Video om Passat B9

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Video om Passat B9

Indlæg af DanielB12 » 2. sep 2023, 21:20

BrianDS skrev:
2. sep 2023, 15:50
BMW iX3, VW e-Golf, Kia Niro, osv.
Der er flere biler der findes både som el og fossil, det er ikke effektivt fordi konstruktionen med batteri er forskellige, men spørgsmålet er hvorfor ID bilerne skal skille sig så meget ud, når fx ENYAQ ikke behøver at skille sig ligeså meget ud fra resten af Skoda Programmet?
Synes da ikke der er så stor forskel i range på og effektiv på hverken Enyaq og iX3 eller i3 og e-golf..
——
Jeg forstår ikke den der strategi fra VW.. både Passat og id.7 er da dødkedelige designets og kommer med intet rigtigt nyt eller spændende. Og ja, synes de der kromriller ser totalt tåbelige ud, og ja ligner en gammel Peugeot..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 272 times

Re: Video om Passat B9

Indlæg af xbn » 2. sep 2023, 21:46

BrianDS skrev:
2. sep 2023, 15:50
BMW iX3, VW e-Golf, Kia Niro, osv.
Der er flere biler der findes både som el og fossil, det er ikke effektivt fordi konstruktionen med batteri er forskellige, men spørgsmålet er hvorfor ID bilerne skal skille sig så meget ud, når fx ENYAQ ikke behøver at skille sig ligeså meget ud fra resten af Skoda Programmet?
Man prøver jo lidt at gætte på fremtiden og hvad der ellers vil findes på markedet til den tid. De første id conceptbiler blev offentliggjort tilbage i 2016, og havde sikkert allerede været på tegnebrættet i et par år. Men det er et væsentligt skift for VW, hvor designændringerne fra generation til generation har været til den konservative side (som her med Passat B9).
Billede

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Video om Passat B9

Indlæg af Morten Hedensted » 2. sep 2023, 22:01

DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
2. sep 2023, 15:50
BMW iX3, VW e-Golf, Kia Niro, osv.
Der er flere biler der findes både som el og fossil, det er ikke effektivt fordi konstruktionen med batteri er forskellige, men spørgsmålet er hvorfor ID bilerne skal skille sig så meget ud, når fx ENYAQ ikke behøver at skille sig ligeså meget ud fra resten af Skoda Programmet?
Synes da ikke der er så stor forskel i range på og effektiv på hverken Enyaq og iX3 eller i3 og e-golf..
——
Jeg forstår ikke den der strategi fra VW.. både Passat og id.7 er da dødkedelige designets og kommer med intet rigtigt nyt eller spændende. Og ja, synes de der kromriller ser totalt tåbelige ud, og ja ligner en gammel Peugeot..
Du skal jo holde e-Golf op mod ID.3. Der måles forskellen jo i lysår. Det handler jo ikke, isoleret set om effektivitet. Det handler om helt pakken. Rækkevidde fx. E-Golf er jo ikke den fede pendlerbil, det er ID.3.

En I3 er jo heller ikke noget vidunder udi den disciplin.

VW har jo netop lytter til kunder når det kommer til designet på den nye Passat og ID.7. Du ved alle de kunder dee har skældt ud over, at bilerne ikke ligner traditionelle biler. Og ude i den store verden, der er det traditionelle biler masserne vil ha.
Elbilshysteriet eksisterer jo kun i ganske få lande i Europa, der er relativt små markeder. Danmark, Norge, Sverige og Holland.

Jeg synes egentlig ID bilerne ser ok ud. Bevares, de er da ikke til en designpris, men bare sådan ok. Sådan har jeg det også med Passat B9.
Jeg tænker at VW har ret godt styr på, hvad deres målgruppe ønsker.

Lidt ligesom Mercedes, der også bevarer modellerne til de traditionelle kunder.

Ved BMW har de helt tabt sutten med deres kanintænder i grillen, det der Dubai/russer look er jo helt væk. De har ellers lavet flotte og fede biler i næsten alle de år jeg kan huske.

Men hey, jeg er jo nok bare en gammel bagstræberisk boomer type. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Video om Passat B9

Indlæg af DanielB12 » 2. sep 2023, 22:18

😂😂😂
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"