2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 27. jul 2008, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Jeg har bestemt mig for at næste bil skal være den nye Scirocco med DSG. Synes den er vildt fed den bil
Jeg har dog tænkt på om det er helt hul i hovedet når jeg kører 50 km samlet hver dag til arbejde...Har dog hørt at den ikke skulle være så uøkonomisk endda...Synes bare ikke Sciroccoen kan være tjent med diesel eller mindre end 200 HK
Nogen der har erfaringer med 2,0 tfsi´en? Og hvad med den mindre motor..er det 160 hk 1,4 eller sådan noget??
Jeg har dog tænkt på om det er helt hul i hovedet når jeg kører 50 km samlet hver dag til arbejde...Har dog hørt at den ikke skulle være så uøkonomisk endda...Synes bare ikke Sciroccoen kan være tjent med diesel eller mindre end 200 HK
Nogen der har erfaringer med 2,0 tfsi´en? Og hvad med den mindre motor..er det 160 hk 1,4 eller sådan noget??
TILBAGE MED A HÅR VI ER KJORN, - IND I A HÆK VI ER VÆK
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Yep, den nye Rocco er simpelthen et pletskud!!!
Jeg har et par venner med henholdsvis en Altea FR 2.0 TFSI, og en Leon 2.0 TFSI.
Alteaen er standard og han kører aldrig over 10 km/ltr. Mest omkring de 8 ifølge ham selv.
Leonen er optimeret til 268 heste på 98 oktan (af Martin Hammerich) ellers helt standard. Han ligger også og roder i 10 km/ltr. området.
Jeg mener ikke at du skal vælge den store tfsi, hvis brændstoføkonomi har en afgørende rolle, men derimod den bette, men meget fine, lille 1,4. Jeg vil tro at den sagtens kan magte 200 hk. og stadig have en relativt fornuftig brændstoføkonomi.
Fåes Roccoen i det hele taget med TDI maskine?
Jeg har et par venner med henholdsvis en Altea FR 2.0 TFSI, og en Leon 2.0 TFSI.
Alteaen er standard og han kører aldrig over 10 km/ltr. Mest omkring de 8 ifølge ham selv.
Leonen er optimeret til 268 heste på 98 oktan (af Martin Hammerich) ellers helt standard. Han ligger også og roder i 10 km/ltr. området.
Jeg mener ikke at du skal vælge den store tfsi, hvis brændstoføkonomi har en afgørende rolle, men derimod den bette, men meget fine, lille 1,4. Jeg vil tro at den sagtens kan magte 200 hk. og stadig have en relativt fornuftig brændstoføkonomi.
Fåes Roccoen i det hele taget med TDI maskine?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 27. jul 2008, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
ja...den kommer med 140 hk nu og 170 til næste sommer...men så længe kan jeg ikke vente. måske 140 hk diesel alligevel er noget man skal overveje
TILBAGE MED A HÅR VI ER KJORN, - IND I A HÆK VI ER VÆK
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
mine erfaringer med 2.0 tfsi siger mig at det er meget afhængigt at chaufføren. Den kan sagten komme et fint stykke over de 10km/l men man har jo en tendens til at træde lidt til den når nu man køre med sådan en maskine
Roeden
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Ja det lyder meget fornuftigt, så er de 20 km/ltr da inden for rækkevidde med dit kørselsbehov!høwse skrev:ja...den kommer med 140 hk nu og 170 til næste sommer...men så længe kan jeg ikke vente. måske 140 hk diesel alligevel er noget man skal overveje
Det kan den motor da i en Touran, så mon ikke den også kan det i en bette Rocco!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 218
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 13:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Lav et lille regnestykker over det..
Hvis du kører 50 km pr. dag og kører 20 dage pr. mdr. (hvis det er arbejde) er det lig med 1000 km. (10 km/l = 100 ltr. benz.)
Hvis du vælger 140 hk TDI og ligger på 15 km/l bliver det 1000/15 km = 66-67 ltr)
Benzinudgift ca. (11,25 pr. ltr) = 1125 kr.
Dieseludgift ca. (10.50 pr. ltr) = 700 kr.
Forskel = 425.- pr. mdr....
Du skal selvfølgelig også tænke på prisforskellen på bilen som er 30.000.- (renteudgift på merprisen, og årlig ejerafgift)..
//Flex
Hvis du kører 50 km pr. dag og kører 20 dage pr. mdr. (hvis det er arbejde) er det lig med 1000 km. (10 km/l = 100 ltr. benz.)
Hvis du vælger 140 hk TDI og ligger på 15 km/l bliver det 1000/15 km = 66-67 ltr)
Benzinudgift ca. (11,25 pr. ltr) = 1125 kr.
Dieseludgift ca. (10.50 pr. ltr) = 700 kr.
Forskel = 425.- pr. mdr....
Du skal selvfølgelig også tænke på prisforskellen på bilen som er 30.000.- (renteudgift på merprisen, og årlig ejerafgift)..
//Flex
Audi A5 2,0 TDI Sportback
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Meget fin at skue!
Og ja, den fåes sq med TDI maskine!
Zu temperamentvoll
Der Scirocco tritt mit einem eindrucksvollen Motoren-Portfolio an. Eine Variante ist der 1.4 TSI mit doppelter Aufladung, 160 PS Leistung – besonders mit dem fabelhaften optionalen 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe DSG. Die Topmotorisierung bildet der 200 PS starke 2.0 TSI, der den neuen Scirocco auf Ideallinie von Leistung und Verbrauch bringt. Später folgen ein 1.4 TSI mit 122 PS und ein 2.0 TDI mit 140 PS (Kraftstoffverbrauch: 5,1 – 7,6 l/100 km; CO2-Emission: 135 - 179 g/km)*.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Min Altea med 2.0 TFSI optimeret til 260HK og med 19" ruller kører 12,3 km/l på en tur til Århus med fartpiloten sat på fartgrænsen hele vejen over... ved daglig kørsel omkring 9,5 og får den lidt ekstra meget bykørsel er det omkring 8,5 km/l
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 27. jul 2008, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Tak for alle jeres indput...som altid er der opbakning her
Ud fra dit lille regnestykke Flex, kan man jo sige at man måske skal holde de måske 500 kr mere i måneden op imod hvad køreoplevelsen er i en 140 tdi og en 200 hk...og den kræver vel ikke så meget forklaring????
Meen så er der jo også forsikringen..hvad giver i der drenge???
Ud fra dit lille regnestykke Flex, kan man jo sige at man måske skal holde de måske 500 kr mere i måneden op imod hvad køreoplevelsen er i en 140 tdi og en 200 hk...og den kræver vel ikke så meget forklaring????
Meen så er der jo også forsikringen..hvad giver i der drenge???
TILBAGE MED A HÅR VI ER KJORN, - IND I A HÆK VI ER VÆK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 3. aug 2008, 10:21
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Høwse
Jeg har fortalt dig min TT'er køre op til 16 km/l på landevej... Så der er ingen diskusion!
Hvorfor spare 500 kr. om månedet når du kan køre 2.0 TFSi det er en rigtig fin motor!
Forsikring... hehe... det er en anden snak
Jeg har fortalt dig min TT'er køre op til 16 km/l på landevej... Så der er ingen diskusion!
Hvorfor spare 500 kr. om månedet når du kan køre 2.0 TFSi det er en rigtig fin motor!
Forsikring... hehe... det er en anden snak
Hilsen
Nikolaj
Nikolaj
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Jeg betaler 6300 for min Altea TFSI, med postnr 2100 og 30000 km om året.
Codan har noget samarbejde med Seat som gir rimelige priser
Codan har noget samarbejde med Seat som gir rimelige priser
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 27. jul 2008, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
JA det er godt niik, men jeg er jo vandt til dieselpower
TILBAGE MED A HÅR VI ER KJORN, - IND I A HÆK VI ER VÆK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 218
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 13:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Jeg er enig... Hvorfor køre diesel, hvis prisforskellen ikke er større..
Ja der er godt moment i en diesel, og ja de er kommet rigtig godt over de gamle dieselryste/støj gener - men jeg befinder mig sgu stadig bedst i en benz, men en røvfuld heste....
Men smag og behag er heldigvis forskellig....
Jeg skal give 7.000.- for ny A4 Avant 2,0 TFSI (fri km.) Postnr. 2300
Ja der er godt moment i en diesel, og ja de er kommet rigtig godt over de gamle dieselryste/støj gener - men jeg befinder mig sgu stadig bedst i en benz, men en røvfuld heste....
Men smag og behag er heldigvis forskellig....
Jeg skal give 7.000.- for ny A4 Avant 2,0 TFSI (fri km.) Postnr. 2300
Audi A5 2,0 TDI Sportback
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 61
- Tilmeldt: 12. aug 2008, 20:25
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: mariagerfjordbilpleje
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
okay kan se det svinger meget med jers biler for min gamle golf v gti kørte ca 10 med hård kørsel og min gemmem snit til italien i min nye jetta 200hk på 4500 km var 13,4 km/l ..og min porsche boxter s 3,2 v6 ligger på 13 og men tror det har meget at sige med hvor airdynamisk bilen er ..
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Du skal stille op til det øko race VW laver..du vil vinde stort Min gamle GTIèr ved hård kørsel gik ikke en dag over 7km/l pæn kørsel, kunne jeg lige ramme 11,8 i snit
per w skrev:okay kan se det svinger meget med jers biler for min gamle golf v gti kørte ca 10 med hård kørsel og min gemmem snit til italien i min nye jetta 200hk på 4500 km var 13,4 km/l ..og min porsche boxter s 3,2 v6 ligger på 13 og men tror det har meget at sige med hvor airdynamisk bilen er ..
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
- Tigger
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4625
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Har det ikke noget at betyde hvad bilen koster ?
Der er jo noget forskel i prisen på bilerne og hvad med gule plader ?
Der er jo noget forskel i prisen på bilerne og hvad med gule plader ?
Hilsen Brian Christensen
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 tfsi DSG...erfaringer med brændstofsøkonomi??
Der er ikke så stor forskel i prisen på forsikring, da skader koster stort set det samme om det er på en gulplade eller hvidplade. Er kun ved totalskade det har noget at sigeTigger skrev:Har det ikke noget at betyde hvad bilen koster ?
Der er jo noget forskel i prisen på bilerne og hvad med gule plader ?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook