Aftagelig træk faldet af…

Stedet hvor der snakkes VAG biler
ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af ManU_4ever » 1. mar 2013, 07:02

Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvor mange der har prøvet at "tabe" sin aftageligt trækkrog.

Kæresten havde nemlig en pudsig oplevelse første gang hun skulle køre med trailer.

Vores trækkrog havde siddet på i et stykke tid, og jeg har været både på genbrugspladsen og hentet en del loftsbrædder af to omgange uden problemer.

Kæresten skulle så lige hente et læs brænde hos hendes forældre og svigerfar er endda oppe at hoppe på trækstangen for at forsikre hende at den ikke falder af.

Hun kører ikke ret meget længere end 400 meter før hun ser traileren køre i grøften bag hende. Heldigvis i samme side af vejen og uden nogen personskade.

Det er simpelthen trækkrogen der er faldet af bilen. Umiddelbart er der ikke noget at se på krogen…

Er der andre der har prøvet noget lignende??
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

jacobjensen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af jacobjensen » 1. mar 2013, 08:01

Sad nøglen i trækket?
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af asej » 1. mar 2013, 08:54

ManU_4ever skrev: på genbrugspladsen og hentet en del loftsbrædder
Normalt kører jeg den anden vej ;)
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af ManU_4ever » 1. mar 2013, 09:34

jacobjensen skrev:Sad nøglen i trækket?
Nøglen sad i som altid ;)

Været på gebrugspladsen. Og hentet loftsbrædder på trælasten :lol:
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af GaSelle » 1. mar 2013, 09:43

ManU_4ever skrev:
jacobjensen skrev:Sad nøglen i trækket?
Nøglen sad i som altid ;)

Været på gebrugspladsen. Og hentet loftsbrædder på trælasten :lol:
Så har du jo selv indkredset fejlkilden.

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Kenneth J » 1. mar 2013, 10:04

Ja nemli. Det er strengt forbudt at lade nøglen sidde i.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

jacobjensen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af jacobjensen » 1. mar 2013, 10:32

ManU_4ever skrev:
jacobjensen skrev:Sad nøglen i trækket?
Nøglen sad i som altid ;)

Været på gebrugspladsen. Og hentet loftsbrædder på trælasten :lol:

Det ville jeg måske undlade for fremtiden.
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)

Brugeravatar
dfm
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. jan 2009, 10:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af dfm » 1. mar 2013, 10:55

Og sig til din svigerfar at han ikke skal hoppe på trækket, der er som regel en max belastning vertikalt på 75-80 kg.
Dan

VW California T5 TDI 2009 4Motion

gce
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 19. sep 2012, 18:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af gce » 1. mar 2013, 11:29

Mit siger endda MAX 50 kg.
- - - -- - -- - --- - -- - - -
Nuværende biler:
SEAT Toledo Style, 1.2 TSI; Årgang 2016
Skoda Citigo 1.0 Årgang 2012

Tidligere biler:
Skoda Fabia Combi Ambiente, 1.6. Årgang 2008
Fiat Marea Weekend, 1.6
Fiat Palio Weekend, 1.2

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Sorens2 » 1. mar 2013, 11:36

Men hvis ikke det tåler 100 kg hoppende på det så har jeg da ødelagt vildt mange træk i min tid som chauffør af trækkende køretøjer.
Jeg er selv panikangst over at tabe et læs en dag.
Har dog prøvet at næsten tabe trækket omkring Berlin. Altså trækket var rustet over.
Det gir lidt kolde naller.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af norn » 1. mar 2013, 12:52

dfm skrev:Og sig til din svigerfar at han ikke skal hoppe på trækket, der er som regel en max belastning vertikalt på 75-80 kg.
Og så mener du simpelthen trækket er smadret fordi en mand på 100 kg har hoppet på trækket.......
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af AU-R8 » 1. mar 2013, 12:59

dfm skrev:Og sig til din svigerfar at han ikke skal hoppe på trækket, der er som regel en max belastning vertikalt på 75-80 kg.
Er det ikke kugletrykket der er max 75 kg typisk. Når så vogntoget kører er der alm bump, ujævn vej, huller i veje.
Så peak lodret tryk må da være designet til 200 kg vel,
Dertil sikkerhedsmargin x 2 vel.
Så selvfølgelig skal det da klare at man lige træder eller hopper en gang på trailerens front.

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af ohaue » 1. mar 2013, 13:09

Yes - det har jeg prøvet.

Det er ikke sjovt at tabe en trailer inde midt i byen :-)

Havde skiftet passaten ud med en anden model og skulle bruge det originalt monteret Westfalia træk for første gang.
I med trækkrogen - det klikker - jeg går ud fra at det sidder korrekt - FEJL.

PROBLEM: Der sidder på på selve trækket og krogen en smule rust, hvilket gør at trækket aldrig kommer helt op i bund, men åbenbart nok til at det klikkede. Dog viste det sig senere at selve den "knap" man drejer på ikke var gået over i det grønne felt, men stadig var i det røde felt. Så fra nu af kontrollere jeg altid om den er i det grønne felt og holder jævnligt de 1-2 mm rustbelægning nede med knofedt. Det hjælper -har ikke tabt traileren siden.

Mvh Otto
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Seth-Enoch » 1. mar 2013, 15:42

dfm skrev:Og sig til din svigerfar at han ikke skal hoppe på trækket, der er som regel en max belastning vertikalt på 75-80 kg.
Det er noget helt andet tal du er inde på der.

Jeg har set flere skifte baghjul ved at løfte i trækket. Det er så måske lige til den stive side, men det må menes at være lidt flere kilo end det du snakker om :mrgreen:
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af C-hansen » 1. mar 2013, 19:02

Seth-Enoch skrev:
dfm skrev:Og sig til din svigerfar at han ikke skal hoppe på trækket, der er som regel en max belastning vertikalt på 75-80 kg.
Det er noget helt andet tal du er inde på der.

Jeg har set flere skifte baghjul ved at løfte i trækket. Det er så måske lige til den stive side, men det må menes at være lidt flere kilo end det du snakker om :mrgreen:
Når jeg skifter hjul på min firma vogn så bliver den også bare løftet op på krogen når de bagerste hjul skal skiftes. Det er så nemt så kan man skifte begge 2 på et løft.

Der bliver da nok løftet med 1,2 tons så. Det holder helt fint :mrgreen:
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af SteffenR » 1. mar 2013, 19:28

Seth-Enoch skrev: Jeg har set flere skifte baghjul ved at løfte i trækket. Det er så måske lige til den stive side, men det må menes at være lidt flere kilo end det du snakker om :mrgreen:

Vi plejede at løfte min a3 i trækket, så liften kunne komme ind under, hvem sagde skam sænket. :mrgreen:
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
ltdr
Nyt medlem
Indlæg: 478
Tilmeldt: 6. dec 2008, 18:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af ltdr » 1. mar 2013, 19:36

Jeg tabte engang en minigraver med boggietrailer. Den vejede ca 1100kg ialt med trailer, og jeg nåede kun ned til det nærmeste sving. Kunne se i bakspejlet at den bare forsatte ligeud. Det er det værste der er sket i min tid som bilist, hvor jeg var chauffør. Der skete intet, da den kørte lige ind i et buskads., og det var meget tidligt på dagen, så der var ingen fodgængere. På begge sider af buskadset, stod der masser af biler.. Det kunne have gået grueligt galt. Det var et Westfalia, og har ikke brugt et aftageligt træk siden. Stoler ikke på dem eller mine evner til at montere det.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Seth-Enoch » 1. mar 2013, 19:43

ltdr skrev:Jeg tabte engang en minigraver med boggietrailer. Den vejede ca 1100kg ialt med trailer, og jeg nåede kun ned til det nærmeste sving. Kunne se i bakspejlet at den bare forsatte ligeud. Det er det værste der er sket i min tid som bilist, hvor jeg var chauffør. Der skete intet, da den kørte lige ind i et buskads., og det var meget tidligt på dagen, så der var ingen fodgængere. På begge sider af buskadset, stod der masser af biler.. Det kunne have gået grueligt galt. Det var et Westfalia, og har ikke brugt et aftageligt træk siden. Stoler ikke på dem eller mine evner til at montere det.
Ja, det er ikke for sjovt at det ikke længere er tilladt kun at smide wiren omkring trækket, specielt når det hele falder af :mrgreen:

En af mine venner prøvede det samme med en campingvogn, som bare satte sig på næsehjulet og stoppede fint på en mark :) Der sad wiren også omkring trækket, så der kom ikke såen rigtig hold på med det samme. Det er så held i uheld jo, for havde campingvognen blokeret hjulene, så må guderne vide hvordan det havde endt.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
MeLViS
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:31
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af MeLViS » 1. mar 2013, 19:51

Jeg har kommet inde fra lagerhallen i Silvan. Kører ud af porten. Der er ca. 50-80m fra trælastporten og porten ud fra silvans område. Så hopper boggietrailren af bilen og jeg kan så vælge at at klodse bremsen og lade den stoppe oppe i røven på bilen. Ude af porten ved silvan er der kun til venstre og højre og vejen er befærdet med trafik fra og til genbrugspladsen.

Jeg acc og smider og bilen ind til siden og trækker ankeret og bilen går ud i gear. Vælter ud af døren og da traileren ræser forbi får jeg fat i bagsmækken og får den hevet til 0kmt med hvinende sko.
Kæft man min puls !!
Få tilbud på alt karosseri arbejde og bil rep. her. Løser stort set alt indenfor svejsning og rust samt Bilsyn. Befinder sig i Ørum ved Viborg.
Facebook
http://www.facebook.com/orumkarosseri
Website
http://www.orumkarosseri.dk

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af ABT » 1. mar 2013, 20:22

MeLViS skrev:Jeg har kommet inde fra lagerhallen i Silvan. Kører ud af porten. Der er ca. 50-80m fra trælastporten og porten ud fra silvans område. Så hopper boggietrailren af bilen og jeg kan så vælge at at klodse bremsen og lade den stoppe oppe i røven på bilen. Ude af porten ved silvan er der kun til venstre og højre og vejen er befærdet med trafik fra og til genbrugspladsen.

Jeg acc og smider og bilen ind til siden og trækker ankeret og bilen går ud i gear. Vælter ud af døren og da traileren ræser forbi får jeg fat i bagsmækken og får den hevet til 0kmt med hvinende sko.
Kæft man min puls !!
Det gad jeg dæleme godt ha set IRL!! :lol:

Godt der ikke skete noget..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Bopjensen » 1. mar 2013, 20:39

MeLViS skrev:Jeg har kommet inde fra lagerhallen i Silvan. Kører ud af porten. Der er ca. 50-80m fra trælastporten og porten ud fra silvans område. Så hopper boggietrailren af bilen og jeg kan så vælge at at klodse bremsen og lade den stoppe oppe i røven på bilen. Ude af porten ved silvan er der kun til venstre og højre og vejen er befærdet med trafik fra og til genbrugspladsen.

Jeg acc og smider og bilen ind til siden og trækker ankeret og bilen går ud i gear. Vælter ud af døren og da traileren ræser forbi får jeg fat i bagsmækken og får den hevet til 0kmt med hvinende sko.
Kæft man min puls !!
Hold nu kæft!!!
Så er ens gør-det-selv lørdag da også lige blevet skudt i gang.

Venlig hilsen Bo

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Misser » 1. mar 2013, 20:44

Seth-Enoch skrev:
ltdr skrev:Jeg tabte engang en minigraver med boggietrailer. Den vejede ca 1100kg ialt med trailer, og jeg nåede kun ned til det nærmeste sving. Kunne se i bakspejlet at den bare forsatte ligeud. Det er det værste der er sket i min tid som bilist, hvor jeg var chauffør. Der skete intet, da den kørte lige ind i et buskads., og det var meget tidligt på dagen, så der var ingen fodgængere. På begge sider af buskadset, stod der masser af biler.. Det kunne have gået grueligt galt. Det var et Westfalia, og har ikke brugt et aftageligt træk siden. Stoler ikke på dem eller mine evner til at montere det.
Ja, det er ikke for sjovt at det ikke længere er tilladt kun at smide wiren omkring trækket, specielt når det hele falder af :mrgreen:

En af mine venner prøvede det samme med en campingvogn, som bare satte sig på næsehjulet og stoppede fint på en mark :) Der sad wiren også omkring trækket, så der kom ikke såen rigtig hold på med det samme. Det er så held i uheld jo, for havde campingvognen blokeret hjulene, så må guderne vide hvordan det havde endt.
HADER når folk smider wiren rundt om trækket. Der ingen der fatter at det ulovligt.

Smeden
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Smeden » 1. mar 2013, 20:48

MeLViS skrev:Jeg har kommet inde fra lagerhallen i Silvan. Kører ud af porten. Der er ca. 50-80m fra trælastporten og porten ud fra silvans område. Så hopper boggietrailren af bilen og jeg kan så vælge at at klodse bremsen og lade den stoppe oppe i røven på bilen. Ude af porten ved silvan er der kun til venstre og højre og vejen er befærdet med trafik fra og til genbrugspladsen.

Jeg acc og smider og bilen ind til siden og trækker ankeret og bilen går ud i gear. Vælter ud af døren og da traileren ræser forbi får jeg fat i bagsmækken og får den hevet til 0kmt med hvinende sko.
Kæft man min puls !!
Det er sq hurtigt reageret....

JSA
Medlem
Indlæg: 557
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af JSA » 1. mar 2013, 21:14

Misser skrev: HADER når folk smider wiren rundt om trækket. Der ingen der fatter at det ulovligt.
HADER når der ikke er andre steder at gøre den fast!
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af M_Olsen » 1. mar 2013, 21:45

JSA skrev:
Misser skrev: HADER når folk smider wiren rundt om trækket. Der ingen der fatter at det ulovligt.
Det kun ulovligt på aftagelige træk på faste må du gerne.

M Olsen.
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Misser » 1. mar 2013, 21:47

JSA skrev:
Misser skrev: HADER når folk smider wiren rundt om trækket. Der ingen der fatter at det ulovligt.
HADER når der ikke er andre steder at gøre den fast!
Har endnu til gode at finde en bil hvor der ikke er et hul til wiren.

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Misser » 1. mar 2013, 21:48

M_Olsen skrev:
JSA skrev:
Misser skrev: HADER når folk smider wiren rundt om trækket. Der ingen der fatter at det ulovligt.
Det kun ulovligt på aftagelige træk på faste må du gerne.

M Olsen.
Det har jeg aldrig hørt.
Dog vil jeg stadig montere det i surringshullet i stedet for rundt om krogen

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af Sorens2 » 2. mar 2013, 02:41

Jeg har fået en bøde for at ha den rundt om trækket på et fastmonteret på min Mercer.
De siger at knækker de to bolte der holder den så sidder wiren stadig på.
Fair nok, egentlig.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
nicolas
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 17. feb 2011, 19:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af nicolas » 2. mar 2013, 08:20

Sorens2 skrev:Jeg har fået en bøde for at ha den rundt om trækket på et fastmonteret på min Mercer.
De siger at knækker de to bolte der holder den så sidder wiren stadig på.
Fair nok, egentlig.
Samme her. En æggeskal der gik helt op i limningen. Det er fair nok med en bøde for det, men de skal lige lære at risiko vurdere. Ham her mente at det var lige på vippen til at jeg kunne slå nogen ihjel. Midt inde i Hillerød (lav fart) og med en Tom trailer

Brugeravatar
lojoj
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 26. apr 2011, 18:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aftagelig træk faldet af…

Indlæg af lojoj » 2. mar 2013, 08:30

nicolas skrev:
Sorens2 skrev:Jeg har fået en bøde for at ha den rundt om trækket på et fastmonteret på min Mercer.
De siger at knækker de to bolte der holder den så sidder wiren stadig på.
Fair nok, egentlig.
Samme her. En æggeskal der gik helt op i limningen. Det er fair nok med en bøde for det, men de skal lige lære at risiko vurdere. Ham her mente at det var lige på vippen til at jeg kunne slå nogen ihjel. Midt inde i Hillerød (lav fart) og med en Tom trailer
Ja du er faktisk tæt på at kunne kaldes næsten masse morder :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:
Vw Touran 2,0 tdi DSG 2008 18" RS 6 fælge, r32 rat (solgt) / Vw Touran 1,2 TSI BMT 2011, DK-pakke / Teknik-pakke, Toffee Brown med 18" MSW fælge sort/blank

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"