med kæde.
Har 2.0 TSI på en 2010/2011 Scirocco ikke også kæde.. ?
Det ved jeg faktisk ikke Hans. Grunden til at jeg fremhæver at 1,4 i Scirocco er med kæde, er at jeg længere oppe har anbefalet 1,4 med rem.

Har de 2,0 med kæde også haft aktion på kæderne ligesom 1,4?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af HansH » 14. mar 2019, 08:01

GranTurismo skrev:
14. mar 2019, 07:56
HansH skrev:
14. mar 2019, 07:44
GranTurismo skrev:
14. mar 2019, 00:44
Men hvis det skal være en Scirocco, så ville jeg også vælge 2,0 til trods for kendte problemer som oliepumpe og risiko for stort olieforbrug, frem for den gamle 1,4 med kæde.
Har 2.0 TSI på en 2010/2011 Scirocco ikke også kæde.. ?
Det ved jeg faktisk ikke Hans. Grunden til at jeg fremhæver at 1,4 i Scirocco er med kæde, er at jeg længere oppe har anbefalet 1,4 med rem.

Har de 2,0 med kæde også haft aktion på kæderne ligesom 1,4?
Det er bare fordi jeg gættede på at det er samme 2.0 TSI man bruger i Scirocco som i Passat .. og i Passat er det en EA888, og dermed med kæde.
Tror faktisk også at den 160 med kompressor er med kæde.

Som jeg lige husker aktionen dengang det gik på de helt høje nagler omkring kæde, dvs hvor de var i TV osv, så var 2.0 ikke omfattet. Synes kun jeg kan huske 1.2 og 1.4 .... men det er på ren parat-hukommelse, så jeg er langt fra sikker.
These users thanked the author HansH for the post:
GranTurismo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af MichaelSmed » 14. mar 2019, 08:18

Korrekt, 2.0 TSI (200 HK samt 211hk) EA888 køre med kæde.
I 211hk udgaven kan der ligesom alt andet kædetræk fra VW være problemer. Gen1 kædetræk var der bøvl med, så kom gen2 i midt 2011 mener jeg, og i foråret/tidlig sommer mener jeg, kom der er et gen3 revideret kædekit.
Kan se om jeg kan finde mere præcise datoer her senere i dag, hvornår de forskellige kædekit kom i motoren.
Har også hørt om olieproblemerne, min har det heldigvis ikke, men det smule jeg har læst om det, så skulle de også være på de tidligere årgange. Men kan lige prøve at læse op om det.
These users thanked the author MichaelSmed for the post (total 2):
GranTurismoHansH

Lige lidt lavere
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. mar 2015, 09:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af Lige lidt lavere » 14. mar 2019, 09:40

Har du været ude og prøve begge biler, evt flere end bare de to? I min optik er design og data en ting, men hvordan du føler bilen efter en god tur, er noget andet. Her er det ikke alle der har samme opfattelse, så jeg ville prøve et par stykker af hver bil.

Der er en grund til der findes så mange forskellige biler og der er en grund til folk herinde anbefaler noget forskelligt. Vi har ikke alle den samme opfattelse af hvordan bilen; kører, ser ud, behov osv. Holdbarheden på motor, drivlinje osv. kan måske godt diskuteres, men det er nu ikke noget jeg vil gå og bekymre mig om, man kan altid være uheldig. Få kigget bilerne godt igennem, et tjek af samlingerne omkring pladedele, service historik, generelt standen af kabine og en god prøvetur i bilen, både kold og varm.
These users thanked the author Lige lidt lavere for the post:
HansH
Audi A3 8PA SB TFSI
VW GOLF 3 (lav på bbs’er)

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: VW Scirocco Vs. Seat Ibiza Cupra **Brug for hjælp**

Indlæg af jokskilove » 14. mar 2019, 20:23

Jeg prøvede en Scirocco inden jeg købte min Audi TT. Synes bilen var for stor til mig, og brød mig ikke om udsynet bagud med en lille, mørk bagrude. Følte mig meget bedre tilpas i TT'en (Som også var mit førstevalg, men sciroccoen var bare noget billigere dengang).

Anyway, hvis det kilder i løgene hver gang du ser en Scirocco, er det den, du skal købe. Der er altid hurtigere/mere økonomiske/mere praktiske biler at få for de samme penge - men hvis de ikke bringer dig glæde, skal du bare gå full Marie Kondo og skille dig af med lortet.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"