DanielB12 skrev:BrianDS skrev: ↑2. sep 2023, 15:50
BMW iX3, VW e-Golf, Kia Niro, osv.
Der er flere biler der findes både som el og fossil, det er ikke effektivt fordi konstruktionen med batteri er forskellige, men spørgsmålet er hvorfor ID bilerne skal skille sig så meget ud, når fx ENYAQ ikke behøver at skille sig ligeså meget ud fra resten af Skoda Programmet?
Synes da ikke der er så stor forskel i range på og effektiv på hverken Enyaq og iX3 eller i3 og e-golf..
——
Jeg forstår ikke den der strategi fra VW.. både Passat og id.7 er da dødkedelige designets og kommer med intet rigtigt nyt eller spændende. Og ja, synes de der kromriller ser totalt tåbelige ud, og ja ligner en gammel Peugeot..
Du skal jo holde e-Golf op mod ID.3. Der måles forskellen jo i lysår. Det handler jo ikke, isoleret set om effektivitet. Det handler om helt pakken. Rækkevidde fx. E-Golf er jo ikke den fede pendlerbil, det er ID.3.
En I3 er jo heller ikke noget vidunder udi den disciplin.
VW har jo netop lytter til kunder når det kommer til designet på den nye Passat og ID.7. Du ved alle de kunder dee har skældt ud over, at bilerne ikke ligner traditionelle biler. Og ude i den store verden, der er det traditionelle biler masserne vil ha.
Elbilshysteriet eksisterer jo kun i ganske få lande i Europa, der er relativt små markeder. Danmark, Norge, Sverige og Holland.
Jeg synes egentlig ID bilerne ser ok ud. Bevares, de er da ikke til en designpris, men bare sådan ok. Sådan har jeg det også med Passat B9.
Jeg tænker at VW har ret godt styr på, hvad deres målgruppe ønsker.
Lidt ligesom Mercedes, der også bevarer modellerne til de traditionelle kunder.
Ved BMW har de helt tabt sutten med deres kanintænder i grillen, det der Dubai/russer look er jo helt væk. De har ellers lavet flotte og fede biler i næsten alle de år jeg kan huske.
Men hey, jeg er jo nok bare en gammel bagstræberisk boomer type.
Sent from my iPhone using Tapatalk