Tillad mig at kopiere et svar jeg for et par dage siden skrev i en fb gruppe.
Det går godt nok på Enyaq... men nogle ting deles jo med en ID.4.
Så kan du selv bestemme hvad du vil bruge det til .. om noget overhovedet.
EDIT: i forhold til påhængsvægt er jeg enig med
@Chr-Hj. Det skal med under "Tesla vinder".
Tesla vinder på:
- pris
- energieffektivitet
- ladehastighed på lynlader
- software integration mellem bil/app
- performance
Skoda'en vandt for os på alt andet.
- komfortoplevelse af premium kvalitet. Det være sig materialer, samling, sæder, støjdæmpning, kabinefornemmelse, følelsen bag rattet, "lækkerheden" ved at røre ved det hele, door closing sound .... bare alt.
- undervogn. Dvs affjedring/støddæmpning
- fysiske knapper bl.a. på rattet. Kæmpe selling point for os.
- display + HUD foran førerpladsen. Jeg kan ikke forlige mig med ikke at have "noget" der ...
- "genkendelighed" i forhold til vores tidl. Octavia og Passat
- det ydre udtryk. Ligner en almindelig bil og ikke en nedgroet storetånegl
- stort på forsikring. Vores selskab ville have 13K for en TM3 LR, mens Enyaq'en var under 5K
- svingbart træk, så man ikke skal rode rundt nede på jorden med aftageligt
Vores første prøvekørsel var en almindelig 80'er. Fruen var ikke helt overbevist.
Da vi kom i en Sportline med dens kontraster, designelementer, sæder, sort himmel osv .. og prøvekørte den, var der ingen tvivl.
Vi er *monsterglade* for vores Elsa
Forleden prøvede jeg en af de nye 85'ere. Det ville godt nok være lækkert at have den nye software 4.0 og battery preheating.
Den har i øvrigt også lidt ekstra kræfter.
Det ville blot gøre mit valg i dag endnu nemmere.