Skift af bil muligvis Polo R-Line

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 6. sep 2019, 14:42

I forbindelse med service på min VW Up, kom jeg til at fordrive ventetiden med naturligt, og kigge lidt på de andre fantastiske modeller i VW sortimentet.
Kunne ikke nøjes med at kigge da jeg så den ellers “sjældne” Polo 1.5 tsi holdte som demo bil.
Denne skulle lige prøves.
Og inden jeg vende min oplevelse omkring turen, vil jeg lige forklare hvad jeg mener med sjælden.
Sjælden er måske også dumt ord, men lige meget hvordan jeg Søger på nettet, er det ikke lykkedes mig at finde nogle test nogle steder hverken på tysk/engelsk eller noget info generelt.
Så vil mene Polo 1.5 tsi åbenbart ikke er så udbredt endnu ihvertfald.
Den er selvfølgelig også først kommet senere på markedet.
Nå tilbage til min tur, alt er selvfølgelig med udgangspunkt i jeg ejer 60 HK Up, så klart man får en vildt positiv oplevelse, når man får 150 HK til rådighed.
Er sikker på at automat gear er det jeg skal gå efter, og var nu godt tilfreds med dsg7 som ellers må høre for meget rundt omkring, jeg er selvfølgelig newbie med erfaring, men følte nu den skiftede pænt, og var også positiv omkring cylindre frakoblingen på motoren.
Det med cylindre frakobling, og generel brændstof forbrug, er også det der gør jeg kigger denne og ikke GTI som sikkert vil blive foreslået.
Føler de 150 HK rigeligt trækker til mit behov, og også mere.
Skal dog prøve andre modeller også, men må sige jeg havde en virkelig lækker oplevelse, men igen kommer jo også fra en anden verden kan man sige.
Ved det er vag forum, men skal nok prøve en Renault Clio R.S Line med 130 HK og dobbeltkobling også for at lave sammenligning når den bliver præsenteret her i efteråret.
Er dog VAG farvet på forhånd, så nu må vi se.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af Madmax » 6. sep 2019, 15:29

Jeg tror problemet lige med Polo R-Line er den er kommet meget senere og derfor ikke er blevet testet, og samtidig ligger prisen meget op af GTI så den kan være svær at forsvare rent prismæssigt.
Skoda Scala kunne også være et bud.

ohoho
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. jun 2019, 07:21
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af ohoho » 6. sep 2019, 15:54

Hej

Jeg kører i en fra april og den er vanvittigt lækker. Både at skue, at køre i og i det hele taget at være i. Jeg er vild med den! :D

Skulle jeg klage, er det at jeg ikke havde tålmodighed eller mulighed for at vente på leveringstiden på vel ca 1 år, så jeg må undvære medfødt DAB-radio, navigation og et par andre detaljer. Fordi jeg købte den bil der allerede holdt i udstillingslokalet og fordi jeg fik en fin pris for min gamle 2010 Polo diesel. Det må være en af de første R-line der er landet her i DK.

Jeg lurer på om man mon kunne få federe lyd ud af den, og hvis der en dag kommer dynamiske bagblink til den så vil jeg trykke på "køb", hehe....
These users thanked the author ohoho for the post:
siccio
VW Polo R-Line 1,5 TSI 150HK DSG 2019

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1245
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af VWAU » 6. sep 2019, 16:52

Pablo skrev:
6. sep 2019, 15:29
Jeg tror problemet lige med Polo R-Line er den er kommet meget senere og derfor ikke er blevet testet, og samtidig ligger prisen meget op af GTI så den kan være svær at forsvare rent prismæssigt.
Skoda Scala kunne også være et bud.
En Scala kan da heller ikke forsvares prismæssigt. Den mangler en masse selvfølgeligeheder: Fx Adaptiv fartpilot, dobbeltbund og armlæn foran. En 1,5 TSI med DSG løber nemt op i et godt stykke over 300.000,- og det er helt til grin.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af Madmax » 6. sep 2019, 17:21

VWAU skrev:
6. sep 2019, 16:52
Pablo skrev:
6. sep 2019, 15:29
Jeg tror problemet lige med Polo R-Line er den er kommet meget senere og derfor ikke er blevet testet, og samtidig ligger prisen meget op af GTI så den kan være svær at forsvare rent prismæssigt.
Skoda Scala kunne også være et bud.
En Scala kan da heller ikke forsvares prismæssigt. Den mangler en masse selvfølgeligeheder: Fx Adaptiv fartpilot, dobbeltbund og armlæn foran. En 1,5 TSI med DSG løber nemt op i et godt stykke over 300.000,- og det er helt til grin.
Det kommer jo an på udstyrstrim. Dobbeltbund i bagagerum tilskriver jeg ikke nogen værdi, og er formentlig heller ikke noget der vil ændre ens valg. Armlæn er der i både Ambition og Style kan jeg se. Derudover har en Style også LED for/baglygter, dynamisk blinklys, Bakkamera, Lane Assist, nøglefri start/stop og apple carplay,
Men en 1,5 TSI med DSG starter selvfølgelig også lidt højere i pris.

Men vil trådstarter have en Polo R-Line er det sådan det er. Personligt ville jeg nok hellere smide det sidste og få en GTI, men det er jo hvad man er til.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 6. sep 2019, 19:19

Dejligt at høre, ikke mindst fra glad ejer af en R-Line .
GTI er knap 30.000 dyrere standard, men begynder man at fylde de samme pakker på den, ja så løber det nu hurtigt op, det bliver bil nr 2 i min husstand og vil være træt af at komme over 300.000
Ikke nok med det, Tor jeg også at man hurtigt kommer til at bruge ekstra benzin ved GTI, da den i praksis bruger noget mere saft uanset wltp målinger.
Det man kunne overveje var måske en Golf med 1.5 tsi, har bare ikke behov for størrelsen, og fylder man udstyr i den, ja så render det også hurtigt.
Syntes egentligt R-Line prisen er fair nok kontra highline bare fælgene koster da en del.
T-cross var også er bud, syntes bare de løber hurtigt højt op i pris.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af GranTurismo » 6. sep 2019, 20:47

Jeg synes også GTI virker som et slagtilbud i forhold til, når man kigger på det udstyr man får både ind- og udvendigt for "kun" 30.000,-

Jeg ved ikke om brugt kunne være en mulighed, for så kunne en lettere brugt 6C BlueGT måske være et økonomisk fornuftigt alternativ. Man kan finde en med masser af udstyr for under 200k, f.eks. med navi, ACC, Xenon og Sport-Select undervogn. Da den er opgivet efter den gamle brændstofnorm koster den kun 660,- i årlig afgift.

Der er flere ting jeg bedre kan lide ved 6C, f.eks.
- udformningen af dørsider og armlæn.
- mere lækker plastkvalitet på instrumentbord.
- mat skærm i multimedieskærmen som ikke blænder med solen i ryggen.
- plant gulv i bagagerum.

AW er dog mere lyddæmpet i forhold til motor- og dækstøj. Og den er lidt bredere. 1,5 TSI trækker bedre mellem 1600 og 2000 omdrejninger, derudover trækker de ret ens. 1,4 TSI har ikke haft de samme problemer med hakkende motorgang som de nyere 1,5 TSI.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 6. sep 2019, 21:56

Syntes bare 6C virker klejn bredde mæssigt, muligt jeg har brede skuldre, og plastik kvaliteten har generelt tabt lidt ved diverse VW tjek T-Roc/Cross
Og tænker også det måske rammer Golf 8, nu må vi se.
Var egentligt forelsket lidt i en Golf GTE da den ville opfylde mange ønsker, fik dog aldrig prøvet en, de stoppede jo produktionen, grundet stor efterspørgsel.
Da den var billigst var det jo lige over 300.000 inklusiv dk-pakke.
Også ellers LED MID og eventuelt nøglefri så var den udstyrsmæssig lækker til ca 320.000
Golf 8 GTE vides der intet om endnu, men tvivler på løsning før 2021-2022 og kan ikke vente så længe.
Polo GTI udentvivl lækker men kontra R-Line som kan fyldes med alt lækkert til stadigvæk under 300.000, ja så er GTI hurtigt i 320.000 og ja så er vi der en Golf higline er et bud også.
Blev rådet fornuftigt nok af forhandleren til ikke lige springe over i Polo highline 115 HK efter nu at have prøvet 150 HK model. Men tænker den skal prøves inden eventuel beslutning. For alt vi snakker om er lysår bedre en min UP.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af PL » 7. sep 2019, 07:47

Havde anyday gået GTi hvis det skulle være en Polo, når nu prisforskellen er så lille for så meget mere køreglæde.
Hvis du går efter en god pris, så hat Seat lige smidt Leon ST FR på bud i en blackline edition med 1.5 tsi dsg til 285K. Imo et pænt godt tilbud, du får ekstraudstyr for 50K med...

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 7. sep 2019, 12:39

ohoho skrev:
6. sep 2019, 15:54
Hej

Jeg kører i en fra april og den er vanvittigt lækker. Både at skue, at køre i og i det hele taget at være i. Jeg er vild med den! :D

Skulle jeg klage, er det at jeg ikke havde tålmodighed eller mulighed for at vente på leveringstiden på vel ca 1 år, så jeg må undvære medfødt DAB-radio, navigation og et par andre detaljer. Fordi jeg købte den bil der allerede holdt i udstillingslokalet og fordi jeg fik en fin pris for min gamle 2010 Polo diesel. Det må være en af de første R-line der er landet her i DK.

Jeg lurer på om man mon kunne få federe lyd ud af den, og hvis der en dag kommer dynamiske bagblink til den så vil jeg trykke på "køb", hehe....
Leveringen kunne være omkring år skiftet start januar nu, så hjælper på det, men giver dig ret i at vente op mod et år er lang tid, og ikke til at holde ud.
Federe lyd? Motorlyd eller anlæg?
Hvis det er anlæg, er der da håb. Lyden på motorerne så er der intet over V8 alligevel og det fåes jo ikke, kunne også blive for dyrt i benzin😂
Mere vil have mere, og angående GTI er det ikke mit behov, ja det er sjovt “legetøj” men til daglig pendling ikke nødvendigt og løber bare op i benzin pris og forsikring ud over den ja forholdsvis lille prisforskel.
Seat, er bare ikke specielt vild med hverken det ydre eller indre, samme gælder Skoda.
Audi A1 er pæn nok, men løber sygt løbsk på prisen, og stikker helt af. Ud fra min fornuft.
Ser sådanner mest Golf som alternativ, men det løber op, med mindre lettere brugt.
Vil have LED lygter, uanset hvad det bliver, der er for alvor mørkt på Djursland på denne tid på året og mange måneder endnu tidligt morgen og aften.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af PL » 7. sep 2019, 17:53

Ahem.. du ikke bryder dig om en Skoda Scala eller Leon ude eller inde men foretrækker polo, ok.. Men må jeg så ikke spørge dig om hvorfor du overvejer en Clio???

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 7. sep 2019, 18:11

PL skrev:
7. sep 2019, 17:53
Ahem.. du ikke bryder dig om en Skoda Scala eller Leon ude eller inde men foretrækker polo, ok.. Men må jeg så ikke spørge dig om hvorfor du overvejer en Clio???
Fordi det intet har med snobberi at jeg ikke kan lide Scala eller Leon. Syntes bare Golf både ude som inde er pænere en Leon de er jo som udgangspunkt samme platform.
Syntes også Golf er pænere indvendigt kontra Audi A3.
Min vurdering, kvaliteten diskutere vi ikke, men udseendet i min optik.
Clio er for at have et alternativ, som jeg ud fra billeder, den er ikke landet endnu virker pæn nok.
Og med 1.3 turbo og 130 HK samt dobbeltkobling er nogenlunde sammenlignelig.
Skoda Scala har jeg det svært med bagenden, men ikke med hverken Skoda eller Seat som mærker.
Skal nu også se Clio ordentligt, da jeg ikke helt kan vurdere om skærmen i midten lige er mig.
Bryder mig ikke om når biler får limet en “tablet” på som Tesla f.eks
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af PL » 7. sep 2019, 18:49

Det er helt fair, smag er jo individuelt.
Med det du skriver lyder det egentlig som om du helst vil have en golf. Imo burde du så købe den bil med den mindste afskrivning, og så bytte den til en golf gte når den kommer. Her tror jeg ikke Clio er den bedste mulighed, slet ikke når den skal indkøbes som helt ny model.
Prøvede lige at konfigurere en Polo r-line, med samme udstyr som en leon, den endte i 300k 😯

Måske du skulle overveje tanken om en fornuftig brugt golf igen?
These users thanked the author PL for the post:
siccio

ohoho
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. jun 2019, 07:21
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af ohoho » 7. sep 2019, 19:12

siccio skrev:
7. sep 2019, 12:39
ohoho skrev:
6. sep 2019, 15:54
Hej

Jeg kører i en fra april og den er vanvittigt lækker. Både at skue, at køre i og i det hele taget at være i. Jeg er vild med den! :D

Skulle jeg klage, er det at jeg ikke havde tålmodighed eller mulighed for at vente på leveringstiden på vel ca 1 år, så jeg må undvære medfødt DAB-radio, navigation og et par andre detaljer. Fordi jeg købte den bil der allerede holdt i udstillingslokalet og fordi jeg fik en fin pris for min gamle 2010 Polo diesel. Det må være en af de første R-line der er landet her i DK.

Jeg lurer på om man mon kunne få federe lyd ud af den, og hvis der en dag kommer dynamiske bagblink til den så vil jeg trykke på "køb", hehe....
Leveringen kunne være omkring år skiftet start januar nu, så hjælper på det, men giver dig ret i at vente op mod et år er lang tid, og ikke til at holde ud.
Federe lyd? Motorlyd eller anlæg?
Hvis det er anlæg, er der da håb. Lyden på motorerne så er der intet over V8 alligevel og det fåes jo ikke, kunne også blive for dyrt i benzin😂
Mere vil have mere, og angående GTI er det ikke mit behov, ja det er sjovt “legetøj” men til daglig pendling ikke nødvendigt og løber bare op i benzin pris og forsikring ud over den ja forholdsvis lille prisforskel.
Seat, er bare ikke specielt vild med hverken det ydre eller indre, samme gælder Skoda.
Audi A1 er pæn nok, men løber sygt løbsk på prisen, og stikker helt af. Ud fra min fornuft.
Ser sådanner mest Golf som alternativ, men det løber op, med mindre lettere brugt.
Vil have LED lygter, uanset hvad det bliver, der er for alvor mørkt på Djursland på denne tid på året og mange måneder endnu tidligt morgen og aften.
Motorlyd eller nu har jeg let nedsat hørelse, så det kan også bare være mig der er sær. Det indvendige anlæg spiller dog supergodt i mine ører, det kan jeg da høre! :)

Jeg vil give GranTurismo ret i at plastikken i bilen er noget tarvelig og ret standard. Først ventede og ventede jeg på at jeg skulle kunne finde en fornuftig Golf R-Line alternativt MB A-klasse til i hvert fald under 280.000.- Det lykkedes ikke, og jeg kiggede også på Polo GTIen. Men jeg pendler langt hver 2. uge og nærmer mig også 58 år, så jeg ved ikke hvor meget jeg ville have kørt GTIen i Sport... 8-)

AW er næsten i Golf-størrelse, men jeg synes den kræver nogen brede fælge for at komme til sin ret som lige så lækker udvendigt. Når jeg møder både Golfere og Polo-GTIere på motorvejen, så er det ofte at det virker som om at de lige tager ophold et øjeblik eller følger mig op hvis det er mig der er kørt forbi. Måske tænker de: Hvad er det lige for en den Polo der?

Jeg burde nok ud fra en masse kørselsbehov/økonomi/fornuft have handlet meget anderledes bil. Men jeg er også af den mening at "man skal unde sig selv noget". Det nytter ikke at fortryde senere hen, så nogen gange så må man hakke til den og give sig selv en belønning, hvis muligheden er der. R-Linen er købt på det kompromis, og foreløbigt er jeg blevet gladere og gladere for den her hvor jeg nærmer mig de først kørte 10.000km.

Men hvad der er det rigtige for dig kan jeg af gode grunde ikke vide. Til prisen kan du jo få næsten topmodeller fra andre mærker end lige VW. Det kunne jeg dog ikke tage mig af da jeg handlede, hehe! :lol:
These users thanked the author ohoho for the post:
siccio
VW Polo R-Line 1,5 TSI 150HK DSG 2019

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 7. sep 2019, 19:15

PL skrev:
7. sep 2019, 18:49
Det er helt fair, smag er jo individuelt.
Med det du skriver lyder det egentlig som om du helst vil have en golf. Imo burde du så købe den bil med den mindste afskrivning, og så bytte den til en golf gte når den kommer. Her tror jeg ikke Clio er den bedste mulighed, slet ikke når den skal indkøbes som helt ny model.
Prøvede lige at konfigurere en Polo r-line, med samme udstyr som en leon, den endte i 300k 😯

Måske du skulle overveje tanken om en fornuftig brugt golf igen?
Ja det er helt klart nok bedste alternativ, var virkelig lun på den GTE især.
Renault var også bare især på størrelse motor samt gearkasse, en nogenlunde sammenligning af alternativt mærke.
Ville aldrig drømme om en Megan f.eks så er jeg helt 100 mere til Seat Leon selvom den ikke er favorit generelt.
Havde håbet på VW havde været hurtigere til at komme med Golf 8 og især som GTE, takker for råd, og påtænker klart at prøve noget Golf som sammenligning til Polo R-Line.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af siccio » 7. sep 2019, 19:34

ohoho skrev:
7. sep 2019, 19:12
siccio skrev:
7. sep 2019, 12:39
ohoho skrev:
6. sep 2019, 15:54
Hej

Jeg kører i en fra april og den er vanvittigt lækker. Både at skue, at køre i og i det hele taget at være i. Jeg er vild med den! :D

Skulle jeg klage, er det at jeg ikke havde tålmodighed eller mulighed for at vente på leveringstiden på vel ca 1 år, så jeg må undvære medfødt DAB-radio, navigation og et par andre detaljer. Fordi jeg købte den bil der allerede holdt i udstillingslokalet og fordi jeg fik en fin pris for min gamle 2010 Polo diesel. Det må være en af de første R-line der er landet her i DK.

Jeg lurer på om man mon kunne få federe lyd ud af den, og hvis der en dag kommer dynamiske bagblink til den så vil jeg trykke på "køb", hehe....
Leveringen kunne være omkring år skiftet start januar nu, så hjælper på det, men giver dig ret i at vente op mod et år er lang tid, og ikke til at holde ud.
Federe lyd? Motorlyd eller anlæg?
Hvis det er anlæg, er der da håb. Lyden på motorerne så er der intet over V8 alligevel og det fåes jo ikke, kunne også blive for dyrt i benzin😂
Mere vil have mere, og angående GTI er det ikke mit behov, ja det er sjovt “legetøj” men til daglig pendling ikke nødvendigt og løber bare op i benzin pris og forsikring ud over den ja forholdsvis lille prisforskel.
Seat, er bare ikke specielt vild med hverken det ydre eller indre, samme gælder Skoda.
Audi A1 er pæn nok, men løber sygt løbsk på prisen, og stikker helt af. Ud fra min fornuft.
Ser sådanner mest Golf som alternativ, men det løber op, med mindre lettere brugt.
Vil have LED lygter, uanset hvad det bliver, der er for alvor mørkt på Djursland på denne tid på året og mange måneder endnu tidligt morgen og aften.
Motorlyd eller nu har jeg let nedsat hørelse, så det kan også bare være mig der er sær. Det indvendige anlæg spiller dog supergodt i mine ører, det kan jeg da høre! :)

Jeg vil give GranTurismo ret i at plastikken i bilen er noget tarvelig og ret standard. Først ventede og ventede jeg på at jeg skulle kunne finde en fornuftig Golf R-Line alternativt MB A-klasse til i hvert fald under 280.000.- Det lykkedes ikke, og jeg kiggede også på Polo GTIen. Men jeg pendler langt hver 2. uge og nærmer mig også 58 år, så jeg ved ikke hvor meget jeg ville have kørt GTIen i Sport... 8-)

AW er næsten i Golf-størrelse, men jeg synes den kræver nogen brede fælge for at komme til sin ret som lige så lækker udvendigt. Når jeg møder både Golfere og Polo-GTIere på motorvejen, så er det ofte at det virker som om at de lige tager ophold et øjeblik eller følger mig op hvis det er mig der er kørt forbi. Måske tænker de: Hvad er det lige for en den Polo der?

Jeg burde nok ud fra en masse kørselsbehov/økonomi/fornuft have handlet meget anderledes bil. Men jeg er også af den mening at "man skal unde sig selv noget". Det nytter ikke at fortryde senere hen, så nogen gange så må man hakke til den og give sig selv en belønning, hvis muligheden er der. R-Linen er købt på det kompromis, og foreløbigt er jeg blevet gladere og gladere for den her hvor jeg nærmer mig de først kørte 10.000km.

Men hvad der er det rigtige for dig kan jeg af gode grunde ikke vide. Til prisen kan du jo få næsten topmodeller fra andre mærker end lige VW. Det kunne jeg dog ikke tage mig af da jeg handlede, hehe! :lol:
Lige sådan et indlæg der er rart at høre, og du har ret, man skal passe på med ikke vælge noget man fortryder, og det vil man muligvis med en Clio.
Havde det på samme måde da jeg så Polo R-Line man tænker lige hvad kan den når man spotter den.
Og som du formulere det, ja har det på samme måde, har ikke behov for det sidste GTI kan. Er dog “kun” 40 år hehe.
150 HK i en Polo er ret fint, og den følge fint med i trafikken, medmindre vi kommer op i de høje luftlag prismæssigt.
Og lige for at vende motorlyden, så syntes jeg da den 1.5 TSI lyder ok trods alt når man kører den i s mode.
Men igen, 4 cylindre så er der vel kun Honda S2000 ved 8000 omdrejninger der var lyd for pengene, eller Lotus førhen.
Syntes R-Line sæderne er klart kønnere også kontra de ternede fra GTI men igen smag og behag, plus jeg ikke er til det røde tema, men syntes det sorte R emblem er smartere.
Hvad farve er din?
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

ohoho
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. jun 2019, 07:21
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skift af bil muligvis Polo R-Line

Indlæg af ohoho » 7. sep 2019, 20:08

Altså ja, den kører superfint. Den er limestone grey, Lige flot i sollys og strategisk placeret under en gadelampe ved aftentid! :D
VW Polo R-Line 1,5 TSI 150HK DSG 2019

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"