Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 662 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg er godt klar over, at beløbet de tilbagebetaler bliver mindre - må se, om det kan svare sig. Jeg har ikke udfyldt den der, men jeg oplyste det, da vi blev kunder. Jeg har også accepteret de nye vilkår; den formular der har de ikke sendt.
Tilbagebetalingen for januar var 1,63kr/Kwh. Heraf var de 76 øre afgift, så efter den nye ordning ville jeg få 87 øre. Vi ladede 738,1Kwh hjemme og 14,4Kwh ude. Med den nye ordning ville jeg få 642,67kr refunderet - med den gamle 1203,10kr. Normalt ville der være en del mere udeladning pgra. job/skole, så på en normal måned vil det stadig godt kunne betale sig - for os.
Tilbagebetalingen for januar var 1,63kr/Kwh. Heraf var de 76 øre afgift, så efter den nye ordning ville jeg få 87 øre. Vi ladede 738,1Kwh hjemme og 14,4Kwh ude. Med den nye ordning ville jeg få 642,67kr refunderet - med den gamle 1203,10kr. Normalt ville der være en del mere udeladning pgra. job/skole, så på en normal måned vil det stadig godt kunne betale sig - for os.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Du skal vel lige regne dit forbrug med?GaSelle skrev: ↑27. feb 2024, 19:15Jeg er godt klar over, at beløbet de tilbagebetaler bliver mindre - må se, om det kan svare sig. Jeg har ikke udfyldt den der, men jeg oplyste det, da vi blev kunder. Jeg har også accepteret de nye vilkår; den formular der har de ikke sendt.
Tilbagebetalingen for januar var 1,63kr/Kwh. Heraf var de 76 øre afgift, så efter den nye ordning ville jeg få 87 øre. Vi ladede 738,1Kwh hjemme og 14,4Kwh ude. Med den nye ordning ville jeg få 642,67kr refunderet - med den gamle 1203,10kr. Normalt ville der være en del mere udeladning pgra. job/skole, så på en normal måned vil det stadig godt kunne betale sig - for os.
Får du 642,67 kr for at lade 738,10 kWh + de 14,4 kWh inkluderet, men betaler tilsvarende 642,67 kr til din el leverandør, og dertil 799 kr/md, så ligger du vel ret beset på 1,06 kr/kWh i gennemsnit (eller mere, hvis du har betalt mere for den strøm du køber fra din el leverandør)
Havde du så i stedet ladet med din reducerede elafgift, uden nogen former for abonnement til 642,67 kr, så havde du haft 156,33 kr til at lade de 14,4 kWh ude, så har de få kilowatttimer kostet 10,85 kr/kWh
Lader du normalt mere ude, så kan det sandsynligvis begynde at betale sig, men oftest skal der mere til - med de nye vilkår.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Cirka 500 kWh/md...Rune skrev: ↑27. feb 2024, 10:04Så er det rettet til 2*60 kWh= 120kWh *50 = 6000 kWh max.BrianDS skrev: ↑27. feb 2024, 09:29200 kWh om ugen, ved kun 1-2 opladninger? Det lyder lidt voldsomt.
Generelt, hvis du ender omkring 800-1.000 kWh/md, så overvej Clever One + Power - det kan i hvert tilfælde svare sig at regne på det.
Er du væsentligt derunder, så er et refusionsabonnement oftest det billigste, især uden solceller og elvarme
men er Clever one så virkelig det billigste?
Sidste år ladede jeg primært om natten, og med et gennemsnit svarende til 75 øre/kWh med reduceret elafgift, det svarer til cirka 375 kr/md + et refusionsabonnement til fx 49 kr/md, så kan du få elafgiften retur, og inklusive moms hvis el leverandøren er den samme som ladeoperatøren.
Så lander du på cirka 425 kr/md, hvor Clever One vil lande på 799 kr/md, det er en forskel på cirka 4.500 kr/år - og gider du optimere lidt, så du lader de billigste nætter (det er jo kun to-tre nætter hver uge), så vil du kunne gøre det endnu billigere.
Oveni kommer naturligvis udgiften til el aftale, spotpristillæg osv., men det er uanset om det er Clever eller andre.
Clever One giver efterhånden kun mening i kombination med Clever Power (49 kr/md og 1,54 øre/kWh i tillæg)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Med kun 500 kWh/md er det ikke "lidt mere", det er tættere på "dobbelt op" - især hvis man har reduceret elafgift og de nye vilkår fra 1/3-24 (for eksisterende kunder)Skoulsen skrev: ↑27. feb 2024, 14:06Det vel os lidt hvad man vægter højest - spare lidt penge ved og nørde el priser - eller betale lidt mere, og så bare sætte stikket i uden og skal tænke videre over el priser osv.
Det var ihvertfald grunden til jeg valgte one - at det skal være nemt og jeg bare kan sætte stikket i når jeg kommer hjem, og så ikke skal tænke videre over det.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Ghettoadam
- Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tallmountain
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 33 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Jeg har ikke mulighed for hjemmeladning, så det var lidt en no brainer for mig. Det blev clever one, har standard og hurtig lader 800 m hjemmefra, den bliver brugt ved indkøb.
Ja jeg ved godt, at 800 kr om måneden er pricy, men jeg regner med at køre ca 25000 km om året. Så er det ikke så galt igen. Brugte ca 2000 på diesel før.
Ja jeg ved godt, at 800 kr om måneden er pricy, men jeg regner med at køre ca 25000 km om året. Så er det ikke så galt igen. Brugte ca 2000 på diesel før.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Sådan er vi forskellige, jeg har da også noget længere til en Clever lader, men kunne jeg ikke lade hjemme, så kørte jeg ikke elbil, det er for besværligt, men besparelsen ville også være minimal hvis jeg skulle lade ude.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 662 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Enig, men som sagt lader vi normalt mere ude. Denne måned 235,3Kwh, indtil videre. Og det er primært pgra. det ret konstante behov for at lade ude, der gør, at vi beholder Clever. Havde vi ikke det, ville jeg bare bruge min ‘egen lader’ hjemme uden abonnement.BrianDS skrev: ↑27. feb 2024, 20:20Du skal vel lige regne dit forbrug med?GaSelle skrev: ↑27. feb 2024, 19:15Jeg er godt klar over, at beløbet de tilbagebetaler bliver mindre - må se, om det kan svare sig. Jeg har ikke udfyldt den der, men jeg oplyste det, da vi blev kunder. Jeg har også accepteret de nye vilkår; den formular der har de ikke sendt.
Tilbagebetalingen for januar var 1,63kr/Kwh. Heraf var de 76 øre afgift, så efter den nye ordning ville jeg få 87 øre. Vi ladede 738,1Kwh hjemme og 14,4Kwh ude. Med den nye ordning ville jeg få 642,67kr refunderet - med den gamle 1203,10kr. Normalt ville der være en del mere udeladning pgra. job/skole, så på en normal måned vil det stadig godt kunne betale sig - for os.
Får du 642,67 kr for at lade 738,10 kWh + de 14,4 kWh inkluderet, men betaler tilsvarende 642,67 kr til din el leverandør, og dertil 799 kr/md, så ligger du vel ret beset på 1,06 kr/kWh i gennemsnit (eller mere, hvis du har betalt mere for den strøm du køber fra din el leverandør)
Havde du så i stedet ladet med din reducerede elafgift, uden nogen former for abonnement til 642,67 kr, så havde du haft 156,33 kr til at lade de 14,4 kWh ude, så har de få kilowatttimer kostet 10,85 kr/kWh
Lader du normalt mere ude, så kan det sandsynligvis begynde at betale sig, men oftest skal der mere til - med de nye vilkår.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 260
- Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 7 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Tak for opsummeringen.BrianDS skrev: ↑27. feb 2024, 20:25
Cirka 500 kWh/md...
Sidste år ladede jeg primært om natten, og med et gennemsnit svarende til 75 øre/kWh med reduceret elafgift, det svarer til cirka 375 kr/md + et refusionsabonnement til fx 49 kr/md, så kan du få elafgiften retur, og inklusive moms hvis el leverandøren er den samme som ladeoperatøren.
Så lander du på cirka 425 kr/md, hvor Clever One vil lande på 799 kr/md, det er en forskel på cirka 4.500 kr/år - og gider du optimere lidt, så du lader de billigste nætter (det er jo kun to-tre nætter hver uge), så vil du kunne gøre det endnu billigere.
Oveni kommer naturligvis udgiften til el aftale, spotpristillæg osv., men det er uanset om det er Clever eller andre.
Clever One giver efterhånden kun mening i kombination med Clever Power (49 kr/md og 1,54 øre/kWh i tillæg)
Jeg må lige se hvor ofte vi skal lade og om jeg vil få den sat til de dage.
Rune
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Helt generelt, lader du om natten og hjemme, med kun 500 kWh, så er Clever dyrere end alternativerne...Rune skrev: ↑28. feb 2024, 07:57Tak for opsummeringen.BrianDS skrev: ↑27. feb 2024, 20:25
Cirka 500 kWh/md...
Sidste år ladede jeg primært om natten, og med et gennemsnit svarende til 75 øre/kWh med reduceret elafgift, det svarer til cirka 375 kr/md + et refusionsabonnement til fx 49 kr/md, så kan du få elafgiften retur, og inklusive moms hvis el leverandøren er den samme som ladeoperatøren.
Så lander du på cirka 425 kr/md, hvor Clever One vil lande på 799 kr/md, det er en forskel på cirka 4.500 kr/år - og gider du optimere lidt, så du lader de billigste nætter (det er jo kun to-tre nætter hver uge), så vil du kunne gøre det endnu billigere.
Oveni kommer naturligvis udgiften til el aftale, spotpristillæg osv., men det er uanset om det er Clever eller andre.
Clever One giver efterhånden kun mening i kombination med Clever Power (49 kr/md og 1,54 øre/kWh i tillæg)
Jeg må lige se hvor ofte vi skal lade og om jeg vil få den sat til de dage.
Rune
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Så var du bedre end mig til at ramme de billige timer. På trods af 4 måneder uden nettarif endte jeg på ~84.6 øre/kWh - men det gav stadig kun 20øre/km
I år har jeg så fået nettarif 3 med en lavere nattarif men de statslige tariffer er også steget lidt så de første (mindst) 29,4øre/kWh er blot transporten. Jeg håber på moderate elpriser så udgiften til en ender i samme leje ...
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1640 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Vi skiftede til Tarifmodel 3.0 i februar 2023, så den laveste tarif var på niveau med 2021 i det meste af året, og så cirka 4 måneder hvor den var rigtig lav.majland skrev: ↑28. feb 2024, 14:19Så var du bedre end mig til at ramme de billige timer. På trods af 4 måneder uden nettarif endte jeg på ~84.6 øre/kWh - men det gav stadig kun 20øre/km
I år har jeg så fået nettarif 3 med en lavere nattarif men de statslige tariffer er også steget lidt så de første (mindst) 29,4øre/kWh er blot transporten. Jeg håber på moderate elpriser så udgiften til en ender i samme leje ...
Jeg har så også enkelte opladninger med negativ spotpris, men ellers har jeg ikke gjort så meget for at ramme der lave niveau.
Jeg håber det kan holde i år også, for selvom spotprisen ikke er så lav som for tre-fire år siden, så er den umiddelbart lavere end både 2022 og 2023 (indtil videre)
Elafgiften ødelægger den pæne pris for mig uanset, men derfor prøver jeg alligevel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2421
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Efter vi er begyndt at køre lidt længere i el-bil og dermed også ender på flere af de større ladestationer, så ville jeg selv være ret irriteret over, at være bundet til Clever. Alle de gange vi har kørt fra Roskilde til det jyske, så har Clever-stationerne været så proppede, at der var kø foran for at få en plads. Selv Drejebænken ved Odense, hvor der er virkelig mange Clever-standere, holdt der +10 biler i kø for at få plads sidst vi stoppede dér.
Det er smart nok inde i byerne, hvor der måske står 5-10 standere med 11 kW, så man lige kan toppe op, men det rykker bare ikke rigtigt noget hvis man bare lige skal i Netto på 5 minutter. De hurtige standere fra Clever er temmelig velbesøgte og jeg ville simpelthen få stress af konstant at stå i kø.
Det er smart nok inde i byerne, hvor der måske står 5-10 standere med 11 kW, så man lige kan toppe op, men det rykker bare ikke rigtigt noget hvis man bare lige skal i Netto på 5 minutter. De hurtige standere fra Clever er temmelig velbesøgte og jeg ville simpelthen få stress af konstant at stå i kø.
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 2):
- BrianDS • HansH
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Har samme oplevelse. Har et clever one abb jeg fik med bilen - Men da jeg fik det havde jeg allerede en hjemmelader. Så jeg har blot ladet på arbejdet hvor vi har et par hundrede 11kW clever. Men de gange vi har kørt længere er jeg altid endt med at køre ind til Ionity eller UnoX osv - Gider simpelt hen ikke holde i kø for at lade når der er ledige ladere lige ved siden af.TorbenRasmussen skrev: ↑28. feb 2024, 15:47Efter vi er begyndt at køre lidt længere i el-bil og dermed også ender på flere af de større ladestationer, så ville jeg selv være ret irriteret over, at være bundet til Clever. Alle de gange vi har kørt fra Roskilde til det jyske, så har Clever-stationerne været så proppede, at der var kø foran for at få en plads. Selv Drejebænken ved Odense, hvor der er virkelig mange Clever-standere, holdt der +10 biler i kø for at få plads sidst vi stoppede dér.
Det er smart nok inde i byerne, hvor der måske står 5-10 standere med 11 kW, så man lige kan toppe op, men det rykker bare ikke rigtigt noget hvis man bare lige skal i Netto på 5 minutter. De hurtige standere fra Clever er temmelig velbesøgte og jeg ville simpelthen få stress af konstant at stå i kø.
Mit "gratis" One udløber til Maj og jeg har opsagt det. I de 10md jeg har haft bilen har jeg ladet imellem 500 og 700kwh/md. Da vi ikke betaler afgift grundet elvarme er den dyreste måned stadig kun omkring 700kr hvis jeg havde ladet om natten. De billigste var til gengæld omkring 300kr. Vi får elbil nr.2 her på fredag, og jeg blev igen fristet til at få en clever lader op hjemme (og så give 1400kr/md for de to biler). Men det kan simpelt hen ikke betale sig for os.
Men pointen med at det er en god forretning hvis man kun udelader forstår jeg bestemt godt. For udeladning er generelt dyrt, specielt syntes jeg 11kW destinationsladere er vildt overpriced. Og hvis jeg en enkelt gang på en måned kørte på langtur og skulle lynlade ville Clever hurtigt blive billigste løsning.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Medlem
- Indlæg: 1350
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Dynamiske priser er på vej, de findes allerede flere steder, og så kan man komme ned på 2-2,50 for 11 kW-ladere, og 3-3,50 for lynladere. Det synes jeg ikke er så galt.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2421
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: Clever vs ... the world... - ka' det betale sig?
Hos mine forældre står der en Monta-lynlader, som kører dynamiske priser og den kan sagtens komme ned under 2 kr. Jeg ladede til 1.72 kr/kWh ved 150 kW for et par uger siden.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline