1,2 TDI = 29,4 Km/l

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af Realtor » 14. aug 2018, 10:39

Rdaldlk skrev:
12. aug 2018, 15:13
90 km/t på motorvej er trafikfarligt i min bog...
fuldstændig enig - næsten ligeså belastende som med dem som vil kører øko, og triller de sidste 500-800m i frigear hen til et lyskryds :roll:
2020 Audi E-tron 55

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af ph » 14. aug 2018, 10:47

Realtor skrev:
14. aug 2018, 10:39
Rdaldlk skrev:
12. aug 2018, 15:13
90 km/t på motorvej er trafikfarligt i min bog...
fuldstændig enig - næsten ligeså belastende som med dem som vil kører øko, og triller de sidste 500-800m i frigear hen til et lyskryds :roll:
Hmm... Hva'så biler med trailer som overholder hastighedsgrænsen (som stadig er 80.km/t) på motorvej? skal de i.flg. jer finde alternative ruter eller??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 175
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af Oliefyret » 14. aug 2018, 10:54

Realtor skrev:
14. aug 2018, 10:39
Rdaldlk skrev:
12. aug 2018, 15:13
90 km/t på motorvej er trafikfarligt i min bog...
fuldstændig enig - næsten ligeså belastende som med dem som vil kører øko, og triller de sidste 500-800m i frigear hen til et lyskryds :roll:
Det er lige præcis sådan nogen som dig jeg møder hver morgen som hjælper mig igennem lyskrydsende uden at slå fartpilot fra og røre bremsen (tak)

I kommer drønende forbi og laver næsten katastrofe opbremsning foran krydset for så at have lyskrydset grønt til mig når jeg kommer og overhaler (tak)

Men så går i nærmest i panik og giver bilen fuld kul og drøner forbi for igen at gentage procedurerne og have krydset grønt når jeg kommer og overhaler igen (tak til mine lyskrigere)
Senest rettet af Oliefyret 14. aug 2018, 11:27, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Oliefyret for the post:
RasmusAndersen

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af ph » 14. aug 2018, 11:23

næsten enig :) da jeg kørte mælk, kunne man køre hele vejen ned af nordre ringvej med 55.km/t og ha grøn bølge
men var man uheldig så var der så mange som overhalede at man var nødt til at bremse fordi de ikke var hurtige nok til at sætte igang når der blev grønt ....og de skulle jo mase sig ind foran istedet for at blive ude i yderbanen :roll:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af Realtor » 14. aug 2018, 11:40

Nu vil jeg ikke betegne mig selv som en hasarderet chauffør, men det hvor problemerne opstår, er når trafikken holdes tilbage af en som kører under det tilladte. F.eks. vil jeg gætte på at med 90kmt på motorvejen, så bliver du overhalet på motorvejen af lastbiler som jo typisk kører ca. 100. hvorfor alle andre bremses. Det er jo som sådan fair nok, bare belastende.

Det med at trille hen til et kryds, så man ikke skal holde stille, er bare belastende for os som kører med automatgear. Slipper vi speederen, så motorbremser vi, dvs. mere kraftigt end du kører i frigear, hvorfor jeg skal delvist motorbremse eller accelere for at følge dig. Holdt man en fornuftig hastighed indtil 100m før krydset som normale, så ville det give mere ensartet kørsel.
2020 Audi E-tron 55

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af ph » 14. aug 2018, 11:57

Realtor skrev:
14. aug 2018, 11:40
Nu vil jeg ikke betegne mig selv som en hasarderet chauffør, men det hvor problemerne opstår, er når trafikken holdes tilbage af en som kører under det tilladte. F.eks. vil jeg gætte på at med 90kmt på motorvejen, så bliver du overhalet på motorvejen af lastbiler som jo typisk kører ca. 100. hvorfor alle andre bremses. Det er jo som sådan fair nok, bare belastende.

Det med at trille hen til et kryds, så man ikke skal holde stille, er bare belastende for os som kører med automatgear. Slipper vi speederen, så motorbremser vi, dvs. mere kraftigt end du kører i frigear, hvorfor jeg skal delvist motorbremse eller accelere for at følge dig. Holdt man en fornuftig hastighed indtil 100m før krydset som normale, så ville det give mere ensartet kørsel.
så vidt jeg ved så må de ikke justere en lastbil til at kunne køre mere end 90 ved egen hjælp hvis den er justeret på nedslidte dæk så kan de vist køre i omegnen af 92 på friske dæk
er imho "kun" Hollændere som "generelt" kører hurtigere men muligt det er anderledes i det nordjydske
men er nok snarere et spørgsmål om at dit speedometer viser for meget :P
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 175
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: 1,2 TDI = 29,4 Km/l

Indlæg af Oliefyret » 14. aug 2018, 12:03

Realtor skrev:
14. aug 2018, 11:40
Nu vil jeg ikke betegne mig selv som en hasarderet chauffør, men det hvor problemerne opstår, er når trafikken holdes tilbage af en som kører under det tilladte. F.eks. vil jeg gætte på at med 90kmt på motorvejen, så bliver du overhalet på motorvejen af lastbiler som jo typisk kører ca. 100. hvorfor alle andre bremses. Det er jo som sådan fair nok, bare belastende.

Det med at trille hen til et kryds, så man ikke skal holde stille, er bare belastende for os som kører med automatgear. Slipper vi speederen, så motorbremser vi, dvs. mere kraftigt end du kører i frigear, hvorfor jeg skal delvist motorbremse eller accelere for at følge dig. Holdt man en fornuftig hastighed indtil 100m før krydset som normale, så ville det give mere ensartet kørsel.
Hvis du kører 90 bliver du ikke overhalet af lastbiler da de alle er begrænset til Max at kunne køre 90km/t.

På motorvej er der minimum 2spor så der har man mulighed for at overhale.
Hvis et køretøj kan køre minimum 50km/t på vandretvej må den køre på motorvej.

Hvis man ikke kan holde den minimum tilladte hastighed på landevej og derved sænker trafikken har man også pligt til at holde ind og lade trafikken komme forbi.

Jeg er enig i at overdrevet brug af friløb og motorbremsning er belastende hvis der er meget trafik. Der giver dit forslag god mening.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"