Ove B. Dirksen service efter køb...

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Godsvig » 3. sep 2009, 12:06

Sjeffe skrev:Der er vist mange mekanikere som brugere her....For selvfølgelig er man et dumt svin, hvis man vil spare lidt på de uhyrlige timepriser, SMC byder på... :D
Nej, man er ikke et "dumt svin" fordi man bruger de "små værksteder". Det står jo den enkelte ejer frit for hvor man vil få sin bil serviceret. Men så skal man ikke komme bagefter og "forlange" kulance hos et aut. værksted og når det ikke kan lade gøre bliver man rigtig pigesur og tudefjæs. Hvad med om værkstedet hvor bilen er blevet vedligeholdt ville dække rep. på kulance. Det er da dem der har tjent på servicen.

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af sup3rior » 3. sep 2009, 14:13

Sjeffe skrev:Der er vist mange mekanikere som brugere her....For selvfølgelig er man et dumt svin, hvis man vil spare lidt på de uhyrlige timepriser, SMC byder på... :D
Nej man er skam ikke et dumt svin, man har bare foretaget et valg om at spare - og det kan så koste noget i den anden ende, men det er jo det valg man har truffet...

Og nej, jeg er ikke mekaniker...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af sup3rior » 3. sep 2009, 14:13

Godsvig skrev: Nej, man er ikke et "dumt svin" fordi man bruger de "små værksteder". Det står jo den enkelte ejer frit for hvor man vil få sin bil serviceret. Men så skal man ikke komme bagefter og "forlange" kulance hos et aut. værksted og når det ikke kan lade gøre bliver man rigtig pigesur og tudefjæs. Hvad med om værkstedet hvor bilen er blevet vedligeholdt ville dække rep. på kulance. Det er da dem der har tjent på servicen.
Præcis 8-)
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

Brugeravatar
Nygaard
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Nygaard » 3. sep 2009, 14:30

[/quote]

Det var den formentlig men det er ikke sagen her... Kulance er en service som gives udover den normale garanti til folk som vælger at benytte de autoriserede værksteder, ikke til nærigrøvene som vælger at spare på regningen... Forklare mig hvorfor jeg og alle os som får lavet service hos de autoriserede skulle være med til at betale for en som ikke gør...
Kulance er ikke noget du kan forvente, for så kunne de jo lige så godt bare forlænge garantien istedet...[/quote]

Du betaler altså overpris på aut. værksted for at få kulance....?
Nu er det jo ikke værkstedet der betaler en kulance rep. det
er importøren og i sidste ende producenten. Hvis værkstedet
kunne lægge bare lidt af deres arrogance på hylden, kunne det
jo være de fik en ny kunde, frem for at sørge for at han slet ikke
kommer igen, men det er jo ikke SMC stil....!

After sales service er et begreb der ikke findes hos SMC.....

Kristian

PS kender flere der har fået lavet kulance rep. selvom der ikke er aut. service på bilen.
Seat Leon FR

Brugeravatar
Hedegaard
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 3. feb 2009, 20:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Hedegaard » 3. sep 2009, 14:43

Lige lidt erfaring fra da jeg havde min Touran 1,9 TDI. Den havde fuld service på aut. SMC værksted, men da kobling, svinghjul og udrykkerleje gik ved 108tkm var der ingen form for kulance at hente, men de ville hellere end gerne skifte det for den nette sum af 18.000 kr. Der stoppede min lyst til at benytte aut. værksted, så fik en kammi til at skifte det for halv pris.
Det er OK at malke koen imens man har den, men man skal altså også huske at klappe den engang imellem, ellers gider den ikke lave så meget mælk ;)
| Audi A4 Avant 2.0 TDi '16 @ 73.000 km |
| Audi A3 2.0 TDi '16 @ 55.000 km |

Brugeravatar
Sjeffe
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Sjeffe » 3. sep 2009, 14:43

Jeg har bare ikke selv den store fidus til alle de fantastiske fordele af, at lade sig flå af et "autoriseret værksted" og hader den der med, at "når vi ikke har fået lov til at skifte olie og bremser på din bil, så kan vi bestemt ikke tage ansvar for noget som helst".

Men ja, der er da en pointe hvad angår kulance, jeg er bare lidt træt af at se, at man kaster sig over manden med detaljen om, at SMC ikke har fået lov til et eje ham fra start til slut og så er han på herrens mark. Jeg har svært ved at se, at jævnligt service på et SMC værksted i denne sag ville gøre den store forskel?
BMW 518 / BMW 520 / Golf VR6 / Golf V5 / Golf 4 GTI Turbo / Audi A4 Avant 1,8 Turbo SE 230 HK/ Golf 6 GTI /

Brugeravatar
Nygaard
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Nygaard » 3. sep 2009, 14:49

Sjeffe skrev:Jeg har bare ikke selv den store fidus til alle de fantastiske fordele af, at lade sig flå af et "autoriseret værksted" og hader den der med, at "når vi ikke har fået lov til at skifte olie og bremser på din bil, så kan vi bestemt ikke tage ansvar for noget som helst".

Men ja, der er da en pointe hvad angår kulance, jeg er bare lidt træt af at se, at man kaster sig over manden med detaljen om, at SMC ikke har fået lov til et eje ham fra start til slut og så er han på herrens mark. Jeg har svært ved at se, at jævnligt service på et SMC værksted i denne sag ville gøre den store forskel?
Lige præcis...
Seat Leon FR

Helmig
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Helmig » 3. sep 2009, 18:07

Alfafreak skrev: Det viser jo bare at SMC er ligeglade med deres kunder og mener at det er ok at sælge nogle forholdsvis dyre biler uden at kvaliteten er i orden.
Hold da op hvor er du da bare ikke særlig klog at høre på. Hvorfor skærer du alle SMC forhandlere over en kamp? OG der er VW mekaniker der siger han aldrig har set det før, så er det lige pludselig en dårlig bil osv.. Har endnu ikke set en bil indenfor et mærke der er fejlfri.

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Godsvig » 3. sep 2009, 18:12

Sjeffe skrev:Jeg har bare ikke selv den store fidus til alle de fantastiske fordele af, at lade sig flå af et "autoriseret værksted" og hader den der med, at "når vi ikke har fået lov til at skifte olie og bremser på din bil, så kan vi bestemt ikke tage ansvar for noget som helst".

Men ja, der er da en pointe hvad angår kulance, jeg er bare lidt træt af at se, at man kaster sig over manden med detaljen om, at SMC ikke har fået lov til et eje ham fra start til slut og så er han på herrens mark. Jeg har svært ved at se, at jævnligt service på et SMC værksted i denne sag ville gøre den store forskel?
Jamen når man nu ikke er blevet "flået" af et mærkeværksted har man jo sparet bunker af penge. Og så betyder sådan en reperation jo ikke det helt store. Det kan kundens værksted jo så klare til en brøkdel af hvad det ellers vil koste. :idea:

Torben HC
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. jun 2008, 09:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Torben HC » 3. sep 2009, 18:45

der bliver jo ikke oprettet en kulance før der har været nogle flere tilfælde a problemet. hvis dit er et enestående tilfælde kan man jo ikke sige det er en generel fejl.
er selv ved peugot og hvis der er nogen der er tunge a danse med så er det dem.
der kan gå et år før de syns der skal være en kulance på noget som de udemærket godt ved er dårligt lavet. men her kræves stadig fuld stemplet service bog fra pug hvis den er over 2 år. og man skal være punktlig med km og år.

min nabos touran gik i stykker for noget tid siden manglede (olietryk) han blev ringet op a smc højbjerg som ville lave bilen per kulance. bilen fik turbo oliepumpe tandrem og rep af topstykke noget som ville koste ca 50000kr. det får man hvis man passer sit smc værksted.

husk a spørge automester om han overtager garanti og kulance når nu han lover lige så god service som aut værksted

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af GolfTDI » 3. sep 2009, 21:45

For lige at slå det helt fast.

Kulance kan kunden få ved næsten alle reperationer i bilens 3. leveår (er lidt usikker på 4. leveår)
Det betyder ikke noget om det er en kendt fejl eller en fejl der aldrig er set før.
Jeg er selv på et vw værksted og jeg synes egentlig importøren er rigtig god til at betale deres del! Hver gang det er muligt for os at søge kulance, gør vi det selvfølgelig.
Kulance er ikke kun noget importøren betaler, forhandleren betaler også sin del til reperationen.
Det er sikkert derfor mange ikke søger denne, da det vil koste dem penge :? Dårlig stil set med mine øjne.
Grunden til de så gør det, tror jeg er fordi der f.eks. i kbh området er så stor udskiftning i kunderne. De farer rundt fra den ene til den anden forhandler.
Derfor kan jeg godt forstå hvis et værksted ikke er interesseret i at give kulance til en bil de aldrig har haft inde på værkstedet før. Det er noget man tilbyder sine "trofaste" kunder. Her i det mørke jylland hvor vi ligger er der jo minimal udskiftning i vores kunder, og derfor er vi selvfølgelig altid interesseret i at give kunderne den bedst mulige service. Det kunne jo være de kom igen næste gang de skal have ny bil!

Et eksempel er måske en defekt gearkasse. Der søges kulance og importøren vil betale halvdelen af delen hvis vi vil betale den anden. Så skal kunden kun betale for montering. Det synes jeg egentlig er meget rimeligt.

Men ærlig talt forstår jeg godt københavner værkstederne lidt. Der er ikke meget fidus i at betale en masse kulancepenge og så ser man aldrig bilen på værkstedet igen.

Der er godt nok meget forskel på værkstederne her i landet både på service og priser :oops:
Hver gang jeg læser sådan et indlæg som det her, føler jeg at jeg bliver nødt til at forsvare mig selv og de værksteder der efter min mening gør et godt stykke arbejde. Dem er der altså stadig nogen af! Dog er der også nogle der skal til og op af stolen og engagere sig lidt mere i deres arbejde.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
Jonas_R
Nyt medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Jonas_R » 4. sep 2009, 06:53

@Glintborg

Af nysgerighed ville i så give kulance på et 2.0 TDI topstykke, som er flækket efter 4 år og 70.000 km?

For det vil mit Seat værksted ikke, selvom om bilen er købt og serviceret der. Men jeg kan da godt betale 20.000 kr for at få den lavet.

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Alfafreak » 4. sep 2009, 09:02

Helmig skrev:
Alfafreak skrev: Det viser jo bare at SMC er ligeglade med deres kunder og mener at det er ok at sælge nogle forholdsvis dyre biler uden at kvaliteten er i orden.
Hold da op hvor er du da bare ikke særlig klog at høre på. Hvorfor skærer du alle SMC forhandlere over en kamp? OG der er VW mekaniker der siger han aldrig har set det før, så er det lige pludselig en dårlig bil osv.. Har endnu ikke set en bil indenfor et mærke der er fejlfri.
Goddag Helmig. Du ma da have det dårligt, siden du taler så grimt.

Jeg har ikke sagt det var en dårlig bil. Men det er jo tydeligt at der noget som er gået i stykker som ikke forventes at gå i stykker. Hvis det var en dårlig bil ville det ske hele tiden. Nu er det så en speciel fejl som kun lige er sket på denne bil. Derfor mener jeg ikke at kunden skal betale. For han har betalt for en god bil, og bør derfor også kunne forvente at have fået en god bil. Hvis han fik den lavet gratis eller til en nedsat pris ville han stadig synes han havde en dejlig bil og at han blev værdsat som kunde.

Tror du selv at han køber en bil hos den forhandler igen? Tror du hans familie eller venner gør det? Mon han køber en VW næste gang?
Nu med BMW i4

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Godsvig » 4. sep 2009, 09:07

Alfafreak skrev:
Helmig skrev:
Alfafreak skrev: Det viser jo bare at SMC er ligeglade med deres kunder og mener at det er ok at sælge nogle forholdsvis dyre biler uden at kvaliteten er i orden.
Hold da op hvor er du da bare ikke særlig klog at høre på. Hvorfor skærer du alle SMC forhandlere over en kamp? OG der er VW mekaniker der siger han aldrig har set det før, så er det lige pludselig en dårlig bil osv.. Har endnu ikke set en bil indenfor et mærke der er fejlfri.
Goddag Helmig. Du ma da have det dårligt, siden du taler så grimt.

Jeg har ikke sagt det var en dårlig bil. Men det er jo tydeligt at der noget som er gået i stykker som ikke forventes at gå i stykker. Hvis det var en dårlig bil ville det ske hele tiden. Nu er det så en speciel fejl som kun lige er sket på denne bil. Derfor mener jeg ikke at kunden skal betale. For han har betalt for en god bil, og bør derfor også kunne forvente at have fået en god bil. Hvis han fik den lavet gratis eller til en nedsat pris ville han stadig synes han havde en dejlig bil og at han blev værdsat som kunde.

Tror du selv at han køber en bil hos den forhandler igen? Tror du hans familie eller venner gør det? Mon han køber en VW næste gang?
Uanset hvad der bliver købt næste gang kommer bilen alligevel ikke på aut. værksted. Der bliver man jo "flået". :lol:

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Jesper Rasmussen » 4. sep 2009, 17:12

Jeg forstår ikke holdningen med at han ikke skal betale fordi fejlen ikke er set før... !? Var det bedre hvis fejlen dukkede op på halvdelen af de motorer ?? Så skulle han selv betale eller hvordan??

Bilen er 2 år gammel, ergo er garantien udløbet. kulance kan ikke forventes, det ydes i tilfælde hvor kunden vælger at vedligeholde sin bil autoriseret...

Nogle gange vinder man, andre gange taber man... Mit Philips fjernsyn gik i stykker efter 2 år og 1 måned... Ja, det skulle jeg også selv betale, og det undrede mig ikke engang...

Mht om hans familie og venner køber bil der igen... Jamen altså kære ven, hvis forhandleren skulle betale hvergang der går noget i stykker på en kundes bil, så tror jeg slet ikke hans familie og venner har MULIGHED for at købe noget der... Så er butikken sgu lukket du..... !

Mht. betalingsbetingelserne hos den pågældende forhandler... Hvorfor undrer du dig over at der skal betales inden du kører derfra..?? Jeg har lige været i Bilka, der betaler jeg også inden jeg kører...!?
Alfafreak skrev:
Helmig skrev:
Alfafreak skrev: Det viser jo bare at SMC er ligeglade med deres kunder og mener at det er ok at sælge nogle forholdsvis dyre biler uden at kvaliteten er i orden.
Hold da op hvor er du da bare ikke særlig klog at høre på. Hvorfor skærer du alle SMC forhandlere over en kamp? OG der er VW mekaniker der siger han aldrig har set det før, så er det lige pludselig en dårlig bil osv.. Har endnu ikke set en bil indenfor et mærke der er fejlfri.
Goddag Helmig. Du ma da have det dårligt, siden du taler så grimt.

Jeg har ikke sagt det var en dårlig bil. Men det er jo tydeligt at der noget som er gået i stykker som ikke forventes at gå i stykker. Hvis det var en dårlig bil ville det ske hele tiden. Nu er det så en speciel fejl som kun lige er sket på denne bil. Derfor mener jeg ikke at kunden skal betale. For han har betalt for en god bil, og bør derfor også kunne forvente at have fået en god bil. Hvis han fik den lavet gratis eller til en nedsat pris ville han stadig synes han havde en dejlig bil og at han blev værdsat som kunde.

Tror du selv at han køber en bil hos den forhandler igen? Tror du hans familie eller venner gør det? Mon han køber en VW næste gang?

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af GolfTDI » 4. sep 2009, 17:24

Jonas_R skrev:@Glintborg

Af nysgerighed ville i så give kulance på et 2.0 TDI topstykke, som er flækket efter 4 år og 70.000 km?

For det vil mit Seat værksted ikke, selvom om bilen er købt og serviceret der. Men jeg kan da godt betale 20.000 kr for at få den lavet.
Det er meget svært at sige. Hver reperation kører som en enkelt sag, så der på sin vis ikke nogle faste regler man går efter. Der bliver tastet nogle data ind i et program som så regner ud hvor meget de vil give til reservedele og hvor meget til arbejdsløn. Nogle reperationer kan man få mere til end andre.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af GolfTDI » 4. sep 2009, 17:29

Jesper Rasmussen skrev:
Mht. betalingsbetingelserne hos den pågældende forhandler... Hvorfor undrer du dig over at der skal betales inden du kører derfra..?? Jeg har lige været i Bilka, der betaler jeg også inden jeg kører...!?

Altså når kunder kommer ind på vores værksted første gang skal der somregel betales kontant. Vi kender ikke kunden og smutter han bare med bilen uden at betale, ja så står vi godt
nok med håret i postkassen.
Det har vi oplevet flere gange, det lærer man jo af. Hvis nu alle betalte deres regning og ville lade være med at snyde, ja så var det jo en helt anden sag. De få ødeligger det for alle de andre!
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af kimhemm » 4. sep 2009, 17:56

Jesper Rasmussen skrev:Jeg forstår ikke holdningen med at han ikke skal betale fordi fejlen ikke er set før... !? Var det bedre hvis fejlen dukkede op på halvdelen af de motorer ?? Så skulle han selv betale eller hvordan??

Bilen er 2 år gammel, ergo er garantien udløbet. kulance kan ikke forventes, det ydes i tilfælde hvor kunden vælger at vedligeholde sin bil autoriseret...
Det der bliver klaget over her er jo ikke manglende kulance, men det forhold at der rent faktisk bliver lovet kulance og han bruger penge på både autotransporter og lejebil for at få bilen på værksted.

Havde SMC bare fra starten afvist kulance havde der ikke været noget problem. Kulancen blev bare afvist efter bilen kom på værksted
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af Jesper Rasmussen » 4. sep 2009, 18:06

Den del undrer jeg mig også over og er det foregået som beskrevet er jeg tilbøjelig til at give dig ret.

MEN, jeg tvivler helt ærligt på at det er tilfældet...

Det var nu heller ikke den del af sagen min kommentar var rettet mod, mere den generelle misopfattelse af kulance mv...
kimhemm skrev:
Jesper Rasmussen skrev:Jeg forstår ikke holdningen med at han ikke skal betale fordi fejlen ikke er set før... !? Var det bedre hvis fejlen dukkede op på halvdelen af de motorer ?? Så skulle han selv betale eller hvordan??

Bilen er 2 år gammel, ergo er garantien udløbet. kulance kan ikke forventes, det ydes i tilfælde hvor kunden vælger at vedligeholde sin bil autoriseret...
Det der bliver klaget over her er jo ikke manglende kulance, men det forhold at der rent faktisk bliver lovet kulance og han bruger penge på både autotransporter og lejebil for at få bilen på værksted.

Havde SMC bare fra starten afvist kulance havde der ikke været noget problem. Kulancen blev bare afvist efter bilen kom på værksted

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af GolfTDI » 4. sep 2009, 18:22

kimhemm skrev: Det der bliver klaget over her er jo ikke manglende kulance, men det forhold at der rent faktisk bliver lovet kulance og han bruger penge på både autotransporter og lejebil for at få bilen på værksted.

Havde SMC bare fra starten afvist kulance havde der ikke været noget problem. Kulancen blev bare afvist efter bilen kom på værksted
Der er jeg helt enig med dig. Det kan man ærlig talt ikke være bekendt. Selvfølgelig kan der ske en fejl, men så må de jo rette den så godt som de nu kan. Evt tilbyde at betale for autotransporten og lånebilen.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

WinWiz
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. aug 2009, 21:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af WinWiz » 9. sep 2009, 23:42

Nu kører min bil perfekt igen, og jeg elsker den stadig!

Det var formentlig en svag svejsning fra fabrikken som var skyld i det hele..

Min lokale mek. (som ikke er automester men CAD værksted) fik bilen igen og 2 dage efter var den færdig :D

Dagen efter ringede SMC for at høre om jeg var tilfreds med den rep. som O. B. Dirksen havde lavet på min bil.. Jeg sagde at de havde brugt 3 dage på åbne motorhjelmen, så nej det var jeg ikke. Fik bla. også fortalt at jeg var endnu mere utilfreds med SMC fordi de havde lovet mig noget for derefter at nægte det.

Regningen kom idag og omfatter bl.a.: Knastakselføler, knastakselgitter, begge øverste knastakselhjul, medløberhjul, Ribrem, tandremsæt, medløberhjul, vandpumpe og 5,75 times arbejdsløn = 8552kr...

En go slat når man er ramt af finaskrise, men jeg kan kun glæde mig over at remmen ikke sprang!

Jeg havde ikke regnet med at få kulance inden jeg kontaktede SMC, men prøvede at kontakte dem, for måske var de flinke, når fejlen ikke havde noget med alm. service eller slid at gøre.. Det var de men kun indtil bilen var i skanderborg! SMC HAVDE mundtligt sagt at: Med forbehold for fusk bliver din bil rep. uden det koster dig noget. Det lød så flot!

At vælge værksted handler for mig først og fremmest om tillid, værkstedet kan jo nemt tage røven på de fleste kunder incl mig hvis de vil. Jeg har tillid til min lokale mek. som jeg har kendt i rigtig mange år. Jeg får også altid top service så at han også er lidt billigere end de fleste aut. værksteder ser jeg faktisk som en ekstra bonus..

Jer der mener at min lokale mek. burde betale fordi han har lavet service på bilen har da en underlig tankegang, han har jo aldrig lavet noget i nærheden af tandremmen!

Min bil har et lille problem med armen til fartpiloten som periodisk ikke kan aktiveres. Jeg har fået skiftet den arm 2 gange på garanti nu. Det hjælper ca ½ år så begynder det at ske igen.. Tror det bliver lidt bøvlet at få den skiftet på garanti igen, men så får SMC sku lov at slås med FDM!

Angående det med kulance og aut. værksteder, så lover de så vidt jeg ved kun at man MÅSKE kan få kulance, hvis bilen har aut. servicebog.. Og nogle får kulance selvom de ikke har fuld aut. servicebog, hvor meget er det måske værd? Har engang oplevet at Peugeot nægtede at give kulance på min 206 HDI som var under et år og kun havde kørt 30000km med aut. servicebog! FDM løste sagen for mig.
Jeg er sikker på at det med at kulance kræver fuld aut. servicebog er noget de er begyndt at focusere på efter Nissan sagen.. for at holde på kunderne selvf!
Måske har de høje danske afgifter også noget med det at gøre fordi biler bliver så dyre at forhandlerne stort set sælger dem uden overskud, og så forventer at tjene pengene hjem på service og reperationer senere i bilens levetid..?

WinWiz
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. aug 2009, 21:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ove B. Dirksen service efter køb...

Indlæg af WinWiz » 10. sep 2009, 00:31

Lillelund76 skrev:Hvilken motorkode har din bil...???

Iflg stel.nr på din bil er det en 06´er. Div. udsk af T-rem er 12o.oookm ;)

Havde det været en 07 model skulle den først ha skiftet den ved 15o.oookm :!: :!:

Iflg. Vw´s Elsapro ska de modeller der er produceret fra 06 er det ved 12o.oookm og modeller fra 07 og frem er det ved 15o.oookm uanset motortype gældende for TDI og PD motorer...
Hvor i VIN kan du se at det er en 06'er?
Jeg har fået bekræftet at det er en 07.. motorkode BKD

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"