Overvejer ny octavia combi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Hightower
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 21. apr 2014, 19:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hinnerup
Has thanked: 24 times
Been thanked: 4 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Hightower » 9. feb 2015, 19:19

Har ikke xenon, så ja...det kan vel være nødvendigt
VW Passat Variant 1,5 TSI Highline Premium m. DSG...og lidt ekstra lir :D

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af podo » 9. feb 2015, 19:22

Charlimike skrev:
Er det overhoved nødvendigt med tågelys når man har Xenon lygter?. Jeg kan kun sige i min Seat har jeg Full LED lyger og har aldrig haft mine tågelygter tændt.

Du har ret, med xenon er det totalt overflødigt.
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af P33T » 9. feb 2015, 20:14

Jeg har aldrig i mit liv haft brug for tågelys foran hverken med eller uden xenon

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af BrianDS » 9. feb 2015, 20:19

Jeg har godt nok ikke Xenon, men jeg har haft brug for tågelys, dog er der ikke brug for at sætte hverken Xenon eller LED pærer i dem, de fungerer udmærket som de er.
Jeg bruger også drejelyset der er i tågelygterne og er glad for den funktion, jeg synes også det er rart når andre har det på deres biler, men igen, det er de originale pærer der er fine nok til det.

Til daglig bruger jeg ikke tågelyset, men det har været nødvendigt når jeg har kørt frem og tilbage bl.a. på arbejde, enten i tæt tåge eller i snevejr.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af rasmuzzen » 9. feb 2015, 20:30

Da jeg har mine biler i rigtig mange år er jeg lidt øv over at den er født med den der kampagne radio som er så fin, kaldet bolero. Virkelig lækker radio / car center.

Men øv den mangler sku DAB+, i 2019 bliver der sgu meget stille i kabinen. Jeg ved der er DAB+ som std. i andre lande.

Men jeg tog en af de der årets bil modeller 2014 elegance 1,2 TSI Sedan. Den er noget pænere bagtil end Combi syntes jeg. Og der er ikke meget forskel i volumen i bagage rummet.

Så havde intet valg.

Men mon ikke der skulle være en VW radio på Ebay om et par år med DAB+. Har ikke fundet radioen med DAB+ som VW reservedel.

MVH

rtracing
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. okt 2010, 16:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af rtracing » 9. feb 2015, 20:55

rasmuzzen skrev:Da jeg har mine biler i rigtig mange år er jeg lidt øv over at den er født med den der kampagne radio som er så fin, kaldet bolero. Virkelig lækker radio / car center.

Men øv den mangler sku DAB+, i 2019 bliver der sgu meget stille i kabinen. Jeg ved der er DAB+ som std. i andre lande.

Men jeg tog en af de der årets bil modeller 2014 elegance 1,2 TSI Sedan. Den er noget pænere bagtil end Combi syntes jeg. Og der er ikke meget forskel i volumen i bagage rummet.

Så havde intet valg.

Men mon ikke der skulle være en VW radio på Ebay om et par år med DAB+. Har ikke fundet radioen med DAB+ som VW reservedel.

MVH
Jeg mener at man kan eftermontere et DAB modul på bolero'en.

Udseendet på sedan og combi er der mange meninger om. Jeg har det lige modsat af dig.
Skoda Octavia 3 Combi Elegance 2015 | 1.4TSI | DSG med paddleshift | Bi-xenon med LED | Kessy | Bolero | Carbon beskyttelses folie | Stenslags folie på lygter | Træk |

VCDS ændringer - Laptimer - Needle staging - Komfortblink ændret fra 3 til 4 blink - Drejelys i tågelygterne - Hastighedsgrænse for tågelys ændret fra 40km/t til 60km/t - Visning af blæserhastighed i automode - Højre sidespejl kører ned i bakgear.

Mangler - Tonet ruder - Regnlukning af vinduer - Mirrorlink eller navi - LED i tågelygter, nummerplade og sidespejle.

andersbock
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 6. aug 2012, 17:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af andersbock » 9. feb 2015, 21:32

Hatch vs combi er heldigvis noget vi altid kan diskutere,selvom jeg er mere tilhænger af hatch end combi.

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af rasmuzzen » 10. feb 2015, 20:59

Syntes bare den ser så gumpetung ud i combi, og nu havde jeg set på gumpen på min Felicia combi i så mange år. Men det er vel lige som med kvinder.

Det lyder da godt med sådan et DAB+ modul. Det er bare ofte sådan at de små forskelle er eks. en chip der ikke er loddet på mainboardet...

Jeg er i uddannet inden for elektronik, og har set en del af sådan noget.

Men hvis nogen kan finde et vag nummer på sådan et modul ville det være dejligt, hvorfra har du din viden om DAB+ rtracing, så jeg kan grave videre.

MVH

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af BrianDS » 10. feb 2015, 21:18

rasmuzzen skrev:Syntes bare den ser så gumpetung ud i combi, og nu havde jeg set på gumpen på min Felicia combi i så mange år. Men det er vel lige som med kvinder.

Det lyder da godt med sådan et DAB+ modul. Det er bare ofte sådan at de små forskelle er eks. en chip der ikke er loddet på mainboardet...

Jeg er i uddannet inden for elektronik, og har set en del af sådan noget.

Men hvis nogen kan finde et vag nummer på sådan et modul ville det være dejligt, hvorfra har du din viden om DAB+ rtracing, så jeg kan grave videre.

MVH
Jeg har selv købt en Combi, da jeg selv synes den er pænere og mere harmonisk, men det er smag og behag, og det er heldigvis forskelligt :-)

Ang. Moduler, så er der nok ikke så mange tilgængelig endnu, men det burde komme :-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Cyppen » 13. feb 2015, 21:46

Jeg har haft min bil cirka 1 måned nu. (2000 km). Min bremse pedal er begyndt at opføre sig underligt.
Hver gang jeg træder den 60-80 pct ned, så ryster det i pedalen. Lidt ligesom ABS'en gør, dog i meget 'blødere' omfang.

Kan min Skiverne være blevet skæve allerede? Eller andre forslag til hvad der gør jeg oplever dette?

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Dasko
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. mar 2014, 14:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Dasko » 15. feb 2015, 10:12

Jeg blev i dag gjort opmærksom af genboen på at vores bil (oct. combi elegance årg. 2015) stod med alle ruder åbne og soltaget på klem. (Komfortåbning) jeg gik ud med min nøgle og holdte låsknappen nede. Alt lukkede og jeg ville låse bilen op, men den låste ikke op. Jeg prøvede at låse den og sidespejlene ville ikke køre ind.
Bagefter hentede jeg min kones nøgle, den kunne godt låse op. Og låse igen så sidespejlene kører ind.

Der må være en fejl et sted, så det kræver vel en tur til forhandleren. Jeg tænker også at det er rart at få skrevet ind i bilens historie at den åbner komfortåbning af sig selv. Hvis nu den står hele natten i regnvejr er det jo ikke så rart.
Snart med Octavia combi 1.4tsi - ADVARSEL, det frarådes folk der lider af heliofobi & aerofobi at benytte en bil med glastag:-)

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af JSA » 15. feb 2015, 11:53

Jeg har oplevet, især med min første Superb II twindoor fra 2008, at jeg ikke skulle gå rundt med fjernbetjeningen i lommen. Det er sket flere gange, at bagklappen har åbnet sig uden min viden, og jeg først har opdaget det næste morgen. På sådan en twindoor springer bagklappen helt op, men den har heldigvis aldrig gjort det i regnvejr. Min Octavia 3 har knap så følsom en fjernbetjening, men dog er bagklappen engang imellem låst op "af sig selv". Værre er det med fjernbetjeningerne til vores garageporte, men det er jo en helt anden historie .....
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af P33T » 15. feb 2015, 23:52

Hvor kangt kører I på literen i Octavia III Combi 2.0 DSG
Jeg ligger omkring 16km/l her om vinteren

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af rasmuzzen » 16. feb 2015, 13:16

1,2 TSI, jeg bruger 4,7-4,8 liter pr. 100 KM. siger den, dette med vinterdæk.
Med sommerdæk der vejer en krig og som er 225 brede bruger den 5,1 liter / 100 km. Det er blandet kørsel (Roskilde - Dianalund) landevej.

MVH

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Trekster » 16. feb 2015, 13:34

P33T skrev:Hvor kangt kører I på literen i Octavia III Combi 2.0 DSG
Jeg ligger omkring 16km/l her om vinteren
Når konen bruger bilen mellem Kbh-Sorø så går den omkring 17,5km/l her i vintermånederne. Dette er blandet 80(op til køge) og 130km/h(Køge - Sorø) zoner, samt lidt bykørsel i Sorø og København.

Ren bykørsel ligger lige under 14km/l, alle målinger målt og beregnet vha indtastninger ved tankning og på spritmonitor.

Boardcomputer er en anelse for optimistisk hvad det angår.

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af P33T » 17. feb 2015, 21:35

Trekster skrev:
P33T skrev:Hvor kangt kører I på literen i Octavia III Combi 2.0 DSG
Jeg ligger omkring 16km/l her om vinteren
Når konen bruger bilen mellem Kbh-Sorø så går den omkring 17,5km/l her i vintermånederne. Dette er blandet 80(op til køge) og 130km/h(Køge - Sorø) zoner, samt lidt bykørsel i Sorø og København.

Ren bykørsel ligger lige under 14km/l, alle målinger målt og beregnet vha indtastninger ved tankning og på spritmonitor.

Boardcomputer er en anelse for optimistisk hvad det angår.
Mine 16km/l er aflæsningen på boardcomputeren

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Trekster » 17. feb 2015, 22:43

P33T skrev:
Trekster skrev:
P33T skrev:Hvor kangt kører I på literen i Octavia III Combi 2.0 DSG
Jeg ligger omkring 16km/l her om vinteren
Når konen bruger bilen mellem Kbh-Sorø så går den omkring 17,5km/l her i vintermånederne. Dette er blandet 80(op til køge) og 130km/h(Køge - Sorø) zoner, samt lidt bykørsel i Sorø og København.

Ren bykørsel ligger lige under 14km/l, alle målinger målt og beregnet vha indtastninger ved tankning og på spritmonitor.

Boardcomputer er en anelse for optimistisk hvad det angår.
Mine 16km/l er aflæsningen på boardcomputeren
Der aflæses hos os i omegnen 18.3-18.4 ved førnævnte 17.5 og ca 14.5 ved ren bykørsel når jeg tager den på arbejde(ca 6km hver vej).

Vegse
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12. apr 2015, 13:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af Vegse » 12. apr 2015, 13:28

Hej,

overvejer at købe ny octavia, og har fået svaret fra flere forhandlere jeg skal skynde mig at købe den nu fordi der snart kommer nye motorer, der er mere komplekse (og derfor ifølge dem går nemmere i stykker) og er dyrere.

Det forhandlerne sjovt nok glemmer at fortælle er at de nye motorer (euro 6 standard) udleder en del mindre forurening og har 10 hestekræfter mere (i det mindste på 1,4 tsi motoren - hvilket så vil få 150 hk).

Samtidigt har jeg, forgæves, prøvet at finde ud af om der skulle være andre ændringer ved på 2016 versionen af ocatviaen, og ikke kunnet se andet end at der er taget nogle billeder af en maskeret bil i kina vidst nok - http://indianautosblog.com/2014/08/2016 ... ied-141317.

Det skulle efter sigende ikke været muligt at bestille den nuværende version mere efter uge 22, men jeg synes virkelig det er svært at træffe en beslutning når det ikke er muligt at få noget information om hvad der kommer.

Er der nogen herinde der kan give lidt mere information?
Direktør hos https://Lendme.dk

TronTachyon
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. mar 2015, 10:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af TronTachyon » 12. apr 2015, 14:48

Vegse skrev:Hej,

overvejer at købe ny octavia, og har fået svaret fra flere forhandlere jeg skal skynde mig at købe den nu fordi der snart kommer nye motorer, der er mere komplekse (og derfor ifølge dem går nemmere i stykker) og er dyrere.

Det forhandlerne sjovt nok glemmer at fortælle er at de nye motorer (euro 6 standard) udleder en del mindre forurening og har 10 hestekræfter mere (i det mindste på 1,4 tsi motoren - hvilket så vil få 150 hk).

Samtidigt har jeg, forgæves, prøvet at finde ud af om der skulle være andre ændringer ved på 2016 versionen af ocatviaen, og ikke kunnet se andet end at der er taget nogle billeder af en maskeret bil i kina vidst nok - http://indianautosblog.com/2014/08/2016 ... ied-141317.

Det skulle efter sigende ikke været muligt at bestille den nuværende version mere efter uge 22, men jeg synes virkelig det er svært at træffe en beslutning når det ikke er muligt at få noget information om hvad der kommer.

Er der nogen herinde der kan give lidt mere information?
Jeg har set flere indlæg rundt omkring vedr. "spy billeder " og en face liftet Octavia - men det viste sig at være den nye superb som kommer i år og som blev afsløret til Geneve messen. Skoda kommer kommer ikke med noget større, der ikke var afsløret ved Geneve :).

Jeg tror ikke du kan nå at bestille noget, der ikke produceret efter uge 22 - medmindre sælgeren vil af med nogle demo modeller.

Så vidt jeg ved er de eneste ændringer det du nævner vedr. tunede motorer - og motorer med ACT, og så at der er telf. forberedelse i Elegenance (som vistnok kommer til at hedde style). Meen det kunne være interessant at høre om der var andre justeringer - evt. til udstyrsniveauer. Jeg har indtryk af at vores udstyrsniveauer i DK er relativt skrabede i forhold til andre lande - selv om de er navngiget ens.

edit - Nå ja, og så stiger prisen 5K (skoda.dk er vist allerede opdateret med nye priser)

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af madsobh » 12. apr 2015, 17:51

Jeg ville klar vælge den facelifted (efter uge22) hvis jeg stod og skulle købe nu
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 494 times
Been thanked: 252 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af donfetaful » 12. apr 2015, 18:28

Vegse skrev:Hej,

overvejer at købe ny octavia, og har fået svaret fra flere forhandlere jeg skal skynde mig at købe den nu fordi der snart kommer nye motorer, der er mere komplekse (og derfor ifølge dem går nemmere i stykker) og er dyrere.
Wtf. Total falliterklæring fra sælger. De skal jo bare have solgt ud de biler, de har købt for meget.

Find en anden sælger der kan svare på dine spørgsmål.
Kør og vær glad 🛻💨

Vegse
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12. apr 2015, 13:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af Vegse » 14. apr 2015, 12:17

Har aldrig købt en ny bil før, men er virkelig overrasket over hvor besværligt det skal være.

Efter at have fundet ud af hvilken bil jeg vil have, med ekstraudstyr, så har jeg skrevet rundt til nogle forhandlere for at høre hvilken pris de kan tilbyde.

Svaret jeg får tilbage er "at de ikke kan give mig en pris hvis jeg leder efter et godt tilbud", men de gør meget ud af at fortælle mig de gerne vil have lov til at høre hvad jeg har fået tilbudt af andre fordi de godt ville kunne give mig en bedre pris!?

Det lyder som et klassisk eksempel på spilteori, men de glemmer altså at der ikke er nogen der køber noget hos dem hvis man ikke engang kan få information om hvad varen koster.

Baseret på hvad jeg efterspørger så er jeg dog meget interesseret i hvad i har fået tilbudt og hvor?

Kravene ser ud som følger:
18'' alaris fælge
metal grey metallak farve
tågeforlygter med drejelys og sorte indlæg
el-indfældbare sidespejle med lys
elegance plus
kunstlæder på bagsiden af forsæderne
multifunktionsrat
Direktør hos https://Lendme.dk

Brugeravatar
mikep
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 6. jan 2011, 15:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af mikep » 14. apr 2015, 12:27

El bagklap er super lækkert til en billig penge

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af GaSelle » 14. apr 2015, 13:36

Vegse skrev:Har aldrig købt en ny bil før, men er virkelig overrasket over hvor besværligt det skal være.

Efter at have fundet ud af hvilken bil jeg vil have, med ekstraudstyr, så har jeg skrevet rundt til nogle forhandlere for at høre hvilken pris de kan tilbyde.

Svaret jeg får tilbage er "at de ikke kan give mig en pris hvis jeg leder efter et godt tilbud", men de gør meget ud af at fortælle mig de gerne vil have lov til at høre hvad jeg har fået tilbudt af andre fordi de godt ville kunne give mig en bedre pris!?

Det lyder som et klassisk eksempel på spilteori, men de glemmer altså at der ikke er nogen der køber noget hos dem hvis man ikke engang kan få information om hvad varen koster.

Baseret på hvad jeg efterspørger så er jeg dog meget interesseret i hvad i har fået tilbudt og hvor?

Kravene ser ud som følger:
18'' alaris fælge
metal grey metallak farve
tågeforlygter med drejelys og sorte indlæg
el-indfældbare sidespejle med lys
elegance plus
kunstlæder på bagsiden af forsæderne
multifunktionsrat
Husk DAB radio ;)

Du kunne evt. tage rundt til nogle forhandlere fysisk, og bede om en pris på lige bestemt den konfiguration. Så er de måske mere villige. Prøv evt. også at ringe til Skoda Ejby - de plejer at give en god pris, og de har ikke et stort "glas pallads" du skal betale til.

Ekmann78
Helt nyt medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. feb 2015, 13:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Ekmann78 » 14. apr 2015, 21:21

og opret profil på carsmart.dk - super godt koncept :)

tpvelo
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. mar 2015, 14:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af tpvelo » 21. apr 2015, 14:30

vegse skrev:hej,

overvejer at købe ny octavia, og har fået svaret fra flere forhandlere jeg skal skynde mig at købe den nu fordi der snart kommer nye motorer, der er mere komplekse (og derfor ifølge dem går nemmere i stykker) og er dyrere.

Det forhandlerne sjovt nok glemmer at fortælle er at de nye motorer (euro 6 standard) udleder en del mindre forurening og har 10 hestekræfter mere (i det mindste på 1,4 tsi motoren - hvilket så vil få 150 hk).

Samtidigt har jeg, forgæves, prøvet at finde ud af om der skulle være andre ændringer ved på 2016 versionen af ocatviaen, og ikke kunnet se andet end at der er taget nogle billeder af en maskeret bil i kina vidst nok - http://indianautosblog.com/2014/08/2016 ... ied-141317.

Det skulle efter sigende ikke været muligt at bestille den nuværende version mere efter uge 22, men jeg synes virkelig det er svært at træffe en beslutning når det ikke er muligt at få noget information om hvad der kommer.

Er der nogen herinde der kan give lidt mere information?
de virker rimeligt godt inde i det på skodacommunity.de

som andre skriver skal alle motorerne opdateres til euro6 norm if. Eu så vi vil forhåbentligt få 150 hk udgaven af 1.4 tsi motoren med act ligesom leon, a3 og den nye passat har, samt en række andre mindre opdateringer i motorprogrammet.

Jeg synes netop at act udgaven er spændende da den får lidt ekstra kræfter, men også på papiret sniger sig over 20 km/l og derved har næsten ingen årlig reg. Afgift (300 kr pr. Halvår).

Det virker også til at bolero radioen m.m. Bliver opdateret til den nye, hurtigere og bedre "mib ii" platform ligesom bl.a. Den nye fabia, passat og superb har. Displayet vil i den forbindelse vokse fra 5" til 6,5".

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af podo » 22. apr 2015, 09:49

Min Bolero stod lige af igår :evil: mon man får den nye model i så?
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Trekster » 22. apr 2015, 10:24

podo skrev:Min Bolero stod lige af igår :evil: mon man får den nye model i så?
Desværre....det bliver erstattet af en tilsvarende model som du havde i

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af podo » 23. apr 2015, 06:44

Trekster skrev: Desværre....det bliver erstattet af en tilsvarende model som du havde i
Det er nu også helt ok, men de må nu godt skynde dem at få den hjem, dagene er lange uden radio/musik
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

SLK
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 4. apr 2015, 19:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af SLK » 24. apr 2015, 07:50

Lige fået min Octativa Elegance Combi 110 edition - lækker bil!
Men, kan det virkelig passe at Bolero radio der sidder i ikke understøtter DAB? Kan kun vælge FM / AM?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"