Hvorfor svinghjul problem ??
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Hvorfor svinghjul problem ??
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor der forekommer svinghjuls problemer med specielt Golf 1.9 TDI motorer ??
Er det forkert brug af bilen eller er det bare sådan
På forhånd tak
Er det forkert brug af bilen eller er det bare sådan
På forhånd tak
-
- Medlem
- Indlæg: 1149
- Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Så vidt jeg er informeret er det vist bare sådan.. Ikke noget man kan gøre for selv..
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Hvad med TSI motorerene.....er de mere holdbare ??
Jeg synes at problemet kun forekommer på diesel biler som jeg har læst
Jeg synes at problemet kun forekommer på diesel biler som jeg har læst
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Fint nok.....så skal den bare udskiftes snarest til en rigtig benziner
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1968
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus N
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Inden du nu gælder dig for tidligt, så synes jeg lige du skulle Google lidt på "TSI timing chain" eller "TSI steuerketten". Det er helt sikkert dyrere at få lavet kæde på en 1.4 TSI end det er at få lavet svinghjul på en TDIxalodogan skrev:Fint nok.....så skal den bare udskiftes snarest til en rigtig benziner
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Det er nok p.g.a. momentet, når bilen bliver (skam)tunet, at det ikke kan klare mosten..xalodogan skrev:Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor der forekommer svinghjuls problemer med specielt Golf 1.9 TDI motorer ??
Er det forkert brug af bilen eller er det bare sådan
På forhånd tak
Så lad være med at tune bilen?
Jeg har ikke haft nogen problemer med mine 3 Golf V'er..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Man kan undre sig over hvorfor man primært hører om den slags problemer fra VW verdenen.xalodogan skrev:Jeg synes at problemet kun forekommer på diesel biler som jeg har læst
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Min Golf 5 1.9TDI fra 2007 kørt 148.000 er altså IKKE tunet.
Men har fået disse operationer :
1: Skiftet hjul lejer på højre bagdæk grundet af støj
2: Reapareret synkron eller synkromesse i 2.gear da den skrattede når man skiftede til 2.gear
3: Udrykker lejer udskiftet
Og nu skal den også have skiftet svinghjul.....dette skal også laves på garantien.
Men har fået disse operationer :
1: Skiftet hjul lejer på højre bagdæk grundet af støj
2: Reapareret synkron eller synkromesse i 2.gear da den skrattede når man skiftede til 2.gear
3: Udrykker lejer udskiftet
Og nu skal den også have skiftet svinghjul.....dette skal også laves på garantien.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Jeg ville ikke sælge den hvis det var mig.
Du har jo næsten en helt ny drivlinie
Du har jo næsten en helt ny drivlinie
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 56 times
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Min A4 1,9TDI har lige rundet 289000 km på original kobling / svinghjul.xalodogan skrev:Min Golf 5 1.9TDI fra 2007 kørt 148.000 er altså IKKE tunet.
Men har fået disse operationer :
1: Skiftet hjul lejer på højre bagdæk grundet af støj
2: Reapareret synkron eller synkromesse i 2.gear da den skrattede når man skiftede til 2.gear
3: Udrykker lejer udskiftet
Og nu skal den også have skiftet svinghjul.....dette skal også laves på garantien.
Det er ikke altid noget skrammel
Behold Golfen og glæd dig over at en masse sliddele efterhånden er skiftet - uden beregning for dig
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
- aabm
- Medlem
- Indlæg: 521
- Tilmeldt: 21. feb 2010, 15:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sydvest fyn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Jeg har fået af vide af en klog mand (Søren S2), at det er især ved lave omdr. (under 1800) at man slider på svinghujlet, hvis man trykker speederen i bund...
hvis man googler svinghul er det ikke kun vw - toyota og citroen har også nogle problemer...
hvis man googler svinghul er det ikke kun vw - toyota og citroen har også nogle problemer...
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Så lyder det som om at den tidligere ejer har åbenbart kun kørt bykørsel......jeg mener hvis man stopper og kører grundet af trafikken ??
Men lad os nu tage mit tilfælde.....jeg kører dagligt 60km (30km hver vej) dvs i hverdagene og det hele er motorvej med 110 eller 120 kmt.
I weekenderne står den for det meste stille. Og som i siger så har / får jeg skiftet de fleste dele på garantien. Så burde da denne Golf holde da et stykke tid endnu.
Jeg mener have læst et sted at folk har fået skiftet kobling og svinghjul flere gange på kort tid.
Men lad os nu tage mit tilfælde.....jeg kører dagligt 60km (30km hver vej) dvs i hverdagene og det hele er motorvej med 110 eller 120 kmt.
I weekenderne står den for det meste stille. Og som i siger så har / får jeg skiftet de fleste dele på garantien. Så burde da denne Golf holde da et stykke tid endnu.
Jeg mener have læst et sted at folk har fået skiftet kobling og svinghjul flere gange på kort tid.
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Enig, det er sgu en fin bil med mange km i sig endnu..Anders D skrev:Jeg ville ikke sælge den hvis det var mig.
Du har jo næsten en helt ny drivlinie
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 362
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:12
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Helsinge
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Jeg har fået lavet svinghjul, kobling og udrykkerleje på min Golf IV 1,9 tdi 130 hk ved 176.000 km. Men det var altså ikke så slem en operation. Fandt materialerne billigt fra Sachs og det tog vidst ca 6 timer at fikse.
Selvstændig elinstallatør - Sjælland
Vagcars rabat gives selvfølgelig send en PB
Vagcarsbruger siden 2002
Vagcars rabat gives selvfølgelig send en PB
Vagcarsbruger siden 2002
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Mit svinghjul begyndte at drille ved 23.000 km på min Cupra. så det behøver ikke være diesel kun.
ps. HELT std. Cupra, kun tunet med V-power benzin haha
ps. HELT std. Cupra, kun tunet med V-power benzin haha
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Hvorfor svinghjul problem ??
Både benzin og diesel kan gøre det.
Diesel bilerne har klart størst problemer med det grundet de meget kraftigere svingninger fra forbrændingerne samt det større moment.
Har man så en diesel motor der ikke går helt som den skal (forbrændingsballance), går det helt galt.
Problemerne er udtalt størst under 2000 omdr. hvorfor en diesel med efter mont. SMF (istedet for DMF) larmer fra gearkassen ved de lave omdr.
Jeg har kendskab til mange forskellige bil mærker som ødelægger DMF svinghjul, så det er bestemt ikke kun VAG gruppen!
Diesel bilerne har klart størst problemer med det grundet de meget kraftigere svingninger fra forbrændingerne samt det større moment.
Har man så en diesel motor der ikke går helt som den skal (forbrændingsballance), går det helt galt.
Problemerne er udtalt størst under 2000 omdr. hvorfor en diesel med efter mont. SMF (istedet for DMF) larmer fra gearkassen ved de lave omdr.
Jeg har kendskab til mange forskellige bil mærker som ødelægger DMF svinghjul, så det er bestemt ikke kun VAG gruppen!
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
-
- Medlem
- Indlæg: 1165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Det er iøvrigt et problem på den nye C5ér. De har ligeledes problemer med kobling og svinghjul.
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Who cares!?lars nelsson skrev:Det er iøvrigt et problem på den nye C5ér. De har ligeledes problemer med kobling og svinghjul.
Det her er VAGcars..
(gazzzzzzzzzzz..)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- Mio_BB
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvorfor svinghjul problem ??
Jeg har hørt at nogle VW diesel biler er født med en form for dobbelt svinghjul monteret med fjedre imellem for at give en blødere igangsætning. Men de kan ikke holde til momentet i længden, dvs fjedrene falder ud. De bliver som regel skiftet ud med et almindeligt svinghjul uden fjedre.
- Mio_BB
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvorfor svinghjul problem ??
Er det ikke kun TSI'erne med kompressor der er problemer med?Kimb skrev:Inden du nu gælder dig for tidligt, så synes jeg lige du skulle Google lidt på "TSI timing chain" eller "TSI steuerketten". Det er helt sikkert dyrere at få lavet kæde på en 1.4 TSI end det er at få lavet svinghjul på en TDIxalodogan skrev:Fint nok.....så skal den bare udskiftes snarest til en rigtig benziner
-
- Medlem
- Indlæg: 1165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Op i røven med det franske lort Det var mere fordi, at længere oppe var vi inde på om det kun var VAGér der har det samme problem.ABT skrev:Who cares!?lars nelsson skrev:Det er iøvrigt et problem på den nye C5ér. De har ligeledes problemer med kobling og svinghjul.
Det her er VAGcars..
(gazzzzzzzzzzz..)
-
- Medlem
- Indlæg: 1165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Alle er som udgangspunkt født med et dual mass svinghjul, som netop er som beskrevet. Jeg fik et i igen i min bil. Desværre. Et LUK. Hvad VW gør idag gad jeg godt vide. Min far har lige fået skiftet sit. Han syntes den er mere "hård" i tomgang. Jeg tror de har sat et massivt svinghjul i.Mio_BB skrev:Jeg har hørt at nogle VW diesel biler er født med en form for dobbelt svinghjul monteret med fjedre imellem for at give en blødere igangsætning. Men de kan ikke holde til momentet i længden, dvs fjedrene falder ud. De bliver som regel skiftet ud med et almindeligt svinghjul uden fjedre.
http://www.bos.dk/raad-9-manuel.asp?objectid=69&zcs=26
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Hvorfor svinghjul problem ??
Nogen skrev om det kun er VAG der har de problemer, så den er da relevant nok.ABT skrev:Who cares!?lars nelsson skrev:Det er iøvrigt et problem på den nye C5ér. De har ligeledes problemer med kobling og svinghjul.
Det her er VAGcars..
(gazzzzzzzzzzz..)
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Hvorfor svinghjul problem ??
Som skrevet har jeg kendskab til flere andre bilmærker hvor service afdelingen også i første omgang valgte SMF imod DMF når de havde reklamationer.lars nelsson skrev:Alle er som udgangspunkt født med et dual mass svinghjul, som netop er som beskrevet. Jeg fik et i igen i min bil. Desværre. Et LUK. Hvad VW gør idag gad jeg godt vide. Min far har lige fået skiftet sit. Han syntes den er mere "hård" i tomgang. Jeg tror de har sat et massivt svinghjul i.Mio_BB skrev:Jeg har hørt at nogle VW diesel biler er født med en form for dobbelt svinghjul monteret med fjedre imellem for at give en blødere igangsætning. Men de kan ikke holde til momentet i længden, dvs fjedrene falder ud. De bliver som regel skiftet ud med et almindeligt svinghjul uden fjedre.
http://www.bos.dk/raad-9-manuel.asp?objectid=69&zcs=26
De holdt op igen grundet støj og gearkasse problemer på nogle typer kasser.
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
-
- Medlem
- Indlæg: 1165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Ved du hvad de gør idag?? Er et LUK blevet bedre, eller bruger de sachs?sjettal skrev:Som skrevet har jeg kendskab til flere andre bilmærker hvor service afdelingen også i første omgang valgte SMF imod DMF når de havde reklamationer.lars nelsson skrev:Alle er som udgangspunkt født med et dual mass svinghjul, som netop er som beskrevet. Jeg fik et i igen i min bil. Desværre. Et LUK. Hvad VW gør idag gad jeg godt vide. Min far har lige fået skiftet sit. Han syntes den er mere "hård" i tomgang. Jeg tror de har sat et massivt svinghjul i.Mio_BB skrev:Jeg har hørt at nogle VW diesel biler er født med en form for dobbelt svinghjul monteret med fjedre imellem for at give en blødere igangsætning. Men de kan ikke holde til momentet i længden, dvs fjedrene falder ud. De bliver som regel skiftet ud med et almindeligt svinghjul uden fjedre.
http://www.bos.dk/raad-9-manuel.asp?objectid=69&zcs=26
De holdt op igen grundet støj og gearkasse problemer på nogle typer kasser.
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Hvorfor svinghjul problem ??
Dem jeg har kendskab til mont. orig. DMF igen.
Et DMF burde holde op mod 200k igen med mindre man kører med for stort moment eller med en motor der har forbrændings uballance.
Et DMF burde holde op mod 200k igen med mindre man kører med for stort moment eller med en motor der har forbrændings uballance.
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
-
- Medlem
- Indlæg: 1165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Hvordan ved man om bilen har en forbrændings uballance. Ujævn motorgang? Før hen kunne jeg godt finde på at køre i 5 gear ved 50-60 km/t. Det gør jeg aldrig mere. Prøver at undgå at køre under 1800 omdr. Har kørt 120.000 med mit nye LUK og har indtil videre ikke problemer.sjettal skrev:Dem jeg har kendskab til mont. orig. DMF igen.
Et DMF burde holde op mod 200k igen med mindre man kører med for stort moment eller med en motor der har forbrændings uballance.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1848
- Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Der ikke nogen autoriserede vw værksteder der monterer alm "fast" svinghjul medmindre du selv medbringer det, der monteres altid original svinghjul igen. Og man kan ikk bare montere en sachs svinghjul hvis der sidder en LUK på og omvendt, dvs du kan ikke bare sige du vil have monteret et sachs svinghjul, medmindre det den type der sidder på bilen !!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1968
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus N
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvorfor svinghjul problem ??
Vis mig en fransk diesel-bil af nyere årgang der ikke har problemer med koblingen inden den har rundet 100k. Desuden er det også galt på Ford. Så glæd jer over, at VW trodsalt kun er få VW biler der er ramt i forhold til hvad der kører. Surt for dem det går ud over, men som sagt det er væsentligt mere udbredt på både Ford og franske i det hele tagetlars nelsson skrev:Det er iøvrigt et problem på den nye C5ér. De har ligeledes problemer med kobling og svinghjul.
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!