Hvad skal der til for at sælge bil?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Big-_-D » 5. nov 2010, 15:52

Jeg prøver at sælge min Golf 2 gti 16v - dog uden det store held. Og jeg sidder og kigger på nettet, den er billigere end de fleste - er i klart bedre stand. Og den er bygget til at kunne klare en tur på Ringen... I forhold til prisen på mobile.de så koster de 2/3 af prisen og det er uden afgift.

Men hvad er det der gør om en bil kan sælges? Ikke specifikt min bil - men enhver bil, har det noget med alderen at gøre eller looks? er det km/l eller er markedet bare overfyldt med ex-tyske-import slæder?

Personligt ønsker jeg at forære en dejlig bil væk som min, men på den anden side kommer den til at stå stille til jeg har råd til at fixe de sidste småting og male den... og selv der har jeg ikke brug for den. Jeg kunne godt bruge pengene til noget andet og mere fornuftigt - men sådan er det jo altid.

Bolden er kastet op - hvad siger folket? hvad gør I for at sælge jeres biler, og hvad slår I på som købere af en ny (brugt) bil?

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af AU-R8 » 5. nov 2010, 16:08

Dem der gerne ville købe den er sikkert under 25, og så siger forsikringen vupti når der står gti bagpå. Mit bud.

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Henrik » 5. nov 2010, 16:20

Den er rød og standard, tror det skræmmer mange! Så vil de hellere give lidt mere og få en med recaro sæder, g60-kofangere for lidt mere!
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Dakota » 5. nov 2010, 16:20

Jeg tror det er en kombination af flere ting og at hver salgssituation er unik. I dit tilfælde spiller forsikring og det faktum det er en gammel bil nok en rolle.
I andre tilfælde kan det være at folk ikke tør købe en "benzinsluger", selv om de måske kun kører 8.000 km om året og benzinregningen derfor er irrelevant ift. afskrivning etc. Jeg tror egentligt ikke prisen spiller den helt store rolle, den kan man jo altid forhandle, det gør jeg i hvert fald selv :)

Silver
Medlem
Indlæg: 879
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Silver » 5. nov 2010, 16:49

Der er ikke salg i noget som helst i øjeblikket.
jeg kigger dagligt på huse og biler da jeg er på udkig efter hus og bil samt har en bil jeg har haft til salg siden April.. og der har ikke været 1 eneste og kigge på den. men alt står stille, de samme biler jeg kiggede på for knapt 1 år siden er stadig til salg, det samme med huse.
Enten skal du sælge meget meget billigt, så kan alt sælges, ellers så er der bare at venet og vente.....

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Tonny » 5. nov 2010, 17:26

Silver skrev:Der er ikke salg i noget som helst i øjeblikket.
Vrøvl.
Jeg har handlet flere biler siden finanskrisen indtog og ingen af dem tog mere end 14 dage at sælge. Tilpas prisen til efterspørgselen og så kan alt sælges. Gode billeder/annonce osv hjælper selvfølgelig stadig.

Men det er da klart at hvis man har købt en Audi A8 da alt gik højt og efterspørgselen på luksusbiler var der, så er det en kamel at sluge nu hvor efterspørgselen nærmere er på fornuftige små biler.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Møbbe » 5. nov 2010, 19:13

Tonny skrev:
Silver skrev:Der er ikke salg i noget som helst i øjeblikket.
Vrøvl.
Jeg har handlet flere biler siden finanskrisen indtog og ingen af dem tog mere end 14 dage at sælge. Tilpas prisen til efterspørgselen og så kan alt sælges. Gode billeder/annonce osv hjælper selvfølgelig stadig.

Men det er da klart at hvis man har købt en Audi A8 da alt gik højt og efterspørgselen på luksusbiler var der, så er det en kamel at sluge nu hvor efterspørgselen nærmere er på fornuftige små biler.
Enig med Tonny - solgte min vectra på 2 dage, til en fornuftig pris...vel og mærket privat.

Den havde dog ALT i udstyr, og til en fornuftig pris for begge parter, så der er fint gang i salget - men prisen skal være realistisk, og gerne tilbyde noget som de ander ikke har.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

audi jesper
Nyt medlem
Indlæg: 373
Tilmeldt: 28. jun 2008, 12:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af audi jesper » 5. nov 2010, 19:45

Den er sku svær syntes jeg. Har selv en passat tilsalg og har haft det i et stykke tid, og de bud der har været på den syntes jeg selv er helt hen i vejret. Folk prøver at presse fordi de tror der endnu er finasL... desværer :(

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af norn » 5. nov 2010, 20:01

Tonny skrev:
Silver skrev:Der er ikke salg i noget som helst i øjeblikket.
Vrøvl.
også eng med tonny
har inden for den sidste måneds tid købt og solgt to golf4ére den ene tog fire dage at sælge den anden to dage - begge solgt til den opslåede pris
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Realtor » 5. nov 2010, 20:04

Har også handlet en del biler i finanskrisen, og alt kan sælges. Det er bare et spørgsmål om prisen. Men den kan være svær at sluge, ingen tvivl om det.

Jeg arbejder endvidere på boligmakedet, og i sommers oplevede vi 3-4 mdr hvor vi solgte ligeså meget som før krisen. Det er siden aftaget lidt, men det er også pga. sæsonnen. Her snakker vi både om boliger til 200.000 og 2.000.000.

Prisen er altafgørende hvis man vil have solgt hurtigt. Så er det ligegyldigt om det er hus, bil eller noget helt tredje.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1813
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 75 times
Been thanked: 232 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Avantismo » 5. nov 2010, 20:12

Røde biler er næsten altid svære at sælge, med mindre det er en Ferrari.

Jeg ville få bilen poleret helt op ved en proff. klargøringsmand og få skudt nogle fede billeder.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af i-s » 5. nov 2010, 21:02

Jeg har lige solgt min Passat. Det tog 3 uger og prisen måtte noget under det jeg først havde forstillet mig. Måtte simpelhen indse, at det er købers marked for tiden. Der er ikke meget at gøre ved det, andet end at følge med ned i pris eller lade være med at sælge.

Problemet pt er, at hvis bilen bare er over 5 år og folk vil låne i banken til den, så får de fleste nej. Det efterlader så kun dem, der har kontanterne. Så markedet for brugt er skrumpet ind, hvilket nok er det som gør, at prisen presses længere ned end man ellers kunne forvente.
/Søren.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Chr-Hj » 5. nov 2010, 21:03

Må også sige, jeg har aldrig haft en bil tilsalg så længe, som jeg har haft vores Passat 3B 1,8T tilsalg nu siden April.
Men priserne bliver bare ved med at falde på 3B, og jeg kan ikke blive ved med at sætte den ned.
Har nok haft bud på 50000kr på den, men synes ikke de var gode nok på det tidspunkt :oops: nu står den til salg for 49900 :lol:

Så bliver nok snart nød til at beholde den, hvis jeg ikke vil forære den væk.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Trademan
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gæt selv
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Trademan » 5. nov 2010, 21:45

Din bil er ikke specielt attraktivt - den er gammel og har mange km på bagen og har ikke noget vildt udstyr, og så er den rød..........

Sorry....
Jeg solgte min G2 Gti for 10 år siden til 50 k og der var MEGET udstyr.

Ligesom du selv havde, så skal du vente på køberen med netop den rette ide eller som netop søger det du har.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af SteffenR » 5. nov 2010, 21:49

Trademan skrev:Din bil er ikke specielt attraktivt - den er gammel og har mange km på bagen og har ikke noget vildt udstyr, og så er den rød..........
Der holdte en HELT standard rød g2 til salg foran min opgang i starten af oktober, den havde et a4 ark med et navn og et telefon nummer i sideruden, den blev solgt på en uge.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Trademan
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gæt selv
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Trademan » 5. nov 2010, 21:51

SteffenR skrev:
Trademan skrev:Din bil er ikke specielt attraktivt - den er gammel og har mange km på bagen og har ikke noget vildt udstyr, og så er den rød..........
Der holdte en HELT standard rød g2 til salg foran min opgang i starten af oktober, den havde et a4 ark med et navn og et telefon nummer i sideruden, den blev solgt på en uge.
Det var vel side ruden som blev solgt :shock: :lol:

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af SteffenR » 5. nov 2010, 22:00

nej bilen er sgu væk kender dog ikke prisen den blev solgt for, men den var hurtigt væk.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Misser » 5. nov 2010, 23:06

Da jeg solgte min Vectra B, startede jeg med at sætte den på 50k, og den blev solgt til 32k. Den skulle virkelig langt ned før der var en lille smule interesse for den.

Det må være købers markede lige pt. Kunne være astraen skulle skydes afsted og købes noget vw.....

Silver
Medlem
Indlæg: 879
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Silver » 6. nov 2010, 00:11

Tonny skrev:
Silver skrev:Der er ikke salg i noget som helst i øjeblikket.
Vrøvl.
Jeg har handlet flere biler siden finanskrisen indtog og ingen af dem tog mere end 14 dage at sælge. Tilpas prisen til efterspørgselen og så kan alt sælges. Gode billeder/annonce osv hjælper selvfølgelig stadig.

Men det er da klart at hvis man har købt en Audi A8 da alt gik højt og efterspørgselen på luksusbiler var der, så er det en kamel at sluge nu hvor efterspørgselen nærmere er på fornuftige små biler.
Hvorfor er det vrøvl... jeg skriver alt kan sælges til den rette pris.. men når man har den billigste bil med mest udstyr tilsalg, og der stadig intet sker.. så kan man ikke rigtig gøre meget andet, medmindre man vil sælge små 100.000 kr under forhandlernes salgspriser, det er sådanne bud jeg får ind.. og så må den bare blive holdene.

BagManden
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 8. sep 2008, 08:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af BagManden » 6. nov 2010, 02:20

Pm, mig med en gennem arbjedet slagsopstilling, så skal jeg nok prøve at gøre mit for du kommer af med den til din pris. Lover intet, men der er intet at tabe.
hilsen BagManden
Golf IV - 2001 - 2.0 - SOLGT Er skiftet over til en Opel Corsa
OPC 2008er

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af i-s » 6. nov 2010, 08:17

Chr-Hj skrev:Må også sige, jeg har aldrig haft en bil tilsalg så længe, som jeg har haft vores Passat 3B 1,8T tilsalg nu siden April.
Men priserne bliver bare ved med at falde på 3B, og jeg kan ikke blive ved med at sætte den ned.
Har nok haft bud på 50000kr på den, men synes ikke de var gode nok på det tidspunkt :oops: nu står den til salg for 49900 :lol:

Så bliver nok snart nød til at beholde den, hvis jeg ikke vil forære den væk.
50 k for den er måske også lige i overkanten. Jeg vil gætte på du skal 20 k længere ned, før du får henvendelser på den.
På auktioner går biler tilsvarende din til mellem 20 og 25 k på en god dag.
/Søren.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af ABT » 6. nov 2010, 08:59

replica skrev:Røde biler er næsten altid svære at sælge, med mindre det er en Ferrari.

Jeg ville få bilen poleret helt op ved en proff. klargøringsmand og få skudt nogle fede billeder.
.. eller en rød GTI? 8-)

Men ja, få vognen peppet op og lad være med at tro du kan få en bondegaard for bilen (realistisk pris) og så vent.. og vent... og vent..

I sidste ende, så kan alt sælges! Det er bare spørgsmål om tålmodighed og pris.. ;)

Held og lykke med salget!
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af MarcWinther » 6. nov 2010, 09:32

i-s skrev:Jeg har lige solgt min Passat. Det tog 3 uger og prisen måtte noget under det jeg først havde forstillet mig. Måtte simpelhen indse, at det er købers marked for tiden. Der er ikke meget at gøre ved det, andet end at følge med ned i pris eller lade være med at sælge.

Problemet pt er, at hvis bilen bare er over 5 år og folk vil låne i banken til den, så får de fleste nej. Det efterlader så kun dem, der har kontanterne. Så markedet for brugt er skrumpet ind, hvilket nok er det som gør, at prisen presses længere ned end man ellers kunne forvente.
Jeg er helt enig Søren.. Det kunne vist ikke være skrevet mere præcist!

Har selv haft min Passat 3BG til salg i 3-4 mdr. og har fået to henvendelser :o Prisen ligger måske også lige i den høje ende, men er ikke tvunget til at sælge lige nu og vil simpelthen ikke forære sådan en god bil væk.. Har sat den til 140.000 kr., se http://www.guloggratis.dk/vw/passat/annonce/9057740
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af i-s » 6. nov 2010, 09:56

marchertz skrev:
i-s skrev:Jeg har lige solgt min Passat. Det tog 3 uger og prisen måtte noget under det jeg først havde forstillet mig. Måtte simpelhen indse, at det er købers marked for tiden. Der er ikke meget at gøre ved det, andet end at følge med ned i pris eller lade være med at sælge.

Problemet pt er, at hvis bilen bare er over 5 år og folk vil låne i banken til den, så får de fleste nej. Det efterlader så kun dem, der har kontanterne. Så markedet for brugt er skrumpet ind, hvilket nok er det som gør, at prisen presses længere ned end man ellers kunne forvente.
Jeg er helt enig Søren.. Det kunne vist ikke være skrevet mere præcist!

Har selv haft min Passat 3BG til salg i 3-4 mdr. og har fået to henvendelser :o Prisen ligger måske også lige i den høje ende, men er ikke tvunget til at sælge lige nu og vil simpelthen ikke forære sådan en god bil væk.. Har sat den til 140.000 kr., se http://www.guloggratis.dk/vw/passat/annonce/9057740
Jammen tak. Jeg tror også du kommer til at æde en kamel eller 2 inden du får din solgt. Min var også meget velholdt og havde masser af udstyr. SMC bød 80k før den, havde det været en 05'er ville han have givet 110k.
Så 140k for en 100HK lyder voldsom. Du skal nok forberede dig på at klippe 30 - 40 k af prisen. Bare mit bud.
/Søren.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Møbbe » 6. nov 2010, 10:38

marchertz skrev:
i-s skrev:Jeg har lige solgt min Passat. Det tog 3 uger og prisen måtte noget under det jeg først havde forstillet mig. Måtte simpelhen indse, at det er købers marked for tiden. Der er ikke meget at gøre ved det, andet end at følge med ned i pris eller lade være med at sælge.

Problemet pt er, at hvis bilen bare er over 5 år og folk vil låne i banken til den, så får de fleste nej. Det efterlader så kun dem, der har kontanterne. Så markedet for brugt er skrumpet ind, hvilket nok er det som gør, at prisen presses længere ned end man ellers kunne forvente.
Jeg er helt enig Søren.. Det kunne vist ikke være skrevet mere præcist!

Har selv haft min Passat 3BG til salg i 3-4 mdr. og har fået to henvendelser :o Prisen ligger måske også lige i den høje ende, men er ikke tvunget til at sælge lige nu og vil simpelthen ikke forære sådan en god bil væk.. Har sat den til 140.000 kr., se http://www.guloggratis.dk/vw/passat/annonce/9057740

Til sammenligning har jeg lige solgt min Opel Vectra 1,9cdti 150 DPF aut gear fra 05 med ALT i udstyr (Bi-xenon med kurvelys, 2 zone klima,sports læder med varme og køl, org navi, alt indfarvet, 19" alu, el bagsmæk, park assist for/bag, med mere - ja, alt på udstyrslisten) til 148.000.- den havde rullet 178.000km og stod som et "suttet bolche",

Ser flere på bilbasen, der ikke har bare 20% af det udstyr min havde - med samme antal km - og en pris på 20-30k mere - de bliver aldrig solgt - så hvis du vil af med bilen, så hør hvad en forhandler vil give, og læg 20k til, så har du en realistisk pris.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af i-s » 6. nov 2010, 11:22

Der er ihvertfald sket noget det sidste halve år. Jeg synes bilpriser.dk altid har været pessimistisk med priserne. Men pt er prisen derfra 10 - 20 % for høj !
/Søren.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Tonny » 6. nov 2010, 12:44

marchertz skrev: Har selv haft min Passat 3BG til salg i 3-4 mdr. og har fået to henvendelser :o Prisen ligger måske også lige i den høje ende, men er ikke tvunget til at sælge lige nu og vil simpelthen ikke forære sådan en god bil væk.. Har sat den til 140.000 kr., se http://www.guloggratis.dk/vw/passat/annonce/9057740
Det er den holdning der der gør at det er svært for jer at sælge bil ;)
Se det positive i det istedet. Den nye (højest sandsynligt dyrere) bil du vil købe er tilsvarende billig. Gem til natten og du gemmer til katten ;)

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af MarcWinther » 6. nov 2010, 13:13

He he, du har nok ret Tonny :) Men som jeg skriver, er jeg overhovedet ikke tvunget til at sælge den pt., derfor vil jeg ikke gå med til hvad som helst, men venter til den rigtige køber (forhåbentlig) kommer.. Blev ellers budt 130.000 kr. for den for et par måneder siden, og set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have sagt ja til det bud..

Pga. familieforøgelse vil jeg godt ud og have en Caravelle T4 2.5 TDi med 150 HK (årg. 2001 eller nyere), så hvis der er nogen derude der vil bytte, eller kender nogen der vil, siger I endelig til..
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2077 times
Been thanked: 673 times

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af jansom » 6. nov 2010, 13:26

marchertz skrev:He he, du har nok ret Tonny :) Men som jeg skriver, er jeg overhovedet ikke tvunget til at sælge den pt., derfor vil jeg ikke gå med til hvad som helst, men venter til den rigtige køber (forhåbentlig) kommer.. Blev ellers budt 130.000 kr. for den for et par måneder siden, og set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have sagt ja til det bud..

Pga. familieforøgelse vil jeg godt ud og have en Caravelle T4 2.5 TDi med 150 HK (årg. 2001 eller nyere), så hvis der er nogen derude der vil bytte, eller kender nogen der vil, siger I endelig til..
Det var ingen genistreg at sige nej til det bud. Det er en yderst god pris og desto længere du venter, desto mere falder prisen. En bil som din st. car skal ikke koste mere end 100.000 kr.

For næsten et år siden solgte jeg min G4 TDI med rigtig meget ekstraudstyr min 25.000 under hvad andre stod til. Hvis jeg går ind og kigger nu kan jeg se at der er 3-4 biler til salg som også var til salg da jeg havde min til salg. Min blev solgt på 14 dage.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Mule
Medlem
Indlæg: 544
Tilmeldt: 6. mar 2010, 11:46
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad skal der til for at sælge bil?

Indlæg af Mule » 6. nov 2010, 13:35

Om den Golf så var forberedt af Sabine selv, så skal den ikke koste mere end max. 15k.

Den er gammel, rusten og forberedt til misbrug....

Du får intet for det tun og andet geil du har smidt på den, så der er intet at tjene der.

Du kan næsten få en 10-12 år yngre bil for de penge.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"