Normalt værditab?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Normalt værditab?

Indlæg af Seth-Enoch » 12. jan 2013, 16:23

Hej.

I min søgen efter ny familiecontainer faldt jeg over den her:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/sha ... tr/1294498

Nypris:
538.100kr.

Til salg nu:
239.000kr.

Tab:
299.100kr. (55,6%) :shock: Og det på ikke engang 4år. Til august er den først 4år gammel.

Er det tiden vi lever i som gør det? Økobiler, downsizing+turbo?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Jakob P
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Jakob P » 12. jan 2013, 16:41

Benzin forbruget og en årlig grønafgift på 8200kr skræmmer folk, en TDi havde holdt prisen bedre :)

Brugeravatar
hans123
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af hans123 » 12. jan 2013, 16:53

Den er aldrig blevet solgt til 538000.- ALD får altid store rabatter.

Men stort tab på få år.
VW E-UP 2021

Brugeravatar
SBA
Medlem
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Normalt værditab?

Indlæg af SBA » 12. jan 2013, 17:00

det er nok meget normalt hvis du kigger på passaterne fra 08/09 så får du dem også smidt i nakken
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.

Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Seth-Enoch » 12. jan 2013, 17:01

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/sha ... ptr/131586
Ja, det er ca. samme pris(10k mindre), men lige 3år ældre og 160.000km mere slidt.

Vildt nok.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Bording
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Torben DH » 12. jan 2013, 17:20

Min Fabia RS tabte 56,5% på 4 år, 275.000 i indkøbspris og fik 120.000 for den ved en forhandler da den var 4 år gammel. En del af grunden til det store tab var at Skoda på et tidpunkt sænkede nyprisen med 15.000...

Det er lækkert at have helt ny bil! men mega dyrt :shock:
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Uffe » 12. jan 2013, 19:15

SBA skrev:det er nok meget normalt hvis du kigger på passaterne fra 08/09 så får du dem også smidt i nakken
Jeg var nødt til at gå ind og kigge... den her så jeg ret tidligt i søgningen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pas ... nt/1445445

1.8tsi nypris 412kkr - pris brugt 176kkr. Avs.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af R32Moe » 12. jan 2013, 19:45

Det er vel tidens trend. Biler med mange hk og højt benzin forbrug falder sindsygt meget. Prøv at søg på Porsche cayenne på papagøjeplader på bilbasen...de fås til en skræmmende billig penge.
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Normalt værditab?

Indlæg af clausvp » 13. jan 2013, 15:43

Det er endnu engang årsag til et stort smil på mine læber!

Jeg kunne nok få 90 for min. Den bliver 4 år til juli og har kørt 104000 km. Det bliver 77000 i afskrivning....men dog stadig næsten 50%

Jeg får sq lidt ondt af dem der har behov for en stor bil og ikke kører så mange kilometer om året. :|

Brugeravatar
aabm
Medlem
Indlæg: 521
Tilmeldt: 21. feb 2010, 15:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydvest fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af aabm » 13. jan 2013, 16:05

clausvp skrev:Det er endnu engang årsag til et stort smil på mine læber!

Jeg kunne nok få 90 for min. Den bliver 4 år til juli og har kørt 104000 km. Det bliver 77000 i afskrivning....men dog stadig næsten 50%

Jeg får sq lidt ondt af dem der har behov for en stor bil og ikke kører så mange kilometer om året. :|



tvært i mod ville jeg ønske man ikke kørte mere end 10.000km om året - så ville jeg købe den ondeste benzin-luksus-slæde 8-)
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Peder » 13. jan 2013, 16:48

Den Sharan er også rigtig slem fordi det er en meget benzinslugende motor og der er kommet et modelskifte for ikke så lang tid siden. Oveni det er den gamle Sharan der jo ikke voldsomt fed - det er en gammel konstruktion, det kan man også se på den.
Det er dyrt at køre ny og stor bil - sådan er det bare :-)

Passat er nok ekstra slemt ramt pga. alle firmabilerne, de presser prisen ekstra hårdt - samme "problem" med Mondeo.

Personligt ville jeg også være rigtig ked af at have tabt så mange penge - men omvendt kan man jo gøre sig en rigtig fin handel på en nu ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af R32Moe » 13. jan 2013, 17:17

aabm skrev:
clausvp skrev:Det er endnu engang årsag til et stort smil på mine læber!

Jeg kunne nok få 90 for min. Den bliver 4 år til juli og har kørt 104000 km. Det bliver 77000 i afskrivning....men dog stadig næsten 50%

Jeg får sq lidt ondt af dem der har behov for en stor bil og ikke kører så mange kilometer om året. :|



tvært i mod ville jeg ønske man ikke kørte mere end 10.000km om året - så ville jeg købe den ondeste benzin-luksus-slæde 8-)
Det er lidt min siutation - kører 15-17.000 om året og har derfor valgt en sjov, men uøkonomisk bil :D :D :D SÅ er helt enig :mrgreen:
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Normalt værditab?

Indlæg af C-hansen » 13. jan 2013, 17:28

R32Moe skrev:
aabm skrev:
clausvp skrev:Det er endnu engang årsag til et stort smil på mine læber!

Jeg kunne nok få 90 for min. Den bliver 4 år til juli og har kørt 104000 km. Det bliver 77000 i afskrivning....men dog stadig næsten 50%

Jeg får sq lidt ondt af dem der har behov for en stor bil og ikke kører så mange kilometer om året. :|



tvært i mod ville jeg ønske man ikke kørte mere end 10.000km om året - så ville jeg købe den ondeste benzin-luksus-slæde 8-)
Det er lidt min siutation - kører 15-17.000 om året og har derfor valgt en sjov, men uøkonomisk bil :D :D :D SÅ er helt enig :mrgreen:
Havde det lidt på samme måde før jeg fik dame på, der kørte jeg 10.000 km om året. Men nu hvor damen ligger og suser rundt til alt muligt på arbejde så
måtte der handles en økobil til hende.

Den første Seat Leon Top sport 2.0 TFSI jeg havde fik jeg handlet til 316.000 kr og den blev solgt 5 år efter til 125.000 kr med 60.000 km på klokken. Det var heller ikke just billigt. Det er sikkert endnu værre med en Cupra :lol:
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af R32Moe » 13. jan 2013, 20:39

Jeg tog værditabet med i overvejelserne, da jeg skiftede til min nuværende bil, som jeg købte brugt. Det er bare en af de ting, man må "æde" hvis man skifter bil hvert 3 år og køber biler som "kun" er et par år gamle.

Jeg troede egentlig at R32'eren vil holde sin pris bedre, nu hvor 3,2 liters motoren er erstattet af en "kedelig" 2 liters 4 cylinderet motor. Men det er nok alt det øko hysteri der er gået i samfundsdebatten :?
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Normalt værditab?

Indlæg af 9had » 13. jan 2013, 21:35

Da jeg var sidste gang forbi VW og ville se hvad vil de give for min bil, som de godt vidste havde dsg problemer men var dømt "i orden" af dem selv, stod jeg til et tab på 30-32% på bilen.
En bil der på det tidspunkt var 18 måneder gamle og kørte 37.000 km.
Umiddelbart lød til det til masser af penge tabt. Mens de samtidig solgte startline for mere end hvad de vil give for min highline. Dog med 10.000 km mindre og halv år nyere.

Nu når emnet er oppe, ville egentlig høre om det bare er mig som mener værditab på 30% er for meget for sådan en bil eller i andre synes det samme?
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af SteffenR » 13. jan 2013, 21:40

Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Jakob P
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Jakob P » 13. jan 2013, 21:50

SteffenR skrev:Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
Det er da ikke så slemt det har kostet over 10kr pr. km i den her DS3
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron ... rt/1180170

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af R32Moe » 13. jan 2013, 22:02

Var der ikke en gammel tommefinger regel der sagde 30% i værditab de første 3år? Men med ændret fokus på andre biltyper(øko øko øko) kombineret med at fabrikkerne sprøjter flere modeller ud gør sikkert at reglen skal omskrives til 30% efter 2 år :cry:

Er det bare mig, eller er bilproducenterne ikke blevet hurtigere til at lave generationskifte på fx Golfen og A3'eren? Det kunne jo være årsagen til at vores relativt nye biler hurtigere taber værdi :shock:
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af fjeppe » 13. jan 2013, 22:08

R32Moe skrev:Er det bare mig, eller er bilproducenterne ikke blevet hurtigere til at lave generationskifte på fx Golfen og A3'eren? Det kunne jo være årsagen til at vores relativt nye biler hurtigere taber værdi :shock:
Nu har jeg ikke talt årene imellem modelskift, men den føles kortere i hvert fald, og jeg syntes heller ikke man hører så meget mere til det med at de lige laver en facelift halvvejs igennem modellens leve tid.

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Normalt værditab?

Indlæg af clausvp » 13. jan 2013, 22:10

SteffenR skrev:Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
Det er da ikke meget værre end før viste Passat!

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af SteffenR » 13. jan 2013, 22:35

clausvp skrev:
SteffenR skrev:Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
Det er da ikke meget værre end før viste Passat!

Så vidt jeg kan se, så har alfa'en smidt 2,59 per km og passaten 1,95.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Normalt værditab?

Indlæg af 9had » 13. jan 2013, 22:49

SteffenR skrev:
clausvp skrev:
SteffenR skrev:Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
Det er da ikke meget værre end før viste Passat!

Så vidt jeg kan se, så har alfa'en smidt 2,59 per km og passaten 1,95.
Så hvis 2,59 er meget...
Hvad siger man til min Touran 4,45kr pr km hvis man skulle sige at den taber 30% første 18 måneder.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Bugatti Veyron
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 11. jun 2012, 18:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Bugatti Veyron » 13. jan 2013, 22:54

Selv om man handler med forstanden og ikke hjertet koster en ny bil alligevel kassen i værditab. Havde en Octavia 2.0 TDI Elegance fra ny i et år og solgte den efter 60.000 km.
Værditab 110.000,- kroner. Hvordan mon det var gået med en Touran eller Passat :?

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 13. jan 2013, 23:47

Lidt underligt med den annonce... der står 1.8T i tekst - men på bagklap står der 2,0......

Måske har LeasePlan ikke givet 412tkr.... :)
Uffe skrev:
SBA skrev:det er nok meget normalt hvis du kigger på passaterne fra 08/09 så får du dem også smidt i nakken
Jeg var nødt til at gå ind og kigge... den her så jeg ret tidligt i søgningen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pas ... nt/1445445

1.8tsi nypris 412kkr - pris brugt 176kkr. Avs.
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Normalt værditab?

Indlæg af clausvp » 14. jan 2013, 00:16

SteffenR skrev:
clausvp skrev:
SteffenR skrev:Tror i skal være glade for i ikke kører Alfa.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-r ... de/1370895
Det er da ikke meget værre end før viste Passat!

Så vidt jeg kan se, så har alfa'en smidt 2,59 per km og passaten 1,95.
Ja det er rigtigt, det var mere at de er næsten lige gamle....

Hvis det er den udregning, så har min jo kun smidt 75 Øre pr. km. :)

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Henrik » 14. jan 2013, 10:19

Alle de passater, Sharan, Alfaer, Mondeo'er osv osv, er jo alle handlet til +100.000 under listepris, så at de skriver ny prisen er 5xx.xxx kan ingen bruge til noget, husk det!

Men ja det koster at handle ny bil i dag, men det kan begrænses hvis man gør en indsats selv, får tilbud flere steder fra, sælger sin egen etc, mulighederne er der
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Peder » 14. jan 2013, 10:27

9had skrev:Da jeg var sidste gang forbi VW og ville se hvad vil de give for min bil, som de godt vidste havde dsg problemer men var dømt "i orden" af dem selv, stod jeg til et tab på 30-32% på bilen.
En bil der på det tidspunkt var 18 måneder gamle og kørte 37.000 km.
Umiddelbart lød til det til masser af penge tabt. Mens de samtidig solgte startline for mere end hvad de vil give for min highline. Dog med 10.000 km mindre og halv år nyere.

Nu når emnet er oppe, ville egentlig høre om det bare er mig som mener værditab på 30% er for meget for sådan en bil eller i andre synes det samme?

Måske er 30% for meget på 1½ år.
Man siger vist normalt 40% på 3 år og 60.000-75.000 km for de attraktive modeller og 50% for de lidt mindre.


Din er ramt af at de godt ved det er en problembil og du sælger efter kort tid og få kilometer.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Normalt værditab?

Indlæg af Peder » 14. jan 2013, 10:30

Og selvfølgelig enig i at man skal forhandle en god rabat hjem og gøre sit forarbejde.
Eks. ikke få monteret dyrt udstyr ab fabrik, hvis det kan eftermonteres til en slik osv.

Ligeså sælge privat :-)


Jeg har ikke haft biler over 1 kr/km (måske en, men det var også en 307) - men det hjælper også at man kører mange kilometer årligt.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Normalt værditab?

Indlæg af 9had » 14. jan 2013, 10:43

Peder skrev: Din er ramt af at de godt ved det er en problembil og du sælger efter kort tid og få kilometer.
Det er også det jeg mistænker at være årsagen. Da vurdering var anderledes blot 2 måneder inden det. Værditab på omkring 22-23%. Da den kørte godt på det "ny" svinghjul der blev monteret. Det er bare dårlig stil, synes jeg.

sælgeren sagde det faktisk til mig, "det er hvad jeg kan tilbyde dig, for jeg aner ikke om jeg kan sælge bilen igen. da jeg ikke har fabrik garanti når jeg køber den fra dig."
jeg vidste ikke om jeg skulle værdsætte han ærlighed nu, eller sparke ham fordi han solgte mig en defekt bil!
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

gugi
Nyt medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Normalt værditab?

Indlæg af gugi » 14. jan 2013, 12:42

Man skal måske begynde som privat forbruger at tænke lidt over Flexleasing. Især med de store nedskrivninger som folk åbenbart har og især med de stigne afgifter staten vil lægge oveni fordi bilen har lidt for mange hk.

Fordele ved flexleasing

Ved at Flex lease en bil, undgår man den store kapitalbinding, som ellers vil opstå ved et normalt køb. Det betyder ganske enkelt at afskrivningsgrundlaget bliver mindre, og det er lige netop her der er mange penge at spare ved flexleasing. Når man Flex leaser en bil er det oven i købet nemmere at sælge den efter end leasingperiode, eftersom den er uden afgift. Det betyder at bilen også kan afsættes i udlandet, hvor der findes et større køberklientel. For dig som leasingtager betyder det at risikoen for store afskrivninger er minimeret, fordi bilen uden problemer kan sælges i udlandet. En anden fordel er at på trods af leasingselskabet står som ejer og leasingtager som bruger, er der ingen restriktioner på hvem der benytter bilen. Det vil sige at leasingtager kan låne bilen ud til familie og venner, uden det har nogle konsekvenser med hensyn til regningen. Det kan være utrolig nyttigt i mange situationer, og derfor en hel klar fordel man kan tage og føle på som kunde.

Samtidig ser man også mange privatleasinger, hvor der er sat et bestemt kilometermål på. Det er ikke tilfældet ved langt de fleste flexleasinger, hvor man må benytte bilen så meget man vil. Det betyder at man som leasingtager må bruge bilen uafbrudt, hvilket betyder at man ikke skal tænke på kilometerantal, men blot benytte bilen når det er nødvendigt.

Flexleasing er utrolig populært, når det gælder specialbiler, sæsonbiler eller eksklusive biler. Ønsker man én af ovenstående biltyper, er der store økonomiske fordele ved at indgå en flexleasing aftale. Det er dog ikke kun denne type biler man med fordel kan lave flexleasing aftale på, således kan man også opleve besparelser ved biler startende fra cirka 300.000 kroner inklusiv afgift.
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014

http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"