Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af vw4ever » 28. maj 2019, 21:01

Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
GranTurismo skrev:
28. maj 2019, 14:09
Tor Morrison skrev:
28. maj 2019, 14:02
Jeg har set en bil med forhjulstræk og 700 Nm blive målt i 5. gear uden problemer. Så er man også fri for at køre over 300 km/t på rullerne.
Det kommer nok også lidt an på om det er glatte eller nubrede ruller og om hvilke dæk der er monteret. samt dæktryk. F.eks. Fredslunds felt har glatte ruller.
Men stadig lidt sjov diskussion når en 1.4 tsi i din bil har 1000nm i hjulene at den så er bedre end alle andre, 1.4 tsi 150 er stadig en helvfesen motor i en bil som Passat. 😂

Vi er mange som elsker brændstof motor af alle slags, du er så kun til Benzin og kan udelukkende se det i Benzins favør, sådan har jeg set ikke. Alt med motor er fedt. Min makker har flere kubik i 2 ud af sine 8 cyl han har end du har i dine 4, det er fedt.

99.9 % af den danske befolkning er totalt ligeglade med hvad bilen yder gennem kassen, hvad pokker skal vi bruge den oplysning til?
Halvfesen :? Ja heldigvis skal vi da ikke være enige om hvilken bil eller brændstof der er bedst, men nedgøre hinandens køretøjer det er sjovt, forstår godt, at voksne mennesker stille og roligt forlader dette forum.
These users thanked the author vw4ever for the post:
GranTurismo
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af HansH » 28. maj 2019, 21:03

Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
Men stadig lidt sjov diskussion når en 1.4 tsi i din bil har 1000nm i hjulene at den så er bedre end alle andre, 1.4 tsi 150 er stadig en helvfesen motor i en bil som Passat. 😂

Vi er mange som elsker brændstof motor af alle slags, du er så kun til Benzin og kan udelukkende se det i Benzins favør, sådan har jeg set ikke. Alt med motor er fedt. Min makker har flere kubik i 2 ud af sine 8 cyl han har end du har i dine 4, det er fedt.

99.9 % af den danske befolkning er totalt ligeglade med hvad bilen yder gennem kassen, hvad pokker skal vi bruge den oplysning til?
??????
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af _Jensen » 28. maj 2019, 21:07

I kan gange og dividere ligeså meget i vil! Jeg syntes der er langt større overarme i en 2.0 TDI 150 HK end 1.4 TSI 150 HK. Det er seriøst trættende at skulle se på de samme regnestykker hver gang. Jeg har ejet 1.4 TSI i både 125 HK og 150 HK. Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post (total 4):
CharlimikeBrianDSSyndicateKorreborg
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af Tor Morrison » 28. maj 2019, 21:35

HansH skrev:
28. maj 2019, 21:03
Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
Men stadig lidt sjov diskussion når en 1.4 tsi i din bil har 1000nm i hjulene at den så er bedre end alle andre, 1.4 tsi 150 er stadig en helvfesen motor i en bil som Passat. 😂

Vi er mange som elsker brændstof motor af alle slags, du er så kun til Benzin og kan udelukkende se det i Benzins favør, sådan har jeg set ikke. Alt med motor er fedt. Min makker har flere kubik i 2 ud af sine 8 cyl han har end du har i dine 4, det er fedt.

99.9 % af den danske befolkning er totalt ligeglade med hvad bilen yder gennem kassen, hvad pokker skal vi bruge den oplysning til?
??????
Man kan ikke sige mandes argumentation er sluppet op for han har aldrig haft nogle argumenter. Men hans makker har mange kubik :roll:
These users thanked the author Tor Morrison for the post:
GranTurismo
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af GranTurismo » 29. maj 2019, 11:48

Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
Men stadig lidt sjov diskussion når en 1.4 tsi i din bil har 1000nm i hjulene at den så er bedre end alle andre, 1.4 tsi 150 er stadig en helvfesen motor i en bil som Passat. 😂
Jeg ved ikke om du bare prøver at provokere, eller om du ikke har fattet en meter?!? Jeg vælger så at tro det første...

Jeg har jo aldrig påstået at en 1,4 er bedre end alle andre. Den må stå for din egen regning. Det eneste jeg har forholdt mig til er sammenligningen med 2,0 TDI med samme antal heste. Og i den sammenligning er 1,4 TSI bare stærkere over et betydeligt bredere omdrejningsområde og det er så ligegyldigt om den ligger i en Polo, Golf eller Passat. At 1,4 TSI er halvfesen i en Passat skyldes jo ikke brændstoffet. Det skyldes at en Passat er tung og dermed er power to weight ratio markant dårligere med blot 150 heste. Og så er det jo fuldstændig ligegyldigt om de 150 heste kommer fra en beizin-, diesel- eller elmotor.

Jeg forholder mig kun til fakta: Beregninger ud fra Newtons love og opgivelserne fra producenterne. Hvis fakta havde været omvendt, så ville jeg ikke have noget problem med det...
Det er imo dig som er forudfattet ud fra den motor du kører med.
Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
Vi er mange som elsker brændstof motor af alle slags, du er så kun til Benzin og kan udelukkende se det i Benzins favør, sådan har jeg set ikke. Alt med motor er fedt. Min makker har flere kubik i 2 ud af sine 8 cyl han har end du har i dine 4, det er fedt.
Ja det er da fedt. Jeg kan også godt lide motorer, men kan også godt lide omdrejninger og god lyd. Og på de områder kommer en diesel altså bare til kort. Igen tager du fejl i at jeg kun kan se det ud fra Benzinmotorernes favør. Jeg kigger som nævnt bare på fakta, hvor det er mit indtryk at du lægger mere vægt på din egen fornemmelse.
Charlimike skrev:
28. maj 2019, 20:15
99.9 % af den danske befolkning er totalt ligeglade med hvad bilen yder gennem kassen, hvad pokker skal vi bruge den oplysning til?
Lad mig vende den om... Hvad skal den almindelige billist bruge oplysningen om moment på krumtappen til?

Momentet på hjulene er da meget mere relevant at kende. Mon ikke den almindelige bruger er mere interesseret i hvor meget kraft hjulene overfører end hvor meget kraft der overføres til koblingen?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af majland » 29. maj 2019, 12:16

Nu har jeg jo også lige stået i dilemmaet- Bilen var valgt, men skulle det så være bensin eller diesel - Begge 150hk og opgivet til en tophastighed på 198km/h

Bensin 1625kg 150Hk/5000-6000rpm 250Nm/1500-3500rpm 9,9s 0-100km/h
Diesel 1729kg 150Hk/3500-4000rpm 340Nm/1750-3000rpm 10,0s 0-100km/h

Dvs ingen praktisk forskel og med DSG gearkassen gør jo at det er lidt ligemeget at dieselen skal skifte gear lidt oftere for at levere det samme arbejde. Jeg har dog ikke set på gearinger da det irl er ligemeget i dagligdagen.

Bilen har elendig brændstof økonomi uanset hvilken motor og omkostninger over 3-4 år forventede jeg blev stort set de samme

At det blev en bensin skyldes mest usikkerheden om hvordan en moderne diesel vil klare vores kørsels mønster med mange korte ture. Superb'en har ikke brokket/brækket sig men det er jo også en lidt ældre #dieselgate motor.

Men enig i at den "rigtige" motor til så tung en bil ville være den 2.0 TDI med 240HK der er deres største valg.
These users thanked the author majland for the post:
GranTurismo
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af GranTurismo » 29. maj 2019, 12:26

majland skrev:
29. maj 2019, 12:16
Men enig i at den "rigtige" motor til så tung en bil ville være den 2.0 TDI med 240HK der er deres største valg.
Ja medmindre man kunne få den med en 2,0 TSI med 280 Hk som i Passat. Med andre ord er det antallet af heste som gør at power-to-weight ratio bedre kan trække den tunge bil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af majland » 29. maj 2019, 12:50

_Jensen skrev:
28. maj 2019, 21:07
Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.
Det eneste sanseindtryk der for alvor når ind igennem en komfortabel almindelig bil er lyden - Uanset om det er en bensin, diesel eller elektrisk der har accelerer med 150hk fra 0-100 på ca 10s vil oplevelsen være meget pga lyden. De små forskelle der er i "overarm" undervejs vil give væsenligt mindre input til sanserne end lyden til hørelsen. Der skal væsenligt mere effekt til for alvor at føle G påvirkninger under acc (eller et meget lettere køretøj)

Første gang jeg kørte motorcykel med CVT gear blev jeg også overrasket over den noget anderledes karakteristik og fraværet af de sædvanlige ryk ved gearskift. Det samme kan en en traditionel eller DSG automatgearkasse men lydbilledet er bare væsenligt anderledes med et CVT hvor motoren kan holdes konstant på ved maks effekt
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af majland » 29. maj 2019, 12:58

GranTurismo skrev:
29. maj 2019, 12:26
majland skrev:
29. maj 2019, 12:16
Men enig i at den "rigtige" motor til så tung en bil ville være den 2.0 TDI med 240HK der er deres største valg.
Ja medmindre man kunne få den med en 2,0 TSI med 280 Hk som i Passat. Med andre ord er det antallet af heste som gør at power-to-weight ratio bedre kan trække den tunge bil.
Selvfølgelig enig i at det er hestene der skal gøre arbejdet.

Moment og effektkurver er i princippet ligemeget hvis man har en effektiv gearkasse der kan sørge for at alle hk kan komme i galop når der kaldes på dem.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af BrianDS » 29. maj 2019, 13:00

_Jensen skrev:I kan gange og dividere ligeså meget i vil! Jeg syntes der er langt større overarme i en 2.0 TDI 150 HK end 1.4 TSI 150 HK. Det er seriøst trættende at skulle se på de samme regnestykker hver gang. Jeg har ejet 1.4 TSI i både 125 HK og 150 HK. Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Helt enig, en 1.4/1.5 TSI i Passat eller Touran føles for mig også mindre rigtig til bilen end 2.0 TDI, men jeg gider heller ikke køre en bil med 5.000 omdr/min hvis ikke det er nødvendigt, i disse foretrækker jeg diesel, ellers skulle benzinbilen være kraftigere, og mindre økonomisk Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af Peder » 29. maj 2019, 13:59

Har lige haft min diesel bil på værksted, og havde i den sammenhæng en 1.5 tsi med dsg7 i en helt ny Passat variant, denne gang mere end blot en dag, så lidt bedre mulighed for at teste den af.

Udover at en 1.5 tsi går elendigt på to cylindre og gearkassen er som den er (den havde allerede de famøse maxi slip, med 3000 km på tælleren), føles de ca lige hurtige.
Tsi’en skal op og brøle lidt højt i omdrejninger, for at levere nogle heste- hvilket et par telefonsamtaler jeg førte under kørsel bemærkede begge gange, det har jeg ikke oplevet når tdi’en får lidt gas. Men alt i alt føles den ikke direkte langsom, med mindre man foretrækker livet under 2500 rpm, hvilket jeg gør.

Omkring brændstoføkonomi leverede den knap 14 literen ved et par ture på motorvej med 140 kmt, lidt landevej og noget bykørsel. Tdi’en giver mig godt 17 literen i ved samme brugsmønster. Og med en merpris for benzin på to kroner synes jeg det er dyrt at køre stor stationcar med tsi. Jeg får det til en merpris årligt på 10.000 med mit kilometerforbrug.
Jeg synes 2.0 tdi motoren passer bedre på en Passat end en 1.5 tsi
Og bemærker at min gamle golf med 1.4 tsi og ingen cylindrefrakobling er mere kultiveret end denne nyere motor.
These users thanked the author Peder for the post:
BrianDS
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af GranTurismo » 29. maj 2019, 14:24

_Jensen skrev:
28. maj 2019, 21:07
I kan gange og dividere ligeså meget i vil! Jeg syntes der er langt større overarme i en 2.0 TDI 150 HK end 1.4 TSI 150 HK. Det er seriøst trættende at skulle se på de samme regnestykker hver gang. Jeg har ejet 1.4 TSI i både 125 HK og 150 HK. Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.
Newtons love holder også stik i virkeligheden. Men ikke dermed sagt at alle dine sanser er sat ud af spil. For det du oplever/føler i mellemområdet er ikke så meget forskellen i effekt på de to motorer, men stigningen i effekt. Og der får TDI'en en kraftigere forøgelse, fordi kræfterne bliver leveret over et mere snævert omdrejningsområde (fra maks moment til maks effekt fra 1750-3500 omdrejninger).
These users thanked the author GranTurismo for the post:
HansH
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af GranTurismo » 29. maj 2019, 14:35

BrianDS skrev:
29. maj 2019, 13:00
_Jensen skrev:I kan gange og dividere ligeså meget i vil! Jeg syntes der er langt større overarme i en 2.0 TDI 150 HK end 1.4 TSI 150 HK. Det er seriøst trættende at skulle se på de samme regnestykker hver gang. Jeg har ejet 1.4 TSI i både 125 HK og 150 HK. Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Helt enig, en 1.4/1.5 TSI i Passat eller Touran føles for mig også mindre rigtig til bilen end 2.0 TDI, men jeg gider heller ikke køre en bil med 5.000 omdr/min hvis ikke det er nødvendigt, i disse foretrækker jeg diesel, ellers skulle benzinbilen være kraftigere, og mindre økonomisk Billede
Hvis du kører bilerne helt op til maks effekt, så er der ingen som helst forskel, hvis de begge yder 150 Hk ved hhv. 5000 og 3500 omdrejninger. 150 Hk vs 150 Hk...

Det er netop i det lavere omdrejningsområde at TSI'en har mere overskud. Ved det halve af maks omdrejninger yder 2,0 TDI-150 84,7 Hk og 1,4 TSI-150 89 Hk (f.eks. svarende til 108 km/t i 6. gear i en Golf 7,5).

Jeg går ud fra at du mener mere økonomisk...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Passat 1,4 tsi eller 2,0 TDI

Indlæg af BrianDS » 29. maj 2019, 16:23

GranTurismo skrev:
BrianDS skrev:
29. maj 2019, 13:00
_Jensen skrev:I kan gange og dividere ligeså meget i vil! Jeg syntes der er langt større overarme i en 2.0 TDI 150 HK end 1.4 TSI 150 HK. Det er seriøst trættende at skulle se på de samme regnestykker hver gang. Jeg har ejet 1.4 TSI i både 125 HK og 150 HK. Så med mindre jeg er totalt hjernedød, og mine 7 sanser ligepludselig er sat ud af spil. Så påstår jeg at der er FORSKEL på teori og virklighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Helt enig, en 1.4/1.5 TSI i Passat eller Touran føles for mig også mindre rigtig til bilen end 2.0 TDI, men jeg gider heller ikke køre en bil med 5.000 omdr/min hvis ikke det er nødvendigt, i disse foretrækker jeg diesel, ellers skulle benzinbilen være kraftigere, og mindre økonomisk Billede
Hvis du kører bilerne helt op til maks effekt, så er der ingen som helst forskel, hvis de begge yder 150 Hk ved hhv. 5000 og 3500 omdrejninger. 150 Hk vs 150 Hk...

Det er netop i det lavere omdrejningsområde at TSI'en har mere overskud. Ved det halve af maks omdrejninger yder 2,0 TDI-150 84,7 Hk og 1,4 TSI-150 89 Hk (f.eks. svarende til 108 km/t i 6. gear i en Golf 7,5).

Jeg går ud fra at du mener mere økonomisk...
Jeg kan godt se jeg er uklar omkring “økonomisk”, der mangler et “dermed”, for en kraftigere TSI vil unægteligt være lidt mere tørstig Billede

TSI’en tiltaler mig ikke i disse store biler, jeg synes TDI’en passer bedre, om de så har samme effekt eller ej betyder ikke så meget for den sammenligning. DSG gearkassen vil hjælpe med problemet med omdrejninger og følelsen af komfort - og den er helt sikkert individuel, personligt synes jeg diesel kører fantastisk, specielt i den type bil.

Jeg har for nylig haft en Polo 1.0 TSI som lånebil, den var helt sikkert hurtig, effektiv og mere økonomisk end tidligere tiders større motorer, men det var ikke en fornøjelse. Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"