Dato og tid er 28. nov 2014, 12:51

Svar p√• emne  [ 37 indl√¶g ]  G√• til side 1, 2  N√¶ste
 SMC Biler 
Forfatter besked
Helt nyt medlem

Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g SMC Biler
Hej Folkens

Hvad er jeres menning om Smc Biler ?

Jeg har k√łbt min nye vw i Vejle, og fik efterf√łlgende en lille skade. F√łrst gik der 3 uger f√łr de kunne tage den modsat andre vw forhandler 1-2 uger. Efterf√łlgende havde smc vejle 9 gange, hvor den stadig ikke var f√¶rdig lavet. Til sidst sendte vi den til Vw Skanderborg som lavede den f√¶rdig med top karakter, p√•n√¶r reng√łrringen i kabinen var g√•et lidt st√¶rkt! Men At et s√• stort firma som smc kun er fusk og fidus... Utroligt.

Jeg t√¶nker de har lavet yderlige skader p√• min. 10000.kr som skanderborg har udbedret. Hele forl√łbet har taget 3 mdr, hvor det skulle have taget 4-5 dage.

De er s√• arrogante og "h√łje" p√• str√•.

Sætter aldrig mine ben der igen !

Hvad er jeres oplevelser om smc Biler

17. apr 2011, 12:47
Helt nyt medlem

Geografisk sted: K√łbenhavn
Geografisk region: K√łbenhavn
Indl√¶g Re: SMC Biler
F√•r lavet service hos SMC Hiller√łd og er rigtig godt tilfreds med deres serviceniveau

17. apr 2011, 17:34
Nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Sydsjælland
Mine erfaringer:
SMC er et udm√¶rket sted at k√łbe en fabriksny bil, har pr√łvet et par gange nu. Jeg har heller ikke noget at uds√¶tte p√• deres reservedels-afdeling, hj√¶lp til at finde den rette del til nogenlunde fornuftige priser har fungeret til min udelte tilfredshed.

V√¶rkstedet derimod synes jeg bestemt ikke er noget at r√•be hurra for. Opskruede priser, middelm√•digt arbejde og selvtilfreds arrogance er tilsyneladende normen. (Der findes muligvis undtagelser - jeg er bare ikke st√łdt p√• nogen af dem).

En af mine kolleger krydser altid det halve Sj√¶lland for at finde et SMC v√¶rksted (Holb√¶k) han har tillid til (p√• trods af at han bor relativt f√• kilometer fra den lokale afdeling af SMC). Jeg selv er ikke specielt imponeret af v√¶rkstedet hverken hos SMC i K√łge eller p√• Amager, men det kan selvf√łlgelig v√¶re at de er blevet bedre - det er snart 10 √•r siden jeg havde noget med dem at g√łre.

Men nu er jeg heldigvis helt ligeglad med SMC's v√¶rksteder, for jeg har fundet mig et v√¶rksted som jeg har stor tillid til (et 3L specialv√¶rksted som g√łr en undtagelse fra 3L specialet, og har indvilliget i at tage sig k√¶rligt af min Polo 6R Bluemotion).

17. apr 2011, 18:08
Helt nyt medlem

Geografisk sted: vestjylland
Geografisk region: Vestjylland
Jeg har ikke noget tilovers for det firma.

Jeg blev bedt om pr mail og ikke kommer der mere da de aldrig vil komme til at g√łre mig tilfreds som kunde. Det var efter jeg havde v√¶ret ude og klage over nogen sm√•ting som var tr√¶ls. De kunne ikke finde fejlen p√•stod de. Da jeg kom anden gang skulle vi bare finde en ny tid. Men kom aldrig s√• langt da jeg modtog deres mail.

Jeg klagede ved deres kundecenter. Men det var bare spild af tid fik en snak fra de varme lande. Men de sidder selvf√łlgelig og d√łmmer deres eget firma.

Min bil var på garanti. Det var hos SMC biler Esbjerg.

Jeg skrev tilsidst til Direkt√łren men lige lidt hjalp det h√łrte fra hans sekret√¶r. Men hun havde sammen holdning som deres klage center.

Jeg tegnede en service aftale den gang vi k√łbte bilen. Og det var grunden til at jeg holdt ved dem indtil mit eftersyn var lavet samt de sm√• reperationer.

Det endte med jeg m√•tte k√łre til Vejle for at f√• det lavet. Men der m√•tte jeg os op 2 gange f√łr det kom til at spille. Men det blev lavet.

Jeg kan kun sige der er ingen kundeservice overhovedet i den afdeling jeg har stiftet bekendtskab med. Det g√łr da os jeg ikke gider SMC mere.

17. apr 2011, 20:19
Medlem

Geografisk region: √ėstjylland
Har arbejdet der, kan ikke sige meget positivt om det firma. Mange af de ansatte er nogle arrogante r√łvhuller, men der heldigvis ogs√• et par enkelte flinke gutter !! Som du siger, is√¶r pladev√¶rkstedet er helt gal, k√¶mpe ventetider og arbejdet er ikke iorden hvis man sp√łrger mig !!

Måske du skulle rette overskriften til SMC biler vejle !?!?!?

17. apr 2011, 20:32
Nyt medlem

Geografisk sted: Esbjerg
brix skrev:
Jeg har ikke noget tilovers for det firma.

Jeg blev bedt om pr mail og ikke kommer der mere da de aldrig vil komme til at g√łre mig tilfreds som kunde. Det var efter jeg havde v√¶ret ude og klage over nogen sm√•ting som var tr√¶ls. De kunne ikke finde fejlen p√•stod de. Da jeg kom anden gang skulle vi bare finde en ny tid. Men kom aldrig s√• langt da jeg modtog deres mail.

Jeg klagede ved deres kundecenter. Men det var bare spild af tid fik en snak fra de varme lande. Men de sidder selvf√łlgelig og d√łmmer deres eget firma.

Min bil var på garanti. Det var hos SMC biler Esbjerg.

Jeg skrev tilsidst til Direkt√łren men lige lidt hjalp det h√łrte fra hans sekret√¶r. Men hun havde sammen holdning som deres klage center.

Jeg tegnede en service aftale den gang vi k√łbte bilen. Og det var grunden til at jeg holdt ved dem indtil mit eftersyn var lavet samt de sm√• reperationer.

Det endte med jeg m√•tte k√łre til Vejle for at f√• det lavet. Men der m√•tte jeg os op 2 gange f√łr det kom til at spille. Men det blev lavet.

Jeg kan kun sige der er ingen kundeservice overhovedet i den afdeling jeg har stiftet bekendtskab med. Det g√łr da os jeg ikke gider SMC mere.

K√łr til Villy Veirup i Ribe. Snak med Svend eller Jackie. Der bliver tingene lavet efter aftale, og prisen er faktisk en spids lavere end hos SMC.

SMC Esbjerg får ALDRIG mig som kunde. Been there, done that..

18. apr 2011, 07:22
Medlem

VCDS ejer: Ja
Hej

SMC biler i Risskov er heller ikke noget at råbe hurra for..

Tilgengæld har jeg kun positive erfaringer med VW/Audi Grenå Bilhus.

De er altid super flinke og hvis man selv vil lave noget fordi man godt vil spare lidt, så er de flinke til at fortælle hvordan man selv kan skifte delen.

Det eneste minus er selvf√łlgelig prisen, men det er stadig billigt i forhold til √Örhus.

Venlig hilsen Bo

18. apr 2011, 09:36
Helt nyt medlem

Geografisk region: S√łnderjylland
Jeg oplever SMC sådan:

Bare man skal have skiftet eller justeret en eller anden dims, skal man bestille tid flere uger i forvejen, og s√• skal de have bilen hele dagen. Ydermere √•bner v√¶rkstedet f√łrst halv otte og s√• kommer man for sent p√• arbejde. Og s√• sker det ogs√• at man ikke har kunnet finde fejlen og s√• m√• man p√• den igen.

Har man en eller anden ting, der ikke fungerer rigtigt, for man at vide at alt er testet og m√•lt igennem og deres computer siger at alt er ok. S√• f√łler man sig lidt dum. Men regninger kan de godt finde ud af at skrive !

En skam, det er sådan, for de sælger altså nogle gode biler.

SMC = Små Mænds Computer

18. apr 2011, 10:22
Nyt medlem

Geografisk sted: Helsinge
Geografisk region: Nordsjælland
Jeg kan ogs√• kun dele en 3-5 d√•rlige oplevelser med SMC biler Hiller√łd. Har ikke brugt dem siden min fabriksgaranti oph√łrt p√• en forrige Touran i 2009.

Dog k√łrer jeg ogs√• gerne til SMC Holb√¶k, da jeg aldrig har oplevet problemer med dem. Men eftersom jeg kommer fra Hiller√łd bruger jeg VW Aller√łd (Bilhuset Aller√łd)

18. apr 2011, 20:25
Profil Hjemmeside
Nyt medlem

Ang. VW Skanderborg kan jeg kun sige ‚ÄĚ ja tak‚ÄĚ, har haft indbrud i billen om s√łndagen hvor d√łren blev udlagt samt bagsk√¶rm trykket ind. Fik kontaktet Dirksen om mandagen og fik bilen tilbage fredag middag efter aftalen der jeg skulle p√• ferie. Lakeret som fra fabrikken ingen appelsinhud og farve tonen var 99,9 % perfekt. SMC var 4 mdr. om at skifte gummi pakning ved venstre d√łr. Ingen Kommentar.

19. apr 2011, 15:52
Nyt medlem

Geografisk sted: √ėlstykke
Hall√łj.

klart Thumps up herfra til SMC Hiller√łd :)

Nedbrud fredag morgen kl. 730. VW mobilitetsservice afhenter bilen.
Afsted fra Hiller√łd if√łrt en i√łvrigt rigtigt fin Touran.
Besked kl. 1400 at svinghjulet var defekt (noget med en fjeder som havde sat sig)
De regnede med den var klar igen mandag eftermiddag.

Mandag kl. 1530 besked om at bilen var klar igen, og afhentet kl. 1600 if√łrt nyt svinghjul. Bilen k√łrer sgu som en dr√łm nu :mrgreen: Og nyvasket var den oss :P

Det er da iorden service - skal siges at det er en skolevogn, som jeg er pænt afhængig af, så derfor da helt fantasktisk med den hurtige service.

Glad kunde ;)

Skal dog bemærkes at der også har været missere i vores forhold :? , men jeg er på min bil nr. 3 derfra og overordnet absolut tilfreds +++++++++

Just my 50 cents.
Lars

19. apr 2011, 20:26
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har ogs√• kun roser til overs for SMC Aalborg - prisen er som man kan forvente, men serviceniveauet er p√• h√łjt plan.

19. apr 2011, 21:17
Nyt medlem

Geografisk sted: Odense
Geografisk region: Fyn
Indl√¶g SMC Biler
Tror desv√¶rre SMC lever h√łjt p√• de velbetalende erhvervskunder og glemmer/nedprioriterer de private kunder. Oplever ogs√• ofte den meget arrogante og "bedrevidende" holdning hos SMC

Mvh Otto

R-Line, Navi, Xenon med kurvelys, SRA/Lygtespul, Drejelys i t√•gelygter, VW Individual indstigningslister, Fodrumsbelysning ved bags√¶der, Media In Interface, Bluetooth Premium Plus, MFA farve Premium, 2010 klima, Bak/front sensorer med OPS/grafisk visning p√• RNS510, Scirocco R rat, Sidespejle med klapfunktion og auto nedbl√¶nd i f√łresiden, VW Parkeringsassistent/PLA, Bakkamera, Servoluk/√•bn af bagklap, Kabine med memory, Varme i bags√¶der, Webasto fyr med telestart, Dynaudio Sound System, Adaptiv fartpilot/ACC med Front Assist, Lane Assist, Fjernlysassistent, Skyline baglygter.

12' Golf 2,0 Highline med f√łlgende tilf√łjelser:
2014 Bluetooth Premium Plus, Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter.
Kommende/igangv√¶rende tilf√łjelser:
Webasto fyr, Baksensorer/OPS+PLA 2,0.

19. apr 2011, 21:31
Aktiv medlem

Geografisk sted: Ballerup
Jeg k√łbte en tornador√łd lakstift hos SMC i Odense, det gik da meget godt.....

19. apr 2011, 21:49
Nyt medlem

Fik lavet en skade på min Golf 4 ved SMC Odense og det gik super godt og tog ikke mere end 4-5 dage som de lovede, så alt spillede der. :)

19. apr 2011, 22:57
Aktiv medlem
Brugeravatar

Kender en v√¶rkf√łrer hos SMC Gladsaxe, s√• heller ingen problemer der (for mig ;) )

2010 VW Golf 6R, dsg
Konebil: '01 VW Lupo 1.4 16V aut.

20. apr 2011, 08:50
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: V√¶rl√łse
Jeg kommer ikke s√•dan nogle fine steder, SU'en l√łber alligevel t√łr f√łrend at vi er blevet enige om hvad der skal laves..

Dropbox Invite - brug dette link og vi får begge ekstra plads!

Buy my stuff http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-2463570/

20. apr 2011, 09:46
Medlem
Brugeravatar

Har fået lavet bil ved SMC Amager og har været udmærket tilfreds.

De er ikke billige, men man får rabat svarende til bilens alder x 2.
Min er 13 år så derfor gav det 26% rabat.

Desuden får man mobilitetsservice.

Har også fået lavet en skade hos dem, og det var bare i orden.

20. apr 2011, 12:11
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Jeg k√łber en sj√¶lden gang imellem en reservedel hos SMC, som ellers ikke er til at opdrive, og der har jeg ikke noget at klage over... Men √©n gang var jeg da ved, at g√• bagover, da jeg fik prisen p√• √©t d√łrh√¶ngsel til min Audi 80 - 900 + moms :shock:
S√• kunne jeg lige pludselig godt leve med, at d√łren ikke lukker 100 % som den skal :lol:

Jeg kunne s√• aldrig dr√łmme om, at bruge deres v√¶rksted, med mindre jeg havde en ny bil, og det tror jeg aldrig jeg vil have :D

Har du en Xbox (den originale) som ligger og samler st√łv, s√• afhenter jeg den gerne for en kasse √łl (eller lignende)!

Skoda Fabia Combi 1,9 TDI: Billede

20. apr 2011, 14:18
Helt nyt medlem
Brugeravatar

SMC Gladsaxe (pladev√¶rkstedet) har sjoflet med min f√¶tters audi a5. Det tog dem i alt 5 m√•neder at f√• styr p√• en skade. Vi var der i alt 7 gange for at f√• fikset de fejl som de blev ved med at beg√•. Senere hen har det vist sig at de ogs√• har √łdelagt B&O forst√¶rkeren som nu kommer til at koste 15000,- at skifte. Takker mange gange for jeres "gode" service!

20. apr 2011, 15:55
Nyt medlem

Geografisk sted: Havdrup
Geografisk region: Vestsjælland
brand lortet kommer der aldrig igen(SMC K√ėGE) havde lige f√•et skiftet tandrem og service. da jeg hentede bilen spurgte jeg om hvorledes man skiftede batteri p√• min klapn√łgle. manden bag disken skilte min n√łgne ad med det resultat at den bagerste b√łjle hvor man s√¶tter en h√łnsering i kn√¶kkede af. efterf√łlgende sagde den venlige man at det d√¶kkede de desv√¶rre ikke. k√łrte hjem og skumlede l√¶nge over det. Jeg ringede ned og talte med ham som havde taget min bil ind og han fik fikset en ny n√łgle efter l√¶nge tovtr√¶keri. dagen kom hvor n√łglen skulle skiftes. Jeg havde medbragt den anden n√łgle for af f√• dem til at skift batteriet i den samtidig. (batteripris hos smc ca 25,-) da han havde skiftet batteriet bad jeg om en regning men han sagde at den ville de sende. regning l√łd p√• 125,- for skift at batteri. kender de ikke til ordet service. havde lige lagt 10.000 i deres butik.

har snart oplevet mange ting der nede så f... dem

R........

ja bare min oplevelse

copt

20. apr 2011, 16:33
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
copt skrev:
. Jeg havde medbragt den anden n√łgle for af f√• dem til at skift batteriet i den samtidig. (batteripris hos smc ca 25,-) da han havde skiftet batteriet bad jeg om en regning men han sagde at den ville de sende. regning l√łd p√• 125,- for skift at batteri. kender de ikke til ordet service. havde lige lagt 10.000 i deres butik.
copt

:shock: :shock: :shock: har lige k√łbt 2 batterier for 30kr (godtnok i T-hansen, dukker sig :lol: ) og skiftede dem selv efter at have n√¶rl√¶st et par guider p√• nettet :mrgreen:

Vespa GT 200 Granturismo

20. apr 2011, 17:37
Nyt medlem

golftdidiesel skrev:
Hej Folkens

Hvad er jeres menning om Smc Biler ?

Jeg har k√łbt min nye vw i Vejle, og fik efterf√łlgende en lille skade. F√łrst gik der 3 uger f√łr de kunne tage den modsat andre vw forhandler 1-2 uger. Efterf√łlgende havde smc vejle 9 gange, hvor den stadig ikke var f√¶rdig lavet. Til sidst sendte vi den til Vw Skanderborg som lavede den f√¶rdig med top karakter, p√•n√¶r reng√łrringen i kabinen var g√•et lidt st√¶rkt! Men At et s√• stort firma som smc kun er fusk og fidus... Utroligt.

Jeg t√¶nker de har lavet yderlige skader p√• min. 10000.kr som skanderborg har udbedret. Hele forl√łbet har taget 3 mdr, hvor det skulle have taget 4-5 dage.

De er s√• arrogante og "h√łje" p√• str√•.

Sætter aldrig mine ben der igen !

Hvad er jeres oplevelser om smc Biler

SMC Gladsaxe, STINKER, har haft en fejl på bilen i 2 år (bilen er 2 år og 7 måneder) det eneste de siger er at fejlen er produkt betinget... da der var skade på den var den derude 5 gange fordi de lavede mere lort i den end at lave bilen... og jeg kan mange flere historier, men vill få ondt i fingrene hvis jeg skulle skrive alt dette.... Var til service hos SEAT i ballerup og har en ny tid i maj... :roll:

20. apr 2011, 17:46
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Der er noget jeg ikke forstår..

Mange siger at f.eks. deres værksted er dårligt, mekker, pladesmede osv.. Vil det sige at hvis de samme ansatte kom over til f.eks. et Mercedes værksted eller hos Volvo, så var de pludselig meget bedre?

Eller er det ledelsen den er gal med?

Hvor længe siden er det i har haft dårlige erfaringer med værkstederne i omtaler? SMC har selv udtalt at de nok har sovet i timen og de vil til at stramme op alle steder. Det bliver da spændende at se om det lykkes ;)

22. apr 2011, 08:45
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Struer
Kommerciel bruger: i-s.dk
Seth-Enoch skrev:
Der er noget jeg ikke forstår..

Mange siger at f.eks. deres værksted er dårligt, mekker, pladesmede osv.. Vil det sige at hvis de samme ansatte kom over til f.eks. et Mercedes værksted eller hos Volvo, så var de pludselig meget bedre?

Eller er det ledelsen den er gal med?

Hvor længe siden er det i har haft dårlige erfaringer med værkstederne i omtaler? SMC har selv udtalt at de nok har sovet i timen og de vil til at stramme op alle steder. Det bliver da spændende at se om det lykkes ;)

Ja, der har du fat i noget.
Synes de værksteder hvor der er rod og ligegyldighed, har det med at tiltrække ansatte der roder og er ligeglade.

26. apr 2011, 20:45
Profil Hjemmeside
Nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Fyn
Da jeg skulle k√łbe ny skoda her i slutningen af 2010, var jeg inde og kigge ved SMC i odense og Skoda i Nyborg.
Startede f√łrst i Nyborg, hvor vi snakkede om en masse ekstre ting hvad jeg nu havde brug for, plus der var s√¶lgeren meget flink og meget nede p√• jorderen. Og rabat p√• divs. ting.
I odense hos SMC, der vidste de ikke halvdelen af det ekstre udstyr jeg snakkede om, jeg sagde at det st√•r inde p√• jeres hjemmeside, hvor han s√• bladrede i et katalog, og f√łrst efter noget tid hvor jeg havde forklaret ham det, kunne han fort√¶lle mig om det. Plus s√• gav han stort set intet rabat. Og s√• er deres v√¶rksteds priser alt for h√łje, de er alt for h√łjr√łvet.

Det var min erfaring og min mening.

27. apr 2011, 21:56
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K√łbenhavn
Jeg ville gerne bruge SMC biler, men de tager ikke telefonen.

Jeg fik en skade på min GT og skulle bestille tid.

Det tog ca 3 dage at komme igennem p√• telefonen, hvor jeg nok ringede 4-5 gange i l√łbet af dagen med en times mellemrum.

Der blev lagt beskeder til 5-6 forskellige mennesker, men ingen ringede nogensinde tilbage.

Har pt behov for at bestille nogle resevedele hos dem, og har denne gang blot sendt dem en mail.

(De burde ansætte 10 ufaglærte mennesker til at tage telefonen.)

28. apr 2011, 06:55
Aktiv medlem

Geografisk region: Sydsjælland
replica skrev:
Jeg ville gerne bruge SMC biler, men de tager ikke telefonen.

Jeg fik en skade på min GT og skulle bestille tid.

Det tog ca 3 dage at komme igennem p√• telefonen, hvor jeg nok ringede 4-5 gange i l√łbet af dagen med en times mellemrum.

Der blev lagt beskeder til 5-6 forskellige mennesker, men ingen ringede nogensinde tilbage.

Har pt behov for at bestille nogle resevedele hos dem, og har denne gang blot sendt dem en mail.

(De burde ansætte 10 ufaglærte mennesker til at tage telefonen.)

forstår slet ikke at folk stadig valfarter til SMC
S√• langt er der sgu heller ikke til Aller√łd!

Men det er nok bare mig?

14. jan 2013, 08:41
Nyt medlem

Geografisk sted: Aalborg
SMC Aalborg kan jeg kun på det kraftigste fraråde.

Betalte dem for at deaktivere lygtespulerne p√• en polo, men istedet for at g√łre det ordentligt (som de fik deres betaling for), hev de bare sikringen hvilket resultere i at bilen dumpede til syn, da hornet k√łrer p√• samme sikring.

Konfronteret med at regninge for problemet, blev jeg bare afvist med at det ikke kunne lade sg g√łre p√• andre m√•der. Fandt da s√• helgdigvis et mekonomen v√¶rksted som har den ekspertise i VW som SMC mangler.

14. jan 2013, 08:52
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Geografisk region: Vestsjælland
ph skrev:
S√• langt er der sgu heller ikke til Aller√łd!

Undskyld jeg sp√łrger dumt.
Hvad er der i Aller√łd at v√¶lge af?

VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17

14. jan 2013, 09:03
Profil Hjemmeside
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 37 indl√¶g ]  G√• til side 1, 2  N√¶ste