VW up!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

VW up!

Indlæg af Jan VJ » 5. nov 2011, 19:11

Hej

Hvornår er det muligt at prøvekører den nye Up! ? Først når den kommer til Marts eller ? Har egentlig bestilt den nye picanto som nr.2 bil men da jeg så Up i Herning overvejer jeg den istedet. Picantoen kan også først leveres tidligst i Marts.
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
Zimon
Medlem
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 8. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: VW up!

Indlæg af Zimon » 5. nov 2011, 20:07

Det plejer at være sådan at forhandlerne får bilerne hjem 2-3 uger før premieren men om de vil lade dig køre i den ved vi jo ikke.
These users thanked the author Zimon for the post:
Swan
Frederik - Frederik@VAGcars.dk

VW ID.Buzz Style

FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

VW up!

Indlæg af Madsen9911 » 5. nov 2011, 20:25

Jan, kiggede du nærmere på størrelsen på bagagerummet? Jeg er nemlig os brændt varm på en Up! som 2er vogn :)
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 5. nov 2011, 20:32

Madsen9911 skrev:Jan, kiggede du nærmere på størrelsen på bagagerummet? Jeg er nemlig os brændt varm på en Up! som 2er vogn :)
Jep, synes umiddelbart at det var samme størrelse som i picantoen.


Sent from my rooted HTC Legend :-)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 5. nov 2011, 21:20

Zimon skrev:Det plejer at være sådan at forhandlerne får bilerne hjem 2-3 uger før premieren men om de vil lade dig køre i den ved vi jo ikke.
Tja jeg tænker bare at når man kan bestille den allerede nu, kunne man håbe på forhandlerne får nogle demo biler hjem man kunne prøve. Jeg vil ikke bestille en bil jeg ikke har prøvet, det samme kunne jeg forestille mig de fleste andre heller ikke vil.


Sent from my rooted HTC Legend :-)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: VW up!

Indlæg af Alany » 5. nov 2011, 23:38

Jeg har lige modtaget min picanto efter 3 ugers ventetid, og jeg ved at forhandleren kan skaffe den til midt december. (Burgaard sørensen i vejen).
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 07:26

Alany skrev:Jeg har lige modtaget min picanto efter 3 ugers ventetid, og jeg ved at forhandleren kan skaffe den til midt december. (Burgaard sørensen i vejen).
Hvilken udstyrs udgave er det? Den vi har bestilt er en 1.2 exclusive med bluetooth og i mocca brun metal.

Sent from my rooted HTC Legend :-)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2068 times
Been thanked: 673 times

Re: VW up!

Indlæg af jansom » 6. nov 2011, 09:10

Det er da helt godnat at købe/bestille sådan en pisæske når vi om kort tid kan få en Up der på alle parametre er bedre.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: VW up!

Indlæg af norn » 6. nov 2011, 09:19

jansom skrev:Det er da helt godnat at købe/bestille sådan en pisæske når vi om kort tid kan få en Up der på alle parametre er bedre.
fuldstændig enig

man skal fandme være godt blank , og vi snakker her amalie-blank for at købe en picanto eller en I10 når man kan få en up til samme pris
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: VW up!

Indlæg af Madz » 6. nov 2011, 09:44

bare en skam at up'en ikke har 7 års garanti som sådan en picanto sådan noget vejer nu også noget i min bog
2024 ID.4 Style 4Motion
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

clayton
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 13. okt 2008, 20:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW up!

Indlæg af clayton » 6. nov 2011, 09:47

picanto, lyder lækkert smager det godt!! haha

Jeg ville osse vælge en U :-)

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: VW up!

Indlæg af holberg19 » 6. nov 2011, 09:55

I har jo ikke kørt i en UP endnu? I dont get it.

Fanboys! :lol:

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW up!

Indlæg af erlingvj » 6. nov 2011, 10:03

Madz skrev:bare en skam at up'en ikke har 7 års garanti som sådan en picanto sådan noget vejer nu også noget i min bog
I min verden er den 7-årige garanti mere en binding til et mærkeværksted, end en garanti. Prøv at læs KIA´s garanti-betingelser. Bilejeren skal kunne dokumenterer at et eventuelt ikke-KIA-værksted har anvendt dele af mindst sanme kvalitet som de originale dele - og hvem kan det?

En Picanto skal til service HVERT år, så det bliver meget dyrt at opfylde KIA´s betingelser. En Up kan køre op til 2 år mellem service.

Forbrugerrådet har i øvrigt samme mening - KIA´s garanti er kun en garanti af navn, men i praksis er betingelserne udformet på en sådan måde, at det er en binding - Fed fidus for KIA!

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 10:25

Dejligt at folk kan holde en god tone herinde..... :roll: Da vi bestilte Picantoen var der intet alternativt. Det er der muligvis nu, men vil prøve den 3 cylinder motor som er i Up! inden jeg skifter mening.
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2068 times
Been thanked: 673 times

Re: VW up!

Indlæg af jansom » 6. nov 2011, 10:29

Jan VJ skrev:Dejligt at folk kan holde en god tone herinde..... :roll: Da vi bestilte Picantoen var der intet alternativt. Det er der muligvis nu, men vil prøve den 3 cylinder motor som er i Up! inden jeg skifter mening.
Enig. Det er simpelthen for dårligt at der overhovedet er nogen der har bragt Kia ind på det her forum!
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 10:30

jansom skrev:
Jan VJ skrev:Dejligt at folk kan holde en god tone herinde..... :roll: Da vi bestilte Picantoen var der intet alternativt. Det er der muligvis nu, men vil prøve den 3 cylinder motor som er i Up! inden jeg skifter mening.
Enig. Det er simpelthen for dårligt at der overhovedet er nogen der har bragt Kia ind på det her forum!
:roll:
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 10:32

Men måske vi kunne komme tilbage til det oprindelige spørgsmål :?:
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: VW up!

Indlæg af ac242 » 6. nov 2011, 11:10

erlingvj skrev:
Madz skrev:bare en skam at up'en ikke har 7 års garanti som sådan en picanto sådan noget vejer nu også noget i min bog
I min verden er den 7-årige garanti mere en binding til et mærkeværksted, end en garanti. Prøv at læs KIA´s garanti-betingelser. Bilejeren skal kunne dokumenterer at et eventuelt ikke-KIA-værksted har anvendt dele af mindst sanme kvalitet som de originale dele - og hvem kan det?

En Picanto skal til service HVERT år, så det bliver meget dyrt at opfylde KIA´s betingelser. En Up kan køre op til 2 år mellem service.

Forbrugerrådet har i øvrigt samme mening - KIA´s garanti er kun en garanti af navn, men i praksis er betingelserne udformet på en sådan måde, at det er en binding - Fed fidus for KIA!
+1
kan huske der var en inde på bilbasens forum som ville bytte sin ældre picanto med en anden, hvor ejeren af den anden bil så spørger til service. kunne ikke lade være med at skrive en sammeligning mellem hans og min bil hvor hans havde kostet over 25.000kr kontra mine ca 15.000kr over 4 år. min pris ved service var incl. tandrem ved det 4 år, og service var så hvert 2. år da jeg kun kører ca. 16000km om året.

back to topic. kunne godt se mig selv i en up eller en af dens søstre som bil nr 2 når vi flytter ud af indre by ;)
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: VW up!

Indlæg af holberg19 » 6. nov 2011, 12:38

ac242 skrev:
erlingvj skrev:
Madz skrev:bare en skam at up'en ikke har 7 års garanti som sådan en picanto sådan noget vejer nu også noget i min bog
I min verden er den 7-årige garanti mere en binding til et mærkeværksted, end en garanti. Prøv at læs KIA´s garanti-betingelser. Bilejeren skal kunne dokumenterer at et eventuelt ikke-KIA-værksted har anvendt dele af mindst sanme kvalitet som de originale dele - og hvem kan det?

En Picanto skal til service HVERT år, så det bliver meget dyrt at opfylde KIA´s betingelser. En Up kan køre op til 2 år mellem service.

Forbrugerrådet har i øvrigt samme mening - KIA´s garanti er kun en garanti af navn, men i praksis er betingelserne udformet på en sådan måde, at det er en binding - Fed fidus for KIA!
+1
kan huske der var en inde på bilbasens forum som ville bytte sin ældre picanto med en anden, hvor ejeren af den anden bil så spørger til service. kunne ikke lade være med at skrive en sammeligning mellem hans og min bil hvor hans havde kostet over 25.000kr kontra mine ca 15.000kr over 4 år. min pris ved service var incl. tandrem ved det 4 år, og service var så hvert 2. år da jeg kun kører ca. 16000km om året.
Din konklusion er fejlagtig. Der er således en del ubekendte. Den mest iøjnefaldende: Hvad har du betalt i værkstedsregninger efter bilens andet år, som Mr. Kia havde fået dækket af garantien? Muligvis 0, men regnestykket svinger potentielt i det øjeblik du skal ud og kaste kr. efter reparationer som hos Kia dækkes under garantien.

Kia's 7 års garanti kan imo i nogen grad sammenlignes med en forsikring.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW up!

Indlæg af RIX » 6. nov 2011, 13:11

kør til flensborg og prøv en tur i en up,kan være de har dem som låne bil allerede

og +1 enig med andre om der vil pt. kun være en interesant bil under 100tkr i dk,efter marts og det er up(skoda og seat tæller her som det samme)
jeg vil være hård og sige alle der har købt en chevolet eller andet skrammel,vil være trætte af up er kommet,den er bare noget bedre bygget og mere lækker husk på esp er standart i den,så bliver prisen lige pludselig ens eller i up´s favøre,ligeså city brake.
eneste minus er der er ikke 2 knapper til el-ruderne foran i føresiden,og inden multirat ;)

VH:

Brugeravatar
Zimon
Medlem
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 8. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: VW up!

Indlæg af Zimon » 6. nov 2011, 13:17

Plus det eneste sted hvor man kan få en nogenlunde brugtpris for en Kina Picanto er hos Kia... Jeg tror UP osv vil holde prisen bedre af den grund at bilen sikkert holder flere år og derfor er mere eftertragtet som brugt bil.
Frederik - Frederik@VAGcars.dk

VW ID.Buzz Style

FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. dec 2010, 22:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: VW up!

Indlæg af Alany » 6. nov 2011, 13:21

Det er en 1.0 Active i Mocca brun med A/C.

I skal ikke undervurdere denne bil. Uden at have kørt VW UP! endnu, vil jeg mene at det er den bedste bil i klassen uden tvivl. Den kører som en større bil og utrolig lydsvag og godt skruet sammen.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 14:06

Zimon skrev:Plus det eneste sted hvor man kan få en nogenlunde brugtpris for en Kina Picanto er hos Kia... Jeg tror UP osv vil holde prisen bedre af den grund at bilen sikkert holder flere år og derfor er mere eftertragtet som brugt bil.
Jeg er enig i at brugt prisen sandsynligvis er bedre på up! Jeg vil bare gerne prøve den inden evt køb og tænkte der var nogen med insider viden omkring der kommer demo biler til dk når der nu reklameres med at up kan bestilles medio november.

Sent from my rooted HTC Legend :-)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: VW up!

Indlæg af Tigger » 6. nov 2011, 14:07

Er der nogen der ved lidt om undervognen ?

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2068 times
Been thanked: 673 times

Re: VW up!

Indlæg af jansom » 6. nov 2011, 14:48

Alany skrev:Det er en 1.0 Active i Mocca brun med A/C.

I skal ikke undervurdere denne bil. Uden at have kørt VW UP! endnu, vil jeg mene at det er den bedste bil i klassen uden tvivl. Den kører som en større bil og utrolig lydsvag og godt skruet sammen.
Og uden at have kørt dem, men været i dem begge, så kan jeg overhovedet ikke forestille mig at Picanto har noget som helst positivt at byde ind med. Det er vist kun for at forsvare ens eget køb at man skal sige det.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: VW up!

Indlæg af Andreas K » 6. nov 2011, 15:01

Jeg skal også ud og prøve den nye UP! sammen med min kære gamle mor, og så tager vi den derfra. syntes det ser ud til at være en fin lille bil.
men jeg tror dog ikke den kommer til at kunne fås med hænger træk :( er der nogen der kan bekræfte det ?
Der skal ikke bruges mere end 3-400 KG på krogen, så kravet er jo ingenting til det træk.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: VW up!

Indlæg af norn » 6. nov 2011, 15:46

RIX skrev:kør til flensborg og prøv en tur i en up,kan være de har dem som låne bil allerede



VH:
har du set den der nede...???? , jeg har ikke ihverfald og jeg var da der to gange i sidste uge..
kigge så måske heller ikke specielt efter , men aligevel
tror altså ikke de er kommet endnu
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: VW up!

Indlæg af norn » 6. nov 2011, 15:50

jeg tror up bliver rigtig nem at sælge til den pris.....

der hvor jeg tror filmen knækker for mange er hvis smc skal ha 1000kr. i timen for at repare dem
det har de folk som køber sådan en bil ikke råd til....

bilen koster 90.000 og så kan et service med tandrem eller bremser ikke koste 15.000kr
det kan gå på en passat til 400.000kr
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW up!

Indlæg af clausvp » 6. nov 2011, 19:53

jansom skrev: Og uden at have kørt dem, men været i dem begge, så kan jeg overhovedet ikke forestille mig at Picanto har noget som helst positivt at byde ind med. Det er vist kun for at forsvare ens eget køb at man skal sige det.
Aaaarh, den udtalelse minder mig om min tid i Ducati klub Danmark......... (det er ikke positivt ment!)

Jeg har prøvekørt den nye Picanto, på opfordring af en kollega der havde den i tankerne som eventuel ny bil.
Jeg blev positivt overrasket over det indtryk Picantoen gav! Faktsisk havde jeg kun én anke, og det var styretøj og føling! Den er rigtig dum i midterstillingen.
Ellers kan jeg ikke se at der er ÉN eneste konkurrent til Picantoen, ind til UP! kommer på markedet! Betragtningen; pris og kvalitet hænger sammen, er ikke belastende for Picantoen! Fin bil til prisen, absolut!

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: VW up!

Indlæg af Jan VJ » 6. nov 2011, 20:10

clausvp skrev:
jansom skrev: Og uden at have kørt dem, men været i dem begge, så kan jeg overhovedet ikke forestille mig at Picanto har noget som helst positivt at byde ind med. Det er vist kun for at forsvare ens eget køb at man skal sige det.
Aaaarh, den udtalelse minder mig om min tid i Ducati klub Danmark......... (det er ikke positivt ment!)

Jeg har prøvekørt den nye Picanto, på opfordring af en kollega der havde den i tankerne som eventuel ny bil.
Jeg blev positivt overrasket over det indtryk Picantoen gav! Faktsisk havde jeg kun én anke, og det var styretøj og føling! Den er rigtig dum i midterstillingen.
Ellers kan jeg ikke se at der er ÉN eneste konkurrent til Picantoen, ind til UP! kommer på markedet! Betragtningen; pris og kvalitet hænger sammen, er ikke belastende for Picantoen! Fin bil til prisen, absolut!
Enig, jeg synes nu heller ikke picantoen er så ringe endda, men hvis den 3 cyl. motor i Up! gør det godt, ville jeg vælge Up! frem for picantoen. Desværre skal konen derhjemme også overbevises ;)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"