TüV report 2024, de bedste og de dårligste
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Rapport fra TüV hvordan det ser ud med synsfejl her ved indgangen til 2024.
https://www.adac.de/news/tuev-report-2024
Færrest synsfejl: Flest synsfejl:
https://www.adac.de/news/tuev-report-2024
Færrest synsfejl: Flest synsfejl:
/Søren.
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1258
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 651 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Jeg har rapporten. Her er hvordan Tesla 3 (den mest fejlbehæftede) klarer sig.
Fejl på gennemsnitsbil af samme årgang = 1 (så 4 betyder 4 gange så mange fejl som gennemsnitsbilen)
Tesla 3 (2 - 3 år gammel)
Driftsbremse: 4
Bremseskiver: 3,8
Hjulophæng: 14
Fjedre / støddæmpere: 0,5
Styretøj: 1
Nærlys: 3,9
Andet lys for: 4
Baglygter: 3,3
Blinklys: 0
Fejl på gennemsnitsbil af samme årgang = 1 (så 4 betyder 4 gange så mange fejl som gennemsnitsbilen)
Tesla 3 (2 - 3 år gammel)
Driftsbremse: 4
Bremseskiver: 3,8
Hjulophæng: 14
Fjedre / støddæmpere: 0,5
Styretøj: 1
Nærlys: 3,9
Andet lys for: 4
Baglygter: 3,3
Blinklys: 0
- Vedhæftede filer
-
- T3.jpg (138.09 KiB) Vist 3339 gange
- Target
- Medlem
- Indlæg: 1270
- Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holmegaard
- Has thanked: 1104 times
- Been thanked: 492 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Alvorlige fejl i 14,7% af alle Tesla Model 3.
Som nummer sjok, på plads nummer 111, finder man Teslas Model 3.
TÜV konkluderer, at ud af alle synstestede Tesla Model 3, er der fejl på hele 14,7 procent af dem. Det tal er en hel del højere end nummer 110 på listen, Dacia Logan, med fejlrate på 11,4 procent.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... a-model-3/Hvilke fejl er det, der bliver fundet på mange Model 3 ved synstest?
Jo, ifølge Car-Recalls.eu er det oftest fejl på støddæmpere, bremser og bremseskiver. Men der er også fejl i byggekvaliteten, der for eksempel giver vibrationer i forskellige dele, som motorhjelmen, og defekte selemonteringer.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Bremser: Det tror jeg gerne på. De bliver jo aldrig brugt hvis man ikke tvinger den til det. Så det må alt andet lige give problemer med rust på bremser og bremser der hænger mm.
Bliver sjovt at se om et par år når ID'erne, er gamle nok hvordan de ligger. Jeg tænker ikke nødvendigvis de er bedre på det punkt men de er formodentlig stadig for nye til at have været forbi TüV. Var det ikke først i 2020 de begyndte at blive leveret?
Hjulophæng er så vidt jeg husker også et kendt problem på dem. Har dog ikke haft noget på min endnu.
Problemer med lyset undrer mig på ingen måder. Fuck der kører mange teslaer rundt hvor forlygterne lyser alle andre steder hen end ned på vejen- hvilket jo er en anelse ironisk når den af alle biler har mest brug for forlygterne til sine assistent systemer
Alligevel lidt sjovt at de ligger så langt over gennemsnittet i forhold til kørte kilometer.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
ID-klassen er jo lavet sådan, at deres aftapning af one-pedal drive kun virker ned til 5km/t. Når bilen rammer 5km, "slipper" elmotoren, og du skal bruge bremserne ude på hjulene til at bringe bilen helt til standsning.martinta skrev: ↑27. nov 2023, 08:24Bremser: Det tror jeg gerne på. De bliver jo aldrig brugt hvis man ikke tvinger den til det. Så det må alt andet lige give problemer med rust på bremser og bremser der hænger mm.
Bliver sjovt at se om et par år når ID'erne, er gamle nok hvordan de ligger. Jeg tænker ikke nødvendigvis de er bedre på det punkt men de er formodentlig stadig for nye til at have været forbi TüV. Var det ikke først i 2020 de begyndte at blive leveret?
Det er ikke meget udfordring at give et sæt bremser, I know Men dog trods alt bedre end ingenting.
Dvs du vil aldrig have samme scenarie som du potentielt har på en Tesla - at du kan køre bilen uden nogen sinde at bruge driftsbremsen.
Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ...
Men enig i, at det er et generelt problem på elbiler. Dog mener jeg blot at Tesla har lidt større potentiale end ID-klassen for at udvikle problemet, da Tesla'en opereres i det daglige med en så stor grad af rekuperering.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Det var jeg faktisk ikke klar over. Så du bruger faktisk stadig bremsen på bilen for at holde stille? Men alt andet lige er det trodsalt end 2 ton basse den skal stoppe fra 5 km/t. Husker jeg forkert eller har VW ikke også valgt at have tromler bagpå?HansH skrev: ↑27. nov 2023, 08:35ID-klassen er jo lavet sådan, at deres aftapning af one-pedal drive kun virker ned til 5km/t. Når bilen rammer 5km, "slipper" elmotoren, og du skal bruge bremserne ude på hjulene til at bringe bilen helt til standsning.
Det er ikke meget udfordring at give et sæt bremser, I know Men dog trods alt bedre end ingenting.
Dvs du vil aldrig have samme scenarie som du potentielt har på en Tesla - at du kan køre bilen uden nogen sinde at bruge driftsbremsen.
Yes, det vil man altid kunne gøre. Problemet er nok nærmere om folk gør det. For det første skal det jo være noget folk faktisk er opmærksom på. De fleste bilister køber jo en bil og regner med at de bare skal køre til service og så kører den resten af tiden uanset hvordan de kører.HansH skrev: ↑27. nov 2023, 08:35Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ...
Nu ved jeg godt det er høje krav at sætte til en statistik. Men det kunne være sjovt at vide nærmere om hvad de biler fejlede. Var der "bare" lidt rust på bremserne eller bremsede de decideret skævt el. Rust på bremserne er vel i Danmark nok til at fejle i syn og kan vel oftes klares med nogle fokuserede nedbremsninger.
Men bliver stadig spændende om 1-2 år når de fleste andre nuværende biler er med. Kan jo være at de små nedbremsninger er nok.
Det kommer meget an på hvor den kører. Hvis det er koldt og batteriet er koldt, så er kan du ikke køre onepedal drive. Så vil du skulle bruge bremserne. Det samme hvis du har ladet til eks. 100%, i det tilfælde vil du også være nødt til at benytte bremserne. Men det er jo i nogle relativt få scenarier hvor det er et problem
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Du husker helt rigtigt. De har tromlebremser i bag - netop i erkendelse af at bageste skivebremser på en elbil dør af kedsomhed.
martinta skrev:Yes, det vil man altid kunne gøre. Problemet er nok nærmere om folk gør det. For det første skal det jo være noget folk faktisk er opmærksom på. De fleste bilister køber jo en bil og regner med at de bare skal køre til service og så kører den resten af tiden uanset hvordan de kører.HansH skrev: Derudover har man den mulighed lige at skubbe gearvælgeren i N mens man ruller. Dermed bremser elmotoren slet ikke. Dvs man kan på den måde motionere sine bremser og holde dem i god form. Det kræver selvfølgelig at brugeren af bilen er obs på dette. Det tror jeg langt fra er alle der overhovedet tænker over den slags ...
Fuldstændig enig!
martinta skrev:Det kommer meget an på hvor den kører. Hvis det er koldt og batteriet er koldt, så er kan du ikke køre onepedal drive. Så vil du skulle bruge bremserne. Det samme hvis du har ladet til eks. 100%, i det tilfælde vil du også være nødt til at benytte bremserne. Men det er jo i nogle relativt få scenarier hvor det er et problem
Det er selvfølgelig rigtigt ..... der er nogle specifikke scenarier der, hvor rekup ikke er muligt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 24 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Jeg oplever i min id4 ved nedbremsning, at den engang i mellem slet ikke elbremser.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Hmm... en sådan logik er jeg ikke umiddelbart bekendt med Jeg vil i hvert fald mene at vores Enyaq ikke selv gør noget i den anledning.
Har du lagt mærke til om det forekommer, når din SoC er 100 (eller tæt på) ? For så er der en anden forklaring på det.
Hvordan konstaterer du at den ikke rekupererer .. ved at den blå bar i displayet ikke kommer når du bremser ?
Eller fordi du kan mærke det på bilens feedback til dig når du bremser ? (det er meget tydeligt at mærke om elmotoren hjælper til eller ej ... jo højere hastighed, jo mere tydeligt er det).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 24 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Jeg lader næsten aldrig over 80% - så det er ikke derfor.
Jeg ser det ved at den blå bar ikke giver udslag, og som du siger, kan jeg mærke en lidt anden bremsekarakteristika. Jeg skal lige træde lidt hårdere for at opnå forventet bremseevne.
Jeg ser det ved at den blå bar ikke giver udslag, og som du siger, kan jeg mærke en lidt anden bremsekarakteristika. Jeg skal lige træde lidt hårdere for at opnå forventet bremseevne.
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1258
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 651 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
e-Golf er bilen med færrest fejl i Golf-Klassen. Bedre end samtlige fossile biler. Så der laves (blev lavet) også El-biler i høj kvalitet.
- Vedhæftede filer
-
- www.jpg (144.39 KiB) Vist 2821 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Nu skal jeg nok lade være med at overtænke det for meget.
Men e-golf har jo en relativt lav rækkevidde, og vil ofte være bil nummer 2 eller en bil til nogle som sjældent eller meget sjældent kører lange ture. gennemsnits odo viser også den del ganske fint hvor tesla model 3 i gennemsnit havde kørt 56.000 km så har e-golf "kun" kørt 30.000 km i snit.
Det totalte gennemsnit er 41.000 km, så trodsalt en bil med betydeligt færre "slid" kilometer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Er det hvis du træder på bremsen når fartpilot er aktiv?Swan skrev:Jeg oplever i min id4 ved nedbremsning, at den engang i mellem slet ikke elbremser.
Men udelukkende bremser med skiverne. Tænker det også er for at motionere bremserne.
Det er normalt på ID bilerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 24 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?
Kan du præcisere?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Hvis man kører med fartpilot aktiv og så træder på bremsen, så regenererer den normalt ikke under nedbremsningen.Swan skrev:Fartpiloten slår fra så snart man træder på bremsen.
Kan du præcisere?
Kobler man fartpilot ud før man bremser, så regenererer den.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 24 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Det er ikke min oplevelse. Den regenerer fint ved nedbremsning når fartpilot har været aktiv. Har lige testet det flere gange.
Ville øvrigt også være uhensigtsmæssigt hvis det var tilfældet. Så ville min bil aldrig regenerere, da jeg stortset altid kører med fartpilot aktiv.
Ville øvrigt også være uhensigtsmæssigt hvis det var tilfældet. Så ville min bil aldrig regenerere, da jeg stortset altid kører med fartpilot aktiv.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
what.. er du virkelig sikker på det ?
Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige
p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Er meget sikker på det var sådan i v2.x. Må indrømme at jeg ikke ved om det er ændret i v3.x.HansH skrev: what.. er du virkelig sikker på det ?
Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige
p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret...
90% af tiden udkobler jeg fartpilot og triller før jeg bremser, så det er meget sjældent jeg bremser med fartpilot aktiv. Men mindes det tydeligt fra den første tid vi havde den.
Min er også en proletar version.. 1st non-Max.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Det er Škoda han kalder en proletar-bil ..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 7. jul 2021, 09:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Jeg oplever ofte det samme med min Enyaq. Den regenererer ikke altid hvis jeg træder på bremsepedalen mens fartpiloten er aktiv.HansH skrev: ↑29. nov 2023, 10:16what.. er du virkelig sikker på det ?
Skal da lige prøve at teste dette når jeg kører hjem i dag, men det er aldrig noget der har slået mig.
Synes heller ikke umiddelbart jeg ville kunne se noget logik i at den skulle gøre sådan..
Men tester lige
p.s.: Nu er min jo en "proletar-bil", som Tonny kalder det. Måske den er knap så avanceret...
Den er født med version 2.x og er siden opdateret til 3.0.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Sikker på det ikke er 2.4. Hvis den skriver 0912, så er det 2.4, på trods af at der står 2.3...Swan skrev:Min id4 har software 2.3
Du burde kunne booke tid til gratis opdatering til v3.2
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Jeg startede hjemad i går med 70% SoC.
Kørte 130km og trådte undervejs ~10 gange forsøgsvis på bremsen mens ACC var aktiv. Hver eneste gang fik jeg blå bjælke.
Ligeledes da ACC på et tidspunkt gik i aktion fordi en lastbil trak ud til overhaling i spor 2, og jeg skulle fra 120 --> 90km/t, kom den blå bjælke mens den bremsede bilen ned. (Jeg rørte ingenting).
Så jeg kan ikke umiddelbart genkende det med ACC og ingen rekup ved bremsning ...... Kunne i hvert fald ikke genskabe det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6263
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2089 times
- Been thanked: 681 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
I D eller B?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3230 times
- Been thanked: 4574 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Det var i D. Prøvede ikke med B.... måske der kunne ligge noget dér ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1258
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 651 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
6 - 7 årige
Audi TT nummer 2 ud af 110 modeller
SEAT Alhambra nummer 101 ud af 110
VAG kan "det hele"
Audi TT nummer 2 ud af 110 modeller
SEAT Alhambra nummer 101 ud af 110
VAG kan "det hele"
- Vedhæftede filer
-
- alh.jpg (110.28 KiB) Vist 2421 gange
-
- tt.jpg (120.27 KiB) Vist 2421 gange
- fkm66
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 21 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Et eller andet sted er det lidt skræmmende at en så ny bil som Tesla model 3 falder igennem ved syn. Hver 7. model 3 du ser har potentielt alvorlige fejl og ville dumpe til syn.......
Men hvis ejerne nu prøvede at give dem et serviceeftersyn ind i mellem ex. tjekke bremserne når der skiftes vinter/sommer kunne en del nok undgås, i stedet for at tro på at den aldrig kræver service.
En tidligere kollega har en model Y som dumpede til syn, han ofrer ikke penge på service, nu står den på værksted for at kunne komme igennem. Pris??
Men hvis ejerne nu prøvede at give dem et serviceeftersyn ind i mellem ex. tjekke bremserne når der skiftes vinter/sommer kunne en del nok undgås, i stedet for at tro på at den aldrig kræver service.
En tidligere kollega har en model Y som dumpede til syn, han ofrer ikke penge på service, nu står den på værksted for at kunne komme igennem. Pris??
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 24 times
TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Hmm Model Y kom da kun til Europa i august 2021. Hvorfor skal den synes allerede?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 21. feb 2019, 10:25
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 4800 Nykøbing F
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 6 times
Re: TüV report 2024, de bedste og de dårligste
Man bliver da lidt gladere for sin Sportsvan
Kim C
VW Golf Sportsvan, 1,4 TSI Bluemotion, MQB, 2016
VW Golf Sportsvan, 1,4 TSI Bluemotion, MQB, 2016