Ny Polo GTI undervogn

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
stenb
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. apr 2019, 17:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af stenb » 22. apr 2019, 18:02

Hej vagcars,

Min kæreste og jeg har besluttet os for at købe en helt ny polo, men vi er dog ikke helt enige om hvilken model endnu.

Jeg synes at GTI-modellen er rigtig fed, hvor hun synes at undervognen er for hård til daglig kørsel.

Jeg har derfor prøvet at ringe rundt til forskellige forhandlere i københavnsområdet for at prøvekøre den justerbare undervogn, men det er ikke noget de har stående.

Hvordan er jeres erfaringer med den justerbare undervogn? Kan den blive mærkbart blødere således jeg kan få overbevist min kæreste om GTI?

Tror i det ville være muligt at prøve en Golf GTI med justerbar undervogn og lave sammenligningen ud fra det?

Jeg ser frem til jeres feedback!

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af PhillOS » 22. apr 2019, 18:37

Jeg har en Polo BlueGT, det er den forrige generations lillebror til GTIen. Jeg har i min bil den “justerbare” undervogn (sport select), der giver mulighed for at vælge mellem to niveauer, normal og sport.

Forskellen er tydelig mærkbar. Og i normal er den fint komfortabel. Min kæreste brokker sig ihvertfald kun når jeg stiller den i sport ;) . Jeg har 17” fælge med 45 profil dæk. Samme som GTIen kommer med standard.

Jeg giver gerne en tur hvis du vil opleve det selv.

Som jeg forstår det så falder den ind under og over i hårdhed sammenlignet med den standard sports undervogn som GTIen kommer med.

Følgende oversigt illustrere det. Den går fra blød mod hård
Sport select normal
Normal GTI undervogn
Sport select sport
.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af Peder » 22. apr 2019, 21:03

PhillOS skrev:
22. apr 2019, 18:37
Jeg har 17” fælge med 45 profil dæk. Samme som GTIen kommer med standard.
Det lyder ikke rigtigt - mener du ikke 40 i profil?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

stenb
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. apr 2019, 17:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af stenb » 23. apr 2019, 08:08

PhillOS skrev:
22. apr 2019, 18:37
Jeg har en Polo BlueGT, det er den forrige generations lillebror til GTIen. Jeg har i min bil den “justerbare” undervogn (sport select), der giver mulighed for at vælge mellem to niveauer, normal og sport.

Forskellen er tydelig mærkbar. Og i normal er den fint komfortabel. Min kæreste brokker sig ihvertfald kun når jeg stiller den i sport ;) . Jeg har 17” fælge med 45 profil dæk. Samme som GTIen kommer med standard.

Jeg giver gerne en tur hvis du vil opleve det selv.

Som jeg forstår det så falder den ind under og over i hårdhed sammenlignet med den standard sports undervogn som GTIen kommer med.

Følgende oversigt illustrere det. Den går fra blød mod hård
Sport select normal
Normal GTI undervogn
Sport select sport
Hej PhillOS,

Det lyder lovende at der er mærkbar forskel!

Min kæreste og jeg vil meget gerne med en tur for at mærke forskellen. Det er sgu virkelig pænt af dig!
Du kan eventuelt sende mig en PB?

Jeg vil stadig også gerne høre andre folks oplevelser, kan se i den anden tråd at der er et par stykker med den justerbare undervogn herinde.

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af Whoolie » 23. apr 2019, 08:30

Det er jo individuelt, hvordan det opleves, men jeg synes Sport Select i Normal er fint til daglig kørsel, men jeg har ikke prøvet standardundervognen i GTI'en.
Polo GTI 2019

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny Polo GTI undervogn

Indlæg af GranTurismo » 23. apr 2019, 09:06

En GTI plejer at være lidt hårdere end andre modeller. Så jeg tænker om en GTI med dynamiske støddæmpere ikke er ligesom en uden i Normal og så endnu hårdere i Sport?

Da jeg var ude og prøvekøre den nye GTI synes jeg dog ikke at den var ubehaglig hård i forhold til min BlueGT med SportSelect på Normal.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"