Heej Drenge!
Jeg er ved at forhandle mig til en TT, men vil gerne høre hvad i kan anbefale vil gerne ha en roadstar men skal det være 180 el. 225hks???
Og hvad skal man være opmærksomhed på???
TT 180hk vs 225hk
- DinoB
- Medlem
- Indlæg: 805
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 8000 Århus C
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: TT 180hk vs 225hk
Jeg havde begge dele, og 225 er helt klart at anbefale - dermed er det ikke sagt at 180 HK er dårlig, men Quattro er bare mums
Hilsen Ermin (skriver fra fætters profil)
Hilsen Ermin (skriver fra fætters profil)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:22
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TT 180hk vs 225hk
Kører selv 225 hk modellen og synes bestemt den er at fortrække i forhold til min kammerats 180 hk. Men havde jeg ikke prøvet andet kunne jeg sikkert også nøjes med 180 hk.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: TT 180hk vs 225hk
Det kommer vel også lidt an på om du har tænkt dig at beholde den standard eller tune lidt videre på den...
Men den ene 180 HK TT'er jeg har prøvet kørte nu meget godt, indtil man prøver at køre med lidt flere HK...
Men den ene 180 HK TT'er jeg har prøvet kørte nu meget godt, indtil man prøver at køre med lidt flere HK...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TT 180hk vs 225hk
Jeg ville helt klart heller vælge TT225, den har 9:0:1 i kompression og kan tåle langt højere tryk, og så ville jeg smide et APr s3+kit til TT225 udgaven, det er 400hk lige ned i foret og en TT der hakker fra de sygeste porsche på 1/4 milen, det er sgu da skægt
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TT 180hk vs 225hk
Ja har selv kigget på APR, men hva koster en kit med omkring 340-370hk??? tror hvis man kommet længere op, så bliver den nok dyr at holde kørende
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TT 180hk vs 225hk
Pist skrev:Ja har selv kigget på APR, men hva koster en kit med omkring 340-370hk??? tror hvis man kommet længere op, så bliver den nok dyr at holde kørende
Til TT´eren med 225hk så har de et rigtig godt kit der levere omkring 390hk for at være mere præcis og det er på ingen mådere dyre at holde kørende, der kører ca. 25.000 biler rundt i usa med APR kit og deres kit bliver lavet så standardmotoren kan holde til det, og ønsker man mere effekt har de en større indsugningsmanifold og eller et racebenzin program, men så skriver de også alle mulige advarsler om at så skal man altså opgradere indmaden....TT´eren med 225hk har den stærkeste motor i 1.8T serien pga. kompressionsforholdet, og efter min opfattelse og det har læst om ikke der du skal være bekymret - JVK laver også 400hk på AGU maskiner uden problemer.....
men TT kittet koster 6899USd, og så er det jo bare igang med kurs calculatoren og man kan forhandle med fragten med dem, der er meget at spare - i hele oktober har de øvrigt 15% rabat på deres kit
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)