Kan import betale sig?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Pierre3400
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 14. jun 2008, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kan import betale sig?

Indlæg af Pierre3400 » 31. jul 2008, 14:42

Hej

Min mor og far, søster skal have en ny fælles bil.

De går og kigger efter noget Polo 1,4/1,6 eller fabia med samme motor.

Årgang omkring 2000.

Problemet er at det skal være 5 dørs, og der er ikke så mange af den slags i dk.

Kan det betale sig at hente sådan en bil hjem fra tyskland eller er de for dyre at importere?

Total pris skal ende på 75/80k Kr.-

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kan import betale sig?

Indlæg af Nicolaisen » 31. jul 2008, 14:55

Kan det godt, de er i bedre stand, lav km. og mere udstyr.. Og til ca. samme pris, som de koster her hjemme, bare uden udstyr.. Også undersøg hvad afgiften er, før man køber..

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Kan import betale sig?

Indlæg af Big-_-D » 31. jul 2008, 14:58

Du skal som udganspunkt ikke regne med at spare penge...

se på det sådan her - du får samme bil til samme pris blot med alt i udstyr og lav km.

Du kan evt. se min V6-4motion - den har ALT i udstyr og dem jeg kunne få herhjemme havde næsten ingenting. (Den er solgt videre desværre men det giver et meget godt billede af hvad man kan få for samme penge ved import fra Tyskland)

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

John Sahl
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Autohenter.dk
Geografisk sted: 4140 Borup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Kan import betale sig?

Indlæg af John Sahl » 31. jul 2008, 16:25

Som flere er inde på, så skal man ikke ensidigt se på den rent økonomiske del af sagen ved import. Man skal se mindst lige så meget på den enkelte bil, udstyrsmængden, kilometertallet og selve standen på bilen.

At de fleste rent faktisk også sparer lidt penge på det, er i mine øjne kun en biting. Det vigtigste er at få den bedst mulige bil for pengene.

Så kom bare i gang med at importere folkens, det kan kun anbefales. Tag det som en oplevelse og lav en tur ud af det.

Ovenstående linie kan måske godt se lidt underlig ud, med tanke på min signatur, men jeg opfordrer skam gerne folk at importere selv, hvis de føler sig rustet til det og har tiden til det. Så sæt i gang ;-)

.
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede

Pierre3400
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 14. jun 2008, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan import betale sig?

Indlæg af Pierre3400 » 31. jul 2008, 17:38

'Jeg er skam ikke bange for import, har selv hented en e36 320i til mig selv, i januar, og sidste år hented jeg en g3 vr6, og sidst hented vi en Kawasaki Ninja, men som du kan se så det jeg selv har hented er 90'er biler. Er der ikke noget med at extraudstyr koster mere når det gælder biler som ikke er over 8år?
John Sahl skrev:Som flere er inde på, så skal man ikke ensidigt se på den rent økonomiske del af sagen ved import. Man skal se mindst lige så meget på den enkelte bil, udstyrsmængden, kilometertallet og selve standen på bilen.

At de fleste rent faktisk også sparer lidt penge på det, er i mine øjne kun en biting. Det vigtigste er at få den bedst mulige bil for pengene.

Så kom bare i gang med at importere folkens, det kan kun anbefales. Tag det som en oplevelse og lav en tur ud af det.

Ovenstående linie kan måske godt se lidt underlig ud, med tanke på min signatur, men jeg opfordrer skam gerne folk at importere selv, hvis de føler sig rustet til det og har tiden til det. Så sæt i gang ;-)

.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Kan import betale sig?

Indlæg af Møbbe » 31. jul 2008, 17:40

Du for mere udstyr, og en lavere km for pengene - og i mange tilfælle, også en billigere pris end en tilsvarende bil med mindre udstyr i DK.

Min egen er selv hentet i tyskland, og har absolut ALT i udstyr, jeg er blevet budt 30.000kr over hvad den står mig i, hos en Aut forhandler - uden køb af anden vogn, så jeg vil svare JA til dit spørgsmål :)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"