Dato og tid er 14. dec 2017, 14:09

Svar p√• emne  [ 1346 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 41, 42, 43, 44, 45
 Overvejer ny octavia combi 
Forfatter besked
Nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: Overvejer ny octavia combi
Ok. MÅske har du ret, men jeg synes bare ikke de emblemer klæder bilen ret godt.

Noget helt andet; jeg har set billeder af "Dynamic sportspakken" som jeg kan læse mig til inkluderer sportssæder, men inkluderer pakken også et fladbundet multifunktionslæderrat? Jeg kan ikke læse mig til det i Skoda's brochurer.

26. apr 2016, 09:26
Nyt medlem

Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Efter et l√¶ngere till√łb blev det s√• endelig min tur til at skrive under p√• en ny O3'er. Det var Celebration-pakken, der gav mig det sidste skub ud over kanten:

Model: 1,4 TSI 150 HK DSG Style
Farve: Black Magic metal

Ekstra udstyr:
- Celebrationpakke (Bi-Xenon med LED k√łrelys, el-spejle med lys, Amundsen navigation, telefonforberedelse med stemmestyring/WLAN, 3-eget multifunktionsl√¶derrat, t√•gelygter med sort indl√¶g)
- P-sensor for/bag
- Kunstlæder på bagside af forsæder
- Dynamisk fartpilot og front-assist
- Sunset tonede ruder bag
- +3 år/150000 km tryghedsaftale

Har aldrig været helt glad for sorte biler, men jeg må erkende, at når det kombineres med xenon, LED-striben og sorte indlæg i tågelygterne, så ser det faktisk rigtig harmonisk ud.

Regner med at s√¶tte vinterd√¶k p√• de leverede standard 16" alu. Til sommerd√¶k bliver det nok et s√¶t 17" Teron k√łbt p√• e-bugten, men mindre der dukker et godt tilbud op.

Levering engang i august som der ser ud pt. Det bliver en lang sommer :)

29. apr 2016, 19:53
Nyt medlem

Jeg havde Canton med i overvejelserne, men det virker på mig som om lydkvaliteten er blevet bedre med i forbindelse med skiftet fra MIB1 til MIB2. Er der nogen, der har oplevet det samme?

Senest rettet af bhil 1. maj 2016, 09:56, rettet i alt 1 gang.

1. maj 2016, 08:49
Nyt medlem

Geografisk region: Nordsjælland
Jeg er meget glad for mit Canton anlæg, men har heller ikke sammenlignet det med hvad den kommer med som standard...

1. maj 2016, 09:20
Nyt medlem

Geografisk region: Vestjylland
Jeg er ligeledes glad for mit Canton lydsystem, det giver lidt flere muligheder for at stille det som man √łnsker, og muligheden for mere bund. Og ikke mindst flere h√łjtalere.
Det der er standard er ogs√• godt, men der er en forskel, i hvert tilf√¶lde da jeg k√łbte min bil.

1. maj 2016, 09:46
Helt nyt medlem

bhil skrev:
Efter et l√¶ngere till√łb blev det s√• endelig min tur til at skrive under p√• en ny O3'er. Det var Celebration-pakken, der gav mig det sidste skub ud over kanten:

Model: 1,4 TSI 150 HK DSG Style
Farve: Black Magic metal

SNIP

Meget tæt på at være samme deal, jeg er på vej ud i :-)
Fik du en god pris? En del af udstyret i Celebration (rat, spejle o.a.) er noget, jeg ville have anyway, s√• det kan tr√¶kkes fra, kan man sige. Jeg har et tilbud fra Silkeborg p√• en bil, der minder om med 27k i afslag. Overvejer dog at handle i Birker√łd eller omegn, hvis de kan komme op med noget bedre.
Har du god forhandlererfaring/anbefaling?

5. maj 2016, 19:57
Nyt medlem

peter_il skrev:
Fik du en god pris? En del af udstyret i Celebration (rat, spejle o.a.) er noget, jeg ville have anyway, s√• det kan tr√¶kkes fra, kan man sige. Jeg har et tilbud fra Silkeborg p√• en bil, der minder om med 27k i afslag. Overvejer dog at handle i Birker√łd eller omegn, hvis de kan komme op med noget bedre.

Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også, at det er en rigtig attraktiv pakke :)

Min situation var lidt anderledes, da jeg havde en brugt O2, som skulle indg√• i handlen. Det var derfor mest bytteprisen, som jeg kiggede p√•. Jeg var lidt rundt i KBH-omr√•det, men de k√łbenhavnske forhandlere havde ikke den store interesse i den gamle bil. De sagde alle, at de ville s√¶lge den direkte videre. Der var en del mere interesse i provinsen, og jeg endte med at handle i Ejby p√• Fyn. Ikke fordi de var de billigste, men fordi de altid har givet mig god service. Kald mig bare gammeldags ;)

Hvis jeg sammenligner bytteprisen med den gennemsnitlige forhandlervurdering af min O2, så ender jeg i noget, der ligner 26-28k i rabat på den nye O3. Jeg tror derfor, at dit afslag er tæt på det, som der er at komme efter lige pt. (udover den rabat, som vi får på celebration-pakken).

6. maj 2016, 21:18
Helt nyt medlem

bhil skrev:
peter_il skrev:

Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også, at det er en rigtig attraktiv pakke :)

Min situation var lidt anderledes, da jeg havde en brugt O2, som skulle indg√• i handlen. Det var derfor mest bytteprisen, som jeg kiggede p√•. Jeg var lidt rundt i KBH-omr√•det, men de k√łbenhavnske forhandlere havde ikke den store interesse i den gamle bil. De sagde alle, at de ville s√¶lge den direkte videre. Der var en del mere interesse i provinsen, og jeg endte med at handle i Ejby p√• Fyn. Ikke fordi de var de billigste, men fordi de altid har givet mig god service. Kald mig bare gammeldags ;)

Hvis jeg sammenligner bytteprisen med den gennemsnitlige forhandlervurdering af min O2, så ender jeg i noget, der ligner 26-28k i rabat på den nye O3. Jeg tror derfor, at dit afslag er tæt på det, som der er at komme efter lige pt. (udover den rabat, som vi får på celebration-pakken).

Tak for dit svar :-) Og dit valg er ikke "gammeldags", synes jeg. Ordentlig behandling og tillid betyder en del.
Jeg var forbi forhandleren dag for at bestille - men s√• havde de squ lukket - ha ha! S√• har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg g√łr....

6. maj 2016, 21:44
Nyt medlem

peter_il skrev:
S√• har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg g√łr....

Det kan jeg kun anbefale. Ikke mindst hvis du vælger DSG. Selv om de tidlige problemer med gearkassen tilsyneladende er overstået, så er det rart at være dækket ind, da det er en dyr komponent at reparere på.

Og skulle man mod forventning s√¶lge bilen f√łr udl√łbet af den udvidede garantien, s√• f√•r man nok pengene (eller en stor del af dem) ind igen, da forhandleren kan s√¶lge den videre med import√łrgaranti uden selv at skulle have noget i klemme. S√¶lger man den privat, s√• giver det sig selv, at udvidet garanti er noget, der b√łr v√¶re eftertragtet.

7. maj 2016, 15:53
Nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk region: √ėstjylland
Undskyld jeg lige hijacker tråden - men alle jer nye Octavia 3 ejere må da kunne bruge sådan et sæt gummimåtter til jeres nye vogn.
viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads

Sent from my iPhone using Tapatalk

Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16

7. maj 2016, 17:55
Helt nyt medlem

bhil skrev:
peter_il skrev:
S√• har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg g√łr....

Det kan jeg kun anbefale. Ikke mindst hvis du vælger DSG. Selv om de tidlige problemer med gearkassen tilsyneladende er overstået, så er det rart at være dækket ind, da det er en dyr komponent at reparere på.

Og skulle man mod forventning s√¶lge bilen f√łr udl√łbet af den udvidede garantien, s√• f√•r man nok pengene (eller en stor del af dem) ind igen, da forhandleren kan s√¶lge den videre med import√łrgaranti uden selv at skulle have noget i klemme. S√¶lger man den privat, s√• giver det sig selv, at udvidet garanti er noget, der b√łr v√¶re eftertragtet.

Tak for dit input! Jeg håber, og tror, der er ved at være styr på DSG men tænker ellers ud ad samme bane som du. Så det ender nok med det.

7. maj 2016, 21:10
Helt nyt medlem

mkl skrev:
Undskyld jeg lige hijacker tråden - men alle jer nye Octavia 3 ejere må da kunne bruge sådan et sæt gummimåtter til jeres nye vogn.
viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads

Det er da ikke umuligt :-) √ėstjylland ligger dog et p√¶nt stykke fra Birker√łd - er dog i Silkeborg j√¶vnligt, hvis det ellers er i dit omr√•de. N√•, men nu skal jeg jo ogs√• lige have k√łbt bilen. Sker formentlig i morgen...

7. maj 2016, 21:12
Nyt medlem
Brugeravatar

peter_il skrev:
mkl skrev:
viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads

Det er da ikke umuligt :-) √ėstjylland ligger dog et p√¶nt stykke fra Birker√łd - er dog i Silkeborg j√¶vnligt, hvis det ellers er i dit omr√•de. N√•, men nu skal jeg jo ogs√• lige have k√łbt bilen. Sker formentlig i morgen...

Er fra Viborg, så det er ikke så langt fra Silkeborg - alternativ arbejder jeg i Aarhus - hvis du tager færgen.

Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16

7. maj 2016, 21:15
Nyt medlem
Brugeravatar

Et par billeder af mine forældres nye Race blue Octavia

Min far fik lov til at vælge farven, under forudsætning af at min mor måtte vælge fælge og styling :lol: (de er henholdsvis 61 og 58 år)

Billede

Billede

Billede

Billede

Skoda Octavia Combi Style 2.0 TDI DSG

Bi-xenon med led
Dab - digital radio med carplay
Bolero radio
Sports package ‚Äúdynamic‚ÄĚ
Falken 453 - 225/35/19
Keskin KT15 - titan grey
H&R sænkningsfjedre - 40mm

11. maj 2016, 18:52
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Den står rigtig flot den der! Er Skoda logo i fælgene ville lige være prikken over i'et

Tidligere biler: (4) Seat Leon FR 2.0 TFSI - (3) Seat Leon 1.9 TDI - (2) Seat Ibiza 1.6 TDI - (1) VW Lupo 3L 1.2 TDI

12. maj 2016, 07:53
Nyt medlem

Hvordan k√łrer Octavia med 40 mm s√¶nkning og 19" hjul?
Jeg har selv 18" hjul, uden s√¶nkning, s√• jeg synes godt den kan virke lidt h√łj, men jeg er i tvivl om den ikke bliver for lav mht. kantstene mv.

12. maj 2016, 08:04
Nyt medlem
Brugeravatar

Kantsten? Dem skal man da alligevel holde sig fra ;)

Men Nej, de oplever ingen problemer med den. De har en almindelig h√łjde kantsteen og opk√łrsel ved deres indk√łrsel, og der g√• den ikke p√• - heller ikke ved lidt frisk k√łrsel.

Skodaerne st√•r ogs√• utroligt h√łjt fra fabrikken, og som jeg ser det, er den blot kommet ned i almindelig h√łjde nu.

Jonas Kristiansen skrev:
Den står rigtig flot den der! Er Skoda logo i fælgene ville lige være prikken over i'et

Det kommer så ikke til at ske ;)

12. maj 2016, 10:14
Nyt medlem

Lasse Jensen skrev:
Kantsten? Dem skal man da alligevel holde sig fra ;)

Men Nej, de oplever ingen problemer med den. De har en almindelig h√łjde kantsteen og opk√łrsel ved deres indk√łrsel, og der g√• den ikke p√• - heller ikke ved lidt frisk k√łrsel.

Skodaerne st√•r ogs√• utroligt h√łjt fra fabrikken, og som jeg ser det, er den blot kommet ned i almindelig h√łjde nu.

Jonas Kristiansen skrev:

Det kommer så ikke til at ske ;)

Tja, vi har nok ogs√• lidt rigelig h√łjde p√• kantstene/nedk√łrsler her i omr√•det, s√• man skal passe p√• hvis man har tr√¶k monteret og k√łrer ned, selv med standard h√łjde.

Ps. er 100% enig - Skoda logoer p√• Skoda f√¶lge - og ellers skal man holde det logo som nu h√łrer til det p√•g√¶ldende f√¶lg :-)

12. maj 2016, 10:20
Helt nyt medlem

Geografisk region: Sydsjælland
Indl√¶g Re: Overvejer Ny Octavia Combi
Jeg g√•r med overvejelser om at k√łbe en octavia, men er interesseret i at h√łre, hvordan siddekvaliteten (s√¶rligt l√¶ndest√łtten) er i hhv. Standards√¶derne og sportss√¶derne p√• l√¶ngere ture?
Har h√łrt noget om, at man gerne skal have el-s√¶der for at f√• optimal l√¶ndest√łtte, hvis man v√¶lger standards√¶der.

9. jun 2016, 09:14
Nyt medlem

Indl√¶g Re: Overvejer Ny Octavia Combi
Vics skrev:
Jeg g√•r med overvejelser om at k√łbe en octavia, men er interesseret i at h√łre, hvordan siddekvaliteten (s√¶rligt l√¶ndest√łtten) er i hhv. Standards√¶derne og sportss√¶derne p√• l√¶ngere ture?
Har h√łrt noget om, at man gerne skal have el-s√¶der for at f√• optimal l√¶ndest√łtte, hvis man v√¶lger standards√¶der.

Jeg er meget godt tilfreds med st√łtten i mine s√¶der - det er i hvert tilf√¶lde bedre end flere af de andre biler jeg pr√łvede da jeg k√łbte min :-)
Men tag da ud og pr√łv bilerne - det skulle v√¶re muligt at finde biler med de forskellige typer s√¶der.

9. jun 2016, 09:52
Helt nyt medlem

Indl√¶g Overvejer ny octavia combi
Jeg har en Octavia 1.4 TSI Style (Tour de France) udgaven, hvor der er sports√¶der i. Jeg er n√¶sten 2 meter h√łj og d√łjer lidt med ryggen. Jeg sidder super godt i s√¶derne og l√¶ngere k√łreture er ikke et problem.

Mine forældre har en magen til, dog uden sportssæder og jeg sidder meget bedre i mine sæder. Mine forældre er dog slet ikke fan af sportssæder og sidder bedre i almindelige sæder.

S√• bedste forslag er, at du pr√łver begge type af s√¶der.

Edit: glemte at n√¶vne, at der er l√¶ndest√łtte i begge s√¶der. Fordelen ved sports√¶der pga min h√łjde er, at s√¶det f√łlger min ryg og "nakkest√łtten" rent faktisk er brugbar

10. jun 2016, 09:27
Nyt medlem

Amundsen vs Bolero vs Columbus vs Swing ...

Hvad er forskellen?

Skoda Citigo 1.0 √Örgang 2012

Tidligere biler:
Skoda Fabia Combi Ambiente, 1.6. √Örgang 2008
Fiat Marea Weekend, 1.6
Fiat Palio Weekend, 1.2

5. jul 2016, 18:13
Nyt medlem

Geografisk sted: Aalborg
Geografisk region: Nordjylland
gce skrev:
Amundsen vs Bolero vs Columbus vs Swing ...

Hvad er forskellen?

I grove træk:
Swing - Standard radio med lille farveskærm.
Bolero - Radio med stor farveskærm
Amundsen - Som Bolero bare med navigation
Columbus - Navigation med stor skærm

Vil du have mulighed for bl.a. App-connet /carplay så skal du min. have Bolero.

6. jul 2016, 07:27
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Kan man forvente rabat / hvor meget i disse tider på en 1,4 tsi dsg style combi med ca 100.000kr extra udstyr ? Hvad har i andre opnået ? :)

8. jul 2016, 20:08
Helt nyt medlem

Er der nogen af jer der k√łbte denne √•rgang med Carplay, der oplever problemer i forhold til at "connecte" jeres iPhones?
Jeg synes meget ofte den står og connecter/disconnecter i en lang periode indtil Boleroen genstarter.

Selv efter at jeg har fået Bolero softwareopdateret hos forhandleren fortsætter det.

Synes det er ret irriterende.

Er der nogen der ved om man kan opgradere Carplay til at blive tr√•dl√łs via Bluetooth?

22. nov 2017, 15:59
Profil Hjemmeside
Nyt medlem

Geografisk region: Nordsjælland
Vegse skrev:
Er der nogen af jer der k√łbte denne √•rgang med Carplay, der oplever problemer i forhold til at "connecte" jeres iPhones?
Jeg synes meget ofte den står og connecter/disconnecter i en lang periode indtil Boleroen genstarter.

Selv efter at jeg har fået Bolero softwareopdateret hos forhandleren fortsætter det.

Synes det er ret irriterende.

Er der nogen der ved om man kan opgradere Carplay til at blive tr√•dl√łs via Bluetooth?

Oplever det samme. Synes det hjælper at låse telefonen op.
Nej det bliver ikke tr√•dl√łst p√• den radio.

22. nov 2017, 16:07
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 1346 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 41, 42, 43, 44, 45