Den store tur er nok så meget sagt. Det er også min daily driver, så vil ikke ud i noget vildt som går markant ud over holdbarheden.Ras skrev: ↑8. jul 2020, 05:43Din har fået den store tur så
Det er også en ret kvik Polo du har der, Jeg vil ikke ud af den vej med hvedags pendlerbilen selv om det er sjovt.
Men en frakobling af ACT samt evt. ændret skiftemønster til gearkassen -lige som jeg har læst HansH har gode erfaringer med, det ville sikkert hjælpe lidt på oplevelsen.
Det er bare en almindelig Stage 1 chiptuning den har fået. Dog kørt ind på 100 oktan. Gearkasseoptimeringen ser jeg som en nødvendighed, da det ikke er den mest solide gearkasse med standardsoftware. Jeg ville ikke turde give den mere end 280 Nm med standardsoftware i gearkassen og det overstiger en almindelig chiptuning.
Så vidt jeg husker, var det ikke Hans' bil med DQ200 der fik ny software, men hans Passat?!? På DQ200 vil jeg da klart anbefale af få øget koblingstrykket.
Bremserne er bare standardstørrelse. Jeg skulle alligevel have skiftet bremser og så valgte jeg bare de bedste jeg kunne finde. Det kostede kun ca. 2200,- for 4 skiver med klodser på Autodoc.
Udstødning får jeg på for at få lidt mere lyd og nogle DSG-prutter. Og når jeg alligevel vil have den skiftet, så synes jeg at jeg også ville have downpipen med, så der kommer lidt mindre modtryk. Jeg håber det kan sænke temperaturen lidt på turboen og dermed måske endda øge levetiden på den.
Så det er ikke så slemt, som det umiddelbart lyder. Ikke noget med stort luftfilter, større turbo, intercooler osv.