Raslen / Knirken Interiør

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Fuskeduske
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24. okt 2020, 21:07
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 5 times

Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Fuskeduske » 7. aug 2021, 20:11

Hej,

Fik for 4-5 måneder siden min Seat Leon E-Hybrid, men her i sommervarmen har jeg bemærket at de første 5-10 km knirker interiøret i bilen.

Nu var det at jeg ville hører om det var noget i ville mene man skulle snakke med forhandler om, eller om jeg skal kigge på at løse det selv?

//Mads

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Sander2300 » 7. aug 2021, 21:02

Min A6'er der er halvanden måned gammel knirker også helt vildt i øjeblikket. Håber da bare at det er varmen, men tvivler, da det særligt er slemt ved soltaget :( Men fortsætter det hiver jeg fat i forhandleren

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af PhillOS » 7. aug 2021, 21:19

@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
.

Fuskeduske
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24. okt 2020, 21:07
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 5 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Fuskeduske » 8. aug 2021, 01:54

PhillOS skrev:
7. aug 2021, 21:19
@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
Tænker umiddelbart jeg hiver fat i forhandler, den er nemlig fabriksny. :)

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 98 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Lau16 » 8. aug 2021, 14:04

Fuskeduske skrev:
8. aug 2021, 01:54
PhillOS skrev:
7. aug 2021, 21:19
@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
Tænker umiddelbart jeg hiver fat i forhandler, den er nemlig fabriksny. :)
Hav nu ikke for store forventninger ;)
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2421
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af TorbenRasmussen » 8. aug 2021, 14:46

Raslen er én ting, men knirken er jo plastic, der giver sig. Den første er tegn på, at noget sidder løst, men den anden lyder sq svær at fikse tænker jeg. Det er vel noget, som ikke sidder helt hårdt nok sammen, så det kan give sig, men man får jo ikke bare lige to stykker plastic til at holde bedre fast i hinanden.

Midterarmlænet i min vogn knirker også lidt hvis det er varmt og man lægger vægt på, men det vil kræve, at man hiver hele midterkonsollen ud og samler det igen for at forsøge at afhjælpe, og jeg har 0% forventning om, at det holder bedre sammen efter sådan en manøvre.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af jansom » 8. aug 2021, 16:48

PhillOS skrev:[mention]Fuskeduske[/mention] Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
En AW? Jeg har en eller anden raslelyd i vores som driver mig til vanvid. Det forplanter sig igennem hele midterkonsollen
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Lasse R » 8. aug 2021, 18:09

jansom skrev:
8. aug 2021, 16:48
PhillOS skrev:@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
En AW? Jeg har en eller anden raslelyd i vores som driver mig til vanvid. Det forplanter sig igennem hele midterkonsollen
Prøv at checke dine dørsider (foran).. Og hold dem inde /trykke/presse på dem under kørsel.. Min AW raslede helt tosset fra dørsiden da den var helt ny. Er afhjulpet en del efter 2 værkstedsbesøg (og så må resten ordnes med noget dynamat ved lejlighed). Det lød også som om det kom fra midterkonsollen, men det var i dørene den er var gal.
These users thanked the author Lasse R for the post:
jansom
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af jansom » 8. aug 2021, 18:40

Det kan VW få lov til at tjekke.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Lasse R » 9. aug 2021, 11:08

Min erfaring er desværre at VW først fik det løst efter jeg havde brugt en aften, og små 30km kørsel på den samme 400m strækning med brosten for at pinpointe hvor det kom fra.. De er vældig flinke på værkstedet, men generelt når det kommer til de problemer der ikke kan udlæses med computer eller er åbenlys for øjet, så er det noget omstændigt at få fikset.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af MBM1000 » 9. aug 2021, 11:22

havde/har også bøvl med dette på min seat ateca.
reklamerede også for det,,, men det er svært for en forhandler at løse... de skildte min dør ad, men det rasler stadig.
jeg har selv fået lydisoleret alle 4 døre. det har hjulpet lidt..
Så har jeg haft instrumentpanelet ude og monteret noget filttape i kanterne..
men har stadig problemer et eller andet sted i venstre side.... så ja det er sku ærgeligt..
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Fuskeduske
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24. okt 2020, 21:07
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 5 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Fuskeduske » 9. aug 2021, 16:39

Lau16 skrev:
8. aug 2021, 14:04
Fuskeduske skrev:
8. aug 2021, 01:54
PhillOS skrev:
7. aug 2021, 21:19
@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
Tænker umiddelbart jeg hiver fat i forhandler, den er nemlig fabriksny. :)
Hav nu ikke for store forventninger ;)
Hvis de ikke kan fixe så må jeg jo få¨3d printet noget plastik i bedre kval, end der som sidder i bilen :)
Lasse R skrev:
8. aug 2021, 18:09
jansom skrev:
8. aug 2021, 16:48
PhillOS skrev:@Fuskeduske Jeg antager at det er en fabriksny bil? I så fald er det formentlig dækket af garantien.

Jeg fik fikset en raslelyd i min Polo, som viste sig at være en manglende clips i C-stolpen. Det blev ordnet på garantien.
En AW? Jeg har en eller anden raslelyd i vores som driver mig til vanvid. Det forplanter sig igennem hele midterkonsollen
Prøv at checke dine dørsider (foran).. Og hold dem inde /trykke/presse på dem under kørsel.. Min AW raslede helt tosset fra dørsiden da den var helt ny. Er afhjulpet en del efter 2 værkstedsbesøg (og så må resten ordnes med noget dynamat ved lejlighed). Det lød også som om det kom fra midterkonsollen, men det var i dørene den er var gal.
Der kommer både raslen fra den ene dør og så knirkelyde fra touch panelet / infotainment, er umiddelbart det jeg har fundet frem til.

mcsupply
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17. sep 2013, 17:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af mcsupply » 22. feb 2023, 15:28

MBM1000 skrev:
9. aug 2021, 11:22
havde/har også bøvl med dette på min seat ateca.
reklamerede også for det,,, men det er svært for en forhandler at løse... de skildte min dør ad, men det rasler stadig.
jeg har selv fået lydisoleret alle 4 døre. det har hjulpet lidt..
Så har jeg haft instrumentpanelet ude og monteret noget filttape i kanterne..
men har stadig problemer et eller andet sted i venstre side.... så ja det er sku ærgeligt..
Hej
Jeg har samme problem med min Ateca , når man ruller vinduet ned /åbner døren ved kørsel ,forsvinder lyden,
men det er lidt upraktisk i længden.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1102
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 241 times

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af Hallas » 22. feb 2023, 18:23

mcsupply skrev:
22. feb 2023, 15:28
MBM1000 skrev:
9. aug 2021, 11:22
havde/har også bøvl med dette på min seat ateca.
reklamerede også for det,,, men det er svært for en forhandler at løse... de skildte min dør ad, men det rasler stadig.
jeg har selv fået lydisoleret alle 4 døre. det har hjulpet lidt..
Så har jeg haft instrumentpanelet ude og monteret noget filttape i kanterne..
men har stadig problemer et eller andet sted i venstre side.... så ja det er sku ærgeligt..
Hej
Jeg har samme problem med min Ateca , når man ruller vinduet ned /åbner døren ved kørsel ,forsvinder lyden,
men det er lidt upraktisk i længden.
Jeg havde det problem med døren på min gamle C5..lige i hjørnet mod C stolpen knirkede det, og lige ved døren i hjørnet øverst i v side af dør
Smurte det stykke med stearin. Det var som om der var spænd på, og det afhjalp stearin.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

mcsupply
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17. sep 2013, 17:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Raslen / Knirken Interiør

Indlæg af mcsupply » 23. feb 2023, 17:01

Hallas skrev:
22. feb 2023, 18:23
mcsupply skrev:
22. feb 2023, 15:28
MBM1000 skrev:
9. aug 2021, 11:22
havde/har også bøvl med dette på min seat ateca.
reklamerede også for det,,, men det er svært for en forhandler at løse... de skildte min dør ad, men det rasler stadig.
jeg har selv fået lydisoleret alle 4 døre. det har hjulpet lidt..
Så har jeg haft instrumentpanelet ude og monteret noget filttape i kanterne..
men har stadig problemer et eller andet sted i venstre side.... så ja det er sku ærgeligt..
Hej
Jeg har samme problem med min Ateca , når man ruller vinduet ned /åbner døren ved kørsel ,forsvinder lyden,
men det er lidt upraktisk i længden.
Jeg havde det problem med døren på min gamle C5..lige i hjørnet mod C stolpen knirkede det, og lige ved døren i hjørnet øverst i v side af dør
Smurte det stykke med stearin. Det var som om der var spænd på, og det afhjalp stearin.
Hej
Jeg prøvede at sætte et lille stykke gummi slange i klemme på stedet som du beskrev og væk var lyden,dermed sparede jeg lige 1500kr og uden at afmontere dør beklædningen som ikke havde hjulpet noget alligevel.(SEAT i Hjørring skulle ha ca 1 1/2 time mindst for at se på problemet)
Tak for hjælpen det er rart at kunne køre over et dæksel eller ujævnhed uden at det knirker og rasler fra døren.
These users thanked the author mcsupply for the post:
Hallas

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"