Golf VI GTI afsløret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af kriztian » 26. sep 2008, 14:11

Big-_-D skrev:4motion kører vist 80-20 ved normal kørsel og op til 50-50 ved top belastning...
Og jeg går ud fra Skodas 4x4 og VW's ¤motion begge er Haldex?

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af Big-_-D » 26. sep 2008, 14:20

Det er de også... lige som Supermule skriver så er det kun Audi der bruger Quattro og resten bruger haldex...

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af kriztian » 26. sep 2008, 14:23

Big-_-D skrev:Det er de også... lige som Supermule skriver så er det kun Audi der bruger Quattro og resten bruger haldex...

Big D
Så teknisk set er hk-tabet mindre ved Haldex end Quattro, medmindre der er tale om spidsbelastning...

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af Supermule » 26. sep 2008, 14:48

Forkert Dennis.... :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex" onclick="window.open(this.href);return false;
Second Gen - 2002
The second generation of Haldex coupling is an electronically controlled permanent 4x4 system with a Haldex differential calculating how much drive should be directed to the rear wheels. The Haldex system automatically distributes power between the front and rear wheels depending on slippage, but normally sends 95% of the power to the front wheels. It can react in as little as one seventh of a revolution of any wheel. Power transfer in the second generation is much more effective. Electronic sensors and controls can modify the system's response characteristics, for better operation in conditions ranging from dry pavement to loose gravel, snow, ice, or mud. A pre-charge pump charges the hydraulic system to allow the coupling to engage so quickly. This pump is improved again for the third generation to allow for greater speed

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af kriztian » 26. sep 2008, 14:59

Interessant!

Men er effekttabet ved Haldex mindre end ved Quattro...

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af Supermule » 26. sep 2008, 15:03

Ja..... For Quattro trækker hele tiden....
kriztian skrev:Interessant!

Men er effekttabet ved Haldex mindre end ved Quattro...

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af kriztian » 26. sep 2008, 15:05

Supermule skrev:Ja..... For Quattro trækker hele tiden....
kriztian skrev:Interessant!

Men er effekttabet ved Haldex mindre end ved Quattro...
Jeg er blevet meget klogere på firhjulstræk, tak!

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af Tonny » 26. sep 2008, 15:08

Og så holder vi os lige til originalemnet igen, og ikke til 4WD vs 2WD.
I er velkomne til at oprette et andet emne til diskussion af dette.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af The Micktrix / Dk » 26. sep 2008, 15:57

holberg19 skrev:Arh ok, så er den heller ikke federe :P

I øvrigt synes jeg kabinen er :shock: på den dårlige måde. De luftkanaler ligner noget fra sidste århundrede - helt seriøst.
Helt enig. Det liger fandem noget fra en sur japser. De har kørt med de sidste 20 år. Gaab !!

Hvorfor har de da ik givet den 230 HK så det midste har det den 30 års Pirilli har. Lidt fesen...

Fed nok uden på, måske lidt stilli i designet. Kunne godt værre lidt mer fræk bag fra ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

dennisnick
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af dennisnick » 26. sep 2008, 18:16

NØØJ den er fræk imo. Ville elske at sidde der som pilot! Fuck det ser godt ud :D

Brugeravatar
Ermin
Medlem
Indlæg: 739
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af Ermin » 26. sep 2008, 19:55

Jeg var afsted sammen med kollegaer fra hele landet til et kursus, hvor vi så Scirocco VAN for første gang. Den er bare så fed, MEN pladsen er godt nok træng. Varerummet er ikke særligt stort, og jeg prøvede at visualisere bagsæderne for mig. Med så lidt plads og de lave taglinier vil der i den ikke være meget mere plads end i min forgående TT'er.
Dermed mener jeg, at der er stort potentiale for den nye GTI - trods næsten samme pris (for målgruppen som vil have både mere bagagerums og bagsæde plads)!

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf VI GTI afsløret

Indlæg af kriztian » 26. sep 2008, 21:33

Jeg prøvede at sidde i den nye Scirocco i Stockholm og der er bare ingen plads bagi!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"