Service på min leon?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Chriskras
Nyt medlem
Indlæg: 128
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Service på min leon?

Indlæg af Chriskras » 30. aug 2008, 09:26

Hey folkens.

Har bestilt service til Torsdag i næste ude. (D.4) Det er 15000km service.
Men en kammerat sagde at den ikke skulle til service før den lyste med service indikatorern?
Det gør den altså ikke endnu. Den har gået 14500. Han snakkede om det først gjorde det lidt efter 15000.
Er det ikke fint nok at smide den til service nu?

Og så lige et andet spørgsmål. Olie, hvilken olie smider de på hos seat?
Skal man selv tage noget med så det ikke bliver så dyrt. Og så man kan få noget bedre på?


Christian.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Service på min leon?

Indlæg af holberg19 » 30. aug 2008, 11:24

Chriskras skrev:Hey folkens.

Har bestilt service til Torsdag i næste ude. (D.4) Det er 15000km service.
Men en kammerat sagde at den ikke skulle til service før den lyste med service indikatorern?
Det gør den altså ikke endnu. Den har gået 14500. Han snakkede om det først gjorde det lidt efter 15000.
Er det ikke fint nok at smide den til service nu?

Og så lige et andet spørgsmål. Olie, hvilken olie smider de på hos seat?
Skal man selv tage noget med så det ikke bliver så dyrt. Og så man kan få noget bedre på?


Christian.
Hej Christian

Min Leon (fra juli) lyste med sikkerhed fra 14.500 hvor den sagde DING! og skrev "Service in xxx km" når der kom tænding på bilen. Om den lyste før, det kan jeg sgutte huske.

Jeg havde egen olie med til mit 15.000 km service og slap med at betale ~850kr (havde ikke behov for viskerudskiftning eller påfyldning af sprinklervæske). Dertil skal jeg så lægge udgiften til den olie jeg selv medbragte for at få den reele serviceomkostning. Husk at tage nok olie med, hvis du selv medbringer. Jeg havde 5L med, da der hældes ~4,3L på ved skift på min 1,9 TDI.

Olien har jeg købt hos Landberg.dk - køb 12L for 795,- det er billigt og så har du til 2 serviceeftersyn. Det eneste du skal være opmærksom på er, at købe den olie, som SEAT kræver til motoren ;) Kig i din instruktionsbog.

Der var absolut ingen problemer med lurende blikke eller noget, da jeg havde egen olie med.

Brugeravatar
Chriskras
Nyt medlem
Indlæg: 128
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service på min leon?

Indlæg af Chriskras » 31. aug 2008, 11:30

Mange tak for den gode info. :) Jeg tjekker lige hvad de anbefaler.
Det godt nok også meget man sparer.

Jeg kører til service med den på torsdag og ser hvad de siger til at den ikke har lyst endnu.
Syntes også 15000 er langt at køre på det samme olie når det er en bil der får lidt at leve af engang imellem.


Christian.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"