Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller beholde..

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller beholde..

Indlæg af Ras » 23. okt 2010, 00:15

Hej

Jeg har valgt at skifte job, og får i den forbindelse også længere til arbejde. - 38 Km landevej x 2.
Ville i andre skifte til en diesel nu eller køre nogle år mere i den jeg har. (nuværende bil se min signatur)

Jeg kan få den til at køre 15-16 km/l målt ved tankning efter en tur frem og tilbage. (altså 76 km incl koldstart.)
Det syntes jeg er meget pænt for den motor 1,8 TSI.

Men ville jeg få mere ud af at bytte den til diesel i samme prisleje Ca. 300.000kr nu, eller skal man vente 2-3år for ikke at sætte for meget til på den her og nu.
(bilen er fra marts 2010 og har kørt 11.000km)... :roll:

Jeg er faktisk rigtig glad for den, men en diesel ville nok kunne køre samme landevejstur med et forbrug et pænt stykke over 20 km/l.
Alt efter hvilken diesel bil jeg så vælger.... næste spørgsmål. :) ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ClausP » 23. okt 2010, 02:40

Der er, og har længe været en kæmpe "hype" omkring at man skal køre diesel blot fordi at man skulle uden for byskiltet.

Jeg har selv kørt TDI de sidste 5 år.
Selv om det var 2,0TDI målt til 160+ Hk blev jeg aldrig helt glad for diesel.
Jeg synes simpelthen ikke at det er sjovt nok.
Der er meget fokus på det kæmpemoment en TDI som regel har, men det kan man altså ikke køre stærkt på, og det er i min optik næsten ubrugligt da det er i et ret begrænset område.
Hvorimod en TSI har jævnt (men dog lavere) moment over hele skalaen.

Jeg købte en TDI ud fra samme betragtninger som du har nu, selvom jeg faktisk var mere lun på en GTI.

Så tyg lige på det her:
Dieselbiler er generelt noget dyrere.
De er som regel også dyrere i grøn afgift.
Og når der så går noget i stykker i en TDI motor, så er stumperne som regel meget dyre.
En pumpedyse koster det meste af en arm, og dyserne i de nye CR modeller er ikke meget billigere + at der er pumpe til en formue også.
Så er der jo tilsodning af turbolader og partikelfilter også, det bliver helt sikkert også en udgift på et tidspunkt.
Så hvis du skal skifte en dyse hen ad vejen når garantien engang er udløbet, kan du faktisk købe bensin til 7-8000 km kørsel for det samme beløb.

Jeg er gået tilbage til bensin (2,0 TSI) og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik på trods af at jeg har et stor kørselsbehov.
30-35000 km pr. år. Heller ikke selv om jeg skal smide en 1000 kr. seddel mere til brændstof om måneden.

Det skal nok være en lille bitte pendlerbil hvis du vil godt op over 20 km/l.
Min 2,0TDI holdt et snit på 16,8 km/l over 173.000 km.
Indtil videre køre jeg 12,2 km/l i min 2,0TSI.

Jeg synes du skal fortsætte i din TSI hvis du ellers er glad for den.

Som jeg lige kan regne det ud, kan du spare 16 kr. pr dag du køre på arbejde i brændstof.
At skifte en bil der kun har kørt 11.000 km vil nok give dig en økonomisk mavepumper.
Hvis du nu sælger din TSI kommer du nok til at tabe 30.000 kr ved salg.
Det vil du så være over 8 år om at indhente ved at spare 16 kr.om dagen på kørsel til arbejde.
På årsplan kan du vel spare lidt over 3000 kr. om året på kørsel til jobbet.

Prøv at se lidt på perspektitvet, jeg mener at man skal op i et meget større kørselsbehov for at det på den lange bane kan betale sig at købe en Dieselbil.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af podo » 23. okt 2010, 07:21

Med en næsten ny bil ville jeg beholde den et stykke tid endnu, derefter diesel, vi kører kun 8000-10000 km i vores om året, men den næste bliver helt sikkert også en diesel
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

Tubi
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 21. jun 2008, 17:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af Tubi » 23. okt 2010, 08:57

Behold TSI og vær glad, 78km /dag er heller ikke voldsom meget.
Har selv skiftet TDI med 1,8T og har aldrig fortryd min handling.
Podo din diesel har det ikke godt med de små ture og er garanteret sodet til a h.. til.
Stop øko kørsel på motorvejen NU

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 339 times
Been thanked: 216 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af The Micktrix / Dk » 23. okt 2010, 09:02

podo skrev:Med en næsten ny bil ville jeg beholde den et stykke tid endnu, derefter diesel, vi kører kun 8000-10000 km i vores om året, men den næste bliver helt sikkert også en diesel
Hvorfor diesel med det kørsel behov ??

Det vel næsten kun små ture du køre ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ABT » 23. okt 2010, 09:26

Ras skrev: Men ville jeg få mere ud af at bytte den til diesel i samme prisleje Ca. 300.000kr nu, eller skal man vente 2-3år for ikke at sætte for meget til på den her og nu.
(bilen er fra marts 2010 og har kørt 11.000km)... :roll:

Jeg er faktisk rigtig glad for den.. :)
Som du selv skriver.. Behold din bil et par år endnu og du er jo glad for den? ;)

Fatter har en magen til.. den kører dæleme godt!
(efter min. mennig, så er 1,8 TSI den bedste motor til d.d..)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af Morten16v » 23. okt 2010, 09:27

Syntes du maler fanden noget på vægen der! Du får det til at lyde som om en benziner er en evighedsmaskine og en diesel næsten har en tid på skrotpladsen når den forlader fabrikken.

Ja dieselbiler er dyrere i indkøb, men de er også MEGET mere værd end en benziner når du skal af med dem og specielt hvis de har nogen km på bagen.

Ja de er lidt dyrere i grøn afgift men det spare man så på brændstof

Ja delene er dyrere til en diesel med det er kun de dele som ikke sidder på en benzinmotor dyser, pumpe osv men resten er sq det samme

Tilsodning osv kan du undgå ved at køre frisk i den et par gange om ugen og så tilve den nogen Belladd i tanken fra tid til anden. Resten passer sig selv hvis du ikke ligger og køre moffe hele tiden

Så kan du jo tygge lidt på den :D
vwfanatic skrev:Der er, og har længe været en kæmpe "hype" omkring at man skal køre diesel blot fordi at man skulle uden for byskiltet.

Jeg har selv kørt TDI de sidste 5 år.
Selv om det var 2,0TDI målt til 160+ Hk blev jeg aldrig helt glad for diesel.
Jeg synes simpelthen ikke at det er sjovt nok.
Der er meget fokus på det kæmpemoment en TDI som regel har, men det kan man altså ikke køre stærkt på, og det er i min optik næsten ubrugligt da det er i et ret begrænset område.
Hvorimod en TSI har jævnt (men dog lavere) moment over hele skalaen.

Jeg købte en TDI ud fra samme betragtninger som du har nu, selvom jeg faktisk var mere lun på en GTI.

Så tyg lige på det her:
Dieselbiler er generelt noget dyrere.
De er som regel også dyrere i grøn afgift.
Og når der så går noget i stykker i en TDI motor, så er stumperne som regel meget dyre.
En pumpedyse koster det meste af en arm, og dyserne i de nye CR modeller er ikke meget billigere + at der er pumpe til en formue også.
Så er der jo tilsodning af turbolader og partikelfilter også, det bliver helt sikkert også en udgift på et tidspunkt.
Så hvis du skal skifte en dyse hen ad vejen når garantien engang er udløbet, kan du faktisk købe bensin til 7-8000 km kørsel for det samme beløb.

Jeg er gået tilbage til bensin (2,0 TSI) og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik på trods af at jeg har et stor kørselsbehov.
30-35000 km pr. år. Heller ikke selv om jeg skal smide en 1000 kr. seddel mere til brændstof om måneden.

Det skal nok være en lille bitte pendlerbil hvis du vil godt op over 20 km/l.
Min 2,0TDI holdt et snit på 16,8 km/l over 173.000 km.
Indtil videre køre jeg 12,2 km/l i min 2,0TSI.

Jeg synes du skal fortsætte i din TSI hvis du ellers er glad for den.

Som jeg lige kan regne det ud, kan du spare 16 kr. pr dag du køre på arbejde i brændstof.
At skifte en bil der kun har kørt 11.000 km vil nok give dig en økonomisk mavepumper.
Hvis du nu sælger din TSI kommer du nok til at tabe 30.000 kr ved salg.
Det vil du så være over 8 år om at indhente ved at spare 16 kr.om dagen på kørsel til arbejde.
På årsplan kan du vel spare lidt over 3000 kr. om året på kørsel til jobbet.

Prøv at se lidt på perspektitvet, jeg mener at man skal op i et meget større kørselsbehov for at det på den lange bane kan betale sig at købe en Dieselbil.
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af podo » 23. okt 2010, 12:02

Tubi skrev:Behold TSI og vær glad, 78km /dag er heller ikke voldsom meget.
Har selv skiftet TDI med 1,8T og har aldrig fortryd min handling.
Podo din diesel har det ikke godt med de små ture og er garanteret sodet til a h.. til.
Det er den så ikke nej, den bliver ikke sodet af at stå stille i indkørselen, det kan vi nok være enig om. Vi kører vel 2-3 ture af 2 km, til købmanden derefter 1-2 ture af 50 km til nærmeste større by og til sidst 2 ture på 150 km i forbindelse med afhentning/aflevering af min datter, dette er så i løbet af en 14 dages periode, er vejret godt kører vi ikke de små ture.
The Micktrix / Dk skrev:
podo skrev:Med en næsten ny bil ville jeg beholde den et stykke tid endnu, derefter diesel, vi kører kun 8000-10000 km i vores om året, men den næste bliver helt sikkert også en diesel
Hvorfor diesel med det kørsel behov ??

Det vel næsten kun små ture du køre ;)
Diesel fordi jeg får så meget rabat på diesel som man ikke ville kunne få på benzin, kan bedst lide at køre diesel, synes der er mere komfort i det, er vant til diesel og når jeg engang imellem har prøvet en benzin bil har jeg hver eneste gang tænkt at det bare ikke duer til os, ved da godt at der er flere afgifter, og derfor er vi også på jagt efter en nyere med dpf, ang ture se lidt oppe.
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ClausP » 23. okt 2010, 12:15

Morten16v skrev:Syntes du maler fanden noget på vægen der! Du får det til at lyde som om en benziner er en evighedsmaskine og en diesel næsten har en tid på skrotpladsen når den forlader fabrikken.

Ja dieselbiler er dyrere i indkøb, men de er også MEGET mere værd end en benziner når du skal af med dem og specielt hvis de har nogen km på bagen.

Ja de er lidt dyrere i grøn afgift men det spare man så på brændstof

Ja delene er dyrere til en diesel med det er kun de dele som ikke sidder på en benzinmotor dyser, pumpe osv men resten er sq det samme

Tilsodning osv kan du undgå ved at køre frisk i den et par gange om ugen og så tilve den nogen Belladd i tanken fra tid til anden. Resten passer sig selv hvis du ikke ligger og køre moffe hele tiden

Så kan du jo tygge lidt på den :D
Jeg tygger lige lidt så :D

Jeg kørte med Bell-add servicerens og de sidste par år ogs additiv, og kører bestemt også friskt, men de danske fartbegrænsninger ligger unægteligt en dæmper på det.
Specielt hvis du kører meget på landevej og motorvej, du skal op i meget høje hastigheder, hvis det overhovet er muligt at undgå til sodning.
Jeg vil påstå at uanset hvilken TDI Turbo lader du skiller ad, så er der sod i den efter 100.000 km, min begyndte at lave pjatrøv ca. ved 140.000 km, men efter en rensning gik den som smurt igen.
Desværre har langt de fleste værksteder tendens til bare at skifte turboen og sende kunden en regning på 12- 15.000kr.

Hvis du skal kører på Bell-add diesel additiv hele tiden, kan du jo så ligge ca. 15 kr til pr. tankfuld.

Uanset hvad, så siger dem der har forstand på diesel (f.eks Autobranchens Udviklingscenter, Bosch Autoteknik i Sæby) at de bare går mere i stykker end bensin.
Og de er jo alt andet lige også mere kompliceret.
En indsprøjtningsdyse til en bensin bil får du skiftet for en tusse, hvis den ellers går i stykker
En dyse og en højtrykspumpe til en Diesel er jo nærmest et højteknologisk vidunder.
Stopsjældet er også en klassikker på TDI'er, hvis du ikke selv kan skifte det bliver du lige hjulpet af med 3K henne ved VW.
Du skal da ikke søge ret meget rundt for at finde en masse som har lagt både 10 og 20.000 kr. til rep. af en forholdsvis ny dieselmotor.

Min pointe er blot at der er ikke meget sjovt i en TDI,
Og man skal regne hele perspektivet ud, ikke blot kigge på brændstofregningen hver måned.
Hvis man skal ligge og pendle et par hundrede km hver dag, så er der fornuft i regnskabet.
Jeg mener blot at risko og sandsynlighed for at rende ind i en kæmperegning på et tidspunkt er større end på en bensin.
Og så har man sat det hele over styr.

Ikke et ord om evighedsmaskiner, eller fanden på væggen, bensinbiler er bare lidt mere økonomisk overskuelige at reparere på. ;)

Du har nok ret i at diesel biler er har en højere gensalgsværdi.
Men de behøves ikke at være meget.
De sidste to nye VW'er jeg har haft har kostet ca 1,50 kr. i afskrivning pr. km.
Hhv Bora 2,3 V5 og Golf 5 Sportline 2,0TDI, faktisk var jeg skuffet over afskrivningen påTDI'en, selvom jeg fik en god/fair pris for den.
Fra en halv million til 230.000 på 5 år / 173.000 km er da ikke imponerende.

Min pointe går sådan set også på at manden i forvejen har en 1,8TSI, som bare går rigtigt godt
Så han har vel en eller anden forkærlighed for sådan en, og eneste argument jeg ser er for at spare en skærv på brændstoffet.
Det holder ikke en meter, at skifte en ny bil.
Stod han uden bil og skulle vælge at købe en ny, var der måske lidt ide i at overveje diesel - og så alligevel ikke med det kørselsbehov.
Senest rettet af ClausP 23. okt 2010, 12:42, rettet i alt 1 gang.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ClausP » 23. okt 2010, 12:40

podo skrev: Det er den så ikke nej, den bliver ikke sodet af at stå stille i indkørselen, det kan vi nok være enig om. Vi kører vel 2-3 ture af 2 km, til købmanden derefter 1-2 ture af 50 km til nærmeste større by og til sidst 2 ture på 150 km i forbindelse med afhentning/aflevering af min datter, dette er så i løbet af en 14 dages periode, er vejret godt kører vi ikke de små ture.

Diesel fordi jeg får så meget rabat på diesel som man ikke ville kunne få på benzin, kan bedst lide at køre diesel, synes der er mere komfort i det, er vant til diesel og når jeg engang imellem har prøvet en benzin bil har jeg hver eneste gang tænkt at det bare ikke duer til os, ved da godt at der er flere afgifter, og derfor er vi også på jagt efter en nyere med dpf, ang ture se lidt oppe.
Det hænger jo ikke sammen 8-10000 km. Og så gå efter at få mere rabat på brændstoffet.
Jeg er ansat i en stor butik, der fik på et tidspunkt 1,20 i rabat på diesel (nu nedsat til under 1 kr.) mod kun 30 øre på bensin.
Men med næsen konstant krig på brændstof her i it pastorat kan det være lige meget.

Jeg ved ikke hvilke bensin biler du sammenligner med , men hvis du sammenligner prismæssigt hvad du kan få
Så stod jeg her for et halvårs tid siden og vurderede på om jeg skulle give 5.000 mere for en 170 HK TDI mod en 210Hk TSI, det var for mig ikke et svært valg.
Tidligere biler jeg har haft: Bora 2,3 V5, og Golf 1,8T har ikke budt på mindre komfort eller motorkraft end en TDI.
Men hvis man sammenligner med en astmatisk bensin motor som er meget billigere end TDI, så forstår jeg det da godt.
Og vil man have ordentlig varme (også = komfort) i sin TDI om vinteren skal man så også lige købe sig et oliefyr ;)

Så jeg tror bare at vi her er ude i at du bare bedre kan li' diesel, og det er også fair nok.
Men med det kørselsbehov kan det ikke have meget med økonomi at gøre ;)
Du kan vel spare 2500 om året, som du så nok skal aflevere i ejerafgift i stedet for.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ClausP » 23. okt 2010, 14:47

Morten16v skrev: Ja delene er dyrere til en diesel med det er kun de dele som ikke sidder på en benzinmotor dyser, pumpe osv men resten er sq det samme
Overså lige den her kommentar i første omgang, skylder også lige en kommentar på den.

Det passer simpelthen ikke.

Ud over at der er mange dele som slet ikke er på bensin motorer.
Alt er stort set dyrere på en diesel, da det er lavet af grovere materialer, eller mere sofistikerede løsninger.
Alt sammen for at gøre dem mere effektive og så de kan holde til det højere moment og kompression.

Hvis vi starter ud med en ombytningsmotor f.eks 170 Hk TDI CR mod en 210 Hk TSI så koster TDI'en 5000 kr. mere.
Topstykket er dyrere.
Stempler er dyrere.
Turboladere er dyrer - ikke meget.
Starteren er dyrere da den er meget kraftigere pga. hårdere kompression.
Kobling er dyrere.
Ja generelt tror jeg godt at du kan ligge ca 20% på prisen på delene til en TDI motor.
Det er ikke for sjov at de tager mere for en bil hvor kun motoren er forskellig.

Tyg igen :D
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af Ras » 23. okt 2010, 23:22

Altid fint med en god debat, -mange gode og brugbare kommentarer, :)

Jeg kan jo godt se jeg vil tabe en del hvis jeg vælger at skifte den ud nu.
Men jeg syntes også biler med ca. 3 år på bagen taber meget (ca 100.000kr på tilsvarende biler).

Da vi valgte bilen var det udfra at vores kørselsbehov var ca 15000-18000km om året, og ville være det flere år frem i tiden. Men efter job skifte bliver det så ca 25000-30000km om året.

Havde jeg haft det behov fra starten, havde jeg nok købt en dieselbil, men ville gerne have en med kæde frem for tandrem. Og dem laver Vag gruppen jo ikke mange af...
-så var det måske blevet en brugt E91 Bmw diesel 318 eller 320. ;)

Jeg havde faktisk valgt bilen udfra at ville have den en længere periode ca 5-6 år. Og syntes derfor det var lækkert at købe en helt ny som man selv kunne sammensætte, udstyr,farve mm.
Skal måske lige nævnes at bilen er gældfri nu, og hvis jeg vælger at skifte bliver det nok ikke til en helt ny igen, men en der er maks 1-2 år gammel, til ca. samme pris som vores er værd.

Men gør jeg det så skal jeg også skyde en hvid pil efter de 4 års fabriksgarenti der er på Octavia'en. :?
-Det ender nok med jeg beholder den nogle år endnu, den køre jo også pisse godt.
Måske man finder en der har fået modsatte kørselsbehov, som man kunne være heldig at lave en god byttehandel med... :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af Ras » 23. okt 2010, 23:37

Hej ABT

-Du har ret i det er en super motor.

Hvad med dig, kan da huske du havde en fin rød GTI, men kan se på din signatur du nu har fået ny og lige så fin Golf 6 tdi.
Har du fået andet kørselsbehov eller ville du bare prøve noget andet.... :?: ;)
-Og er du glad for den nye.
ABT skrev:
Ras skrev: Men ville jeg få mere ud af at bytte den til diesel i samme prisleje Ca. 300.000kr nu, eller skal man vente 2-3år for ikke at sætte for meget til på den her og nu.
(bilen er fra marts 2010 og har kørt 11.000km)... :roll:

Jeg er faktisk rigtig glad for den.. :)
Som du selv skriver.. Behold din bil et par år endnu og du er jo glad for den? ;)

Fatter har en magen til.. den kører dæleme godt!
(efter min. mennig, så er 1,8 TSI den bedste motor til d.d..)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ABT » 24. okt 2010, 09:09

Ras skrev:Hej ABT

-Du har ret i det er en super motor.

Hvad med dig, kan da huske du havde en fin rød GTI, men kan se på din signatur du nu har fået ny og lige så fin Golf 6 tdi.
Har du fået andet kørselsbehov eller ville du bare prøve noget andet.... :?: ;)
-Og er du glad for den nye.
Hej Ras,
GTi'en var en drengedrøm som bare skulle prøves.. ;)
Havde fornøjelsen af bilen i 2 gode år og 25.000 km uden bøvl.. Den var valgt med hjertet og ikke fornuften.. :mrgreen:

Jeg kører stadigvæk kun 12-15.000 km om året og bilen er denne gang købt med hovedet. Ønskebilen er en 1,4 TSI eller 1,8 TFSI med 160 hk, men det er primært konen som skal bruge vores nye Golf, da hun kører 100 km om dagen..

Vi har også en Seat Altea 1,9 TDi på gule skiver, men den skal min lillebror "arve" til næste år og så skal ovennævnte bil/motor købes til mig! :)
(glæder mig)

Den nye Golf 6 1,6 TDi gør det faktisk rigtig rigtig godt? Jeg er forbavset over at den kører så godt, når jeg kommer fra GTi'en.. Men det gør den altså. Dejlig støjsvag (i forhold til Alteaen) og et godt moment samt at den selvfølgelig kører mindst dobbelt så langt pr. l som GTi'en.. :P
Den er virkelig en fornøjelse og køre i..

Jeg kommer dog til primært og køre i Alteaen det næste stykke tid..
Men så har jeg jo noget og glæde mig til næste år.. :D
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Længere til arbejde -skifte næsten ny bil nu eller behol

Indlæg af ClausP » 24. okt 2010, 12:36

Er der ikke en mulighed for at pendle med en kollega, jeg sparer da en del km. Ved en gang imellem at samkøre :)
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"