Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 14. okt 2019, 12:15

thg skrev:
14. okt 2019, 11:06
Har meget svært ved at se hvordan man kan montere en udstødning forkert, som skulle medføre at isoleringen efterflg. kommer ud af den.

Hvis AHW var seriøse, bad de om billeder af monteringen og herefter burde de betale fragt retur, så kan de kontrollere den og sende en ny, hvis reklamationen er berettiget. Det er de da nødt til, når man vælger at have en webshop!

Evt. prøv at kontakt www.forbrug.dk og hør hvordan du er stillet og hvordan de mener fremgangsmåden skal være.
Jeg sendte billeder med i første mail, så de er ikke i tvivl om hvad problemet drejer sig om ;)
Mit gæt er, at de nok skal følge samme kringlede procedure, som hvis bilen blev indleveret på et autoriseret værksted (dokumentation, papirarbejde, osv.), når de vil levere den tilbage til VW. Men den sag skal jo bare ikke gøres til mit problem, når jeg køber varen gennem detailhandel. Så må det blive deres problem at tage et eventuelt slagsmål med grossisten.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af N » 14. okt 2019, 12:19

DanielB12 skrev:
14. okt 2019, 12:07
thg skrev:
14. okt 2019, 11:06
Har meget svært ved at se hvordan man kan montere en udstødning forkert, som skulle medføre at isoleringen efterflg. kommer ud af den.

Hvis AHW var seriøse, bad de om billeder af monteringen og herefter burde de betale fragt retur, så kan de kontrollere den og sende en ny, hvis reklamationen er berettiget. Det er de da nødt til, når man vælger at have en webshop!

Evt. prøv at kontakt www.forbrug.dk og hør hvordan du er stillet og hvordan de mener fremgangsmåden skal være.
Vil tror det er forbruger Europa der skal kontaktes, og så ville jeg henvise hertil: https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og- ... ationsret/

ForbrugerEuropa er rimelig bidske, så de skal nok makke ret.. Plus de indrager den tyske forbrugerorganisation i sagen også.
Tak for linket :)
Jeg håber dog at det løser sig nu (efter seneste mail), uden at der skal laves en hel masse ballade ud af det. Det vil være det letteste for både dem og mig.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af Watcher » 14. okt 2019, 13:18

Ahw shop er tysk vw forhandler der sælger dele med NORA garanti.

Det er nøgagtig ligesom hvis du på ferie i spanien, din baglygte går i stykker dernede og du køber en ny baglygte.

6mdr efter går den også i stykker og så skal vw dk ha bilen ind med varen monteret.

Konstatere at den er defekt og derefter udskifte varen for dig.

At vw dk så nægter er fordi de ikke kender deres egne regler.

Vi har haft den diskussion med dem før ang et svinghjul som blev defekt efter 4uger der stillede de sig også på bagben og nægtede alt garanti.

Indtil der ligepludselig kom en mail at de havde fået besked fra nogle meget høje herre nede i tyskland at det skulle bare fixes


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
DanielB12N
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13244
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af HansH » 14. okt 2019, 13:24

Watcher skrev:
14. okt 2019, 13:18
Vi har haft den diskussion med dem før ang et svinghjul som blev defekt efter 4uger der stillede de sig også på bagben og nægtede alt garanti.

Indtil der ligepludselig kom en mail at de havde fået besked fra nogle meget høje herre nede i tyskland at det skulle bare fixes
Hvem er "dem" og "de", der stillede sig på bagbenene her ... ahw ??
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2760
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Reklamation på VAG dele købt i Tyskland

Indlæg af Nicklossi » 14. okt 2019, 14:50

Tænker det er de danske VW værksteder der menes ;)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"