Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
KAFFEMANDEN
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 7. nov 2012, 16:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af KAFFEMANDEN » 22. apr 2019, 20:51

Er der nogen her, der kender den rigtige leveringstid på en R-line?
Jeg har efterhånden hørt alt fra 10-16 mdr.
Skal desværre bruge en med nøglefri start/stop og de findes vist ikke i DK endnu...
VW Passat 3C Variant, 2,0 FSI aut., comfortline, 2007. Solgt.
VW Golf TSI 1,5 EVO Act, 150, DSG, Highline, 2019.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frederik DH » 22. apr 2019, 20:59

Tidligst produktion i 2020 plus 7 uger til levering... Det er vidst det nærmeste vi kommer pt.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

KAFFEMANDEN
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 7. nov 2012, 16:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af KAFFEMANDEN » 22. apr 2019, 21:04

Hmmm... det er rystende!
VW Passat 3C Variant, 2,0 FSI aut., comfortline, 2007. Solgt.
VW Golf TSI 1,5 EVO Act, 150, DSG, Highline, 2019.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frederik DH » 22. apr 2019, 21:14

Det er dét vi har at arbejde med, desværre :)
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

mtc2300
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 6. sep 2013, 20:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København S
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af mtc2300 » 23. apr 2019, 13:36

Der er nogen stykker til salg rundt omkring på Bilbasen. Ingen af dem har dog navigation.

WrAtH
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af WrAtH » 28. apr 2019, 09:48

VW i Hobro har en til at stå, ved dog ikke om den har nøglefri

Schaltz
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. mar 2019, 16:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Schaltz » 28. apr 2019, 12:35

Men nøglefri eller navi er vel "bare" få eftermonteret?

Tænker da at det kunne være et alternativ, hvis man ikke vil vente på den ryger i produktion?

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af siccio » 28. apr 2019, 15:04

Den med at eftermontere nøglefri, har været ovre i Polo GTI tråden, det er vidst en temmeligt dyr mulighed.
Men alt kan vel gøres, hvis man er ligeglad med det måske koster 20 kilo eller mere.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

KAFFEMANDEN
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 7. nov 2012, 16:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af KAFFEMANDEN » 28. apr 2019, 18:50

siccio skrev:
28. apr 2019, 15:04
Den med at eftermontere nøglefri, har været ovre i Polo GTI tråden, det er vidst en temmeligt dyr mulighed.
Men alt kan vel gøres, hvis man er ligeglad med det måske koster 20 kilo eller mere.
Nemlig, det blir hundedyrt!
Bl.a. pga. en ret kompliceret startspærre! Derudover den fysiske knap, dørhåndtag mmm.
Anslået min. 20.000,- og endda uden garanti for at det virker problemfrit...! (fra fabrikken koster det 5.000,-)
Vh. Steen
VW Passat 3C Variant, 2,0 FSI aut., comfortline, 2007. Solgt.
VW Golf TSI 1,5 EVO Act, 150, DSG, Highline, 2019.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Madmax » 28. apr 2019, 19:22

Hvorfor nøglefri? Jeg kan godt se det er en rar funktion, men det er slet ikke et need2have i min optik.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frandsen6000 » 28. apr 2019, 21:15

Pablo skrev:Hvorfor nøglefri? Jeg kan godt se det er en rar funktion, men det er slet ikke et need2have i min optik.
Nøglefri er klart det vigtigste ekstra udstyr på min liste da jeg bestilte bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Whoolie » 29. apr 2019, 11:24

Efter at have fået nøglefri går jeg aldrig tilbage, så vil give Frandsen ret - det er, for nogen i hvert fald, tæt på at være ovre i need 2 have, ligesom jeg har fået det med adaptiv fartpilot som også er et must IMO.

Men ja, det lyder til at det skal monteres fra fabrikken for at give mening, både økonomisk og praktisk. Navi er nok noget lettere :)
Polo GTI 2019

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Madmax » 29. apr 2019, 13:44

Okay. Det er så forskelligt. Nu har jeg skiftet til ny bil 3 gange på kort tid, og har ikke haft behovet.
Af must haves vil jeg derimod sige adaptiv fartpilot og el-bagklap er de komfortfunktioner jeg ikke ville leve uden.
Det generer ikke mig at skulle trykke på en knap og dreje nøglen, men sådan er vi jo forskellige.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frandsen6000 » 29. apr 2019, 13:50

Pablo skrev:Okay. Det er så forskelligt. Nu har jeg skiftet til ny bil 3 gange på kort tid, og har ikke haft behovet.
Af must haves vil jeg derimod sige adaptiv fartpilot og el-bagklap er de komfortfunktioner jeg ikke ville leve uden.
Det generer ikke mig at skulle trykke på en knap og dreje nøglen, men sådan er vi jo forskellige.
Så er det ikke polo du skal have næste gang, der kan man ik få el bagklap. BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Whoolie » 29. apr 2019, 14:51

Pablo skrev:
29. apr 2019, 13:44
Okay. Det er så forskelligt. Nu har jeg skiftet til ny bil 3 gange på kort tid, og har ikke haft behovet.
Af must haves vil jeg derimod sige adaptiv fartpilot og el-bagklap er de komfortfunktioner jeg ikke ville leve uden.
Det generer ikke mig at skulle trykke på en knap og dreje nøglen, men sådan er vi jo forskellige.
Så du har aldrig haft nøglefri? Det er lidt min pointe - jeg troede egentligt heller ikke det var noget, jeg ville gå specielt meget op i, og valgte det mest som en gimmick/for at prøve det. Men det har vist sig at jeg synes rigtig godt om nøglefri betjening :) El-bagklap har jeg aldrig haft, men jeg bruger så sjældent mit bagagerum, så der tænker jeg ikke at jeg får samme oplevelse af "must-have".
Og ja, selvfølgelig er vi forskellige og har forskellige behov, ellers ville vi alle køre i den samme bil. Jeg kan sagtens se at en familie med børn synes at el-bagklap er fedt, det ville jeg helt sikkert også selv hvis jeg stod i den situation.
Polo GTI 2019

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Madmax » 29. apr 2019, 15:56

Whoolie skrev:
Så du har aldrig haft nøglefri? Det er lidt min pointe - jeg troede egentligt heller ikke det var noget, jeg ville gå specielt meget op i, og valgte det mest som en gimmick/for at prøve det. Men det har vist sig at jeg synes rigtig godt om nøglefri betjening :) El-bagklap har jeg aldrig haft, men jeg bruger så sjældent mit bagagerum, så der tænker jeg ikke at jeg får samme oplevelse af "must-have".
Og ja, selvfølgelig er vi forskellige og har forskellige behov, ellers ville vi alle køre i den samme bil. Jeg kan sagtens se at en familie med børn synes at el-bagklap er fedt, det ville jeg helt sikkert også selv hvis jeg stod i den situation.
Ikke i min egen bil nej, men qua mit arbejde har jeg prøvet det masser af gange i andre biler, og jeg har stadig ikke fundet behovet for det selv.
Jeg har ikke børn, og elsker el-bagklappen i min bil. Man bruger bagagerummet meget mere med det. Fri for at smide unødige ting ind på bagsædet.

Men sådan er vi forskellige. Skulle jeg have en Polo R-Line og valget var uden kessy, eller vente 12+ måneder så kunne jeg godt leve uden. Billede

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af siccio » 29. apr 2019, 16:07

Er det generelt hvis man ønsker nøglefri betjening at leveringen er lang? Eller kan man vælge hele teknik pakken og spare tid?
Uanset hvad, vil jeg godt nok have det skidt med et år + leveringstid.
Sådan en R-Line kunne elllers være nok til mig, da jeg ikke ville gøre brug af de sidste kræfter GTI har. Men hvis leveringstiden er væsentligt kortere på GTI ja så ville jeg tage den istedet for, og slippe de sidste penge.
Økonomisk kan man dog få både dk-pakke samt teknik-pakke og næsten også LED pakke på R-Line før prisen matcher så forskel er der trods alt.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

KAFFEMANDEN
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 7. nov 2012, 16:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af KAFFEMANDEN » 30. apr 2019, 16:03

siccio skrev:
29. apr 2019, 16:07
Er det generelt hvis man ønsker nøglefri betjening at leveringen er lang? Eller kan man vælge hele teknik pakken og spare tid?
Uanset hvad, vil jeg godt nok have det skidt med et år + leveringstid.
Sådan en R-Line kunne elllers være nok til mig, da jeg ikke ville gøre brug af de sidste kræfter GTI har. Men hvis leveringstiden er væsentligt kortere på GTI ja så ville jeg tage den istedet for, og slippe de sidste penge.
Økonomisk kan man dog få både dk-pakke samt teknik-pakke og næsten også LED pakke på R-Line før prisen matcher så forskel er der trods alt.
Den lange ventetid er pga. af 1,5 motoren.
Du kan sagtens bygge en R-line med både teknik- og DK pakke og fuld LED og nøglefri for Langt mindre en hvad en GTI koster!
VW Passat 3C Variant, 2,0 FSI aut., comfortline, 2007. Solgt.
VW Golf TSI 1,5 EVO Act, 150, DSG, Highline, 2019.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frandsen6000 » 30. apr 2019, 17:20

KAFFEMANDEN skrev:
siccio skrev:
29. apr 2019, 16:07
Er det generelt hvis man ønsker nøglefri betjening at leveringen er lang? Eller kan man vælge hele teknik pakken og spare tid?
Uanset hvad, vil jeg godt nok have det skidt med et år + leveringstid.
Sådan en R-Line kunne elllers være nok til mig, da jeg ikke ville gøre brug af de sidste kræfter GTI har. Men hvis leveringstiden er væsentligt kortere på GTI ja så ville jeg tage den istedet for, og slippe de sidste penge.
Økonomisk kan man dog få både dk-pakke samt teknik-pakke og næsten også LED pakke på R-Line før prisen matcher så forskel er der trods alt.
Den lange ventetid er pga. af 1,5 motoren.
Du kan sagtens bygge en R-line med både teknik- og DK pakke og fuld LED og nøglefri for Langt mindre en hvad en GTI koster!
Hvad er langt mindre? Hvis jeg bygger en R-line med samme udstyr og en blå farve som jeg har på GTIen, så sender jeg på ca 30.000kr mindre. Ved ik om det er langt mindre men får mig var de 30 klart bedre givet ud, men hvis man ik drømmer om en GTI så er det jo mange penge.


Sent from my iPad using Tapatalk

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af siccio » 30. apr 2019, 18:20

Frandsen6000 skrev:
30. apr 2019, 17:20
KAFFEMANDEN skrev:
siccio skrev:
29. apr 2019, 16:07
Er det generelt hvis man ønsker nøglefri betjening at leveringen er lang? Eller kan man vælge hele teknik pakken og spare tid?
Uanset hvad, vil jeg godt nok have det skidt med et år + leveringstid.
Sådan en R-Line kunne elllers være nok til mig, da jeg ikke ville gøre brug af de sidste kræfter GTI har. Men hvis leveringstiden er væsentligt kortere på GTI ja så ville jeg tage den istedet for, og slippe de sidste penge.
Økonomisk kan man dog få både dk-pakke samt teknik-pakke og næsten også LED pakke på R-Line før prisen matcher så forskel er der trods alt.
Den lange ventetid er pga. af 1,5 motoren.
Du kan sagtens bygge en R-line med både teknik- og DK pakke og fuld LED og nøglefri for Langt mindre en hvad en GTI koster!
Hvad er langt mindre? Hvis jeg bygger en R-line med samme udstyr og en blå farve som jeg har på GTIen, så sender jeg på ca 30.000kr mindre. Ved ik om det er langt mindre men får mig var de 30 klart bedre givet ud, men hvis man ik drømmer om en GTI så er det jo mange penge.


Sent from my iPad using Tapatalk
Da jeg er med i citat, så forstår jeg heller ikke helt hvad menes med langt mindre, men som jeg skriver, kan man få en pænt udstyret R-Line til samme pris som GTI standard, så Hvis man har utroligt snævert budget og max 280.000 ja så ville jeg nok overveje det en gang eller 2.
Personligt er jeg dog 100 % på GTI af de modeller, både p.g.a vådkobling GTI samt efter at læse tråd omkring 1.5 TSI Passat er jeg bekymret for den motor lige p.t.
Når man så regner ventetid med på over et år, så ligner GTI Best buy.
Kender dog ikke GTI ventetid nu?
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frandsen6000 » 30. apr 2019, 18:21

siccio skrev:
Frandsen6000 skrev:
30. apr 2019, 17:20
KAFFEMANDEN skrev: Den lange ventetid er pga. af 1,5 motoren.
Du kan sagtens bygge en R-line med både teknik- og DK pakke og fuld LED og nøglefri for Langt mindre en hvad en GTI koster!
Hvad er langt mindre? Hvis jeg bygger en R-line med samme udstyr og en blå farve som jeg har på GTIen, så sender jeg på ca 30.000kr mindre. Ved ik om det er langt mindre men får mig var de 30 klart bedre givet ud, men hvis man ik drømmer om en GTI så er det jo mange penge.


Sent from my iPad using Tapatalk
Da jeg er med i citat, så forstår jeg heller ikke helt hvad menes med langt mindre, men som jeg skriver, kan man få en pænt udstyret R-Line til samme pris som GTI standard, så Hvis man har utroligt snævert budget og max 280.000 ja så ville jeg nok overveje det en gang eller 2.
Personligt er jeg dog 100 % på GTI af de modeller, både p.g.a vådkobling GTI samt efter at læse tråd omkring 1.5 TSI Passat er jeg bekymret for den motor lige p.t.
Når man så regner ventetid med på over et år, så ligner GTI Best buy.
Kender dog ikke GTI ventetid nu?
Jeg har ventet under 5 mdr på min GTI. Den landede i sidste uge i Vamdrup. BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af siccio » 30. apr 2019, 18:32

Ja 4-5 måneder, er længe at vente også, især på sådan en😉.
Tilgengæld langt mindre kontra R-Line tilsyneladende.
Også det perfekte tidspunkt at få ny bil, nu i foråret, så kan man også prøve kræfterne bedre af, nu der ikke er så fugtigt på vejen, for den virker ilter nok, har dog ikke turdet prøve, bange for at blive forelsket😂
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af Frandsen6000 » 30. apr 2019, 18:35

siccio skrev:Ja 4-5 måneder, er længe at vente også, især på sådan enBillede.
Tilgengæld langt mindre kontra R-Line tilsyneladende.
Også det perfekte tidspunkt at få ny bil, nu i foråret, så kan man også prøve kræfterne bedre af, nu der ikke er så fugtigt på vejen, for den virker ilter nok, har dog ikke turdet prøve, bange for at blive forelsketBillede
HAha forelsket ja. Havde besluttet mig for at ville have en Kia Rio, som er en rimelig okay bil med masser af udstyr til under 200.000kr men så skulle min kammerat self lige booke en prøvetur i en GTI for vi sku da lige prøve en på vores prøveturs runde og jeg var solgt fra første minut. Det var virkelig kærlighed ved første rul. Så ja hader ham stadigvæk. BilledeBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid på en Polo R-line, 150, DSG...

Indlæg af siccio » 30. apr 2019, 19:34

Frandsen6000 skrev:
30. apr 2019, 18:35
siccio skrev:Ja 4-5 måneder, er længe at vente også, især på sådan enBillede.
Tilgengæld langt mindre kontra R-Line tilsyneladende.
Også det perfekte tidspunkt at få ny bil, nu i foråret, så kan man også prøve kræfterne bedre af, nu der ikke er så fugtigt på vejen, for den virker ilter nok, har dog ikke turdet prøve, bange for at blive forelsketBillede
HAha forelsket ja. Havde besluttet mig for at ville have en Kia Rio, som er en rimelig okay bil med masser af udstyr til under 200.000kr men så skulle min kammerat self lige booke en prøvetur i en GTI for vi sku da lige prøve en på vores prøveturs runde og jeg var solgt fra første minut. Det var virkelig kærlighed ved første rul. Så ja hader ham stadigvæk. BilledeBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe KIA Rio ja ok, det er jo noget helt andet, sådan kan det gå.
Bliver nok mere og mere tændt på at prøve en GTI, for selvom dyrere kontra Rio så er der jo dømt køreglæde i en grad, som er større en den prismæssige forskel.
Tillykke med den glæder mig til at høre nærmere når du er kommet igang.
Må hellere holde os til GTI tråden, da vi vidst har bevæget os lidt langt fra R-Line levering her beklager.
These users thanked the author siccio for the post:
Frandsen6000
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"