TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6584
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 925 times
Kontakt:

TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af i-s » 17. nov 2023, 09:41

Rapport fra TüV hvordan det ser ud med synsfejl her ved indgangen til 2024.
https://www.adac.de/news/tuev-report-2024

Færrest synsfejl:
2023-11-17 09_38_15-TÜV-Report 2024_ Diese (E-)Autos fallen bei der HU durch.png
2023-11-17 09_38_15-TÜV-Report 2024_ Diese (E-)Autos fallen bei der HU durch.png (141.01 KiB) Vist 3405 gange
Flest synsfejl:
2023-11-17 09_38_43-TÜV-Report 2024_ Diese (E-)Autos fallen bei der HU durch.png
2023-11-17 09_38_43-TÜV-Report 2024_ Diese (E-)Autos fallen bei der HU durch.png (129.24 KiB) Vist 3405 gange
/Søren.

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 229 times
Been thanked: 651 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af VWAU » 17. nov 2023, 22:02

Jeg har rapporten. Her er hvordan Tesla 3 (den mest fejlbehæftede) klarer sig.
Fejl på gennemsnitsbil af samme årgang = 1 (så 4 betyder 4 gange så mange fejl som gennemsnitsbilen)

Tesla 3 (2 - 3 år gammel)

Driftsbremse: 4
Bremseskiver: 3,8
Hjulophæng: 14
Fjedre / støddæmpere: 0,5
Styretøj: 1
Nærlys: 3,9
Andet lys for: 4
Baglygter: 3,3
Blinklys: 0
Vedhæftede filer
T3.jpg
T3.jpg (138.09 KiB) Vist 3339 gange
These users thanked the author VWAU for the post (total 4):
BrianDSi-sHenrikHmartinta

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1104 times
Been thanked: 492 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Target » 27. nov 2023, 07:40

Alvorlige fejl i 14,7% af alle Tesla Model 3.
Som nummer sjok, på plads nummer 111, finder man Teslas Model 3.

TÜV konkluderer, at ud af alle synstestede Tesla Model 3, er der fejl på hele 14,7 procent af dem. Det tal er en hel del højere end nummer 110 på listen, Dacia Logan, med fejlrate på 11,4 procent.
Hvilke fejl er det, der bliver fundet på mange Model 3 ved synstest?
Jo, ifølge Car-Recalls.eu er det oftest fejl på støddæmpere, bremser og bremseskiver. Men der er også fejl i byggekvaliteten, der for eksempel giver vibrationer i forskellige dele, som motorhjelmen, og defekte selemonteringer.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... a-model-3/
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af martinta » 27. nov 2023, 08:24

VWAU skrev:
17. nov 2023, 22:02
Driftsbremse: 4
Bremseskiver: 3,8
Hjulophæng: 14
Fjedre / støddæmpere: 0,5
Styretøj: 1
Nærlys: 3,9
Andet lys for: 4
Baglygter: 3,3
Blinklys: 0
Bremser: Det tror jeg gerne på. De bliver jo aldrig brugt hvis man ikke tvinger den til det. Så det må alt andet lige give problemer med rust på bremser og bremser der hænger mm.

Bliver sjovt at se om et par år når ID'erne, er gamle nok hvordan de ligger. Jeg tænker ikke nødvendigvis de er bedre på det punkt men de er formodentlig stadig for nye til at have været forbi TüV. Var det ikke først i 2020 de begyndte at blive leveret?

Hjulophæng er så vidt jeg husker også et kendt problem på dem. Har dog ikke haft noget på min endnu.

Problemer med lyset undrer mig på ingen måder. Fuck der kører mange teslaer rundt hvor forlygterne lyser alle andre steder hen end ned på vejen- hvilket jo er en anelse ironisk når den af alle biler har mest brug for forlygterne til sine assistent systemer

Alligevel lidt sjovt at de ligger så langt over gennemsnittet i forhold til kørte kilometer.
Tesla.jpg
Tesla.jpg (42.15 KiB) Vist 3151 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 27. nov 2023, 08:35

martinta skrev:
27. nov 2023, 08:24
Bremser: Det tror jeg gerne på. De bliver jo aldrig brugt hvis man ikke tvinger den til det. Så det må alt andet lige give problemer med rust på bremser og bremser der hænger mm.

Bliver sjovt at se om et par år når ID'erne, er gamle nok hvordan de ligger. Jeg tænker ikke nødvendigvis de er bedre på det punkt men de er formodentlig stadig for nye til at have været forbi TüV. Var det ikke først i 2020 de begyndte at blive leveret?
ID-klassen er jo lavet sådan, at deres aftapning af one-pedal drive kun virker ned til 5km/t. Når bilen rammer 5km, "slipper" elmotoren, og du skal bruge bremserne ude på hjulene til at bringe bilen helt til standsning.
Det er ikke meget udfordring at give et sæt bremser, I know :) Men dog trods alt bedre end ingenting.
Dvs du vil aldrig have samme scenarie som du potentielt har på en Tesla - at du kan køre bilen uden nogen sinde at bruge driftsbremsen.

Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ... :)

Men enig i, at det er et generelt problem på elbiler. Dog mener jeg blot at Tesla har lidt større potentiale end ID-klassen for at udvikle problemet, da Tesla'en opereres i det daglige med en så stor grad af rekuperering.
These users thanked the author HansH for the post:
martinta
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af martinta » 27. nov 2023, 08:59

HansH skrev:
27. nov 2023, 08:35
ID-klassen er jo lavet sådan, at deres aftapning af one-pedal drive kun virker ned til 5km/t. Når bilen rammer 5km, "slipper" elmotoren, og du skal bruge bremserne ude på hjulene til at bringe bilen helt til standsning.
Det er ikke meget udfordring at give et sæt bremser, I know :) Men dog trods alt bedre end ingenting.
Dvs du vil aldrig have samme scenarie som du potentielt har på en Tesla - at du kan køre bilen uden nogen sinde at bruge driftsbremsen.
Det var jeg faktisk ikke klar over. Så du bruger faktisk stadig bremsen på bilen for at holde stille? Men alt andet lige er det trodsalt end 2 ton basse den skal stoppe fra 5 km/t. Husker jeg forkert eller har VW ikke også valgt at have tromler bagpå?
HansH skrev:
27. nov 2023, 08:35
Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ... :)
Yes, det vil man altid kunne gøre. Problemet er nok nærmere om folk gør det. For det første skal det jo være noget folk faktisk er opmærksom på. De fleste bilister køber jo en bil og regner med at de bare skal køre til service og så kører den resten af tiden uanset hvordan de kører.

Nu ved jeg godt det er høje krav at sætte til en statistik. Men det kunne være sjovt at vide nærmere om hvad de biler fejlede. Var der "bare" lidt rust på bremserne eller bremsede de decideret skævt el. Rust på bremserne er vel i Danmark nok til at fejle i syn og kan vel oftes klares med nogle fokuserede nedbremsninger.

Men bliver stadig spændende om 1-2 år når de fleste andre nuværende biler er med. Kan jo være at de små nedbremsninger er nok.
HansH skrev:
27. nov 2023, 08:35
Men enig i, at det er et generelt problem på elbiler. Dog mener jeg blot at Tesla har lidt større potentiale end ID-klassen for at udvikle problemet, da Tesla'en opereres i det daglige med en så stor grad af rekuperering.
Det kommer meget an på hvor den kører. Hvis det er koldt og batteriet er koldt, så er kan du ikke køre onepedal drive. Så vil du skulle bruge bremserne. Det samme hvis du har ladet til eks. 100%, i det tilfælde vil du også være nødt til at benytte bremserne. Men det er jo i nogle relativt få scenarier hvor det er et problem

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 27. nov 2023, 09:07

martinta skrev:
27. nov 2023, 08:59
Det var jeg faktisk ikke klar over. Så du bruger faktisk stadig bremsen på bilen for at holde stille? Men alt andet lige er det trodsalt end 2 ton basse den skal stoppe fra 5 km/t. Husker jeg forkert eller har VW ikke også valgt at have tromler bagpå?

Du husker helt rigtigt. De har tromlebremser i bag - netop i erkendelse af at bageste skivebremser på en elbil dør af kedsomhed.

martinta skrev:
HansH skrev: Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ... :)
Yes, det vil man altid kunne gøre. Problemet er nok nærmere om folk gør det. For det første skal det jo være noget folk faktisk er opmærksom på. De fleste bilister køber jo en bil og regner med at de bare skal køre til service og så kører den resten af tiden uanset hvordan de kører.

Fuldstændig enig! :)

martinta skrev:
HansH skrev:
27. nov 2023, 08:35
Men enig i, at det er et generelt problem på elbiler. Dog mener jeg blot at Tesla har lidt større potentiale end ID-klassen for at udvikle problemet, da Tesla'en opereres i det daglige med en så stor grad af rekuperering.
Det kommer meget an på hvor den kører. Hvis det er koldt og batteriet er koldt, så er kan du ikke køre onepedal drive. Så vil du skulle bruge bremserne. Det samme hvis du har ladet til eks. 100%, i det tilfælde vil du også være nødt til at benytte bremserne. Men det er jo i nogle relativt få scenarier hvor det er et problem

Det er selvfølgelig rigtigt ..... der er nogle specifikke scenarier der, hvor rekup ikke er muligt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 27. nov 2023, 11:06

Jeg oplever i min id4 ved nedbremsning, at den engang i mellem slet ikke elbremser.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 27. nov 2023, 11:11

Swan skrev:
27. nov 2023, 11:06
Jeg oplever i min id4 ved nedbremsning, at den engang i mellem slet ikke elbremser.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.
Hmm... en sådan logik er jeg ikke umiddelbart bekendt med :?: Jeg vil i hvert fald mene at vores Enyaq ikke selv gør noget i den anledning.

Har du lagt mærke til om det forekommer, når din SoC er 100 (eller tæt på) ? For så er der en anden forklaring på det.

Hvordan konstaterer du at den ikke rekupererer .. ved at den blå bar i displayet ikke kommer når du bremser ?
Eller fordi du kan mærke det på bilens feedback til dig når du bremser ? (det er meget tydeligt at mærke om elmotoren hjælper til eller ej ... jo højere hastighed, jo mere tydeligt er det).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 27. nov 2023, 21:17

Jeg lader næsten aldrig over 80% - så det er ikke derfor.

Jeg ser det ved at den blå bar ikke giver udslag, og som du siger, kan jeg mærke en lidt anden bremsekarakteristika. Jeg skal lige træde lidt hårdere for at opnå forventet bremseevne.

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 229 times
Been thanked: 651 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af VWAU » 28. nov 2023, 16:01

e-Golf er bilen med færrest fejl i Golf-Klassen. Bedre end samtlige fossile biler. Så der laves (blev lavet) også El-biler i høj kvalitet.
Vedhæftede filer
www.jpg
www.jpg (144.39 KiB) Vist 2821 gange
These users thanked the author VWAU for the post (total 3):
HansHmartintajansom

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af martinta » 28. nov 2023, 16:22

VWAU skrev:
28. nov 2023, 16:01
e-Golf er bilen med færrest fejl i Golf-Klassen. Bedre end samtlige fossile biler. Så der laves (blev lavet) også El-biler i høj kvalitet.
Nu skal jeg nok lade være med at overtænke det for meget.

Men e-golf har jo en relativt lav rækkevidde, og vil ofte være bil nummer 2 eller en bil til nogle som sjældent eller meget sjældent kører lange ture. gennemsnits odo viser også den del ganske fint hvor tesla model 3 i gennemsnit havde kørt 56.000 km så har e-golf "kun" kørt 30.000 km i snit.

Det totalte gennemsnit er 41.000 km, så trodsalt en bil med betydeligt færre "slid" kilometer
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 615 times
Been thanked: 350 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af kGlerup » 28. nov 2023, 20:19

Swan skrev:Jeg oplever i min id4 ved nedbremsning, at den engang i mellem slet ikke elbremser.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.
Er det hvis du træder på bremsen når fartpilot er aktiv?
Det er normalt på ID bilerne.

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 28. nov 2023, 22:44

Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 615 times
Been thanked: 350 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af kGlerup » 29. nov 2023, 07:01

Swan skrev:Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?
Hvis man kører med fartpilot aktiv og så træder på bremsen, så regenererer den normalt ikke under nedbremsningen.
Kobler man fartpilot ud før man bremser, så regenererer den.

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 29. nov 2023, 09:54

Det er ikke min oplevelse. Den regenerer fint ved nedbremsning når fartpilot har været aktiv. Har lige testet det flere gange.
Ville øvrigt også være uhensigtsmæssigt hvis det var tilfældet. Så ville min bil aldrig regenerere, da jeg stortset altid kører med fartpilot aktiv.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 29. nov 2023, 10:16

kGlerup skrev:
29. nov 2023, 07:01
Swan skrev:Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?
Hvis man kører med fartpilot aktiv og så træder på bremsen, så regenererer den normalt ikke under nedbremsningen.
Kobler man fartpilot ud før man bremser, så regenererer den.
what.. er du virkelig sikker på det ?

Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige :)

p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret... :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 615 times
Been thanked: 350 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af kGlerup » 29. nov 2023, 11:00

HansH skrev: what.. er du virkelig sikker på det ?

Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige :)

p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret... :D
Er meget sikker på det var sådan i v2.x. Må indrømme at jeg ikke ved om det er ændret i v3.x.
90% af tiden udkobler jeg fartpilot og triller før jeg bremser, så det er meget sjældent jeg bremser med fartpilot aktiv. Men mindes det tydeligt fra den første tid vi havde den.
Min er også en proletar version.. 1st non-Max.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 29. nov 2023, 12:09

kGlerup skrev:
29. nov 2023, 11:00
HansH skrev: p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret... :D
Min er også en proletar version.. 1st non-Max.
Det er Škoda han kalder en proletar-bil .. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PerKjaer
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jul 2021, 09:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af PerKjaer » 29. nov 2023, 12:38

HansH skrev:
29. nov 2023, 10:16
kGlerup skrev:
29. nov 2023, 07:01
Swan skrev:Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?
Hvis man kører med fartpilot aktiv og så træder på bremsen, så regenererer den normalt ikke under nedbremsningen.
Kobler man fartpilot ud før man bremser, så regenererer den.
what.. er du virkelig sikker på det ?

Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige :)

p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret... :D
Jeg oplever ofte det samme med min Enyaq. Den regenererer ikke altid hvis jeg træder på bremsepedalen mens fartpiloten er aktiv.

Den er født med version 2.x og er siden opdateret til 3.0.
These users thanked the author PerKjaer for the post:
kGlerup

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 29. nov 2023, 14:54

Min id4 har software 2.3

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 615 times
Been thanked: 350 times

TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af kGlerup » 30. nov 2023, 09:54

Swan skrev:Min id4 har software 2.3
Sikker på det ikke er 2.4. Hvis den skriver 0912, så er det 2.4, på trods af at der står 2.3...
Du burde kunne booke tid til gratis opdatering til v3.2

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 30. nov 2023, 13:17

PerKjaer skrev:
29. nov 2023, 12:38
Jeg oplever ofte det samme med min Enyaq. Den regenererer ikke altid hvis jeg træder på bremsepedalen mens fartpiloten er aktiv.

Den er født med version 2.x og er siden opdateret til 3.0.
Jeg startede hjemad i går med 70% SoC.
Kørte 130km og trådte undervejs ~10 gange forsøgsvis på bremsen mens ACC var aktiv. Hver eneste gang fik jeg blå bjælke.

Ligeledes da ACC på et tidspunkt gik i aktion fordi en lastbil trak ud til overhaling i spor 2, og jeg skulle fra 120 --> 90km/t, kom den blå bjælke mens den bremsede bilen ned. (Jeg rørte ingenting).

Så jeg kan ikke umiddelbart genkende det med ACC og ingen rekup ved bremsning ...... Kunne i hvert fald ikke genskabe det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6263
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2089 times
Been thanked: 681 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af jansom » 30. nov 2023, 13:19

I D eller B?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3230 times
Been thanked: 4574 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af HansH » 30. nov 2023, 13:22

jansom skrev:
30. nov 2023, 13:19
I D eller B?
Det var i D. Prøvede ikke med B.... måske der kunne ligge noget dér ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 229 times
Been thanked: 651 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af VWAU » 30. nov 2023, 15:44

6 - 7 årige
Audi TT nummer 2 ud af 110 modeller
SEAT Alhambra nummer 101 ud af 110
VAG kan "det hele" :lol:
Vedhæftede filer
alh.jpg
alh.jpg (110.28 KiB) Vist 2421 gange
tt.jpg
tt.jpg (120.27 KiB) Vist 2421 gange

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af fkm66 » 15. dec 2023, 12:24

Et eller andet sted er det lidt skræmmende at en så ny bil som Tesla model 3 falder igennem ved syn. Hver 7. model 3 du ser har potentielt alvorlige fejl og ville dumpe til syn.......

Men hvis ejerne nu prøvede at give dem et serviceeftersyn ind i mellem ex. tjekke bremserne når der skiftes vinter/sommer kunne en del nok undgås, i stedet for at tro på at den aldrig kræver service.

En tidligere kollega har en model Y som dumpede til syn, han ofrer ikke penge på service, nu står den på værksted for at kunne komme igennem. Pris??
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 24 times

TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Swan » 15. dec 2023, 12:32

Hmm Model Y kom da kun til Europa i august 2021. Hvorfor skal den synes allerede?
These users thanked the author Swan for the post:
BrianDS

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 615 times
Been thanked: 350 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af kGlerup » 15. dec 2023, 12:37

Hvorfor dumpede den?

Kim C
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 21. feb 2019, 10:25
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4800 Nykøbing F
Has thanked: 48 times
Been thanked: 6 times

Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste

Indlæg af Kim C » 15. dec 2023, 12:57

Man bliver da lidt gladere for sin Sportsvan 😇😇😇
Kim C
VW Golf Sportsvan, 1,4 TSI Bluemotion, MQB, 2016

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"