Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 13. aug 2023, 12:01

Hej

Jagten er gået ind på en nyere bil.. Konkret en Octavia fra 2020 ca.

En lokal forhandler kan få hvad-jeg-nu-finder på Mobile.de hjem.

Den typiske model er, at de bare formidler salget mellem deres opkøber i Tyskland og så mig. Dermed ska jeg give ca 10.000 for et års Cargarantie.

Alternativt laver de gerne en pris, hvor jeg køber af forhandleren. Men det er sikkert dyre, og så er det et års reklamationsret, mod garanti.

Rustgarantien fra Skoda skulle gerne følge med til Danmark.

Det lyder som en god ide.... Men er der faldgruber, som jeg overser, og hvor langt skal man ned i Tyskland for at finde et eksemplar, der har været mindre udsat for vejsalt?

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 13. aug 2023, 20:43

Ingen erfaring? 🤔😃

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af martinta » 13. aug 2023, 21:05

Med at hente selv = Jo
Gøre det igennem en forhandler = Nej :)

umiddelbart, så tænker jeg at forhandleren under alle omstændigheder bliver dyrere, da han vel så skal ligge brugtmoms mm. oveni bilen, ligesom han skal sørge for at få den fragtet hjem - og som du skriver skal han jo så give reklamationsret på bilen.

Fik hentet vores ene bil i Tyskland, og der blev det gjort med en mellemhandler som stod for forhandling og hjemtransport, den blev leveret til en synshald her i Danmark, hvor den blev toldsynet og fik plader på.

Eneste ulempe er at du selv skal betale og derved betaler du jo ret beset uden at have fået papirer på bilen.

Generelt bruger de vel ikke salt i Tyskland? Så du vil alt andet lige få en bil der har været mindre udsat for salt end en tilsvarende dansk bil

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 13. aug 2023, 21:32

Ja han nævnte, at de biler uden moms var bedst. Dem hvor der var 19 pct tysk moms, der skulle der svares 6 pct moms af bil plus tysk moms. Dvs. moms af moms.

Der er to modeller
1) De er mellemmand - ingen reklamation, men så skal jeg gi ca 10k for et års cargarantie
2) Jeg køber af dem - reklamationsret..

Umiddelbart lyder 1 bedst.

Jeg synes udvalget er noget større i Tyskland. Andet end 90 pct sorte, som herhjemme, hvor alle, uanet farve, har de mest klumpede fem egers alufælge.
Og det støre udvalg af udstyr / mulighed for at vælge til og fra, så virker det umiddelbart attraktivt.

Selvfølgelig skal forhandleren tjene.

Omvendt slipper jeg for at tage til Tyskland 🤷‍♂️

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af martinta » 13. aug 2023, 23:14

Stenskrog skrev:
13. aug 2023, 21:32
Selvfølgelig skal forhandleren tjene.
Tror du missede min pointe :)

Bruger du forhandleren som mellemmand, så tjener han 10.000,- og er "ude" efter han har leveret.

Vil du have forhandleren importerer den, og han skal give reklamationsretten, så skal forhandleren ikke kun tjene 10.000,- fordi han skal dække risikoen af, så du risikerer at prisen nu er 10-20.000 højere (teoretisk tal).

Ingen skal arbejde gratis, men forskellen her er på hvor meget han skal tjene for at dække sin risiko af.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Realtor » 13. aug 2023, 23:19

10k for en forsikring lyder dyrt, men måske det også er ink. hjemtagelsesomkostninger?
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Thor-thor » 13. aug 2023, 23:32

Stenskrog skrev:
13. aug 2023, 21:32
Ja han nævnte, at de biler uden moms var bedst. Dem hvor der var 19 pct tysk moms, der skulle der svares 6 pct moms af bil plus tysk moms. Dvs. moms af moms.
Lyder som om i har misforstået hinanden.
Hvis bilen er uden moms, skal der betales 25% Dk moms.

Hvis forhandleren køber bilen og efterfølgende sælger den til dig, skal der betales differencemoms (op til de 25% i Dk moms).
Men hvis du selv køber bilen (privat køb) og "kun" får en anden til at hente den, (evt. syne/registrere) etc. skal du ikke betale yderligere moms, (såfremt der allerede er betalt tysk moms).

Skriv evt. til Søren fra Jels. Han er prof. "bil-henter"... https://jelsbilhus.dk
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 2):
martintaPassatg 3c

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 14. aug 2023, 05:34

martinta skrev:
13. aug 2023, 23:14
Stenskrog skrev:
13. aug 2023, 21:32
Selvfølgelig skal forhandleren tjene.
Tror du missede min pointe :)

Bruger du forhandleren som mellemmand, så tjener han 10.000,- og er "ude" efter han har leveret.

Vil du have forhandleren importerer den, og han skal give reklamationsretten, så skal forhandleren ikke kun tjene 10.000,- fordi han skal dække risikoen af, så du risikerer at prisen nu er 10-20.000 højere (teoretisk tal).

Ingen skal arbejde gratis, men forskellen her er på hvor meget han skal tjene for at dække sin risiko af.
Det lyder rigtigt 🙂

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 14. aug 2023, 05:37

Realtor skrev:
13. aug 2023, 23:19
10k for en forsikring lyder dyrt, men måske det også er ink. hjemtagelsesomkostninger?
Jeg synes det var et tal, som han kun nævnte ift forsikring... 🤔 Nu må vi se, når/hvis vi finder noget interessant, og hvad der så er af regnestykke 🙂

Thor-thor skrev:
13. aug 2023, 23:32
Stenskrog skrev:
13. aug 2023, 21:32
Ja han nævnte, at de biler uden moms var bedst. Dem hvor der var 19 pct tysk moms, der skulle der svares 6 pct moms af bil plus tysk moms. Dvs. moms af moms.
Lyder som om i har misforstået hinanden.
Hvis bilen er uden moms, skal der betales 25% Dk moms.

Hvis forhandleren køber bilen og efterfølgende sælger den til dig, skal der betales differencemoms (op til de 25% i Dk moms).
Men hvis du selv køber bilen (privat køb) og "kun" får en anden til at hente den, (evt. syne/registrere) etc. skal du ikke betale yderligere moms, (såfremt der allerede er betalt tysk moms).

Skriv evt. til Søren fra Jels. Han er prof. "bil-henter"... https://jelsbilhus.dk
Ham Søren 🙂 Klarer han alt - dvs der er kun ham til at tjene, og ikke bilfinder i Tyskland og forhandler i Nordjylland? 🙃

Hallas
Medlem
Indlæg: 1102
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 241 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Hallas » 14. aug 2023, 06:22

Et link til tidligere tyske indkøb

viewtopic.php?f=2&t=159073&p=1880538&hi ... r#p1880538
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af demo » 14. aug 2023, 12:08

@Stenskrog du kan også forhøre dig hos :

https://www.automentor.dk/

der forskellige valgmuligheder, som fremgår af siden
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Thor-thor » 14. aug 2023, 12:50

Stenskrog skrev:
14. aug 2023, 05:37
Thor-thor skrev:
13. aug 2023, 23:32
Stenskrog skrev:
13. aug 2023, 21:32
Ja han nævnte, at de biler uden moms var bedst. Dem hvor der var 19 pct tysk moms, der skulle der svares 6 pct moms af bil plus tysk moms. Dvs. moms af moms.
Lyder som om i har misforstået hinanden.
Hvis bilen er uden moms, skal der betales 25% Dk moms.

Hvis forhandleren køber bilen og efterfølgende sælger den til dig, skal der betales differencemoms (op til de 25% i Dk moms).
Men hvis du selv køber bilen (privat køb) og "kun" får en anden til at hente den, (evt. syne/registrere) etc. skal du ikke betale yderligere moms, (såfremt der allerede er betalt tysk moms).

Skriv evt. til Søren fra Jels. Han er prof. "bil-henter"... https://jelsbilhus.dk
Ham Søren 🙂 Klarer han alt - dvs der er kun ham til at tjene, og ikke bilfinder i Tyskland og forhandler i Nordjylland? 🙃
Jep, han sørger for det hele.
Du skal bare pege på den bil(er) du er interesseret i (eller måske komme med nogle nogenlunde klare krav/ønsker), så tager han kontakt og undersøger nærmere. Du skal så på et tidspunkt underskrive en aftale med sælger og overføre penge til vedkommende.
Efterfølgende henter han bilen, får den synet, indregistreret, betalt evt. afgift etc. og du kan hente den i Jels....
These users thanked the author Thor-thor for the post:
GaSelle

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Passatg 3c » 15. aug 2023, 17:41

Thor-thor skrev:
Stenskrog skrev:
14. aug 2023, 05:37
Thor-thor skrev:
13. aug 2023, 23:32
Lyder som om i har misforstået hinanden.
Hvis bilen er uden moms, skal der betales 25% Dk moms.

Hvis forhandleren køber bilen og efterfølgende sælger den til dig, skal der betales differencemoms (op til de 25% i Dk moms).
Men hvis du selv køber bilen (privat køb) og "kun" får en anden til at hente den, (evt. syne/registrere) etc. skal du ikke betale yderligere moms, (såfremt der allerede er betalt tysk moms).

Skriv evt. til Søren fra Jels. Han er prof. "bil-henter"... https://jelsbilhus.dk
Ham Søren Billede Klarer han alt - dvs der er kun ham til at tjene, og ikke bilfinder i Tyskland og forhandler i Nordjylland? Billede
Jep, han sørger for det hele.
Du skal bare pege på den bil(er) du er interesseret i (eller måske komme med nogle nogenlunde klare krav/ønsker), så tager han kontakt og undersøger nærmere. Du skal så på et tidspunkt underskrive en aftale med sælger og overføre penge til vedkommende.
Efterfølgende henter han bilen, får den synet, indregistreret, betalt evt. afgift etc. og du kan hente den i Jels....
Jeg skulle ikke engang overføre noget. Jeg sendte link, fik samlet pris på danske plader, godkendte prisen, Søren hentede i Tyskland og jeg hentede i Jels, samtidig med jeg betalte.

Jeg kan 100% anbefale Jels Biler.
These users thanked the author Passatg 3c for the post (total 3):
HansHstadilGaSelle
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
klodsmajor
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 31 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af klodsmajor » 15. aug 2023, 19:55

Passatg 3c skrev:Jeg skulle ikke engang overføre noget. Jeg sendte link, fik samlet pris på danske plader, godkendte prisen, Søren hentede i Tyskland og jeg hentede i Jels, samtidig med jeg betalte.

Jeg kan 100% anbefale Jels Biler.
Samme procedure her. Klar anbefaling herfra også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 265 times
Been thanked: 118 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af stadil » 15. aug 2023, 21:25

klodsmajor skrev:
15. aug 2023, 19:55
Passatg 3c skrev:Jeg skulle ikke engang overføre noget. Jeg sendte link, fik samlet pris på danske plader, godkendte prisen, Søren hentede i Tyskland og jeg hentede i Jels, samtidig med jeg betalte.

Jeg kan 100% anbefale Jels Biler.
Samme procedure her. Klar anbefaling herfra også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samme her

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af GaSelle » 16. aug 2023, 02:35

…og her :)

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 16. aug 2023, 05:45

Lige en opdatering :D
Jeg havde fået at vide, at jeg havde 25.000 euro at handle for.. Men det er ved en hybrid / lavere afgift.

Derfor har jeg nu kun 16.000 euro at handle for.

Det giver nogle lidt færre muligheder / fordele, kontra at vente på den rigtige ved en dansk forhandler.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Mathiasen » 16. aug 2023, 07:04

Hvad med en Enyaq i stedet? Vil det ikke give mere at handle for? Har selvf ingen ide om det passer til dit behov.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13257
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af HansH » 16. aug 2023, 07:27

Man får desværre kun ca ½ Enyaq for 25.000 EUR .... :)

Selvfølgelig afhængig af batteristørrelse, udstyr, alder osv.

Men en pænt loaded 80 Sportline med 1 års tid på bagen vil nok ligge omkring de 50K.
These users thanked the author HansH for the post:
Mathiasen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Mathiasen » 16. aug 2023, 07:39

Ja det tænkte jeg nok :lol:

Meeen, det kunne jo være beløbet kunne hæves, når der ikke skal svares dansk afgift på samme måde som med en benziner :D Og det kunne være total-økonomien endte på det samme beløb, når man indregner driftomkostninger :)

Har slet ikke forstand på Enyaq, men kan da se de kan fåes fra 30.000 euro på mobile.de (eksemplet er en 2021 model der kar kørt ca 30.000 km).
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Fonne
Medlem
Indlæg: 1321
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 171 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Fonne » 16. aug 2023, 08:05

Hvis du tager det store batteri, så prøv at kig på ID4 - De starter en del lavere end Enyaq i tyskland.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13257
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af HansH » 16. aug 2023, 08:20

Mathiasen skrev:
16. aug 2023, 07:39
Har slet ikke forstand på Enyaq, men kan da se de kan fåes fra 30.000 euro på mobile.de (eksemplet er en 2021 model der kar kørt ca 30.000 km).
Mnjaaa..... men det er alt sammen 50 og 60 du finder der.

Den billigste 80'er er ~41.000.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Fonne
Medlem
Indlæg: 1321
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 171 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Fonne » 16. aug 2023, 08:24

Husk inde på Mobile at du kan søge efter batteri størrelse.
Batteri.PNG
Batteri.PNG (29.27 KiB) Vist 797 gange

Enyaq er desværre ikke nede i de priser som ID4 der starter fra små 30.000 Euro med det store batteri. - Bare husk at varmepumpe er tilvalg i Tyskland, så vær OBS på bla det.

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 16. aug 2023, 16:16

Enyaq er lækker, men...
- jeg vil ikke eje en elbil nu. Gerne lease... (Bange for værditab - som sikkert ender med at være større pga. ren fossil)
- kørselsbehovet er for småt til at have så mange penge holdende i indkørslen; eje eller lease
- pladsbehovet er til en Octavia de næste par år. Egentlig en Superb. Men Enyaq er mindre end Octavia...? :)

Vi er ikke first movers :p
These users thanked the author Stenskrog for the post:
Mathiasen

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af GaSelle » 16. aug 2023, 17:31

Der er helt sikkert mere plads i en Enyaq, end i en Octavia..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13257
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af HansH » 16. aug 2023, 17:50

Stenskrog skrev:
16. aug 2023, 16:16
- pladsbehovet er til en Octavia de næste par år. Egentlig en Superb.Men Enyaq er mindre end Octavia...? :)
Jeg har haft en Octavia (sedan) i 11 år og de sidste 15 mdr også en Enyaq.
Har ikke tallene på rede hånd, men Enyaq'en vinder over Octavia'en på plads i kabinen. Især bagsædepassagererne vil fryde sig over benpladsen der.
Bagagerummet vil jeg umiddelbart vurdere er det samme.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 16. aug 2023, 18:17

HansH skrev:
16. aug 2023, 17:50
Stenskrog skrev:
16. aug 2023, 16:16
- pladsbehovet er til en Octavia de næste par år. Egentlig en Superb.Men Enyaq er mindre end Octavia...? :)
Jeg har haft en Octavia (sedan) i 11 år og de sidste 15 mdr også en Enyaq.
Har ikke tallene på rede hånd, men Enyaq'en vinder over Octavia'en på plads i kabinen. Især bagsædepassagererne vil fryde sig over benpladsen der.
Bagagerummet vil jeg umiddelbart vurdere er det samme.
Godt nok den nye Octavia... Men pladsen i bagagerummet er større i Octavia'en?

Bagsædepladsen er lækker... når børnene er ældre end seks måneder og knap 3 år :)
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
Unavngivet.jpg (11.81 KiB) Vist 693 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13257
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af HansH » 16. aug 2023, 18:25

Stenskrog skrev:
16. aug 2023, 18:17
Godt nok den nye Octavia... Men pladsen i bagagerummet er større i Octavia'en?
OK, det er så combi'en du sammenligner med. Vores (og mit sammenligningsgrundlag) var sedan'en...
Men NVM. Tallene taler sit tydelige sprog, så hvis du kigger combi, må det bare konstateres at den har lidt større bagagerum.
Fair nok :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 272 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af xbn » 16. aug 2023, 20:09

HansH skrev:
16. aug 2023, 18:25

OK, det er så combi'en du sammenligner med. Vores (og mit sammenligningsgrundlag) var sedan'en...
Men NVM. Tallene taler sit tydelige sprog, så hvis du kigger combi, må det bare konstateres at den har lidt større bagagerum.
Fair nok :)
Octavia 3 hatchback er på 590 liter og 560 i O2, men der er nok lidt mere plads i Enyaq, hvis man fylder over hattehylden.
These users thanked the author xbn for the post:
HansH
Billede

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tysker importeret gennem forhandler som formidler?

Indlæg af Stenskrog » 17. aug 2023, 20:34

Men sådan en Enyaq totaløkonomi vs en Octavia...

Enyaq'en er (?) billigere i service.
Dyre i dæk, pga tungere vægt, større dæk
Billigere i "brændstof"
Væsentlig dyre i forsikring
Billigere i ejerafgift.

Hvad skal man være obs på, hvis vi fx bare går på biltorvet og vælger max 420.000.kr,og går efter en med 80 kwh batteri.
Det er en jungle 😄

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"