Dårlig oplevelse på vw værksted

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af tief und breit » 19. aug 2008, 10:48

Fik knust mit ene sidespejl i en vaskehal. Køre bilen op til vw i Svendborg der laver forsikrings skader.. Kørte den self der op da det var vw og regnede da med det var kvalites arbejde de lavede men ak nej...

Min søster køre bilen på værksted da jeg er på arbejde. De montere det hele og min søster køre jo glad hjem da skaden er lavet.. for min egen bil tilbage og finder ud af at der bare er mange fejl...

Clips i døren har de smadret så dørsiden var meget løs ved højtaler...

Selve spejlet var en ordenlig fli revet af

Også den kappe som sidder inde i bilen ved spejelt sad meget løst.

Køre derud nogle dage efter og fortæller dem hvad menningen er med at mishandle min bil på denne måde... For blot svaret at spejelt kan han godt se er i stykker resten ser fint ud...

Jeg river i min dørside og når ja der manglede da sørme et par clips...

Adapter pladen mente han skulle sidde løs men efter han tog den ud var der en clips der var gået i stykker..

Har i alt været derude 3 gange og nu endelig er mit spejl så lavet så jeg er tilfreds...

Kan det virkelig være rigtig at sådan en bilnørd som mig skal kunne lave tingene bedere ind dem? Hvorfor siger man ikke med det samme der er fejl... Det er da bedere ind jeg skal blive gal og råbe op..

I det hele taget er jeg bare monster skuffet over deres opførelse samt arbejde... Så negativ kommenter til den biks herfra

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Kimb » 19. aug 2008, 12:54

Så er der kun tilbage at sige "Ingen kommentar !" ;)

Som bilnørd, hvis du vil have lavet tingene ordentligt - så lav det selv. Sådan er det desværre. Har stået i din situation en del gange også. Lærlingen på det lokale VW værksted skal jo også læres op. BARE IKKE PÅ MIN BIL !! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af tief und breit » 19. aug 2008, 14:13

Kunne de ikke bare sige "beklager vi har lavet en fejl.. Kom igen om en uge evt så har vi alle dele hjemme til dig.".. Så ville jeg sige hva faen ingen er fejlfri...

Men når jeg SELV skal finde skide 3 fejl bliver jeg altså små sur indeni... Og gø'r det da slet ikke bedere at de nikker med deres hoveder og siger ja her er intet galt...

Troede man skulle være faglært for at arbejde hos vw men åbenbart ikke ... Man skulle tro de tog folk fra gaden og smed ind til dem.. Her har du en skruetrækker min ven nu er du aut mekka for vw blaaaaaa

Men ret skal være ret.. De fik 3 forsøg og sidste gang lykkes det dog at få spejlet til at spille 100 med alle dele hehe 3 gang for helvede man :lol:

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Supermule » 19. aug 2008, 14:14

Niks...Jeg er også færdig med mekkere hos SMC.

De havde da overset en defekt slange på mit DRC og det resulterede i olie over alt på mit fjederben.

Så nu ryger han rundt det fede læs lort af en værkfører!!!

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Alfafreak » 19. aug 2008, 14:24

Jeg har også været i lære. Dog hos Volvo og Renault.

Når man havde lavet et stykke arbejde som første eller andet års lærling så tjekkede den svend man var i lære hos om det var i orden. Som tredieårslærling, ja så havde værkføren ansvaret for at det var i orden.

Hvis jeg havde efleveret en bil som så sådan ud. Så ville jeg have haft et seriøst problem! Så jeg tror ikke det er fordi det er en lærling som har haft gang i bilen. Det er bare det at de fleste VW værksteder er så ligeglade med deres kunder at man tror det er løgn.
Nu med BMW i4

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af tief und breit » 19. aug 2008, 14:49

Nu har jeg tit været i tyskland med de gamles bil til service osv... Synes tyskerne er meget mere grundige i deres arbejde.. Der er intet ligemeget..

Føler når man kommer med en lidt ældre bil at de nærmest er pisse ligeglade med den... Den holdning forstår jeg altså bare ikke....

Ikke nok med min egen 3'er var derude men min vens har også været derude og sikke dog en gang lorte arbejde der er blevet lavet på den... Så den har de også fået tilbage med besked på det en om'er

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Seth-Enoch » 19. aug 2008, 14:56

Jeg har på fornemmelsen at der er blevet "for langt" mellem en selv som kunde og ham der skruer i ens bil. Forstået på den måde, at ham som igen igen igen bliver sat til at skifte olie og bremser bliver så røv ligeglad med alting, fordi det for ham er samlebånds arbejde. Men hvis nu mekanikeren snakkede lidt med kunden osv., så tror jeg det vil kunne løse mange problemer.

Men det er kun en teori.

Men der skal self være en faglig stolthed til stede når man arbejder...
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Mulle S4
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Mulle S4 » 19. aug 2008, 15:14

Har leaset min firmabil hos SMC Gladsaxe.. Selve værksteds og reservedles afd, er da lige til at s.... i :? Total dårlig service

Brugeravatar
Viperfreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Island
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Viperfreak » 19. aug 2008, 15:17

Jeg havde problemer med mit olietryk på Polo'en og min lokale mekker målte på den og kunne konstatere at der ikke var tryk nok ved omkring 2.000 omdr. (havde skiftet begge olietryksmålere efter at have forbi VW i nordsjælland et sted, måske Hillerød, som ikke magtede at fortælle hvilke to der passede på min og dertil påstod han at de sad et eller andet mærkeligt sted som krævede at bilen kom på lift og det havde de ikke tid til. Men efter 10 min på VAGcars fik jeg så at vide hvor de sad, og det er cirka det første man ser når man popper hjelmen).
Nå men afsted til Ringkøbing det gik. Mekkeren måler osv, og konstaterer lavt olietryk.................. Det havde jeg jo så lige fortalt ham at vi havde målt. Han påstår så at det er mit uoriginale Mann oliefilter som gør det, og skifter derfor til en af deres. (Som åbenbart bliver lavet på den samme fabrik som det der sad på, bare med en VW emblem på...) Jeg er godt nok lidt skeptisk men ruller da hjem da han siger at nu er trykket fint. (Han måler det jo også med ny kold motorolie) På vej hjem da motoren er blevet godt varm blinker olietrykslampen igen. Her er man så lige blevet bonget 3/4 time, et originalt oliefilter og 3,5 liter motorolie til ingen verdens nytte.
Men da pumpen så kommer ud og en ny kommer i, ja så stoppede problemet sjovt nok..!

Det var sq fair nok hvis de så ville indrømme de tog fejl, men næ nej.. De ville bare gerne have 3500 plus lidt til staten for at skifte pumpen. Så den blev lige skiftet andetsteds med en original fra VW Tyskland..
Tidligere: VW Polo 2F 1,3i NZ Steilheck og 1,3i GT Coupé
VW Passat 3c 1,9 TDI ComfortLine Plus Sedan
Nissan Sunny N13 1,4 Milano Sedan
Hyundai Accent X3 1,5 GSi SunJoy 3-dørs Hatchback og Scoupé 1,5 GT turbo facelifted
Kia Sephia 2nd generation 1,5 LS 5-dørs Hatchback
Mitsubishi Pajero V20 V6 3500 24v SOHC GLS
Skoda Superb 3T Combi 2,0 TDI CR DSG
Ford Explorer U251 V6 4,0 AdvanceTrack RSC
Nu: Skoda Superb 3T Combi 2,0 TDI CR DSG 4x4
Nu: Volkswagen Passat 3c 2,0 TDI CR 4x4

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Supermule » 19. aug 2008, 15:17

Ja jeg er heller ikke imponeret...... :evil:

Steen1
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Store-Heddinge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Steen1 » 19. aug 2008, 16:32

Jeg har lige været hos den lokale mekaniker og få skiftet tandrem på min TDI'er. Da jeg bestilte tid til det, aftalte vi hvad der skulle skiftes og da jeg afleverede den viste han mig stumperne til den.
Da jeg skulle hente den havde han gemt de gamle stumper så jeg kunne se dem. Ok, nu ved han jeg selv skruer på biler
men det er sgu i orden service.
Med VWenlig hilsen
Steen

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Sputte » 19. aug 2008, 16:57

Alfafreak skrev:Hvis jeg havde efleveret en bil som så sådan ud, så ville jeg have haft et seriøst problem!
Sondrup Bilcenter her i Jylland er ikke så farlige med det der, de har haft mig som kunde én gang og får det aldrig igen. Den værste oplevelse jeg nogensinde har haft, var på deres værksted - klyt og klamp hele pisset.

Jeg vil anbefale alt andet end noget som helst der har med Sondrup at gøre.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Tigger » 19. aug 2008, 19:00

Seth-Enoch skrev:Jeg har på fornemmelsen at der er blevet "for langt" mellem en selv som kunde og ham der skruer i ens bil. Forstået på den måde, at ham som igen igen igen bliver sat til at skifte olie og bremser bliver så røv ligeglad med alting, fordi det for ham er samlebånds arbejde. Men hvis nu mekanikeren snakkede lidt med kunden osv., så tror jeg det vil kunne løse mange problemer.

Men det er kun en teori.

Men der skal self være en faglig stolthed til stede når man arbejder...
Jeg tror man kunne løse mange af problemerne ved denne metode :)

Sådan at man ikke bare afleverer den til en kontormus, der intet fatter :D

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Sputte » 19. aug 2008, 19:04

Jeg mindes ellers noget VW reklame om dialog-modtagelse osv., er det allerede slut igen?
2021 BMX X3 30i

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af stadil » 19. aug 2008, 20:28

Hey mester.

har du ikke fået solgt bilen endnu :) .. Jeg savner den sku stadigvæk i min garage.. Men dørsider på den bil har sku altid været noget lort.

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af barney » 19. aug 2008, 22:39

Jeg hørte et godt slogan i radioen i dag. En der havde fået dette skilt læst op hver dag, da hun var ansat i en smørrebrøds forretning:

En kunde i butikken er anledningen til du har et job. Og ikke en der kommer ind af døren og forstyrer dig i dit arbejde...!

Det kræver egentlig ikke så meget. Disiplin og respekt for alle.
- Hvis man laver forskel på folk får man også kunder derefter - hvis man er heldig.
Respekter man landmanden ligeså meget som lærlingen og en direktør. Så har man uden tvivl et godt grundlag for en forretning...

Har en masse erfaringer, der bekræfter dette...

Et eks. som har bidt sig fast.
Jeg har været bestyrer i mobilforretninger gennem 5 år.
-en dag kommer en fisker ind i Glostrup Centret og spørger til det mest hi-tec jeg kan byde på af telefon. Han får vist nogle stykker og spørger så til om ikke der er andre. Viser ham så et par business telefoner, men er sikker på det ikke er den type telefon han bør have.
- Han vil have den uden abonnement, se ALT udstyr der kan fåes til denne...
Da jeg ikke har andre kunder i butikken viser jeg ham tingene og giver en go indsigt i hva de forskellige ting kan og hvorfor de vil være smarte og købe med. Hvis man har behov for de ting.
Han kigget på SE P900i da den lige var kommet frem.

Han siger tak for kigget og vil lige gå en runde i centret og se, hvad der ellers er. Fortæller ham, hvor de andre butikker er og han siger tak.
- 2 minutter før lukketid kommer han igen og spørger om han må se telefonen igen. Han ser den og vender og drejer den lidt i ca. 20 sekunder. Spørger om han kan få den med det samme.
- Det kan han selvfølgelig og det vil han gerne. Og så tager jeg også lige alt det udstyr du viste...
Der var for over 13.000kr. - fortalte ham så, hvad mine tanker var og jeg ikke havde forventet, at sælge den til ham, hvorefter han siger. Tja, jeg er hjemme 5-6 dage hver måned. Der skal jeg nå og bruge lidt af min løn og da du havde tid til og fortælle lidt om tingene og virket rar og snakke med så vil jeg sgu gerne handle med en mand som dig. Endda selvom en af de andre butikker som det første nævnte han kunne få rabat, hvis han købte det hele samlet. Til gengæld kunne/ville de ikke forklare, hva de forskellige ting var til. Og den service og "know-how" ville han gerne betale for. Også uden rabat selvom han var jyde.
Han fik dog et SE håndklæde vi havde liggende til lidt promotion.

Jeg så ham på ingen måde som potentiel køber af sådan en telefon. Og slet ikke i det prisleje det hele endte op i... Men gav ham samme behandling som en hvilken som helst kunde bør have. U anset om det var under direktøren fra Fiat importøren vi også havde eller om det var overlæger fra Rigshospitalet... Han var/er ligeså vigtig som alle andre kunder, der kom ind i butikken. Det er ihvertfald en lille del af vejen til succes.

Havde jeg været ligeglad med ham som de andre butikker var så var manden gået med pengene igen. Men i dette tilfælde var der lige 13k ekstra i kassen på under 10 min. arbejde...
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

MB
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 14. jun 2008, 03:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af MB » 20. aug 2008, 10:13

NIKA biler i svendborg er blevet noget rigtigt hø efter de har fået nye ejere, stort se hele deres personale er skredet og de ny der kommer smutter næsten lige så hurtigt igen, de lidt "sværre" reparationer bliver sendt ud af huset for dem kan de ikke selv klare, det er sgu nogle lallende amatører deroppe :)

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af tief und breit » 20. aug 2008, 15:46

MB og hvem er du så lige siden du kan komme med denne konkrete information?

kiksen
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16. jun 2008, 18:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af kiksen » 20. aug 2008, 17:10

Har været hos NIKA i svendborg 1 gang og kommer der aldrig mere, min svoger kalder dem KINAbiler og jeg gir ham sq ret :D

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af GolfTDI » 20. aug 2008, 18:12

Der er godt nok mange dårlige erfaringer med aut. værksteder. Men fornæmmer virkelig også det er meget slemmere ovre på øen end her i jylland.
Jeg arbejder selv ved et aut. vw værksted, og synes slet ikk jeg kan genkende lignende historier fra "vores" værksted.
Er det måske fordi der er så stor udskiftning i kundekredsen i kbh området? Der er måske ikke den personlige kontakt som vi har. Vores kundekreds er noget mindre, men vi kender de fleste kunder og deres behov, det betyder rigtig meget for dem. Vi har heller ikke ret meget udskiftning i vores kunder, det er de samme der kommer igen og igen.
Men selvfølgelig har vi utilfredse kunder engang imellem, det kan man ikke undgå. Synes dog vi altid vi prøver at finde en løsning med kunden. Men det er ikke kun værksteder som kan være besværlige at have med og gøre, det kan kunder også være rigtig gode til! Heldigvis har vi langt imellem dem.
Jeg har selv faglig stolthed og er da bestemt ikke stolt hvis en bil kommer ind igen, til en "om igen rep" men det er svært at undgå, der ikke kommer et par stykker engang i mellem. Vi er dog også bare mennesker som alle jer andre, i laver vel også fejl engang imellem når i er på job?!
Vi gør vel alle vores bedste når vi er på job. Tror ihvertfald ikke der er nogle der laver fejl medvilje.

Det er så mit synspunkt, mine erfaringerer og oplevelser, set fra værkstedsgulvet.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af barney » 20. aug 2008, 19:10

Jeg har den simple holdning, at værkstederne er til for og hjælpe mig (kunderne)
- Men det er IKKE dem, der har bygget bilen (Som en tømrer eks.) - derfor skal man også give dem en chance, men i ligeså stor grad føle sig velkommen og vide, der bliver taget hånd om de fejl og mangler, der måtte være.
- Jeg er ret tålmodig, hvad sådanne ting angår bare dialogen går som forventet.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Møbbe » 20. aug 2008, 19:34

Jeg syntes snart det er mere reglen end undtagelsen, at oplevelsen med et VW værksted er dårlig :roll:

Da jeg havde audièrne blev de begge serviceret hos SMC i Gladsaxe, og har kun oplevet super service (sidde og gennemgå regningen, og få kaffe/the).
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Indlæg: 3435
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 68 times
Been thanked: 15 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Aagaard » 20. aug 2008, 20:29

barney skrev: - Men det er IKKE dem, der har bygget bilen (Som en tømrer eks.)
Så en tømrer må ikke lave fejl, eller hvad mener du? ;)
'15 VW Passat 1.4 TSI DSG variant

Brugeravatar
Piske
Medlem
Indlæg: 757
Tilmeldt: 23. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Øster Hurup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Piske » 20. aug 2008, 21:33

Martin_G3 skrev:
barney skrev: - Men det er IKKE dem, der har bygget bilen (Som en tømrer eks.)
Så en tømrer må ikke lave fejl, eller hvad mener du? ;)
Jo det må de da. De er også mennesker som alle os andre :) Bare de er mand nok til at stå ved det, men det gælder jo alle.
'05 BMW M3 Cabriolet 343HK / 365NM
'07 BMW X5 E70 3.0d 235HK / 520NM - Solgt

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af barney » 20. aug 2008, 22:30

Martin_G3 skrev:
barney skrev: - Men det er IKKE dem, der har bygget bilen (Som en tømrer eks.)
Så en tømrer må ikke lave fejl, eller hvad mener du? ;)
Nej - det er ikke det der var tanken ved sammenligningen. Men en tømrer, der sætter beklædning skævt på et hus osv. det er dårlig håndværk. Noget tømreren selv laver og står til ansvar for.

I bilverden er det jo fabrikkerne der spytter bilerne ud og derefter værkstederne der skal klare resten.
- Det er jo ikke dem, der samler en ny bil.
Men klart når de skifter dele og laver service er det ens for et værksted som en tømrer.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Indlæg: 3435
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 68 times
Been thanked: 15 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af Aagaard » 20. aug 2008, 22:42

barney skrev:
Martin_G3 skrev:
barney skrev: - Men det er IKKE dem, der har bygget bilen (Som en tømrer eks.)
Så en tømrer må ikke lave fejl, eller hvad mener du? ;)
Nej - det er ikke det der var tanken ved sammenligningen. Men en tømrer, der sætter beklædning skævt på et hus osv. det er dårlig håndværk. Noget tømreren selv laver og står til ansvar for.

I bilverden er det jo fabrikkerne der spytter bilerne ud og derefter værkstederne der skal klare resten.
- Det er jo ikke dem, der samler en ny bil.
Men klart når de skifter dele og laver service er det ens for et værksted som en tømrer.
Så er vi enige, det lød bare ikke sådan i starten ;)
'15 VW Passat 1.4 TSI DSG variant

MB
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 14. jun 2008, 03:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af MB » 21. aug 2008, 09:59

tief und breit skrev:MB og hvem er du så lige siden du kan komme med denne konkrete information?

Jeg kender flere af de gamle ansatte og jeg kender det værksted som laver de storre reparationer for dem, NIKA udlåner selv deres testere osv til det pågældende værksted for at få løst deres opgaver.

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Dårlig oplevelse på vw værksted

Indlæg af tief und breit » 21. aug 2008, 17:07

Hvad er svære oprationer/opgaver og hvor bliver de sendt hen?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"