Mangler god mekaniker !!!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Skrabak
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. aug 2008, 16:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Skrabak » 19. aug 2008, 17:03

Dav på forumet.

Min gamle madame, en Audi 80 B4 2,3E, står og trænger til en håndfuld småjusteringer og småreparationer.
I den forbindelse, mangler jeg en god mekker, som har forstand på - og har lyst til, at skrue i såd'n een - og som nødvendigvis ikke har en timepris, nærmende sig de autoriserede værksteder.
Og ikke mindst, men meget gerne, een som evt. har forstand og kendskab til denne 5 cyl NG motor.

Jeg har haft 2 forskellige mekkere, de sidste 3 år, og bliver sgu så ærgelig, når de ting man har bedt om, ikke er lavet alligevel, ved afhentning - eller at man har forsøgt sig frem, ved div. reperationer, uden at have sat sig ind i vognen først... Eller, at man har følelsen af, at de egentlig ikke gider at skrue i såd'n noget gammelt lort - og så derfor bare skal have det overstået..... Og, så står man og føler sig lidt til grin - og det gider jeg fan... ikke - regningen skal jo betales alligevel, om det er godt stykke arbejde, som man er glad for - eller noget makværk, som bare skal retuneres...
Det sidste, er jeg ved at være en smule træt af...

Så, er der nogen, her på forumet, som har kendskab til såd'n een god og pålidelig mekker i Randers-området, med øvertstående kvalifikationer, som har tid og lyst - ja, så vil jeg blive voldsomt glad for info.

Beklager den lidt triste mine, i mit første indlæg - men er så sent som igår, blevet "brændt af" af min nuværende mekaniker, at "...det gad han såd'n set ikke bruge tid på ligenu, da han egentlig havde kunder, som har ventet både 3 og 4 måneder, på at komme til..." Kanon !!!! Jeg finder vist bare på noget andet så...

Hvilket jeg så prøver... :? :? :?

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Thomas Skrabak.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Morten16v » 19. aug 2008, 17:06

Hvad skal der laves på den fine vogn :)
Skrabak skrev:Dav på forumet.

Min gamle madame, en Audi 80 B4 2,3E, står og trænger til en håndfuld småjusteringer og småreparationer.
I den forbindelse, mangler jeg en god mekker, som har forstand på - og har lyst til, at skrue i såd'n een - og som nødvendigvis ikke har en timepris, nærmende sig de autoriserede værksteder.
Og ikke mindst, men meget gerne, een som evt. har forstand og kendskab til denne 5 cyl NG motor.

Jeg har haft 2 forskellige mekkere, de sidste 3 år, og bliver sgu så ærgelig, når de ting man har bedt om, ikke er lavet alligevel, ved afhentning - eller at man har forsøgt sig frem, ved div. reperationer, uden at have sat sig ind i vognen først... Eller, at man har følelsen af, at de egentlig ikke gider at skrue i såd'n noget gammelt lort - og så derfor bare skal have det overstået..... Og, så står man og føler sig lidt til grin - og det gider jeg fan... ikke - regningen skal jo betales alligevel, om det er godt stykke arbejde, som man er glad for - eller noget makværk, som bare skal retuneres...
Det sidste, er jeg ved at være en smule træt af...

Så, er der nogen, her på forumet, som har kendskab til såd'n een god og pålidelig mekker i Randers-området, med øvertstående kvalifikationer, som har tid og lyst - ja, så vil jeg blive voldsomt glad for info.

Beklager den lidt triste mine, i mit første indlæg - men er så sent som igår, blevet "brændt af" af min nuværende mekaniker, at "...det gad han såd'n set ikke bruge tid på ligenu, da han egentlig havde kunder, som har ventet både 3 og 4 måneder, på at komme til..." Kanon !!!! Jeg finder vist bare på noget andet så...

Hvilket jeg så prøver... :? :? :?

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Thomas Skrabak.
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
Skrabak
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. aug 2008, 16:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Skrabak » 19. aug 2008, 23:44

Hej Morten - tak for svar.

Den trænger til et gennemsyn, flere steder :

1. Motor driller lidt, med at sætte ud, dog med sjældne mellemum - men ubehageligt, når det sker.
Sidst det skete var midt på motorvejen, i en kø, hvor den efter genstart, kun kunne holde sig igang på een cylinder i 10 min ca, hvorefter den selv sprang igang, og spandt videre uden problemer.... Kørte i 14 dage, inden den lavede samme nummer.

1.1 Motor har det med, i sjældne tilfælde, i " halvvarm" tilstand, at holde igen med trækkraften (som om, at spjæld to ikke åbner - eller for fed blanding - eller andet hokus pokus).
Hvis man, i rullende tilstand, afbryder og tilslutter tænding - ophører problemet, prompte.

1.2 Motor har ligeledes, i "halvvarm" tilstand, en meget metallisk banken, i takt med omdrejninger. Dette forekommer dog ikke i helt kold, eller varm tilstand. Men godt lyder det sgu ik !!!

1.3 Ventildækselpakning utæt.

1.4 Luftfilter, brændstoffilter og benzinpumpe, vil jeg gerne ha tjekket.

1.5 Udstødningsmanifold utæt.

2. Uro i styrtøj, fra venstre side, mellem 90 - 120 km/t

3. Utæt brændstofrør, i tilbageløbet, under vognen - det koster lidt på forbruget...


.....ja, og et par andre småting, som dog er uden stor betydning - bare irritationsmomenter....

Kort og godt - vil bare gerne ha, at den er iorden, hvilket den IKKE er for tiden.


Mvh. Thomas.

Brugeravatar
Mads'n
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Mads'n » 20. aug 2008, 20:48

hey
prøv at ringe til bjørn hos http://www.bil-tek.dk" onclick="window.open(this.href);return false; han ved sgu hvad han laver og meget forstand på VAG biler, og er ikke hjernedød dyr ;)

Brugeravatar
Skrabak
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. aug 2008, 16:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Skrabak » 22. aug 2008, 14:30

Hej Mads'n

1000 Tak for tippet - det ser ud til at være en god kandidat. Spændende vognpark i hvert fald.
Men jeg er lidt ked af afstanden... 40km ca.
Men, hvis ingen andre goe forslag dukker op, vil jeg prøve at kontakte ham.
Tak for hjælpen.

Mvh. Thomas.
Mads'n skrev:hey
prøv at ringe til bjørn hos http://www.bil-tek.dk" onclick="window.open(this.href);return false; han ved sgu hvad han laver og meget forstand på VAG biler, og er ikke hjernedød dyr ;)

Brugeravatar
Piske
Medlem
Indlæg: 757
Tilmeldt: 23. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Øster Hurup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Piske » 22. aug 2008, 18:36

personligt vil jeg hellere køre 45km til en mekker jeg ved kan sit kram, end 200 meter til den lokale mekker der er torske-fræst i et værksted. Hvilket jeg sjovt nok også er begyndt på :)
'05 BMW M3 Cabriolet 343HK / 365NM
'07 BMW X5 E70 3.0d 235HK / 520NM - Solgt

Brugeravatar
Skrabak
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. aug 2008, 16:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler god mekaniker !!!

Indlæg af Skrabak » 23. aug 2008, 16:53

Yup - på ingen måde uenig !!!
Men, med uvisheden om der kunne være andre lige i nærheden, som folk kunne have kendskab til, gør at man måske lader sagen stå lidt - inden jeg skrider til action.

Men ja, hellere en lortetur til en kanon mekker, end en kanon tur til en lortemekker... :?: :!: :!: :!: ;)
Piske skrev:personligt vil jeg hellere køre 45km til en mekker jeg ved kan sit kram, end 200 meter til den lokale mekker der er torske-fræst i et værksted. Hvilket jeg sjovt nok også er begyndt på :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"