TT 180hk vs 225hk

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Pist
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

TT 180hk vs 225hk

Indlæg af Pist » 16. okt 2008, 18:59

Heej Drenge!

Jeg er ved at forhandle mig til en TT, men vil gerne høre hvad i kan anbefale vil gerne ha en roadstar men skal det være 180 el. 225hks???

Og hvad skal man være opmærksomhed på???

Brugeravatar
DinoB
Medlem
Indlæg: 805
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 8000 Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af DinoB » 16. okt 2008, 19:54

Jeg havde begge dele, og 225 er helt klart at anbefale - dermed er det ikke sagt at 180 HK er dårlig, men Quattro er bare mums
Hilsen Ermin (skriver fra fætters profil)
Audi A3 8V Limousine 2016
http://www.bilgalleri.dk/bruger/81649-dino_b - Mine tidligere biler

bassoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:22
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af bassoDK » 16. okt 2008, 20:31

Kører selv 225 hk modellen og synes bestemt den er at fortrække i forhold til min kammerats 180 hk. Men havde jeg ikke prøvet andet kunne jeg sikkert også nøjes med 180 hk.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af kimhemm » 16. okt 2008, 21:57

Det kommer vel også lidt an på om du har tænkt dig at beholde den standard eller tune lidt videre på den...

Men den ene 180 HK TT'er jeg har prøvet kørte nu meget godt, indtil man prøver at køre med lidt flere HK...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Pist
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af Pist » 17. okt 2008, 07:56

Jeg har tænkt mig at tune lidt på den ja, men vil det gøre nogen forskel???

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af Dennis J » 17. okt 2008, 08:06

Jeg ville helt klart heller vælge TT225, den har 9:0:1 i kompression og kan tåle langt højere tryk, og så ville jeg smide et APr s3+kit til TT225 udgaven, det er 400hk lige ned i foret og en TT der hakker fra de sygeste porsche på 1/4 milen, det er sgu da skægt ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Pist
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af Pist » 17. okt 2008, 08:18

Ja har selv kigget på APR, men hva koster en kit med omkring 340-370hk??? tror hvis man kommet længere op, så bliver den nok dyr at holde kørende

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TT 180hk vs 225hk

Indlæg af Dennis J » 17. okt 2008, 08:36

Pist skrev:Ja har selv kigget på APR, men hva koster en kit med omkring 340-370hk??? tror hvis man kommet længere op, så bliver den nok dyr at holde kørende

Til TT´eren med 225hk så har de et rigtig godt kit der levere omkring 390hk for at være mere præcis og det er på ingen mådere dyre at holde kørende, der kører ca. 25.000 biler rundt i usa med APR kit og deres kit bliver lavet så standardmotoren kan holde til det, og ønsker man mere effekt har de en større indsugningsmanifold og eller et racebenzin program, men så skriver de også alle mulige advarsler om at så skal man altså opgradere indmaden....TT´eren med 225hk har den stærkeste motor i 1.8T serien pga. kompressionsforholdet, og efter min opfattelse og det har læst om ikke der du skal være bekymret - JVK laver også 400hk på AGU maskiner uden problemer.....

men TT kittet koster 6899USd, og så er det jo bare igang med kurs calculatoren og man kan forhandle med fragten med dem, der er meget at spare - i hele oktober har de øvrigt 15% rabat på deres kit ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"