VW tdi 100 motor???

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
lilcas
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. aug 2008, 16:09
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW tdi 100 motor???

Indlæg af lilcas » 1. aug 2008, 16:14

Hej Gutter!

Jeg har set mig lun på en Golf IV fra 2001 med en 1,9 tdi 100(HK formoder jeg) motor.
Dette er en motor jeg ikke har hørt om før, plejer den ikke at hedde tdi 105 el. tdi 115??
Er der en forskel på disse motorer både Plusser og minusser så vil jeg gerne hører om dem inden jeg køber bilen og om de ænder på det samme ved en evt. chipning.

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: VW tdi 100 motor???

Indlæg af Greden » 1. aug 2008, 18:09

mig bekendt så er 100/101/105 motoren den samme

Som alle 1,9L TDI motorer så er det en slider motor, og der er masser af km i dem.
Tuning, ja der er alt det du gerne vil have.

Langt de fleste fået lavet et optimeret map til bilen (chip) og det giver i størrelseordnen 140-150hk, nogen gange lidt mere, nogen gange lidt mindre.
momentet begrænser man for at passe på kobling/svinghjul men omkring 300nm det kan godt lade sig gøre.
Problmet er koblingen/svinghjulet, det er ikke vandvittig holdbart og vw har skiftet en del af dem på garantien (standard motor)

SkodaCombi herinde fra, har en skoda 1.9TDI som der yder over 220hk. Men her er dyser, turbo, intercooler, kobling, svinghjul, indmad i gearkassen, forrør og en hel del mere skiftet
Men byggegrundlaget er stadig en 101hk TDI motor (stempler, blok, plejlstænger er org)

Der er flere der kan lave en optimering til dig.
Rittersport (bruger herinde)
Landberg.dk
Rh-motorsport
Scantune
og sikkert også flere.

Som du kan se i min signatur så har jeg fået lavet min bil hos Rittersport, basis bilen er en ganske almindelig 100HK TDI'er, jeg har kørt indtil videre kørt 40.000km med det og der har intet været.

lilcas
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. aug 2008, 16:09
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW tdi 100 motor???

Indlæg af lilcas » 1. aug 2008, 19:31

Tak Greden, det var lige den slags info jeg kunne bruge til noget!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"