Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af majland » 30. jul 2012, 14:43

Bilen er nu et år gammel

Ved årskiftet ridsede/bulede vi bilen under parkering så forskærm og dørn skulle omlakeres (Der er ikke p- sensorer på siden og der var en granitsten der blev overset :-( )

Skaden blev udbedret i Januar (af skoda værksted), men vi har ikke lagt mærke til farveforskellen før nu. Normalt parkerer vi i garage hjemme og når den står på en p-plads i byen ser man jo også kun sjældent langs bilen.

Lakken har været 3/4 år gammel på reperationstidspunktet - (og kørt over forsikringen så har ikke en specikation, men bule i panelet under døren, skiftet forskærm og lakering inc døren (kun overfladiske ridser)

Men forleden i kraftigt solskin var forskellen meget tydeligt fra langf afstand - så tydelig at man endda også kan se det på vedhæftede fotografi.

Hvor stor nuanceforskal skal man akceptere ? Ser det ikke for grelt ud mellem for og bagdør på billedet ?

Løsningen er vel omlakering af hele siden af bilen hvis farven ikke kan rammes bedre ?

- og så må jeg diskutere med taksator/forsikringsselskab/værksted om det er nødvendigt. På en ældre bil ville jeg uden tøve akceptere farveforskellen ...
Vedhæftede filer
IMG_5238_skoda_farveforskel.JPG
Farveforskel efter omlakering af højre fordør/forkærm
IMG_5238_skoda_farveforskel.JPG (195.23 KiB) Vist 1721 gange
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af lars nelsson » 30. jul 2012, 14:53

Det for sent at gøre noget ved nu. Men syntes ikke det ser godt ud!! Der er for stor forskel. Jeg fik ramt en af de der stål pæle, man typisk har i "gå gaden" i mindre byer. Du kan overhovdet ikke se forskel, og der er aldrig nogen der har lagt mærke til den er omlakeret.

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Lasse R » 30. jul 2012, 15:36

Det er på ingen måde for sent. Kør på det værksted der har lavet skaden, og få dem til at lave det om. Havde samme problem på en 6 år gammel pasat - det fik de lov at lave om, og de gjorde det uden brok.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Peder » 30. jul 2012, 15:38

lars nelsson skrev:Det for sent at gøre noget ved nu. Men syntes ikke det ser godt ud!! Der er for stor forskel. Jeg fik ramt en af de der stål pæle, man typisk har i "gå gaden" i mindre byer. Du kan overhovdet ikke se forskel, og der er aldrig nogen der har lagt mærke til den er omlakeret.
Jeg havde ringet til forsikringen og vendt det med dem.
I min overbevisning er det ikke for sent, da du ikke har haft mulighed for at opdage det før nu.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Turbotrim » 30. jul 2012, 15:40

man har da 24 måneders reklamation så det da bare og køre ned og tage en snak med værkstedet !!

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Turbotrim » 30. jul 2012, 15:43

Peder skrev:
lars nelsson skrev:Det for sent at gøre noget ved nu. Men syntes ikke det ser godt ud!! Der er for stor forskel. Jeg fik ramt en af de der stål pæle, man typisk har i "gå gaden" i mindre byer. Du kan overhovdet ikke se forskel, og der er aldrig nogen der har lagt mærke til den er omlakeret.
Jeg havde ringet til forsikringen og vendt det med dem.
I min overbevisning er det ikke for sent, da du ikke har haft mulighed for at opdage det før nu.
Det jo ikke forsikringen man skal have fat i ! Det er værkstedet der har stået for skaden der har sendt bilen ud til maler, den maler har åbenbart ikke gjordt sit arbejde tilfredsstillende. Ergo skal han kontakte værkstedet som så må kontakte maler. Forsikringen har jo betalt

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Peder » 30. jul 2012, 15:49

Turbotrim skrev:
Peder skrev:
lars nelsson skrev:Det for sent at gøre noget ved nu. Men syntes ikke det ser godt ud!! Der er for stor forskel. Jeg fik ramt en af de der stål pæle, man typisk har i "gå gaden" i mindre byer. Du kan overhovdet ikke se forskel, og der er aldrig nogen der har lagt mærke til den er omlakeret.
Jeg havde ringet til forsikringen og vendt det med dem.
I min overbevisning er det ikke for sent, da du ikke har haft mulighed for at opdage det før nu.
Det jo ikke forsikringen man skal have fat i ! Det er værkstedet der har stået for skaden der har sendt bilen ud til maler, den maler har åbenbart ikke gjordt sit arbejde tilfredsstillende. Ergo skal han kontakte værkstedet som så må kontakte maler. Forsikringen har jo betalt

Rigtigt - men makker de ikke ret, havde jeg taget fat i forsikringen ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
lojoj
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 26. apr 2011, 18:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af lojoj » 30. jul 2012, 15:53

Jeg ville også brokke mig på stedet med den store forskel der er. Måske acceptabel på en 15 år gammel rød Fiat punto som falmer i lakker allerede efter en dansk sommer :ugeek: :? Men ikke på en "ny" bil som din. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Det skal da 100% laves om :evil:

Lasse
Vw Touran 2,0 tdi DSG 2008 18" RS 6 fælge, r32 rat (solgt) / Vw Touran 1,2 TSI BMT 2011, DK-pakke / Teknik-pakke, Toffee Brown med 18" MSW fælge sort/blank

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af lars nelsson » 30. jul 2012, 15:56

Er i sikker på det ikke er for sent. Man kunne jo i princippet há fået omlakret i mellem tiden. Men garanti gælder vel også der??? uanset hvad, ser det ikke godt på sådan en lækker bil :roll:

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af R32Moe » 30. jul 2012, 16:33

Jeg melder mig i gruppen der mener der skal laves om!!

Når det endda er lavet på et Skoda værksted - de burde matche farven 100%.
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

Brugeravatar
Runawayking
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Runawayking » 30. jul 2012, 16:38

Det er forsikringen der har betalt maleren. Tag fat i forsikringen - De er jo også interesseret i, at deres kunder får lavet bilerne ordentligt. Og så er de en stor kunde hos maleren i forhold til dig de lægger jo mange ordrer hos ham.., selvom det ikke burde betyde noget...
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.

Brugeravatar
Kenned
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:46
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Appenæs Auto
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Kenned » 30. jul 2012, 17:47

Du skal hive fat hvor du har afleveret bil aka. Skoda, de er dem som står for din rep, hvem ellers som med omhandler din rep har du ikke med at gøre.

Men en sølvgrå-metal lak er som jeg ved det MEGET sværd at ramme farven på.

Vores egen store pug boxer har fået malet det ene felt på siden, men klarlakken alene er kraftigere end org, så der er desværre også forskel.

Men snak pænt til dem, så vil jeg tro i finder en god løsning.
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB
skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af michael winkel » 30. jul 2012, 18:11

Det der er ikke ok!

Nu er sølv grå en af de sværeste farver at ramme, men de fleste kan gøre det bedre end dette:-(

Ved at maler ofte får tillæg til at støve resten af siden så den er ens.

Til værkstedet og snak i en alm tone, så tror jeg i finder en god løsning.
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
mortenmadsen
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af mortenmadsen » 30. jul 2012, 20:15

2 Farvede biler er altid et hit.
Men bare rolig kør ned til Skoda og forklar dem situationen. De er vil jo gerne have tilfredse kunder og forhandler, pladeværksteder skide maleren lagt op og ned af ryggen så de hiver bare fat i maleren og ber dem om at lave det om.
Du har jo 2 år garenti på arbejdet som ved så meget andet.

Men tydeligt at se at der er sprøjtet kant til kant hvilket ville være imponerende hvis man kunne ramme det i lx9z :shock:

Brugeravatar
AT
Medlem
Indlæg: 575
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gram 6510
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af AT » 30. jul 2012, 20:40

Runawayking skrev:Det er forsikringen der har betalt maleren. Tag fat i forsikringen - De er jo også interesseret i, at deres kunder får lavet bilerne ordentligt. Og så er de en stor kunde hos maleren i forhold til dig de lægger jo mange ordrer hos ham.., selvom det ikke burde betyde noget...
Forsikringen er ikke kunde ved maleren, det er værkstedet der er kunde ved maleren. Bilen bliver takseret på værkstedet der skal lave den, de får at bestemt beløb til maling af forsikringen, og må så selv bestemme om de vil bruge oves autolak eller benny lækkerlak til det. Maleren har ikke kontakt med forsikringen, alt kører igennem værkstedet. Kontakt værkstedet, og vil de ikke sørge for det bliver rettet, så først da tag kontakt til forsikring.
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af majland » 31. jul 2012, 07:24

Glad for opbakningen i at det ikke er godt nok...

Bagklappen blev også omlakeret i januar på en reklamation. Den gik imod kofangeren i venstre hjørne så den har de rettet på. Dog ikke nok så den gik stadig på. Det har vi reklameret over igen og aftalt at det tager de ved næste service (der er lige omkring hjørnet).

Så skal lige have en snak med dem om farveforskellen også ...
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af vw4ever » 31. jul 2012, 18:50

Det er en ommer !

Der er 2 års (garanti) også på malearbejde.

Forstået 1 års garanti + 1 års reklamations ret.

Den der farveforskel er så stor, at den nok burde være berettiget til en omlakering.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af superbeszzz » 31. jul 2012, 19:03

off topic - flot gået at sådan en stor vogn kan holde 19,3 km/l i snit
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Runawayking
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af Runawayking » 31. jul 2012, 20:14

AT skrev:
Runawayking skrev:Det er forsikringen der har betalt maleren. Tag fat i forsikringen - De er jo også interesseret i, at deres kunder får lavet bilerne ordentligt. Og så er de en stor kunde hos maleren i forhold til dig de lægger jo mange ordrer hos ham.., selvom det ikke burde betyde noget...
Forsikringen er ikke kunde ved maleren, det er værkstedet der er kunde ved maleren. Bilen bliver takseret på værkstedet der skal lave den, de får at bestemt beløb til maling af forsikringen, og må så selv bestemme om de vil bruge oves autolak eller benny lækkerlak til det. Maleren har ikke kontakt med forsikringen, alt kører igennem værkstedet. Kontakt værkstedet, og vil de ikke sørge for det bliver rettet, så først da tag kontakt til forsikring.
+1 tak for at sætte det helt på plads :-)
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af majland » 1. aug 2012, 11:07

superbeszzz skrev:off topic - flot gået at sådan en stor vogn kan holde 19,3 km/l i snit
Vi har jo også valgt modellen næsten uden motor :-)

Men det går den så heller ikke med fuldt læs. Billedet er før der kom 5 mand ombord. Bagagerum og topboks er 1,2m3 bagageplads så der er ikke noget der proppet og der er udsyn ud af bagruden. Altså det der er tilbage imellem cyklerne. Grunden til at det er den lille cykel der er på taget er for at holde den under 2.20meter på molslinien, og fordi det er nemmest at lægge 20" hjulet i tagboksen end at få plads til et 26/28".

Når den står tom på plan vej er der ~1,5cm mere luft ved de forreste skærmkanter end ved de bagerste og tømmer en indkøbsvogn i bagagerummet så hænger den noget. Helt slemt bliver det med cykler på trækkrogen.

Vi var 10 dage med telt på Bornholm og telt (25m2 Vango Tigris 600 med canopy/fortelt) og campingrej fylder jo godt til for ikke at nævne cykelhjelme til 5 mand.

Værkstedet får bilen hele uge 33. Så er der god til til både service og maler. Btw så får den lige campingfjedre bagi ved samme lejlighed. Overvejede også om den skulle hæves lidt da det er en greenline og vi bor nede af en grusvej. Men campingfjedrede er den hurtige nemme løsning og så får vi se om det er godt nok eller den skal have ny affjedring hele vejen rundt... Har jo været vant til en c5 med hydralik med masser af frihøjde når det var nødvendigt ...
Vedhæftede filer
IMG_5270_trim.jpg
Skoda Superb med fuldt læs
IMG_5270_trim.jpg (116.26 KiB) Vist 1063 gange
Senest rettet af majland 1. aug 2012, 12:07, rettet i alt 1 gang.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af majland » 1. aug 2012, 12:06

vw4ever skrev:Det er en ommer !

Der er 2 års (garanti) også på malearbejde.

Forstået 1 års garanti + 1 års reklamations ret.

Den der farveforskel er så stor, at den nok burde være berettiget til en omlakering.
Køber man en vare giver købeloven 2års reklamationsret. http://taenk.dk/gode-råd/garanti-og-reklamationsret.

Men ved reperationer har man reelt 3års reklamationsret. Se punkt 7 under http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din ... ige-regler

De første 6måneder af den 2årige reklamationsret minder om en garanti (hvor sælger altid har bevisbyrden for at forholdet ikke er dækket af garantien) - http://taenk.dk/gode-råd/hvem-skal-bevi ... lamationer

Om nogle malere derudover giver garanti er en individuel ting

Regner med at malerarbejdet bliver løst til min tilfredshed, men det er jo lidt mere speget her. Det er jo forsikring (taksator) der har bestemt hvad og hvordan skaden skal udbedres. Så hvis værkstedet havde ment at arbejdet var udført efter taksators retningslinier var det forsikringen jeg skulle reklamere til.

Havde jeg selv bedt værkstedet udbedre fejlen, var det værkstedet jeg skulle reklamere til. Og var jeg selv gået til maleren selvfølgelig hos denne.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Hvor godt skal en maler kunne ramme farven ?

Indlæg af vw4ever » 1. aug 2012, 20:31

Ok håber det lykkes for dig, at få det rettet.
Jeg fik selv en bagskærm malet om efter 1½ år, men det var dog p.g.a opkog fra galvanisering.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"